Het forum voor VW Passat 35i liefhebbers!
Nieuws:
Index
Forum
Help
Help
TinyPortal Help
Zoeken
Inloggen
Registreren
Passat35i-forum.nl
»
Forum
»
Passat 35i gerelateerd
»
Motorisch & Uitlaten
»
Koel-systeem
»
Topic:
Temperatuur te heet
Recente berichten
Wat heb jij aan je Passat...
Roger
[01 april, 2024, 21:31]
Voorstellen Motta
35i-cruiser
[04 december, 2023, 17:05]
Opvallend trage accelerat...
35i-cruiser
[30 november, 2023, 21:40]
Welke dynamo voor mijn 1....
catch me
[06 oktober, 2023, 23:25]
Alarm wil er niet af
Wbcp
[27 juli, 2023, 11:59]
Heel lang geleden.
Frans P
[22 april, 2023, 20:03]
Voorstelrondje
Vincent86c
[26 januari, 2023, 17:56]
voorstellen
bram overmeen
[10 januari, 2023, 23:07]
van analoog naar elektron...
bram overmeen
[10 januari, 2023, 22:40]
Servopomp
Vincent86c
[29 december, 2022, 14:18]
[How-to] Brandstofpomp ve...
jomarini
[24 december, 2022, 16:29]
donkere achterlichten pa...
Fred_G
[18 oktober, 2022, 20:16]
Voorstellen
PASSATSKI
[12 augustus, 2022, 23:53]
Voorstellen Wil1131
Wil1131
[04 augustus, 2022, 08:43]
H&R verlagingsset schokbr...
Vincent86c
[20 juli, 2022, 21:01]
Jouw info
Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
08 mei, 2024, 06:00
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Temperatuur te heet (gelezen 1844 keer)
0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.
Passat VR6_Snell
Newbie
Berichten: 6
Karma: +0/-0
Woonplaats: Amsterdam
Temperatuur te heet
«
Gepost op:
17 februari, 2014, 12:28 »
Beste mensen,
Ik heb de laatste tijd al wat berichten hier gepost.. De problemen lijken helaas nog niet verholpen.
Ik heb recent een slang van het koelsysteem vervangen en een nieuwe radiateur geplaatst. Ik heb het systeem ontlucht zoals hier beschreven is en ben toen gaan rijden. Alles leek goed te zijn, tot dat ik hard heb gaan rijden ivm wintersport in Duitsland. Als ik boeven de 100/120 ga rijden stijgt de temperatuur snel naar 95 en uiteindelijk ook 100 graden. Olie ligt tussen de 10 en de 20 graden warmer. Ik heb de Duitse ANWB laten komen en die heeft het systeem nogmaals ontlucht. Hij heeft hierbij gecontroleerd of de waterpomp nog functioneert door (er komt koelwater uit slangetje bovenkant van expansievat). Ook gaat de thermostaat aan en draaien beide koelvinnen wanneer nodig. Bij stationair lopen van de motor is er ook geen enkel probleem. Temperatuur blijft dan netjes 90 graden en olie 100. Na de ANWB verder gereden, aar helaas probleem niet verholpen. Temperatuur steeg meteen week boven de 120 km per uur. Enige oplossing is de verwarming op hoogste stand zetten, dan daalt de temperatuur weer naar 90 en olie tussen 100 en 118 als ik niet harder dan 130 rij. Voor zover ik weet doen te waterpomp het dus, is de thermostaat niet stuk en de radiateur en de koelvloeistof nieuw... wat kan er aan de hand zijn? Als ik de motor op contact zet denk ik ook de hulp waterpomp te horen draaien, maar dat weet ik niet zeker. Wat zijn de opties volgens jullie?
groeten
David
Gelogd
Burning Rubber
35i Beginner
Berichten: 121
Karma: +0/-0
Woonplaats: Zevenaar
Re: Temperatuur te heet
«
Reactie #1 Gepost op:
17 februari, 2014, 13:41 »
Sensor kan kapot zijn, heb ik ook gehad met mijn 1.8 Hij gaf bij mij te veel aan.
Gelogd
Moses35i
Administrator
35i Uberspammer
Berichten: 8153
Karma: +42/-1
Woonplaats: irgendwo
Re: Temperatuur te heet
«
Reactie #2 Gepost op:
17 februari, 2014, 14:08 »
Probeer inderdaad eerst een andere sensor van het juiste type voor je motor (AAA). Wanneer dat het probleem niet verhelpt gaat je thermostaat wellicht wel open maar niet voldoende. Wanneer is de thermostaat voor het laatst vervangen en is dat een originele dealer aankoop geweest of bij de onderdelenboer (op de hoek)? Ik adviseer altijd een originele met nieuwe o-ring en uit voorzorg ook een nieuw thermostaathuis (die wil nog wel eens krokant zijn van al die jaren warm en koud worden). Imitatie ben ik qua thermostaat geen voorstander van.
Van buitenaf kun je overigens niet zien of de waterpomp goed is. Het komt voor dat de waterpomp wel draait maar dat het schoepenwiel (in de waterpomp zelf) juist niet of nauwelijks meedraait. Dat kun je alleen bekijken door deze te demonteren en aan snaarschotel te draaien. Gaat daarbij het schoepenwiel niet of nauwelijks draaien dan is deze overleden en dien je deze asap te vervangen. Dat er water uit het slangetje in het reservoir komt zegt eigenlijk niet veel over het goed functioneren van de waterpomp zelf.
Mogelijkheden te over om uit te proberen. Suc6 en mocht je ergens tegenaan lopen, stel dan gerust je vragen hier. Domme vragen bestaan niet, domme antwoorden daarentegen natuurlijk wel
Misschien dat andere VR6 bezitters/kenners nog aanvullingen hebben (ikzelf heb een 1.8)?
Gelogd
Comfort? Wat is dat? Bloed pissen zul je!
jetta16v
Globaal Moderator
35i Uberspammer
Berichten: 10980
Karma: +44/-2
Woonplaats: somewhere in the Netherlands
Re: Temperatuur te heet
«
Reactie #3 Gepost op:
17 februari, 2014, 21:40 »
Thermostaat vervangen inc. thermostaathuis , en wat ik zelf altijd doe is in de flens van de thermostaat een gaatje boren van 2 mm zodat je altijd doorstroming hebt en dat ontlucht ook makkelijker
Gelogd
it is what it is , and isn't it what it is then it aint what it is :-P
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Passat35i-forum.nl
»
Forum
»
Passat 35i gerelateerd
»
Motorisch & Uitlaten
»
Koel-systeem
»
Topic:
Temperatuur te heet