Passat35i-forum.nl
Passat 35i gerelateerd => Motorisch & Uitlaten => Topic gestart door: 35i-cruiser op 01 december, 2008, 19:09
-
Hoooi luitjes,
Sinds de kou komt mijn startmotor wat moeilijk op gang. Is de accu zelf te checken door bijvoorbeeld:
-uiteraard spanning
-maar moet de ampere net zo hoog (hoger) zijn als wat erop staat ?
-bijvullen met speciaal zuur/water ?
-
hier heeft de mijne ook last van alleen is bij mij de accu gewoon leeg!
en na een 30 min rijden zat er maar 5 Amp
-
indien je een onderhouds vrije accu hebt hoef je hier normaal niks aan te doen.
als je dit niet hebt kun je hem bijvullen met accu zuur.kijk hiermee wel uit ,dit is rotzooi.
maar laad je dynamo de accu nog wel goed bij?
-
maar laad je dynamo de accu nog wel goed bij?
vorige week had ik er nog geen last van en na korte stukjes met alles aan en de blower op 4 start'ie ook nog dus lijkt me wel, maar meten is weten dus ga ik ook wel ff doen :)
wat is een normale laad waarde?
-
De nullastspanning voor de start
ca. 12.1 .... 12.6 volt (afh. van lading toestand accu)
De startspanning
kan inzakken tot 6
-
kense mijn accu was vorig jaar helemaal leeg, na wat info te hebbben verzameld met de accuboer, heb ik een een nieuwe dieselaccu toen erin gegooit, deze heeft meer ampere en meer volt want een diesel moet voorgloeien hiermee, en aangezien ik een muziek installatie heb, die veel stroom verbruikt is het ideaal voor mij, en sindsdien start ie perfect :mrgreen:
-
Flinke hap info :mrgreen:
Thnx! :bow: Ik ga morgen eens meten...
Bekir: volgens mij heb ik er al een 780A accu in :mrgreen: iig een stuk groter dan de 2.0 16v van jetta16v aka peter
Wat me trouwens binnenschiet, accu zit er in vanaf dat ik hem kocht... vier-en-un-half jaar geleden
-
Jep, bij mij zit er nu ook een dieselaccu in :mrgreen:
-
4.5 jaar
reken dan mlaar dat t tijd is voor een nieuwe
ze gaan gemiddeld 5 jaar mee
afhankelijk hoe hij gebruikt wordt
-
Is het nou een slecht idee als ik er een 100Ah accu in zet? :mrgreen:
heb even gekeken: heb nu een 63Ah van 640A (is dat de startstroom?)
-
kun je het beste effe bij een accu boer navragen.of dat dit zomaar gaat
-
Is het nou een slecht idee als ik er een 100Ah accu in zet? :mrgreen:
heb even gekeken: heb nu een 63Ah van 640A (is dat de startstroom?)
hou er rekening mee dat als je een hoger amperage neemt je dynamo het niet meer trekt om em te vullen als jouw dynamo 90 ampere laad dan kan je er wel een 200 ampere accu in doen maar laad hij nooit meer in als 90 ampere en de kans dat de spanningregelaar overbelast raakt omdat hij de hele tijd aan het laden is en bij een 63 of 72 ampere accu stopt de regelaar als de accu vol is .
zo dat was de uitleg van ''een accuboer'' :mrgreen:
P.S 640 is inderdaad je startamperage vaak is het EN en/of DIN en de DIN norm is lager qua getal als de EN norm
-
Met de keuze op mijn accu melde philip mij ook dat als je een te sterke accu neemt je startmotor teveel krijgt. Oftewel, moet je door het weer of gewoon omdat je ff niet gereden hebt wat langer starten gaat de startmotor zware shak roken.
Zoals philip mij daarna uitlegde vreet hij de draden op en gaat je startmotor dus naar de klote.
-
Dat gebeurt ook als je de plus en de min omdraait na het starten!!! :mrgreen:
-
Met de keuze op mijn accu melde philip mij ook dat als je een te sterke accu neemt je startmotor teveel krijgt. Oftewel, moet je door het weer of gewoon omdat je ff niet gereden hebt wat langer starten gaat de startmotor zware shak roken.
Zoals philip mij daarna uitlegde vreet hij de draden op en gaat je startmotor dus naar de klote.
Dat is volgens mij niet waar. Een accu levert gewoon de spanning en de hoeveelheid ampere die door de startmotor gaat is afhankelijk van de weerstand en de tegenspanning van de startmotor. Het is niet zo dat een accu die meer ampere kan leveren die door de startmotor drukt.
-
Met de keuze op mijn accu melde philip mij ook dat als je een te sterke accu neemt je startmotor teveel krijgt. Oftewel, moet je door het weer of gewoon omdat je ff niet gereden hebt wat langer starten gaat de startmotor zware shak roken.
Zoals philip mij daarna uitlegde vreet hij de draden op en gaat je startmotor dus naar de klote.
Dat is volgens mij niet waar. Een accu levert gewoon de spanning en de hoeveelheid ampere die door de startmotor gaat is afhankelijk van de weerstand en de tegenspanning van de startmotor. Het is niet zo dat een accu die meer ampere kan leveren die door de startmotor drukt.
ik geef JP niet vaak gelijk maar hij is wel goed geinformeerd door philip alsjij een 45amp accu neem of een 72 amp acuu daar kun je de hele stad mee door met alleen maar te starten je startmotro krijgt meer ampere dus meer stroom gaat door de draden heen maar voordat je draden wegfikken moet je ongeveer met 300amp een kwartier starten dan word het wel warm wat ook erg belangrijk is is dat je ground oftewel de massa moet goed zijn
-
Met de keuze op mijn accu melde philip mij ook dat als je een te sterke accu neemt je startmotor teveel krijgt. Oftewel, moet je door het weer of gewoon omdat je ff niet gereden hebt wat langer starten gaat de startmotor zware shak roken.
Zoals philip mij daarna uitlegde vreet hij de draden op en gaat je startmotor dus naar de klote.
Dat is volgens mij niet waar. Een accu levert gewoon de spanning en de hoeveelheid ampere die door de startmotor gaat is afhankelijk van de weerstand en de tegenspanning van de startmotor. Het is niet zo dat een accu die meer ampere kan leveren die door de startmotor drukt.
ik geef JP niet vaak gelijk maar hij is wel goed geinformeerd door philip alsjij een 45amp accu neem of een 72 amp acuu daar kun je de hele stad mee door met alleen maar te starten je startmotro krijgt meer ampere dus meer stroom gaat door de draden heen maar voordat je draden wegfikken moet je ongeveer met 300amp een kwartier starten dan word het wel warm wat ook erg belangrijk is is dat je ground oftewel de massa moet goed zijn
idd klopt niet helemaal
maar je moet t een beetje overdreven brengen
anders geloven of snappen ze het niet
-
4.5 jaar
reken dan mlaar dat t tijd is voor een nieuwe
ze gaan gemiddeld 5 jaar mee
afhankelijk hoe hij gebruikt wordt
Geloof het of niet: maar bij mijn vorige passat heeft de accu er 10 jaar ingezeten :bow:
-
Met de keuze op mijn accu melde philip mij ook dat als je een te sterke accu neemt je startmotor teveel krijgt. Oftewel, moet je door het weer of gewoon omdat je ff niet gereden hebt wat langer starten gaat de startmotor zware shak roken.
Zoals philip mij daarna uitlegde vreet hij de draden op en gaat je startmotor dus naar de klote.
Dat is volgens mij niet waar. Een accu levert gewoon de spanning en de hoeveelheid ampere die door de startmotor gaat is afhankelijk van de weerstand en de tegenspanning van de startmotor. Het is niet zo dat een accu die meer ampere kan leveren die door de startmotor drukt.
ik geef JP niet vaak gelijk maar hij is wel goed geinformeerd door philip alsjij een 45amp accu neem of een 72 amp acuu daar kun je de hele stad mee door met alleen maar te starten je startmotro krijgt meer ampere dus meer stroom gaat door de draden heen maar voordat je draden wegfikken moet je ongeveer met 300amp een kwartier starten dan word het wel warm wat ook erg belangrijk is is dat je ground oftewel de massa moet goed zijn
idd klopt niet helemaal
maar je moet t een beetje overdreven brengen
anders geloven of snappen ze het niet
En bedankt :sad:
Maar goed, bij mij moet je dat wel doen jah :wink:
-
:mrgreen:
-
Vanochtend de voltageĀ“s gemeten (ampere's kan m'n mulitimeter niet aan :sad: )
Voor de start 12,4V
tijdens de start ruim 11V
Stationair 14,7V
Zal het wel aan de dikkere olie liggen vanwege de kou ?
-
ik heb ook problemen met starten!
Als hij lang stil heeft gestaan en je wilt hem dan starten moet je soms wel 3 keer aanhalen en als je pech heb nog iets meer! en als hij dan start dan pruttelt hij langszaam op gang en dan ineens is hij op zijn toeren. maar als je dan weg wilt rijden houd hij in als je gas geeft.. dan moet je je koppeling langsamer op laten komen en meer toeren maken.
soms doet hij et wel redelijk in een paar seconden.
het rare is dan.. als ik dan een paar honderd meter heb gereden en ik zet hem uit dan start hij wel meteen! ook als hij warm is bijvoorbeeld.. dan heeft ie geen enkel probleem. ik heb dit ookal in augustus/ september een keer gehad, wel in mindere mate.. en toen ineens was et effe een tijdje weg.. maar nu komt het weer terug in ergere mate, wat kan de oorzaak zijn?
-
niemand die het weet?
-
ik heb ook problemen met starten!
Als hij lang stil heeft gestaan en je wilt hem dan starten moet je soms wel 3 keer aanhalen en als je pech heb nog iets meer! en als hij dan start dan pruttelt hij langszaam op gang en dan ineens is hij op zijn toeren. maar als je dan weg wilt rijden houd hij in als je gas geeft.. dan moet je je koppeling langsamer op laten komen en meer toeren maken.
soms doet hij et wel redelijk in een paar seconden.
het rare is dan.. als ik dan een paar honderd meter heb gereden en ik zet hem uit dan start hij wel meteen! ook als hij warm is bijvoorbeeld.. dan heeft ie geen enkel probleem. ik heb dit ookal in augustus/ september een keer gehad, wel in mindere mate.. en toen ineens was et effe een tijdje weg.. maar nu komt het weer terug in ergere mate, wat kan de oorzaak zijn?
Heb je de brandstofdruk al gecontroleerd?
Klinkt alsof de druk te ver weg zakt als hij stilstaat.
Kan zijn dat er een kleine "lekkage" zit in de hogedruk leiding vanaf de pomp, of in de pomp zelf.
Als eenmaal de motor heeft gelopen houdt hij zijn druk weer ff vast.
-
kan vocht in de verdelerkap zijn.
-
kan vocht in de verdelerkap zijn.
die is in orde heb ik zojuist gezien.
@35icrossover: ik heb nergens een lekkage kunnen vinden dus misschien iets electronisch? ik heb een 1.8 CL uit 92'
-
Bart , je hebt PM. :!: :mrgreen:
-
Sinds we beneden het vriespunt zitten wil mijne pas bij de 2 of 3e keer aanslaan ondanks de verse accu.
Wat zou het kunnen zijn?
Benzine pomp draait in ieder geval wel vrolijk in de ronde...
-
Ik heb een vergelijkbaar euvel maar slaat gelukkig wel bij de 1e poging vlot aan. In mijn geval is het de startmotor die al erg lang meegaat. Tijd voor een verse. Alleen als het blok warm is draait de startmotor lekker rond maar als het blok koud is (na een uur of 3-4 wachten) zwoegt de startmotor erg om de zaak rond te krijgen. Dit probleem heb ik zomers niet.
Accu is al getest en is sterk zat. Is pas 1 jaar oud. Voldoende capaciteit, ook bij koude. Door maatje (met accutester) getest hier voor de deur.
In mijn geval tijd voor een revisie startmotor.
@kense: Is die van jou nog origineel of is de starter al eens vervangen? Als ze tegen het overlijden aan zitten worden het echte accu-vreters.
Motorcode ABS tip: Eerst op contact zetten, 5 seconden daarna het gaspedaal geheel intrappen en meteen weer loslaten en starten zonder gas te geven. Kijk eens of dat verschil maakt (als je dit nog niet deed).
-
@kense: Is die van jou nog origineel of is de starter al eens vervangen? Als ze tegen het overlijden aan zitten worden het echte accu-vreters.
Motorcode ABS tip: Eerst op contact zetten, 5 seconden daarna het gaspedaal geheel intrappen en meteen weer loslaten en starten zonder gas te geven. Kijk eens of dat verschil maakt (als je dit nog niet deed).
Starter weet ik niet, zondag eens kijken. Maar het gaspedaal ga ik eens proberen :)
-
It worked :clap:
Thnx Fred!
-
als we freddy toch niet hadden :mrgreen: maar bij een injectie een ''choke-kickje'' geven had ik ook nog niet van gehoord :roll:
-
now it didn't work :sad: very strange...
-
mijn accu loopt ook steeds leeg maar dat kan wel kloppen :mrgreen:
alarm, versterker, interieur dimmer, walking/leaving home module
cv, elec ramen
behalve de versterker zit alles op een vaste voeding
nu nadat mn oude accu kapot is gegaan door de kou (gebarst)
ben ik overgestapt naar een exide
http://www.accuweb.nl/N_frame.html?http://www.accuweb.nl/Start-accu_s-120-t_m-230-Ah-N_grp_43-1.html
SUPER
-
Het is niet echten een choke-kick maar als ik het niet doe moet ik 2x starten. Voor zover ik kan zien (onder de kap) doet de stappenmotor iets en slaat er na ongeveer 5 seconden het ontlast-relais op. Als je daar op wacht 'lijkt' het alsof er extra brandstof op het moment van starten door het vetiel wordt ingespoten zodat deze verrijkt start. (Bij warm,e motor werkt het ook maar dan moet je het gasspeaal niet snel maar juist langzaam indrukken en weer loslaten).
Bovenstaande staat overigens ook in de gebrukershanleiding van je wagen :wink:
Dit werkt echter alleen als de temp-sensor in het ventiel, de temp-sensor in de waterleiding en je lambda-sonde goed werken.
-
Ben toch blij dat mijn "schatje" gewoon elke dag netjes 2 keer start! En dat terwijl ze elke keer weer helemaal koud en bevroren is...
Maar goed, blijft ook gewoon kut weer voor een oudere auto!