0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.
Nou in het onderwerp staat het al vermeld, wat is de maximale inch velgen voor mijn passat B5,......................
Het antwoord 17" zal een heel eind kloppen tenzij je niet te beroerd ben je spatborden korter te knippen. De tellerafwijking kwam al even ter sprake.Even ter info.Ik heb zelf 16 inch met 195/55-R16 (runflat) banden gemonteerd, met die bandenmaat is de weergegeven snelheid ook EXACT de snelheid die een GPS navigatiesysteen weergeeft. Handig, want dan hoef je er niets meer bij op te tellen ;-)Veel groter zou ik persoonlijk de wielomtrek niet laten worden. De versnellingen worden allemaal iets langer, maar dat is met die wanstaltige 90 pK van mijn passat geen enkel probleem (Ahum), maar je levert op top wel wat in. Op vlakke weg zonder rug- of tegenwind was de top met de originele wiel en bandenmaat (185-65 R14) dik 180 echte km's/u en nu nog een dikke 170. Waarschijnlijk komt dit ook weer door die kleinere eindreductie waardoor het toerental waarbij het maximum vermogen wordt geleverd in de hoogst versnelling niet wordt gehaald. Je kunt wel door tot 160 in de 4 ;-)In Nederland maakt het allemaal niets uit eigenlijk. Als je een stak sturende bak wilt hebben en niet zo'n lelijk verlagend schroefsetje wilt monteren moet je voor gele koni's (in de originele cross country hoogte) en runflat banden gaan. Ik heb heel veel plezier met Turanza's (RFT) met 2,6 bar voor en 3.3 bar achter, en je kunt met 1 hand op topsnelheid rijden, en dat durf ik met een passat met de standaard schokkers en banden niet ;-) Heeel stabiele wegligging, en enorme feedback!!GrRog
Ik met 195/50/R15 2.7bar rondom. Rijd goed en slijtage is voor zover ik kan zien aardig gelijkmatig over de breedte van de band. Maar ik ben dan ook niet zo ontzettend laag, dat valt dan weer mee.
RFT op een passat ???? tja ....... je maakt het onafgeveerde gewicht erg hoog waardoor je snelheid niet alleen naar beneden gaat maar ook je steekassen en homokineten krijgen het dubbel zo zwaar en de remmen slijten wat harder om over de koppeling maar te zwijgen of je moet ultralichte velgen hebben zoals de 1-serie van BMW standaard heeft maar voor de rest ieder zijn idee van autorijden