Recente berichten

[01 april, 2024, 21:31]

[04 december, 2023, 17:05]

[30 november, 2023, 21:40]

[06 oktober, 2023, 23:25]

[27 juli, 2023, 11:59]

[22 april, 2023, 20:03]

[26 januari, 2023, 17:56]

[10 januari, 2023, 23:07]

[10 januari, 2023, 22:40]

[29 december, 2022, 14:18]

[24 december, 2022, 16:29]

[18 oktober, 2022, 20:16]

[12 augustus, 2022, 23:53]

[04 augustus, 2022, 08:43]

[20 juli, 2022, 21:01]
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
04 mei, 2024, 10:51

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Auteur Topic: Hoe hemel zwart maken?  (gelezen 3176 keer)

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline syncrobert

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 104
  • Karma: +0/-0
Hoe hemel zwart maken?
« Gepost op: 08 juni, 2009, 14:52 »
Weet iemand hoe ik het beste mijn hemel zwart kan maken?
En moet die dan gedemonteerd worden of kan die erin blijven zitten?

mgv Roberto

Offline Moses35i

  • Administrator
  • 35i Uberspammer
  • ***********
  • Berichten: 8153
  • Karma: +42/-1
  • Woonplaats: irgendwo
Hoe hemel zwart maken?
« Reactie #1 Gepost op: 08 juni, 2009, 15:11 »
Zwartmaken kan op vele manieren. Je kunt hem zwart rollen maar dat lijkt me geen mooi resultaat te geven.

Wat je ook kunt doen is de hemel opnieuw bekleden met een zwarte stof. Dikke speakerdoek, velours, wat je maar wilt gebruiken. Deze moet dan wel verlijmd worden.

Het geeft het beste resultaat om de hemel eerst te verwijderen. Alle kappen langs de hemel moeten los zodat er ruimte vrijkomt voor het uitschuiven van de hemel naar achteren. De kap om de B stijl (bij de gordel) kun je na dan naar beneden schuiven. Vergeet de handgrepen ook niet te verwijderen, dat maakt het een stuk gemakkelijker. De kap bij de achterklep (in geval van een variant) moet wel helemaal weg.

Hemel naar achteren uitschuiven. Montage is het tegenovergestelde.

Pascal is hier (voor een ander) ook al eens mee bezig geweest. Wellicht heeft hij nog enige tips.

Die van mij is nu nog grijs/beige maar zit er al aan te denken om deze een andere kleur te geven. Ik ga deze dus proberen te bekleden. Daarvoor scoor ik eerst wel een extra hemel waar ik mee bezig ga. Zou ik in jouw geval ook doen. Mislukt het, dan is er geen probleem.

Comfort? Wat is dat? Bloed pissen zul je!

Offline syncrobert

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 104
  • Karma: +0/-0
Hoe hemel zwart maken?
« Reactie #2 Gepost op: 08 juni, 2009, 15:24 »
Citaat van: "Moses"
Zwartmaken kan op vele manieren. Je kunt hem zwart rollen maar dat lijkt me geen mooi resultaat te geven.

Wat je ook kunt doen is de hemel opnieuw bekleden met een zwarte stof. Dikke speakerdoek, velours, wat je maar wilt gebruiken. Deze moet dan wel verlijmd worden.

Het geeft het beste resultaat om de hemel eerst te verwijderen. Alle kappen langs de hemel moeten los zodat er ruimte vrijkomt voor het uitschuiven van de hemel naar achteren. De kap om de B stijl (bij de gordel) kun je na dan naar beneden schuiven. Vergeet de handgrepen ook niet te verwijderen, dat maakt het een stuk gemakkelijker. De kap bij de achterklep (in geval van een variant) moet wel helemaal weg.

Hemel naar achteren uitschuiven. Montage is het tegenovergestelde.

Pascal is hier (voor een ander) ook al eens mee bezig geweest. Wellicht heeft hij nog enige tips.

Die van mij is nu nog grijs/beige maar zit er al aan te denken om deze een andere kleur te geven. Ik ga deze dus proberen te bekleden. Daarvoor scoor ik eerst wel een extra hemel waar ik mee bezig ga. Zou ik in jouw geval ook doen. Mislukt het, dan is er geen probleem.



Bedankt man voor de snelle reactie  :bow:
Ik heb een keer ergens gelezen dat diegene hem had gerold zonder te demonteren en het resultaat was best goed.
Maar moet ik hem dan eerst ontvetten met iets?

mgv Roberto

Offline Moses35i

  • Administrator
  • 35i Uberspammer
  • ***********
  • Berichten: 8153
  • Karma: +42/-1
  • Woonplaats: irgendwo
Hoe hemel zwart maken?
« Reactie #3 Gepost op: 08 juni, 2009, 15:27 »
Bij de Passat is het een soort stof. Tenzij de hemel van jou al niet meer origineel is. Heb geen idee of er ooit in de B3/B4 een kunststof of skai-lederen hemel fabrieks-af is geweest.

Als het stof is zou je eens kunnen kijken bij de betere verfzaak of daar misschien een speciale verf voor is. Geen idee eigenlijk.

Stof ontvetten wordt lastig, denk ik.

Mijn voorkeur gaat uit naar opnieuw bekleden. Ziet er (als het goed is gedaan) zeer netjes uit en kan voor origineel doorgaan als je viltstof of velours gebruikt.

Comfort? Wat is dat? Bloed pissen zul je!

Offline passatUSA

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 208
  • Karma: +0/-0
Hoe hemel zwart maken?
« Reactie #4 Gepost op: 08 juni, 2009, 16:51 »
Als je nou een sedan hebt, moet dan de voor of achterruit er uit gehaald worden?
Bij mij begint het aan de zijkant aardig los te laten en ik vind het geen gezicht meer.  :sad:
Passat vr6 glx usa

Offline Moses35i

  • Administrator
  • 35i Uberspammer
  • ***********
  • Berichten: 8153
  • Karma: +42/-1
  • Woonplaats: irgendwo
Hoe hemel zwart maken?
« Reactie #5 Gepost op: 08 juni, 2009, 16:55 »
Nee, dan zul je alle kappen langs de hemel helemaal los moeten nemen en de hemel voorzichtig via de neergeklapte achterbank moeten verwijderen.

Handig is om voor het verwijderen eerste de voorstoelen plat te leggen. Heb je net even wat meer ruimte.

De hemel kan wel wat hebben qua buiten maar wees wel voorzichtig.

Comfort? Wat is dat? Bloed pissen zul je!