Recente berichten

[01 april, 2024, 21:31]

[04 december, 2023, 17:05]

[30 november, 2023, 21:40]

[06 oktober, 2023, 23:25]

[27 juli, 2023, 11:59]

[22 april, 2023, 20:03]

[26 januari, 2023, 17:56]

[10 januari, 2023, 23:07]

[10 januari, 2023, 22:40]

[29 december, 2022, 14:18]

[24 december, 2022, 16:29]

[18 oktober, 2022, 20:16]

[12 augustus, 2022, 23:53]

[04 augustus, 2022, 08:43]

[20 juli, 2022, 21:01]
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
15 mei, 2024, 14:56

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Auteur Topic: wat is dit ?  (gelezen 1611 keer)

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline passat

  • 35i Professional
  • *****
  • Berichten: 1516
  • Karma: +2/-4
  • Woonplaats: Noord Brabant
wat is dit ?
« Gepost op: 21 augustus, 2009, 18:07 »
Heb bij mij gekeken maar die heb ik niet op me blok zitten
Wie kan me vertellen wat dat is


Offline johan

  • 35i Gebruiker
  • **
  • Berichten: 89
  • Karma: +0/-0
wat is dit ?
« Reactie #1 Gepost op: 21 augustus, 2009, 18:14 »
carter ontluchting, loopt normaal naar je inlaatbuis toe die op de gasklep komt.

los filtertje zoals dit heeft niet echt voordelen.
1992 Passat Variant GL VR6 aut (for sale)
1986 LT40 2.5tdi 1981 Jetta GL 2.0 aug
1986 Jetta vr6 1982 Golf tdi-p 1974 Chevy Van 5.7

Offline passat

  • 35i Professional
  • *****
  • Berichten: 1516
  • Karma: +2/-4
  • Woonplaats: Noord Brabant
wat is dit ?
« Reactie #2 Gepost op: 21 augustus, 2009, 18:33 »
Is het dan een nadeel zo ?
En waar gaat hij naar toe dan ?

Offline passatUSA

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 208
  • Karma: +0/-0
wat is dit ?
« Reactie #3 Gepost op: 21 augustus, 2009, 22:13 »
Volgens mij heeft de gene die dit op de foto heeft gedaan niet echt een idee hoe het werkt. :roll:
Bij de carter-ontluchting gaat de lucht vanuit de ruimte onder het kleppendeksel naar je inlaat.
Doel van de carterontluchting is de druk in het het carter door het opwarmen van de lucht wegvoeren. De reden dat er een slangetje voor is dat naar je luchtinlaat gaat is om de olie die meekomt te verbranden en niet in het milieu terecht te laten komen.
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij hadden auto's vroeger wel een open carter ontluchting.
Passat vr6 glx usa

Offline Bart-passat

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 338
  • Karma: +0/-0
wat is dit ?
« Reactie #4 Gepost op: 22 augustus, 2009, 00:39 »
@ passatUSA: dit blok is het oude blok van Dietmar volgensmij .. hij weet denk ik wel goed waar hij mee bezig is :wink: hij heeft er 230 pk uitgekregen meen ik.

Offline johan

  • 35i Gebruiker
  • **
  • Berichten: 89
  • Karma: +0/-0
wat is dit ?
« Reactie #5 Gepost op: 22 augustus, 2009, 01:03 »
verhaal wat passat usa geeft klopt,

bij het lopen van de motor is er altijd wel een lichte lekkage langs de zuigers, bij koude motor iets meer dan bij warme motor.
die druk moet ergens weg kunnen en wordt gewoonlijk weer opgezogen naar de inlaat van de motor.
voor de apk is het ook verplicht dat het zo aangesloten zit omdat er met die lucht altijd een oliedamp en onverbrande brandstof meekomt wat weer slecht is voor het milieu.
bij nieuwere auto`s kan het zelfs nadelige gevolgen hebben omdat de lucht via de luchtmassameter gemeten wordt, carterdampen zijn daar in feite ook bijgerekend.
voor de STK klep is het juist goed dat de carterventilatie aangesloten zit, door de vettige carterdampen wordt deze juist gesmeert.
1992 Passat Variant GL VR6 aut (for sale)
1986 LT40 2.5tdi 1981 Jetta GL 2.0 aug
1986 Jetta vr6 1982 Golf tdi-p 1974 Chevy Van 5.7