Passat35i-forum.nl
Passat 35i gerelateerd => Motorisch & Uitlaten => Topic gestart door: diempie op 18 februari, 2014, 10:02
-
hallo ik ben nieuw hier dus weet niet of ik het goed doe maar ik heb een vraag
ik heb een volkswagen passat variant uit 1991 het is een benzine 1.8
super wagen alleen als ik 120 rij maakt die 3900 tpm
mijn bak code is AYH nu wil ik er een bak onder zetten die rond de 3000 tpm draaid bij 120
nu weet ik een bak van een diesel tdi met de code CYP of is dit niet haalbaar
graag een antwoord als u het weet wat er onder kan
mvg diempie
-
3900rpm ??? Das een mooie bak voor de cross :mrgreen: maar ik weet niet zo uit mijn hoofd of dat zo zal passen . Onthou wel dat een 1.8 er niet echt veel zuiniger op word omdat hij er fiks aan moet trekken dus alleen als je snelweg km maakt is het gunstig .
en een bak wisselen kun je het betste doen door de motor op te hangen en het subframe te laten zakken .
-
niemand die iets weet?
-
Niet iedereen kijkt iedere dag op het forum , soms heb je wat geduld nodig :mrgreen:
-
in idd geval bedankt voor de reactie jetta
mvg
-
Volgens mij past dat wel alleen zit je idd, zoals jetta16v al zegt, met de overbrengingen. Persoonlijk vind ik de 1.8 niet zo geschikt voor dit soort aanpassingen. Standaard moet een 1.8 er al aardig aan trekken in bv een Variant.
-
Heb je niet te kleine bandjes? Ik reed 135 op teller gisteren, ook ca 3900 toeren. ik rij 's winters 185 60 14 (af fabriek is 185 65 14)
-
Zou ik eerst maar is orgine banden maat gaan monteren wat dat maakt ook verschil uit
Hebben wij nuook iets meer toeren om dat ik op de winter banden rij
195/50r15 en zomer hebben we 205/40r17
-
Vorige week de vijfde versnellings tandwielen van een tdi er bij mijn bak ingezet, heb een 2.0i benzine, draaide 3500 tpm bij 120 km, met de andere (tdi) tandwielen 3400 tpm....niet het gewenste resultaat, we hadden ook eigenlijk de tanden moeten tellen....maar goed is ook een beetje een hobby project je, een 6 bak zou nog leuker zijn....
Heb nu van onze versnellingsbakken revisie man een set andere gekregen, weet niet welke precies, deze gaan er morgen in....en dan kijken wat t dan is......wil zo tussen de 2750/3000 uitkomen. Motor heeft kracht genoeg . Rij op 17inch 205/40/17
Er zijn dus best opties om een en ander aan te passen, veranderen
-
Gisteren auto klaar, wel leuk resultaat, nu 3100 rpm bij 120..... :mrgreen: , gelijk de hele onderkant van de auto waar de bescherlaag met tectyl, gereinigd, primer erop en helemaal opnieuw in de bodyshut gezet....
-
Maar nu klopt je snelheidsmeter zeker niet meer?
-
Daar zat ik ook aan te denken. Dat wordt dus checken met de navigatie om te zien hoeveel afwijking je hebt. Maar hoe je die afwijking dan moet corrigeren? Geen idee om heel eerlijk te zijn...
-
Gisteren auto klaar, wel leuk resultaat, nu 3100 rpm bij 120..... :mrgreen:
:bow:
Wat heb je nou gekregen dan? :mrgreen:
Zit soms ook met dat versnellingsbak idee...
-
Snelheids meter klopte al niet, had met de Tom Tom gekeken, voor en na het wisselen van de tandwielen, ijken moet nog gebeuren,
-
Vandaag nog even aan de hobby geweest, teller afwijking bekeken, gaan rijden met de tomtom erbij, verschil was niet zo groot, nu 120 km op de teller = 118 km op de tomtom...........toerental 3080.....zeg maar 3100 tpm..... :mrgreen:
Op naar de volgende aanpassingen......ander stuur erin, isolatie, wielkasten voor, onderplaat motorruimte, windgeruis parafan aanpakken, zelf zonneschermen (sonnyboy ) maken......
-
Da's een hele nette afwijking. Lijkt me dat je daar niets aan hoeft te doen?
-
:cheers:.....nee idd die is zo klein, die houden we maar zo.... :lock: