Passat35i-forum.nl

Passat 35i gerelateerd => Passat B4 Algemeen => Topic gestart door: passatB4 op 15 januari, 2009, 11:40

Titel: maximale inch velgen voor passat B4
Bericht door: passatB4 op 15 januari, 2009, 11:40
Nou in het onderwerp staat het al vermeld, wat is de maximale inch velgen voor mijn passat B5,......................
Titel: Re: maximale inch velgen voor passat B4
Bericht door: passatB4 op 15 januari, 2009, 11:41
Citaat van: "passatB4"
Nou in het onderwerp staat het al vermeld, wat is de maximale inch velgen voor mijn passat B5,......................


B4 bedoel ik ................. :mrgreen:
Titel: maximale inch velgen voor passat B4
Bericht door: 35iB4 op 15 januari, 2009, 19:44
zonder al teveel teller afwijking 17 inch
Titel: maximale inch velgen voor passat B4
Bericht door: darkproject op 15 januari, 2009, 20:52
alles past  :mrgreen:
maar zonder aanpassingen
17

of niet te brede 18 / 19 (zijn al snel te breed)
Titel: maximale inch velgen voor passat B4
Bericht door: Roger op 06 oktober, 2010, 22:24
Het antwoord 17" zal een heel eind kloppen tenzij je niet te beroerd ben je spatborden korter te knippen. De tellerafwijking kwam al even ter sprake.
Even ter info.

Ik heb zelf 16 inch met 195/55-R16 (runflat) banden gemonteerd, met die bandenmaat is de weergegeven snelheid ook EXACT de snelheid die een GPS navigatiesysteen weergeeft. Handig, want dan hoef je er niets meer bij op te tellen ;-)

Veel groter zou ik persoonlijk de wielomtrek niet laten worden. De versnellingen worden allemaal iets langer, maar dat is met die wanstaltige 90 pK van mijn passat geen enkel probleem (Ahum), maar je levert op top wel wat in. Op vlakke weg zonder rug- of tegenwind was de top met de originele wiel en bandenmaat (185-65 R14) dik 180 echte km's/u en nu nog een dikke 170. Waarschijnlijk komt dit ook weer door die kleinere eindreductie waardoor het toerental waarbij het maximum vermogen wordt geleverd in de hoogst versnelling niet wordt gehaald. Je kunt wel door tot 160 in de 4 ;-)

In Nederland maakt het allemaal niets uit eigenlijk. Als je een stak sturende bak wilt hebben en niet zo'n lelijk verlagend schroefsetje wilt monteren moet je voor gele koni's (in de originele cross country hoogte) en runflat banden gaan. Ik heb heel veel plezier met Turanza's (RFT) met 2,6 bar voor en 3.3 bar achter, voor de zomer, en Goodyear UltraGrip 7 (in dezelfde maat en ook runflat) voor in de winter . Je kunt met beide banden met 1 hand op topsnelheid rijden, en dat durf ik met een passat met de standaard schokkers en banden niet ;-) Heeel stabiele wegligging, en enorme feedback!! (en ook nog een walgelijke grip met de winterbanden!!

GrRog
Titel: maximale inch velgen voor passat B4
Bericht door: jetta16v op 06 oktober, 2010, 22:29
Citaat van: "Roger"
Het antwoord 17" zal een heel eind kloppen tenzij je niet te beroerd ben je spatborden korter te knippen. De tellerafwijking kwam al even ter sprake.
Even ter info.

