0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.
Als je de bakolie nog niet had vervangen zou ik dat zeker doen. Misschien is dat het hele probleem wel: vervuilde olie of iets in die richting...Ik heb nog even nagekeken hoe het oliepeil moet worden gecontroleerd:(A) Volgens de vraagbaak zou hij stationair moeten lopen, dan eerst door alle versnellingen gaan en tenslotte de P stand als laatste stand zetten. Peilen en eventueel afvullen tot de olie tussen de Min en Max streepjes staat. Te veel is niet goed en moet worden afgezogen via de peilstok opening.(B) Als je de olie helemaal wilt vervangen moet, na het geheel uitzuigen van de olie, de carterpan van de bak ook los (heeft blijkbaar geen aftapplug onderin?). Leeg laten duppelen en met nieuwe pakking de carterpan weer monteren en weer bijvullen (ongeveer 3 liter) en dan motor weer starten en pijlen. Bij koude motor moet de olie minimaal op het 20 graden streepje staan.Dan 1x rempedaal intrappenVervolgens door alle versnellingen gaan en eindigen op de P stand en zoals eerder hierboven gemeld (Punt A) olie bijvullen totdat het peil weer tussen de min en de max streepjes staat.Mocht ik het bovenstaande toch fout hebben, dan hoor ik het graag.