Recente berichten

[01 april, 2024, 21:31]

[04 december, 2023, 17:05]

[30 november, 2023, 21:40]

[06 oktober, 2023, 23:25]

[27 juli, 2023, 11:59]

[22 april, 2023, 20:03]

[26 januari, 2023, 17:56]

[10 januari, 2023, 23:07]

[10 januari, 2023, 22:40]

[29 december, 2022, 14:18]

[24 december, 2022, 16:29]

[18 oktober, 2022, 20:16]

[12 augustus, 2022, 23:53]

[04 augustus, 2022, 08:43]

[20 juli, 2022, 21:01]
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
09 mei, 2024, 09:13

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Auteur Topic: motor start niet meer  (gelezen 15977 keer)

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline ventovice

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 348
  • Karma: +0/-0
  • my PLAYSTATION B3
  • Woonplaats: Strawberry-city, Westcoast (Beverwijk, NH)
Re: motor start niet meer
« Reactie #15 Gepost op: 14 februari, 2013, 13:52 »
even een ouder topic weer boven water halen:

Mijn brandstofpomp (1.8 ABS variant uit '93) maakt al geruime tijd zoemende geluiden bij het starten.
Nu heb ik van Ben Springael zijn pomp overgenomen (ook 1.8, maar dan een sedan) , die ik uiteraard wil gaan plaatsen.

Nu lees ik hier echter:
(Quote van Moses35i) Let wel op dat er verschillen zijn tussen de variant en de sedan versie. Dit komt door de vorm van de tank welke anders qua vorm is. Intern (dus alleen de pomp) maakt dat weer niets uit. Kleur (zwart of wit) van de flens MOET gelijk zijn.
...Vervolgens wordt er door jetta16v doodleuk gezegd dat een pomp van een Golf 3 ABS ook wel past...


Duzzzzz: 3 VRAGEN die bij mij vervolgens opkomen:
1) De tank van een Golf 3 zal toch óók weer een heel andere vorm hebben....?!

2) Begrijp ik het goed dat de uiteindelijke pomp zèlf (wanneer je het gehele huis dus uit elkaar haalt) wèl uit te wisselen is??
(ik hoop dit uiteraard wel..., anders schiet ik nog niks op)

3) ...en die kleur van de flens (wit of zwart); geeft dàt dan dus aan of het een huis voor een sedan of een variant is???


Ik heb zelf in een Haynes-book wel wat vóórstudie gedaan, maar bovenstaand verschil stond daarin helaas niet vermeld...
Ik kan me zelf wel voorstellen dat (door de verschillende vormen) de ene tank minder DIEP is dan de andere, maarrr:
er stond toch slechts één 'exploded view' van een 35i-tank in het boek... (van een SOHC, dus een 1.8)
Of dit nu de tank van een sedan of een variant is, is dus niet duidelijk...
(kijk zelf eens hieronder :wink:)

Wèl stond er nog de vermelding dat de DOHC (16V) motoren maar liefst twee brandstofpompen hebben, te weten één in de tank en één extern onder de wagen, maar in mijn geval is dat niet zo interessant...

[sorry, maar je moet ff je scherm een kwartslag draaien! ...en als je op de afbeelding KLIKT, wordt-ie nog iets groter]

TOPIC: http://www.passat35i-forum.nl/forum/index.php?topic=4492.0
BASIS: VW Passat B3 Variant '93; 1.8 66kW/90pk; edition 'Arriva'; LA7Y tin-grijs metallic op 14" zwaar-metalen velgen....
PROJECT: Kamei X1 bodykit; 'checkered cab'-striping; Tecnocast 7J ET23(!) of Wolfrace 6,5J ET38

Offline bulldogs cabrio

  • 35i A-holic
  • ******
  • Berichten: 2897
  • Karma: +0/-0
  • Woonplaats: Somwhere over the rainbow
Re: motor start niet meer
« Reactie #16 Gepost op: 14 februari, 2013, 17:22 »
Licht zoemend geluid,wil niet zeggen dat de pomp stuk is!
heb wel vaker een auto gehad waar je de pomp lichtjes hoorde.passat van mij deed dat ook,bijna 5jaar lang,nooit problemen mee gehad.
BMW E39 523i full options

Offline ventovice

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 348
  • Karma: +0/-0
  • my PLAYSTATION B3
  • Woonplaats: Strawberry-city, Westcoast (Beverwijk, NH)
Re: motor start niet meer
« Reactie #17 Gepost op: 14 februari, 2013, 18:54 »
zo'n pompje zoemt natuurlijk altijd wel iets, maar de mijne is qua geluid echt wel aanwezig, hoor! :mrgreen:
TOPIC: http://www.passat35i-forum.nl/forum/index.php?topic=4492.0
BASIS: VW Passat B3 Variant '93; 1.8 66kW/90pk; edition 'Arriva'; LA7Y tin-grijs metallic op 14" zwaar-metalen velgen....
PROJECT: Kamei X1 bodykit; 'checkered cab'-striping; Tecnocast 7J ET23(!) of Wolfrace 6,5J ET38

Offline 35i-cruiser

  • 35i A-holic
  • ******
  • Berichten: 3978
  • Karma: +9/-0
  • Woonplaats: Wageningen
Re: motor start niet meer
« Reactie #18 Gepost op: 14 februari, 2013, 20:25 »
Uuuhm... Ben heeft een diesel? ...
35i: Geschikt voor alle leeftijden.
-Passat '93 wanneer droog/geen pekel                                     -Golf 1 cabrio '84 voor mooi weer
-Honda Pan European ST-1100 ABS/TCS '93 voor mooi weer      -Volvo V40 T4 '97 motorrevisie project          -Seat Arosa '00 daily

Offline jetta16v

  • Globaal Moderator
  • 35i Uberspammer
  • **********
  • Berichten: 10980
  • Karma: +44/-2
  • Woonplaats: somewhere in the Netherlands
Re: motor start niet meer
« Reactie #19 Gepost op: 14 februari, 2013, 20:28 »
zo'n pompje zoemt natuurlijk altijd wel iets, maar de mijne is qua geluid echt wel aanwezig, hoor! :mrgreen:
vraag 35icruiser maar die heeft er es een pomp van een vr6 op gehad volgens mij maar ABS past op ABS , de vlotter wil nog wel es verschillen dus je meter dan ook , als de druk iets hoger is is ook niet erg want dat gaat via de retour weer retour naar de tank  :mrgreen:
it is what it is , and isn't it what it is then it aint what it is :-P

Offline sjaak66

  • 35i A-holic
  • ******
  • Berichten: 2346
  • Karma: +54/-0
  • Woonplaats: Nunspeet
Re: motor start niet meer
« Reactie #20 Gepost op: 14 februari, 2013, 20:50 »
Uuuhm... Ben heeft een diesel? ...

Zat ik ook al te denken dat Ben een diesel had :neutral:
past dat :?:

Offline ventovice

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 348
  • Karma: +0/-0
  • my PLAYSTATION B3
  • Woonplaats: Strawberry-city, Westcoast (Beverwijk, NH)
Re: motor start niet meer
« Reactie #21 Gepost op: 14 februari, 2013, 21:13 »
Uuuhm... Ben heeft een diesel? ...
Wàààtt?! ècht?! :roll:
Ik schaam me echt diep, maar aan díe optie had ik eigenlijk nooit gedacht... [stupid me!!!!]
Te simpel gedacht: hij heeft trommels achter, dus geen 16V of VR6; dùs is het een 1.8... Níet dus!
Ik en Ben zitten al een flinke tijd heen en weer te mailen en het is van begin af aan ècht nooit ene keer bij mij opgekomen. SHIT!
(...en bij Ben trouwens ook niet; dat IK dus 'benzine' heb...)
Ik kan mezelf wel voor de kop slaan!!! wat een blunder...

Ik durf het bijna niet meer te vragen, maar kan ik zo een dieselbrandstofpomp tòch bij mij in de tank plaatsen?
...of hebben we dan met een heel andere druk/ heel andere pomp te maken?

*ik heb mezelf bij deze meteen onsterfelijk gemaakt... jullie zitten zeker-te-weten nu te rollen over de grond van het lachen!!! ...en terecht; zou ik ook doen...
TOPIC: http://www.passat35i-forum.nl/forum/index.php?topic=4492.0
BASIS: VW Passat B3 Variant '93; 1.8 66kW/90pk; edition 'Arriva'; LA7Y tin-grijs metallic op 14" zwaar-metalen velgen....
PROJECT: Kamei X1 bodykit; 'checkered cab'-striping; Tecnocast 7J ET23(!) of Wolfrace 6,5J ET38

Offline 35i-cruiser

  • 35i A-holic
  • ******
  • Berichten: 3978
  • Karma: +9/-0
  • Woonplaats: Wageningen
Re: motor start niet meer
« Reactie #22 Gepost op: 14 februari, 2013, 21:56 »
Kan gebeuren toch  :wink:
Viscositeit is anders lijkt mij tussen diesel en benzine... Je kan een golf 3 pomp pakken, heeft de garage er eens bij mij ingezet... Alleen je tank word dan 20L "kleiner" (laatste liters pakt hij niet+meterafwijking)...

Je kan ook een VR6 pomp pakken, heb ik nu  :mrgreen: Zoals thermosfles16v zegt, teveel gaat toch terug
35i: Geschikt voor alle leeftijden.
-Passat '93 wanneer droog/geen pekel                                     -Golf 1 cabrio '84 voor mooi weer
-Honda Pan European ST-1100 ABS/TCS '93 voor mooi weer      -Volvo V40 T4 '97 motorrevisie project          -Seat Arosa '00 daily

Offline jetta16v

  • Globaal Moderator
  • 35i Uberspammer
  • **********
  • Berichten: 10980
  • Karma: +44/-2
  • Woonplaats: somewhere in the Netherlands
Re: motor start niet meer
« Reactie #23 Gepost op: 14 februari, 2013, 23:55 »
Kan gebeuren toch  :wink:
Viscositeit is anders lijkt mij tussen diesel en benzine... Je kan een golf 3 pomp pakken, heeft de garage er eens bij mij ingezet... Alleen je tank word dan 20L "kleiner" (laatste liters pakt hij niet+meterafwijking)...

Je kan ook een VR6 pomp pakken, heb ik nu  :mrgreen: Zoals thermosfles16v zegt, teveel gaat toch terug
die thermosfles is van RVS en kan pijnlijk zijn als ik em tegen je postzegel smijt  :mrgreen:
it is what it is , and isn't it what it is then it aint what it is :-P

Offline Moses35i

  • Administrator
  • 35i Uberspammer
  • ***********
  • Berichten: 8153
  • Karma: +42/-1
  • Woonplaats: irgendwo
Re: motor start niet meer
« Reactie #24 Gepost op: 15 februari, 2013, 01:54 »
Je kan een golf 3 pomp pakken, heeft de garage er eens bij mij ingezet... Alleen je tank word dan 20L "kleiner" (laatste liters pakt hij niet+meterafwijking)...
De pomp van een Golf 3 is korter en de arm van de tankvlotter heeft een andere vorm. Pomp kun je niet veel aan aanpassen eigenlijk (wellicht het originele huis overzetten als dat zou passen) maar met de vlotterarm kun je wel iets doen, niet echt nauwkeurig je kan hem iets verbuigen voor een wat meer bij de waarheid zittende hoeveelheid brandstof.

Comfort? Wat is dat? Bloed pissen zul je!

Offline ventovice

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 348
  • Karma: +0/-0
  • my PLAYSTATION B3
  • Woonplaats: Strawberry-city, Westcoast (Beverwijk, NH)
Re: motor start niet meer
« Reactie #25 Gepost op: 15 februari, 2013, 07:20 »
klein gelukje:
Ben had-'m nog net niet opgestuurd door oponthoud op zijn werk... poeh-hé!
Krijg nu gewoon mijn geld terug en ik geef Ben wat voor de genomen moeite :wink:

maar nu ben ik dus wel weer op zoek:
Weet iemand van jullie nog een BENZINEpomp te 'liggen'?
TOPIC: http://www.passat35i-forum.nl/forum/index.php?topic=4492.0
BASIS: VW Passat B3 Variant '93; 1.8 66kW/90pk; edition 'Arriva'; LA7Y tin-grijs metallic op 14" zwaar-metalen velgen....
PROJECT: Kamei X1 bodykit; 'checkered cab'-striping; Tecnocast 7J ET23(!) of Wolfrace 6,5J ET38

Offline sjaak66

  • 35i A-holic
  • ******
  • Berichten: 2346
  • Karma: +54/-0
  • Woonplaats: Nunspeet
Re: motor start niet meer
« Reactie #26 Gepost op: 15 februari, 2013, 18:51 »
En zo is de circel weer rond  :perfect:

Offline jetta16v

  • Globaal Moderator
  • 35i Uberspammer
  • **********
  • Berichten: 10980
  • Karma: +44/-2
  • Woonplaats: somewhere in the Netherlands
Re: motor start niet meer
« Reactie #27 Gepost op: 16 februari, 2013, 00:29 »
klein gelukje:
Ben had-'m nog net niet opgestuurd door oponthoud op zijn werk... poeh-hé!
Krijg nu gewoon mijn geld terug en ik geef Ben wat voor de genomen moeite :wink:

maar nu ben ik dus wel weer op zoek:
Weet iemand van jullie nog een BENZINEpomp te 'liggen'?
http://www.marktplaats.nl/z.html?query=brandstofpomp+golf+3&categoryId=86&postcode=&distance=0
it is what it is , and isn't it what it is then it aint what it is :-P

