Het forum voor VW Passat 35i liefhebbers!
Nieuws:
Index
Forum
Help
Help
TinyPortal Help
Zoeken
Inloggen
Registreren
Passat35i-forum.nl
»
Forum
»
Passat 35i gerelateerd
»
Ombouw/Project verhalen
»
Topic:
Roger's 2e 35i Passat (B3; Variant, 1.8 GL)
Recente berichten
Wat heb jij aan je Passat...
Roger
[01 april, 2024, 21:31]
Voorstellen Motta
35i-cruiser
[04 december, 2023, 17:05]
Opvallend trage accelerat...
35i-cruiser
[30 november, 2023, 21:40]
Welke dynamo voor mijn 1....
catch me
[06 oktober, 2023, 23:25]
Alarm wil er niet af
Wbcp
[27 juli, 2023, 11:59]
Heel lang geleden.
Frans P
[22 april, 2023, 20:03]
Voorstelrondje
Vincent86c
[26 januari, 2023, 17:56]
voorstellen
bram overmeen
[10 januari, 2023, 23:07]
van analoog naar elektron...
bram overmeen
[10 januari, 2023, 22:40]
Servopomp
Vincent86c
[29 december, 2022, 14:18]
[How-to] Brandstofpomp ve...
jomarini
[24 december, 2022, 16:29]
donkere achterlichten pa...
Fred_G
[18 oktober, 2022, 20:16]
Voorstellen
PASSATSKI
[12 augustus, 2022, 23:53]
Voorstellen Wil1131
Wil1131
[04 augustus, 2022, 08:43]
H&R verlagingsset schokbr...
Vincent86c
[20 juli, 2022, 21:01]
Jouw info
Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
15 mei, 2024, 21:35
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
...
3
4
[
5
]
6
7
...
12
Omlaag
Auteur
Topic: Roger's 2e 35i Passat (B3; Variant, 1.8 GL) (gelezen 78012 keer)
0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.
catch me
35i Beginner
Berichten: 360
Karma: +1/-0
Woonplaats: sweet lake
Re: Roger's 2e 35i Passat (B3; Variant, 1.8 GL)
«
Reactie #60 Gepost op:
01 mei, 2016, 20:05 »
Moet ook gebeuren, veel klemmetjes en klein spul past waarschijnlijk wel op de B3. .....
Gelogd
Roger
35i Beginner
Berichten: 275
Karma: +0/-0
Eindelijk die B3.
Re: Roger's 2e 35i Passat (B3; Variant, 1.8 GL)
«
Reactie #61 Gepost op:
06 mei, 2016, 16:23 »
B4 is weg (zie 'derde rondje B4 topic oid), maar is niet zo spannend.. Gewoon naar de sloop gebracht
Toch jammer na 10 jaar in die auto te hebben gereden. Maar nu door met de B3, hopelijk ook 10 jaar.
Voor ik de B4 weg ging doen heb ik nog flink door de B3 lopen struinen om te kijken wat ik miste of wat mooier was aan de B4 dan aan de B3. Dan zou ik gek zijn het betere spul weg te werken. Nog een paar rubbertje en kapjes aangevuld met B4 onderdelen, en de spiegelverstellers van de B2 (die ik op de B4 had) ook overgezet op de B3.
Om de kijken of de deuren 'compleet' waren ook de panelen etc eraf gehaald en als je dan toch bezig bent ook even de deuren voor de komende 10 jaar waxen met waxcoating zodat ie niet gaat roesten aan de binnenkant, en wat ik al dacht bleek de waarheid. De 'pastic zakken' die tegen de deur zaten geplakt waren er nog nooit uit geweest!!. Gewoon nog nooit opeb geweest (dus ook geen steuntjes weg of zo).
Waar ik toch eigenlijk een beetje verbaasd over was is dat er geen spatje roest of rotzooi aan de binnenkant van de deuren zit. Ook niet aan de onderkant, bij de omgezette rand, maar dat wist ik al.
Waarschijnlijk is ie echt van een oud Duitst Frautje geweest en heeft ie echt altijd binnen gestaan . .
Ook even op de oprijgoten gereden en de bodem goed bekeken. . . . als nieuw!! Echt bijzonder voor een auto van 25 jaar.
Ik begin nu ook te bedenken dat de 90 dkm die erop staat ook best een waar zou kunnen zijn . . . .
Straks de binnenspiegel van de B4 die ik had ingekort eens in de B3 hangen (voetje overschroeven want het plakding op de ruit is iets anders). De standaard steun is te lang waardoor de spiegel uit zicht belemmert (juist NIET veilig). Ding zit origineel precies op ooghoogte.
Spiegel inmiddels ingekort. Is de ingekorte die ik uit de B4 heb gerukt voor die naar de sloop ging waar ik het voetje van de B3 spiegel aan heb gezet. Is nog duidelijk in de prototype fase, dus moet het nog even mooi maken en met epoxy aan elkaar bakken als het goed blijkt.
Bijgaand nog de laatste foto van mijn nieuwe naast de oude (of is het nou de oude naast de nieuwe).
Heb de parkeerplaats even blank gezet, dan zie je twee keer zoveel moois .
Alleen jammer da dat krot van een Renault van de buurvrouw er ook opstaat.
Gelogd
Peugeot 104 (1982)
,
Daihatsu Charade 1.3 TXi (1990)
,
Passat B2 Hatchback CL 1.8 (1988)
,
Passat B4 Variant CL 1.8 (ABS) 1995
,
Passat B3 Variant GL 1.8 (RP) 1991.
Roger
35i Beginner
Berichten: 275
Karma: +0/-0
Eindelijk die B3.
Re: Roger's 2e 35i Passat (B3; Variant, 1.8 GL)
«
Reactie #62 Gepost op:
18 mei, 2016, 22:18 »
vraag die ik hier had staan naar het mistlampentopic verplaatst, daar staat het beter on-topic
Gelogd
Peugeot 104 (1982)
,
Daihatsu Charade 1.3 TXi (1990)
,
Passat B2 Hatchback CL 1.8 (1988)
,
Passat B4 Variant CL 1.8 (ABS) 1995
,
Passat B3 Variant GL 1.8 (RP) 1991.
Roger
35i Beginner
Berichten: 275
Karma: +0/-0
Eindelijk die B3.
Re: Roger's 2e 35i Passat (B3; Variant, 1.8 GL)
«
Reactie #63 Gepost op:
26 mei, 2016, 23:20 »
Ja, dat krijg je met een nieuwe auto. Daar wil je nog van alles aan veranderen.
Vandaag een setje spoorverbreders gekocht. 20 mm per wiel waarmee de spoorbreedte van de achteras nog maar 1 cm (5 mm per kant) kleiner is dan de spoorbreedte aan de voorkant. Die 5 mm zie je waarschijnlijk niet, of zal het op zijn minst een heel stuk minder opvallen dat de achteras korter is dan de 'vooras.'
Morgen even erop zetten als ik klaar ben met een nieuw vloertje straten in de garage.
Gelogd
Peugeot 104 (1982)
,
Daihatsu Charade 1.3 TXi (1990)
,
Passat B2 Hatchback CL 1.8 (1988)
,
Passat B4 Variant CL 1.8 (ABS) 1995
,
Passat B3 Variant GL 1.8 (RP) 1991.
Roger
35i Beginner
Berichten: 275
Karma: +0/-0
Eindelijk die B3.
Re: Roger's 2e 35i Passat (B3; Variant, 1.8 GL)
«
Reactie #64 Gepost op:
27 mei, 2016, 22:50 »
Yep, de spoorverbreders zitten ertussen. Ziet er mooi uit. Eigenlijk ziet de auto er met spoorverbreder eindelijk 'normaal recht' uit.
De 5 mm per kant die het nog te smal is achter zie je inderdaad niet. Wekl voelbaar 'rek' op de bouten met het aandraaien, maar 't lijkt vast te zitten. Wiellagers zullen het wel iets minder leuk vinden zo, maar die hebben dan gewoon pech gehad.
Gelogd
Peugeot 104 (1982)
,
Daihatsu Charade 1.3 TXi (1990)
,
Passat B2 Hatchback CL 1.8 (1988)
,
Passat B4 Variant CL 1.8 (ABS) 1995
,
Passat B3 Variant GL 1.8 (RP) 1991.
Moses35i
Administrator
35i Uberspammer
Berichten: 8153
Karma: +42/-1
Woonplaats: irgendwo
Re: Roger's 2e 35i Passat (B3; Variant, 1.8 GL)
«
Reactie #65 Gepost op:
29 mei, 2016, 07:46 »
Gelogd
Comfort? Wat is dat? Bloed pissen zul je!
Roger
35i Beginner
Berichten: 275
Karma: +0/-0
Eindelijk die B3.
Re: Roger's 2e 35i Passat (B3; Variant, 1.8 GL)
«
Reactie #66 Gepost op:
29 mei, 2016, 11:54 »
Komen nog, mijn auto is smerig, dus niet foto waardig.
Kan het ook doen als de spatbordverbreders erop zitten, dus nog even geduld dan.
Moet ook op zeer korte termijn de koni's eronder zetten. Gisteren even met een volle auto (5 man en bagage) gereden en bij het verlaten van een drempel komen de zijkanten van de banden net tegen de spatbordranden. Banden zijn bijna op, dus erg is het niet, maar de bedoeling is het ook niet. 1.5 cm meer veervoorspanning en de gele koni's en dan verwacht ik dat dit niet meer kan gebeuren. Zou ook zonde zijn van spatborverbreders om ze meteen op te laten vreten. Verslag (met foto's
) volgt..
Gelogd
Peugeot 104 (1982)
,
Daihatsu Charade 1.3 TXi (1990)
,
Passat B2 Hatchback CL 1.8 (1988)
,
Passat B4 Variant CL 1.8 (ABS) 1995
,
Passat B3 Variant GL 1.8 (RP) 1991.
Roger
35i Beginner
Berichten: 275
Karma: +0/-0
Eindelijk die B3.
Re: Roger's 2e 35i Passat (B3; Variant, 1.8 GL)
«
Reactie #67 Gepost op:
12 juni, 2016, 12:29 »
Brown is the new Yellow
Als je niet beter zou weten zou het zo de staalbak in gaan!
Wat ooit een schitterende set gele Koni's was is nu een setje . . . . bruine Koni's.
Losse zooi erafgekrabt en met de staalborstel verwijderd. Ontzet en hier liggen ze te drogen.
Denk dat ik ze in de Brunox ga zetten, zodat ze in elk geval niet verder roesten.
En dan zijn het zwarte Koni's, dus misschien ook nog even voorzien van een nieuw verfje dan.
Het 'bewijs' dat het Koni's zijn ligt ernaast.
trekhaak zit er trowens ook onder, kabel moet nog, maar dat gaat lukken.
Gelogd
Peugeot 104 (1982)
,
Daihatsu Charade 1.3 TXi (1990)
,
Passat B2 Hatchback CL 1.8 (1988)
,
Passat B4 Variant CL 1.8 (ABS) 1995
,
Passat B3 Variant GL 1.8 (RP) 1991.
catch me
35i Beginner
Berichten: 360
Karma: +1/-0
Woonplaats: sweet lake
Re: Roger's 2e 35i Passat (B3; Variant, 1.8 GL)
«
Reactie #68 Gepost op:
12 juni, 2016, 23:05 »
Maar ze blijven het goed doen, geen lekkage. ...etc.....alleen nu nog een setje verlagings veren er onder.....30 mm zou 'm heeeeel goed doen....
Gelogd
Roger
35i Beginner
Berichten: 275
Karma: +0/-0
Eindelijk die B3.
Re: Roger's 2e 35i Passat (B3; Variant, 1.8 GL)
«
Reactie #69 Gepost op:
12 juni, 2016, 23:28 »
Inmiddels zijj ze zwart met met nog hier een daar een stukje geel dat me doet herinneren aan wat het eens was. Ze zijn echt geweldig lekker, daarom heb ik ze ook onder mijn B4 vandaan getrokken voor ik die naar de sloop heb gebracht. Ze krijgen een tweede leven op mijn huidige B3 na een kleine 10 jaar (50 dkm) schokken absorberen onder de B4 . . . . en roesten!!
Ik denk niet dat ze nog 10 jaar meegaan zonder antiroestbehandeling, maar die is nu gedaan. Morgen het tweede laagje Brunox aanbrengen en dan eens kijken welk kleurtje ik nog heb staan. Geel heb ik niet, wel wit, maar da's meer van de concurrent, dus of mijn levenslange garantie dan nog telt ??
Verlagen ga ik zeker niet doen. Eerlijk gezegd vind ik het niet zo mooi omdat de afstand tussen de banden en de spatbordranden niet meer klopt. Voor geen enkele auto, niet alleen voor de Passat. Ik vind het gewoon niet zo mooi, al zal het wel een stabielere wagen opleveren (met nadeel op de drempels
). Laat 'm lekker in de originele cross-country hoogte en ga zelfs een cm meer veervoorspanning op de veren zetten dan ik op de B4 had. Daarop had ik zo'n 15 mm, dus komt daarmee in totaal op zo'n 25mm meer. Hierdoor een stuggere veer, maar ook iets minder negatieve veerweg, waardoor ie ook achter zeker niet te laag komt te staan. Ik denk dat ie achter net iets meer uit de veren zal komen dan voor, dus 'beladen' vlak.
Als ik de schokkers ga wisselen ook even de spatbordranden voorzien van een laagje extra underboddy coating (wat goed is moet je goed zien te houden
), en daarna eens beginnen aan het opleuken van het geheel door de spatbordverbreders te bevestigen. Foto-verslag volgt . . . .
't begint na een half jaar al zowat 'mijn auto' te worden. Meestal heb ik er vrij lang voor nodig om dat gevoel te hebben, maar het gaat goedkomen.
en ja ik weet dat het verstandig om niet àl te veel 'binding' met een motorvoertuig waarmee je je ook op de openbare weg begeeft te hebben. . .
Gelogd
Peugeot 104 (1982)
,
Daihatsu Charade 1.3 TXi (1990)
,
Passat B2 Hatchback CL 1.8 (1988)
,
Passat B4 Variant CL 1.8 (ABS) 1995
,
Passat B3 Variant GL 1.8 (RP) 1991.
Roger
35i Beginner
Berichten: 275
Karma: +0/-0
Eindelijk die B3.
Re: Roger's 2e 35i Passat (B3; Variant, 1.8 GL)
«
Reactie #70 Gepost op:
22 oktober, 2016, 16:31 »
Eindelijk weer eens wat kunnen doen, dus weer een update.
De schokdempers zijn inmiddels al een hele tijd voorzien van witte grondverf, maar ze zitten er nog niet onder.
Inmiddels wel de spatbordverbreders bevestigd.
De zwarte kunststof delen moeten nog in de plastishine (oid) voor een mooie zwarte laag, maar het zit erop.
Onderhuids wel wat andere dingen gedaan: stuurkolom zat niet helemaal vast in de bevestigingspunten, dus daar zat wat speling op. Niet heel bezwaarlijk, maar het hoort niet voor een VW, dus dat even verholpen.
Klein beetje beginnende roest bij een kabeldoorvoertje naar de verlichting in de achterklep, rubbertje eruit getrokken, roest aangepakt en weer dichtgemaakt, idem voor een ander klein plekje aan de binnenkant van de klep, zwarte gedeelte waar het kenteken op zit goed vastgezet (daar ontbrak een boutje). En de trekhaak zit er inmiddels onder. De stekker ook en de kabel is doorgevoerd naar de achterbak, maar die moet nog even op de kabelboom worden aangesloten. Dus dat was het. Wat dingetjes gedaan en nog een paar dingetjes te doen...
Gelogd
Peugeot 104 (1982)
,
Daihatsu Charade 1.3 TXi (1990)
,
Passat B2 Hatchback CL 1.8 (1988)
,
Passat B4 Variant CL 1.8 (ABS) 1995
,
Passat B3 Variant GL 1.8 (RP) 1991.
Moses35i
Administrator
35i Uberspammer
Berichten: 8153
Karma: +42/-1
Woonplaats: irgendwo
Re: Roger's 2e 35i Passat (B3; Variant, 1.8 GL)
«
Reactie #71 Gepost op:
22 oktober, 2016, 16:55 »
Goed bezig. Die kunstoffen spatbordverbreders worden steeds populairder
Gelogd
Comfort? Wat is dat? Bloed pissen zul je!
Roger
35i Beginner
Berichten: 275
Karma: +0/-0
Eindelijk die B3.
Re: Roger's 2e 35i Passat (B3; Variant, 1.8 GL)
«
Reactie #72 Gepost op:
22 oktober, 2016, 19:07 »
Ja, logisch toch?
Smaken verschillen natuurlijk, maar het ziet er helemaal niet verkeerd uit.
Daarnaast beschermt het ook de spatborden tegen onheil van buitenaf zoals winkelwagentjes op het parkeerterrein, net te strak langs een muur parkeren
etc.
Ze worden wel steeds schaarser, dus binnenkort waarschijnlijk onbetaalbaar
Voor de APK nog even het onderblok schoonmaken. Is redelijk vet en de onderkant van de wagen dus ook door de afwaaiende druppels. Waarschijnlijk is het nog het gevolg van de lekke klepdekselpakking, maar ik heb ook de indruk dat het heel af en toe een druppeltje olie vanaf valt. Zou oud kunnen zijn, dus na schonmaken even de boutjes van de carterhelften controleren of iets natrekken en kijken of het weg is.
Gelogd
Peugeot 104 (1982)
,
Daihatsu Charade 1.3 TXi (1990)
,
Passat B2 Hatchback CL 1.8 (1988)
,
Passat B4 Variant CL 1.8 (ABS) 1995
,
Passat B3 Variant GL 1.8 (RP) 1991.
Roger
35i Beginner
Berichten: 275
Karma: +0/-0
Eindelijk die B3.
Re: Roger's 2e 35i Passat (B3; Variant, 1.8 GL)
«
Reactie #73 Gepost op:
28 oktober, 2016, 14:21 »
Heb de onderkant van de wagen even schoongemaakt. Zoals eerder gemeld was olie van het onderblok afgewaaid en de hele zooi zat onder. Onderblok, ophanging, stabilisatorstang, schildje van de kat, schildje tussen de bodem en de kat, en een stuk van de bodem zelf. Het blok zelf zag er vrij droog en schoon uit, dus ik heb de indruk en hoop dat het niet (meer) lekt en dat de druppels die ik af en toe zag oude vetzooi was die door opwarmen ergens vanaf is gedropen. Het enige dat het er niet helemaal droog uitziet is de distrubutiezijde van het blok. Dat hoor je wel vaker dat er daar iets 'zweet' of lekt. Veel kan het nooit zijn, als het niet erger wordt dan dit vind ik het de moeite van openmaken niet waard.
Vraagje: wat is dat vierkante zwarte blokje in het midden van de ophanging en dan aan de voorkant van de voorwielophanging? Zit met 4 bouten vast aan steuntjes aan de voorkant van de ophanging. Waar dient het voor?
Is het een extra gewicht om ervoor te zorgen dat de wagen voldoet aan het gewicht dat op het kentekenbewijs staat??
ps. Bestaat er in dit forum mogelijkheid om foto's rechtstreeks te uploaden naar de forumserver?
Gelogd
Peugeot 104 (1982)
,
Daihatsu Charade 1.3 TXi (1990)
,
Passat B2 Hatchback CL 1.8 (1988)
,
Passat B4 Variant CL 1.8 (ABS) 1995
,
Passat B3 Variant GL 1.8 (RP) 1991.
Vincent86c
35i Beginner
Berichten: 424
Karma: +2/-0
Woonplaats: Schagerbrug
Re: Roger's 2e 35i Passat (B3; Variant, 1.8 GL)
«
Reactie #74 Gepost op:
28 oktober, 2016, 18:29 »
Dat zwarte blokje zegt me eigenlijk niets. Volgens mij heb ik 'em niet.
Olielekkage Distributiezijde is hoogstwaarschijnlijk de nokkenaskeerring die lekt.
Gelogd
Print
Pagina's:
1
...
3
4
[
5
]
6
7
...
12
Omhoog
« vorige
volgende »
Passat35i-forum.nl
»
Forum
»
Passat 35i gerelateerd
»
Ombouw/Project verhalen
»
Topic:
Roger's 2e 35i Passat (B3; Variant, 1.8 GL)