Ik heb zelf 16 inch met 195/55-R16 (runflat) banden gemonteerd, met die bandenmaat is de weergegeven snelheid ook EXACT de snelheid die een GPS navigatiesysteen weergeeft. Handig, want dan hoef je er niets meer bij op te tellen ;-)

Veel groter zou ik persoonlijk de wielomtrek niet laten worden. De versnellingen worden allemaal iets langer, maar dat is met die wanstaltige 90 pK van mijn passat geen enkel probleem (Ahum), maar je levert op top wel wat in. Op vlakke weg zonder rug- of tegenwind was de top met de originele wiel en bandenmaat (185-65 R14) dik 180 echte km's/u en nu nog een dikke 170. Waarschijnlijk komt dit ook weer door die kleinere eindreductie waardoor het toerental waarbij het maximum vermogen wordt geleverd in de hoogst versnelling niet wordt gehaald. Je kunt wel door tot 160 in de 4 ;-)

In Nederland maakt het allemaal niets uit eigenlijk. Als je een stak sturende bak wilt hebben en niet zo'n lelijk verlagend schroefsetje wilt monteren moet je voor gele koni's (in de originele cross country hoogte) en runflat banden gaan. Ik heb heel veel plezier met Turanza's (RFT) met 2,6 bar voor en 3.3 bar achter, en je kunt met 1 hand op topsnelheid rijden, en dat durf ik met een passat met de standaard schokkers en banden niet ;-) Heeel stabiele wegligging, en enorme feedback!!

GrRog
:shock: RFT op een passat ???? tja ....... je maakt het onafgeveerde gewicht erg hoog waardoor je snelheid niet alleen naar beneden gaat maar ook je steekassen en homokineten krijgen het dubbel zo zwaar en de remmen slijten wat harder om over de koppeling maar te zwijgen of je moet ultralichte velgen hebben zoals de 1-serie van BMW standaard heeft maar voor de rest ieder zijn idee van autorijden  :wink:  :mrgreen:

ff ontopic 17'' zonder problemen maar 18'' is ook goed mogelijk alleen zijn er weinig 7.5J velgen in de 18''
Titel: maximale inch velgen voor passat B4
Bericht door: 35i-cruiser op 06 oktober, 2010, 22:43
3.3  :shock:  de tering....

m'n 195 40 17 op 7,5J vind ik 2,7 a 8 al zat  :mrgreen:
Titel: maximale inch velgen voor passat B4
Bericht door: Moses35i op 06 oktober, 2010, 22:46
Ik met 195/50/R15 2.7bar rondom. Rijd goed en slijtage is voor zover ik kan zien aardig gelijkmatig over de breedte van de band. Maar ik ben dan ook niet zo ontzettend laag, dat valt dan weer mee.
Titel: maximale inch velgen voor passat B4
Bericht door: Sebastiaan-VW op 06 oktober, 2010, 22:57
Citaat van: "Moses"
Ik met 195/50/R15 2.7bar rondom. Rijd goed en slijtage is voor zover ik kan zien aardig gelijkmatig over de breedte van de band. Maar ik ben dan ook niet zo ontzettend laag, dat valt dan weer mee.

ongveer 4 cm naar beneden gegaan met koni
205 45 17 voor 3.0 bar achter 21540/17 3.3 bar
past ook mooi groter kan wel maar moet je platere banden hebben en die zijn duur
Titel: maximale inch velgen voor passat B4
Bericht door: babsvw op 07 oktober, 2010, 13:40
heb der ook 17 inch onder met 205-40-17 banden ook 4 cm verlaagd
Titel: Re: maximale inch velgen voor passat B4
Bericht door: Roger op 27 december, 2015, 20:27
Citaat
:shock: RFT op een passat ???? tja ....... je maakt het onafgeveerde gewicht erg hoog waardoor je snelheid niet alleen naar beneden gaat maar ook je steekassen en homokineten krijgen het dubbel zo zwaar en de remmen slijten wat harder om over de koppeling maar te zwijgen of je moet ultralichte velgen hebben zoals de 1-serie van BMW standaard heeft maar voor de rest ieder zijn idee van autorijden  :wink:  :mrgreen:
Hmmm... laten al dez dingen bij mijn B4 nou inderdaad naar zijn grootje zijn . . . .
en toch denk ik dat hey ook weer zo mijn B3 opgaat.   :mrgreen: