Passat35i-forum.nl
Passat 35i gerelateerd => Ombouw/Project verhalen => Topic gestart door: Meert_VR6 op 29 mei, 2015, 14:57
-
Zo, zal mezelf en mijn passat hier ook even voorstellen.
Mijn naam is Maarten, 29 jaar en woon in Herentals Belgie.
heb over de laatste 11 jaar al verschillende volkswagens gehad (1 corrado 16v, 2 corrado vr6, 1 corrado slc die heb ik nog altijd, 3 golfjes 1 1.1, 1 golfje 1 1.6d en 1 vento vr6)
En nu heb ik een Passat b4 van 1996 met een 2.0 en 206000 kmters.
eerste wat moest gebeuren, was verlagen met een ap schroefsetje.
(http://www.mijnalbum.be/GroteFoto-WVZ8JWRR.jpg)
nadien, een groot onderhoud geven.
(http://www.mijnalbum.be/GroteFoto-A3DSKB4T.jpg)
Motor voor:
(http://www.mijnalbum.be/GroteFoto-KMK7I8YF.jpg)
motor na:
(http://www.mijnalbum.be/GroteFoto-TUUT4TAF.jpg)
de vettigheid rond de motor moet ik nog eens weghalen, als ik eens veel tijdheb :-)
belangrijkste nu is gewoon zorgen dat hij technisch optimaal staat.
spijtig genoeg heb ik tijdens dat onderhoud de bout van de carter overgedraaid, dus er lekte beetje bij bijtje alle olie uit...
dus moest ik aan de slag om er een nieuwe carter op te steken. nog nooit gedaan, maar al doende leert men zeker :-)
(http://www.mijnalbum.be/GroteFoto-JWGXWF3K.jpg)
denk dat het grootste werk de sticker er af krijgen was...
erst moest ik de olie aflaten, maar ik kreeg de bout niet meer uit de carter want die draaide zot.
dus moest ik er een gaatje in boren. Daar ik niet wist wat er allemaal in en carter zit, heb ik heel voorzichtig een gaatje geboord vlak naast de carterplug.
(http://www.mijnalbum.be/GroteFoto-VMZGFNI6.jpg)
(http://www.mijnalbum.be/GroteFoto-TEPAP8XM.jpg)
(http://www.mijnalbum.be/GroteFoto-LEJUEEOK.jpg)
boutjes proper gemaakt
(http://www.mijnalbum.be/GroteFoto-OGUC7DYD.jpg)
dekseltje van de versnellingsbak ook.
(http://www.mijnalbum.be/GroteFoto-U4JO8GBF.jpg)
(http://www.mijnalbum.be/GroteFoto-MKU6QPRV.jpg)
nieuwe pakking
(http://www.mijnalbum.be/GroteFoto-HSO3EL6O.jpg)
en alles weer geinstalleerd
(http://www.mijnalbum.be/GroteFoto-GEGSWO8G.jpg)
en aangezien we nog geen vaste oprit hebben was het even improviseren.
(http://www.mijnalbum.be/GroteFoto-AJQCBT6C.jpg)
(http://www.mijnalbum.be/GroteFoto-OLNXGYBN.jpg)
(http://www.mijnalbum.be/GroteFoto-PUKGGTRL.jpg)
er is een boutje die de carterpan vasthoud die ook doordraait.
ze hangt vast, maar is niet vast te draaien... kan dit kwaad? (is het boutje die tegen de versnellingsbak hangt).
en sindsdien, piept de versnellingspak ook bij stationair draaien, precies dat er iets tegen sleept, rubber ofzo... binnenkort ook eens laten nakijken, want daar heb ik geen verstand van :-)
voor later, binnenkort word er een lpg tank geplaatst, en dan zoek ik juist nog leuke velgen, en een ander interieurtje.
electrische vensters achterin worden ook nog ingebouwd, met dank aan Catch me :-)
en voor derest, genieten, want hij rijd super, en optijd onderhoud geven :)
grts. Maarten
-
Goed bezig geweest ziet er proper uit :bow:
antwoord op je vraag kan ik je helaas niet geven
-
Goed bezig! Ook ik kan je geen antwoord geven op je vraag, helaas.
Edit: Klein gokje: Is het misschien dat afdekplaatje wat iets doet? Als je deze tijdelijk zo verwijderen, 'piept' het dan ook nog steeds?
-
Kan ik wel eens proberen vandeweek om het plaatje er terug af te halen.
mag je ermee rijden zonder dit plaatje?
heb eigenlijk geen idee wat het doen. stof en vuiligheid uit de bak houden misschien?
-
Goed bezig, dat afdek plaatje kan je gerust weglaten,
(( heb je onderdelen gisteren verstuurd. ......)))
-
Het houdt grof stof/zand en andere zooi buiten je koppelingsruimte. Maar het is het proberen waard. Als het niet helpt, wel weer terug monteren want het zit er niet voor niets :wink:
-
Bij elke keer dat we de versnellingsbak er uit haalde vroeger (( gewoon bij de vw dealer waar ik werkzaam was )) lieten we deze weg, zit achter boven de rechter aandrijfas...komt weinig tot geen vuil, en troep inkomen.....
-
Goed bezig, dat afdek plaatje kan je gerust weglaten,
(( heb je onderdelen gisteren verstuurd. ......)))
super, thanks :-)
Enneuh, iemand enig idee of het kwaad kan dat er 1 boutje van de carter doordraait?
-
zou geen probleem hoeven zijn, wel opletten dat er geen olie lekkage komt op dat punt
-
dan hou ik het in het oog!
-
Ik zeg ..... GOED BEZIG !! :bow: en welkom .... de motorkeuze is iig goed :mrgreen:
-
Welkom! Terug een Belgische B4 erbij ^^ Mooi werk! Enja, dat plaatje heeft een doel, dus laat maar zitten ;)
-
super, thanks :-)
Enneuh, iemand enig idee of het kwaad kan dat er 1 boutje van de carter doordraait?
nieuw draad tappen M7 :wink:
-
nieuwe draad tappen, kan dat het beste door de carter heen, of moet ik hem daarvoor weer demonteren?
-
m7 (7mm) :roll: :roll: vind eens een boutje dat 7mm is. leuke opgave 6 en 8 bestaan wel maar 7 is erg zeldzaam althans bij bouwmarkten en ijzerwarenhandels zo goed als niet verkrijgbaar.
-
Fabory in Ede heeft m7 op de plank liggen :mrgreen: fusee kogel van m'n golfje zitten met die idiote maat vast :roll:
-
de carter hangt terug vast, beetje uitgetapt met m6. en een bout ingestoken die 1mm langer was dan de originele.
nu, de aftapbout blijft lekken.
is een nieuwe carter, nieuw koperen ringske en een nieuwe bout.
heb ze zo vast als maar kan vastgedraaid, maar er blijft olie doorkomen.
zou het aan dat koperen ringetje kunnen liggen?
-
ik denk inderdaad het koperen ringetje. te vast draaien kan ook gevolg hebben dat het gaat lekken net als bij een knelkoppeling van een waterleiding.
het kan ook zijn dat er op je nieuwe pan een braam zit waardoor het koperen ringetje de boel niet goed afsluit.
-
nylonring nemen en niet op L.E.O stand vastzetten
-
zo,
heb er een nieuwe langere aftapbout ingestoken, en een nieuw koperren ringetje, en in eerste instatie dacht ik dat het probleem verholpen was...
maaaaaaaar nu lekt er opnieuw olie uit (heel weinig, maar toch.)
en, ook de versnellingsbak rattelt als hij in neutraal staat.
van zodra ik de koppeling indruk, stopt het rattelen... denk dat ik hem toch maar eens in de garage ga binnendoen :-)
o ja, vandeweek nog nieuwe boxjes in het dashbord en de voorste deurpanelen (mac audio) en radio (pioneer) gestoken.
(http://www.mijnalbum.be/GroteFoto-DKJE3BNQ.jpg)
(http://www.mijnalbum.be/GroteFoto-4QZ3IMDF.jpg)
in vergelijking tot de andere radio..... gewichtsbesparing!!!! :clap:
(http://www.mijnalbum.be/GroteFoto-CFTWM3QN.jpg)
maar dat lekken en die versnellingsbak baren mij wel zorgen :mad:
-
Geen CD's meer :shock: :mrgreen:
Dat ratelen (en niet bij ingedrukte koppeling) doet die van mij ook al jaaaren, 4a5 jaar geleden nieuwe koppeling (en drukgroep?) in gekomen... Dacht dat het iets met de veertjes in de koppleingsplaat was...
-
o, dus dank moet ik mij daar dis geen zorgen om maken?
vind het wel spijtig, want voor derest draait hij heel mooi, enkl dat rattelnt
-
o boy,
he tis nog maar donderdag en typen lukt al nietmeer, volgens mij is het tijd voor vakantie...
-
Zou het ook het lager kunnen zijn?
-
druklager !!!! gewoon ''ff'' de koppeling + drukgroep en lager ( laten ) vervangen , geloof me het is niet ''ff'' , bij mijn VR6 gedaan en bij 35i-cruiser zijn 1.8 gedaan , voor het goeie moet je subframe los maar je kan ook wat ''gepast'' geweld gebruiken op de langsbalk die naargeestig in de weg zit en daar kom je achter als je de bak in je handen hebt :mrgreen: .
kijk dan ook gelijk de keerring na die aan de bakzijde zit en vervang die bij twijfel .....die is prijzig maar opnieuw de bak de+monteren word je ook niet blij van
-
Druklager ja, ik wist de benaming niet meer :wink:
-
(http://troll.me/images/facepalm-picard/nooo-why.jpg)
-
Ja sorry :sad:
-
en ik dacht iets goedkoops gekocht te hebben :-)
-
Beetje handigheid en een paar fikse vloeken is het zo gebeurd
-
Zo handig ben ik nu ook weer niet :mrgreen:
-
Gewoon doen en niet bang zijn en een vraagbaak bij de hand .... en je kan bellen :wink:
-
Hellow,
weet iemand of recaro edition's van een golf 3 passen zonder aan te passen in een passat b4?
gaat vooral om de voorstoelen, want die er nu in zitten zitten toch zo comfortabel niet meer :-)
-
ja dat past zo, de stoelen ieder geval bank weet ik niet
-
Bank niet dacht ik. Voorste wel
-
heb dan toch maar de recaro's gaan halen. Passen mooi bij de kleur.
achterbank moet ik dan nog passend maken of het stof overzetten. maar is niet voor onmiddelijk.
(http://www.mijnalbum.be/GroteFoto-KUDUXM8M.jpg)
enkel is wel een stang van de slede gebroken. wat is het makkelijkste, ze te laten lassen, of proberen de slede / frame van mijn originele stoelen hierop prutsen.
(http://www.mijnalbum.be/GroteFoto-VLFCF8XC.jpg)
-
Lasje zetten denk ik.
-
gaat da houden denk je?
is de stang op het einde, waar het stukje uitsteekt dat in de rail van de wagen glijd... (hopelijk een beetje deftig uitgelegd :mrgreen: )
-
Als ze het goed doen wel ja :p
-
en de LPG zit er ook in!
(http://www.mijnalbum.be/GroteFoto-BQW7VZWZ.jpg)
lekker goedkoop rijden!
-
Netjes......is het verder nog gelukt met olielekkage verhelpen en zo?
-
Netjes......is het verder nog gelukt met olielekkage verhelpen en zo?
das eigelijk een goede vraag... :-)
zal vanavond eens kijken of er nog olie uitkomt. :oops:
-
en de zetel is gelast. zit een mooi dikke las op dus hopelijk houd die het :-)
(http://www.mijnalbum.be/GroteFoto-Z4NXYWGY.jpg)
(http://www.mijnalbum.be/GroteFoto-KTUEHP3N.jpg)
tussen de stang en het onderste van het zitvlak is de las iets minder maar overgompenceerd langs de bovenkant.
vant weekend eens in de wagen proberen te prutsen... :clap:
-
Mooi werk!
-
Goed bezig, weer een stapje verder :bow:
-
:drive: netjes weer, ben benieuwd hoe het erin staat en zit...
-
dit weekend even met de recaro's bezig geweest.
vuil:
(http://www.mijnalbum.be/GroteFoto-EGJDHBGW.jpg)
en na met zo'n waterstofzuiger voor tapijten. Moet er nog eens overgaan maar das voor als de achterbank er ook ingaat.
(http://www.mijnalbum.be/GroteFoto-HYXD6EL4.jpg)
(http://www.mijnalbum.be/GroteFoto-XOE6LP7O.jpg)
Heb ook de motorkap machinaal gepolijst, maar kon er geen duidelijke fotoos van nemen. had er een matte plek op.... nu nietmeer :clap:
fotoo's komen er blijkbaar niet zo duidelijk op.
ff klikken: http://www.mijnalbum.be/Album=GULLLFWR (http://www.mijnalbum.be/Album=GULLLFWR)
-
NETJES....... :mrgreen: :mrgreen:
-
2 weekjes geleden +- 3000km met de passat gedaan richting Boreaux en terug.
was erg fijn om snachts over de franse autostrade te scheuren :mrgreen: en hij heeft het heel goed uitgehouden in de warmte.
voor derest nog wat verder geprutst.
Nieuwe pook gestoken:
(http://www.mijnalbum.be/GroteFoto-67YYR8VY.jpg)
(http://www.mijnalbum.be/GroteFoto-KWC6P6P4.jpg)
(http://www.mijnalbum.be/GroteFoto-AH8MXLIU.jpg)
tegelijk een handremcover besteld, maar die hadden ze later geleverd... met witte stiksels... :mad:
aangezien ik niet kon wachten hebben we dat probleem opgelost met een alcoholstift :dancing:
(http://www.mijnalbum.be/GroteFoto-FUZ3E3ZH.jpg)
(http://www.mijnalbum.be/GroteFoto-BAC6VC3D.jpg)
(http://www.mijnalbum.be/GroteFoto-RROIAS7N.jpg)
(http://www.mijnalbum.be/GroteFoto-MHVF4G6P.jpg)
om goed te zijn moet ik er nog eens over gaan want er komt terug wat wit door na het installeren.
en gelijk de passat wat lager geschroefd en de nieuwe velgen gestoken. (17")
Ben er niet echt tevreden van en ga opzoek naar een maatje kleiner, dus deze gaan de verkoop in.
(http://www.mijnalbum.be/GroteFoto-XBLLBTNY.jpg)
dat was het weer.
-
Goed bezig :bow:
-
Ziet er goed uit, wielen staan wel netjes, waarom niet tevreden?
-
Ze schuren in de wielkasten.
Achteraan moet ik met spacers werken en ben hier geen fan van.
Het naafgat van het wiel steunt nergens.
En ik denk dat ik ze daardoor niet goed gecentreerd krijg. Achterkant bibbert wat bij het rijden. :sad:
Vind ze zelf ook mooi. Maar rij liever lager tegen de grond :drive:
-
Waar komen de wielen onder vandaan dan? Welke bandenmaat zit erop? Als ze voor aanlopen ( wat ik ook had met 17 inch ) is uitrollen van de wielranden een optie, achter spacers zou ik niet doen, staan goed zo toch....en wat is de ET waarde? ET waarde is soms wel iets aan te passen, ook meer naar binnen
Zitten de wielen goed gecentreerd op de naaf ?
-
Pookhoes stiksel kleuren kan je ook met schoensmeer doen ;) Ziet meteen het leder er ook super uit!
-
stonden ervoor op een slopel astra g.
achteraan gaat niet zonder spacers, ze raken de ophanging. dacht dat t et 42 was... :-)
ik moet mss eens nieuwe spacers kopen waar zo een randje opstaat waar de velg over komt, op die dat ik nu heb is dat niet...
nog een vraagje, de wagen bibbert... banden zijn uitgebalanceerd en hij is uitgelijnd ook.
waar kan dit aan liggen?
-
Achterwielen zijn dan ook uitgebalanceerd? Veel bedrijven doen dat namelijk niet of alleen op verzoek met de mededeling dat het toch niets zou uitmaken.... Yeah right!
-
Ja. Alles uitgebalanceer. En erbij gebleven :mrgreen:
Dus zal nog wat zoeken worden...
-
gisteren achter nieuwe velgskes geweest.
nog niet zeker of ik ze er op ga zetten, maar voor deze prijs kon ik ze niet laten liggen.
Borbet B, 7j*15 et25
in goeie staat, gaan stoeprandschade, enkel de blanke lak is niet meer mooi.
(http://www.mijnalbum.be/GroteFoto-NMDJ4QTL.jpg)
iemand enig idee hoe ik het beste de blanke lak eraf haal?
de lak tussen de spaken wil ik laten zitten.
(http://www.mijnalbum.be/GroteFoto-MDONFMGO.jpg)
voorzichtig met verfstripper?
-
Ook netjes, 15 inch toch? De corrosie moet weg geschuurd worden, grof beginnen, niet te grof en dan naar steeds fijner, of laten stralen misschien. ... daarna weer goed in de blanke lak zetten, spuiten.......
-
Idd. 15".
Denk net te klein voor onder de passat...
De grijze verf tussen de spaken wil ik laten zitten. Dus enkel de blanke lak op de rand en bovenkant van de spaken eraf halen.
Schuren gaat heeeeeeel lang duren.
Ga het eerst voorzichtig proberen om het meeste met stripper af te halen. Derest wegschuren.
Hopen dat er niets tussen de spaken loopt :-)
Daarna hoogglans polieren.
-
Ik heb nog originele G60 velgen die ik ook maar es ga opknappen ..... de regen spoelt ze niet vanzelf kaal vrees ik :mrgreen:
-
spijtig he :mrgreen:
zo'n setje sebrings staat ook nog op mijn verlanglijstje, alleen spijtig dat die zo duur zijn tegenwoordig :sad:
-
velgen zijn verkocht.
iemand een idee of 7.5j ET20 in 16" past op een b4?
-
Et waarde hoort 38 te zijn, staan dan wel meer naar buiten dan origineel, bijna 2 cm....... :neutral:
-
... dus geen ET20 steken :mad:
-
zo,
en, ook de versnellingsbak rattelt als hij in neutraal staat.
van zodra ik de koppeling indruk, stopt het rattelen... denk dat ik hem toch maar eens in de garage ga binnendoen
Dat ratelen heb ik ook. Heb het alleen met rijden in lage toerentallen en dan in deze lage toerentallen de motor belasten. Klinkt als een rammelend hitteschild, maar dat is het niet. Bij hogere toerentallen hoor je het niet en bij stationair draaien ook niet. Bij mij gaat het om een automaat. Ik weet alleen niet of bij mijn auto het ratelen uit de bak komt. Zou ook een aandrijfas kunnen zijn? Ik denk dat het ratelen is ontstaan sinds de bakolie is ververst, maar weet dit niet zeker. Hoeveelheid olie in de bak is voldoende.
-
Kans is dat ie in de voorschermen gaat aanlopen......
-
Klein update'tje,
heb zo een plug 'n play setje gekocht om de passat met afstandsbediening te openen.
alles werkt en heb zelf de pinkers aangesloten gekregen :clap:
maar ik zou de ramen er ook op kunnen aansluiten, alleen weet ik niet op wat?
Iemand een idee?
heb een kabel om ze omlaag te laten gaan, en een andere om ze omhoog te laten gaan.
is dit ook ergens aan de servopomp aan te sluiten?
-
De ramen hebben een comfort module, zal waarschijnlijk wel te doen zijn
-
enig idee waar die module te vinden is toevallig? ^_^
-
Zit dacht ik verschil in tussen B3 en B4
Bij een B4 is het dacht ik de raammotor electronica in het LV raam maar zeker weten doe ik het niet.
-
die zit in de raammotor als het goed is,
-
onlangs nog nieuwe velgjes gestoken op de passat.
Borbet a 16".
voor et30, achter et20. 7.5j.
staan wel netjes, al zeg ik het zelf :mrgreen: :drive:
(http://www.mijnalbum.be/GroteFoto-RYFR6G7N.jpg)
-
Staat netjes, loopt niet aan??
-
Vind ze erg mooi staan :bow:
-
Staat netjes, loopt niet aan??
oooo ja, loopt aan :neutral:
denk dat het tijd word om de lipjes van de wielkasten wat om te rollen :roll:
-
ziet er goed uit, bij mijn passat lopen de 17 inch voor soms aan :mrgreen:
-
had ik 17 inch ook, constant, nu met 16 pas 1 keer gebeurd :mrgreen: :drive:
-
zou graag een andere voorlip steken, een iets dikkere zoals een golf 3 vr6 lip ofzo.
Maar die zou niet passen.
iemand een alternatief zonder al te veel aan te passen? :bow:
-
B4 ? Een seat cordoba/vw polo volgens mij
-
Daar was een topic over, als ik het me goed herinner...
Zoek eens op cordoba
-
Ik meen me te herinneren dat een lip van 1 of andere oude Volvo ook past
-
LINK http://forums.vwvortex.com/showthread.php?6867999-Lip-for-my-b4
http://forums.vwvortex.com/showthread.php?4638129
-
thanks voor de opties!
zit nu nog met een vraag.
in mijn corrado kan ik de interval van de ruitenwisser regelen, zou ik dit in de passat ook kunnen doen door gewoon het relais te vervangen?
of komt er meer bij kijken?
-
Alleen het relais vervangen zou voldoende zijn.
-
Het beroemde relais 99 :mrgreen:
-
volgend problem...
Passat start nietmeer, na wat opzoeken gevonden dat het wel eens aan de krukassensor kan liggen.
beetje aan gefoefeld, en de isolatie van de bekabeling naar deze sensor was zo verweerd dat deze er vanzelf afvalt. nadien pas gezien dat mijn bobine aan de achterkant gesmolten was... :-) dus had beter van de sensor gebleven.
nu, om deze sensor te vervangen, moet ik ergens rekening mee houden?
ik zie op de nieuwe sensor dat er een rubbertje omzit, dus ik vroeg me af of die sensor in de olie zit?
dat er geen olie uit de motor loopt als Ik de sensor eruit haal.
ook gelezen dat ik de starter en de motorsteun eruit moet halen om deze te vervangen?
zoja, dan heeft Volkswagen dit wel heel goed ontworpen :-)
thx,
Maarten
-
Dat rubbertje is volgens mij voor bescherming dat hij niet beschadigt in de verpakking , de motorsteun en starter loshalen is een eitje .... goeie krik onder je blok en je haalt alles zo los
-
Is meer zo een rond rubbertje, een pakking tegen het stuk metaal dat je tegen de motor vijst.
daarmee da tik dacht dat er mss olie mee gemoeit was.
de motor opkrikken, zet ik de krik dan onder de carter, of versnellingsbak?
of zijn er betere plaatsen :-)
-
Onder het carter kan mits je een breed stuk hout gebruikt voor ondersteuning