Offline ventovice

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 348
  • Karma: +0/-0
  • my PLAYSTATION B3
  • Woonplaats: Strawberry-city, Westcoast (Beverwijk, NH)
Re: motor start niet meer
« Reactie #28 Gepost op: 28 mei, 2013, 19:25 »
@ 35i-cruiser: (en ook evt. anderen die kunnen helpen)

Jij hebt nu dus een VR6 opvoerpomp en die past (dus) 1 op 1 en dan klopt je benzinemeter wel gewoon?
Hoe zijn verder de bevindingen?
Is het 'gewoon' plug-n-play?
Ik heb ook nog een nieuw benzine/filter liggen; die kan ik zeker het beste ook maar meteen tegelijk monteren, aangezien je toch al wel wat benzine zal morsen/verspillen bij het slangen-loshalen voor de opvoerpomp?

Kortom:
Ik heb dus nog steeds geen andere pomp, met name omdat ik dus NIET wil dat de meter niet klopt; dan sta ik straks niet stil omdat de pomp ermee uitscheidt, maar wèl omdat de benzine op is; terwijl de meter wèl benzine aangeeft :idiot:
Je ziet van allerlei pompen te koop op het net, maar dan weer voor een Golf III en dan weer zònder vlotter-die-wèl-geschikt-is-voor-de-variant... Maar nu kan ik mss aan één van een 35i VR6 variant komen, compleet met vlotter.

Het wordt nu wel eens tijd, want de pomp maakt dus al geruime tijd meer dan normaal geluid bij het starten...
Maar de druppel is/was vooral:
Afgelopen zaterdag heb ik nl. ook nog stil gestaan zonder echt aanwijsbare reden...
Hij vonkte goed, mijn tank was vol en: àls-ie loopt, dan loopt-ie gewoon netjes; dus ik denk ook niet echt aan ontstekings-problemen (zoals bougiekabels, bougies, rotor/verdeelkap)
De ANWB-man zag dat ik waarschijnlijk al een nieuwe[-re] bobine had; iets wat volgens hem voorheen bij dit soort VAG-motoren nog wel eens stuk ging... (...was dit ook al bekend bij jullie?!)

De auto viel dus plots uit; de startmotor ging vervolgens gewoon goed rond, maar hij sloeg niet meer aan. :sad:
Tijdens de wachttijd van 1,5 uur heb ik dit nog verscheidene keren opnieuw geprobeerd, maar zonder enig effect...
'Komt die wegenwacht eindelijk en hij zegt: 'laat maar eens horen/ ronddraaien...'
...sloeg-ie potverdorie toen wèl meteen aan! :shock: K*TZ##I!

Hij doet het dus nu wel, maar ik laat hem 'ff' staan, want ik moet er anders elke dag mee door de Velsertunnel.
Want als ik niet zeker weet wat de oorzaak was/is....; straks slaat-ie midden in de tunnel af! :roll:
Het vertrouwen in mijn 35i-tje is dus een beetje weg...

..., maar met een andere opvoerpomp durf ik het wel weer aan! :wink:
TOPIC: http://www.passat35i-forum.nl/forum/index.php?topic=4492.0
BASIS: VW Passat B3 Variant '93; 1.8 66kW/90pk; edition 'Arriva'; LA7Y tin-grijs metallic op 14" zwaar-metalen velgen....
PROJECT: Kamei X1 bodykit; 'checkered cab'-striping; Tecnocast 7J ET23(!) of Wolfrace 6,5J ET38

Offline 35i-cruiser

  • 35i A-holic
  • ******
  • Berichten: 3978
  • Karma: +9/-0
  • Woonplaats: Wageningen
Re: motor start niet meer
« Reactie #29 Gepost op: 28 mei, 2013, 21:45 »
Zolang je de vlotter goed monteert (let hoe hij eruit komt) en de pomp uit 35i komt zal het met het niveau goed gaan.
Het starten kan ook je contact blokje zijn, heb ik ook mee gezeten  :roll:
35i: Geschikt voor alle leeftijden.
-Passat '93 wanneer droog/geen pekel                                     -Golf 1 cabrio '84 voor mooi weer
-Honda Pan European ST-1100 ABS/TCS '93 voor mooi weer      -Volvo V40 T4 '97 motorrevisie project          -Seat Arosa '00 daily