Passat35i-forum.nl

Passat 35i gerelateerd => Motorisch & Uitlaten => Topic gestart door: jetta16v op 14 mei, 2014, 12:49

Titel: 2E startprobleem .... nog steeds
Bericht door: jetta16v op 14 mei, 2014, 12:49
ok daar is ie weer ........ ik rij nu al een tijd in mijn B3 2.0 2E en ik heb de auto gekocht met startproblemen en nu ben ik het een na het ander aan het uitsluiten en kom iedere keer weer achter ''hetzoudatweleskunnenzijn'' dingen....... rete irritant begint het te worden want hij heeft het nog steeds .
nu ben ik achter het volgende gekomen en dat is dat mijn brandstofpomp niet aanslaat , ja pas na een paar keer het contact aan en uit te hebben gedaan , mijn relais heb ik al vervangen en denk erover om de pomp te gaan vervangen want ik heb ook drukverlies ergens in de lijn , weet iemand of de pomp degene is die de druk moet vasthouden ??? of dat er ergens anders een accumulator zit ?

als de motor eenmaal draait dan loopt ie als een zonnetje het is alleen de koude start !!!

iedere optie sta ik voor open alleen geen houtje touwtje oplossingen want het moet gewoon goed
Titel: Re: 2E startprobleem .... nog steeds
Bericht door: Moses35i op 14 mei, 2014, 13:00
De accumulator dient de druk vast te houden; de brandstofpomp is daar ook niet voor gebouwd. Als deze aanwezig is zou hij niet zo ver van de brandstofpomp af moeten zitten. Omgeving brandstoftank is mijn eerste gedachte.
Titel: Re: 2E startprobleem .... nog steeds
Bericht door: jetta16v op 14 mei, 2014, 13:37
De accumulator dient de druk vast te houden; de brandstofpomp is daar ook niet voor gebouwd. Als deze aanwezig is zou hij niet zo ver van de brandstofpomp af moeten zitten. Omgeving brandstoftank is mijn eerste gedachte.
ik ga zo eerst es kijken of ik de pomp even kan vervangen want die heb ik nog liggen want die moet wel aanslaan en dat doet die dus ook niet volgens mij
Titel: Re: 2E startprobleem .... nog steeds
Bericht door: jetta16v op 14 mei, 2014, 14:13
al gedaan :
vacuumslangen
stappenmotor
luchtmassameter
bougies
rotor en verdeelkap

nog te doen :
brandstofpomp ?
accu ?
contactslot ?
zekeringkast ?
brandstoffilter ?
Titel: Re: 2E startprobleem .... nog steeds
Bericht door: jomarini op 15 mei, 2014, 22:23
voordat je de auto in de brand steek.
kijk eens of er een startonderbreker is verstopt.
heb dit zelfde probleem gehad. soms niet willen starten. Hier zaten weken en soms maanden tussen met geen problemen.
bij mijn passat uit 1991 was een zwart kastje met een heleboel zwarte draden verstopt
plaats is linksvoor zijkant bij de zekeringen.  goed kijken daar.
bij de dealer toen geinformeerd en werd gezegd dat deze toendertijd achteraf werden ingebouwd.
ik heb toen de kniptang gepakt en alles weggeknipt en de draden doorverbonden.
mijn probleem was opgelost.
Titel: Re: 2E startprobleem .... nog steeds
Bericht door: ralph op 18 mei, 2014, 21:05
Dit probleem had ik ook. Na startblokje, brandstofpomp relais en zekeringkast te hebben vervangen. Kwam ik de achteraf ingebouwde startonderbreker tegen. En gedaan wat jomarini ook al vertelde. Toen was het eindelijk opgelost
Titel: Re: 2E startprobleem .... nog steeds
Bericht door: Frans P op 18 mei, 2014, 21:18
Ik ben verleden jaar in het najaar bezig geweest met een startprobleem. Waar niets ronddraaide of reageerde. Enkel dashboard. Dan deed hij het wel en dan weer niet. Dan deed hij weer na de auto te starten bij de startmotor waarna ik een noodknopje maakte. We dus dachten dat het het contact was. Waarna ik weer weken of meer dat knopje niet nodig had. Totdat de auto in versneld tempo werd leeg getrokken.  Al met al is alles verholpen na revisie van de dynamo.  Die gaf gewoon heel langzaam de geest.  Zie oude topics.
 
Titel: Re: 2E startprobleem .... nog steeds
Bericht door: jetta16v op 18 mei, 2014, 21:28
ik heb het dashboard er al uitgehad en geen startonderbreker , ik heb denk ik brandstofdrukverlies  :shock:
Titel: Re: 2E startprobleem .... nog steeds
Bericht door: mk1-madness op 18 mei, 2014, 22:30
Filter bij de pomp achter wordt vaak bij onderhoud vergeten. Heb wel eens een buisje er tussen gezet om het filter ff te omzeilen.
Titel: Re: 2E startprobleem .... nog steeds
Bericht door: jetta16v op 18 mei, 2014, 23:09
Filter bij de pomp achter wordt vaak bij onderhoud vergeten. Heb wel eens een buisje er tussen gezet om het filter ff te omzeilen.
pomp zit in de tank  :wink: filter hangt er wel onder ik zal de klemmen eens nakijken  :mrgreen:
Titel: Re: 2E startprobleem .... nog steeds
Bericht door: mk1-madness op 18 mei, 2014, 23:14
Check  :wink:
Titel: Re: 2E startprobleem .... nog steeds
Bericht door: jomarini op 19 mei, 2014, 23:53
bij een station of beter gezegd de variant uitvoering is het zeer eenvoudig  om de elektriche aansluiting van de benzine pomp op de achterruitverwarming aan te sluiten.
kan je met de schakelaar van de achterruitverwarming de pomp testen en een en ander uit sluiten.
heb toen ook zo een aantal weken rondgereden. tot die toch weer een start probleem gaf.
succes.
Titel: Re: 2E startprobleem .... nog steeds
Bericht door: jetta16v op 19 mei, 2014, 23:57
bij een station of beter gezegd de variant uitvoering is het zeer eenvoudig  om de elektriche aansluiting van de benzine pomp op de achterruitverwarming aan te sluiten.
kan je met de schakelaar van de achterruitverwarming de pomp testen en een en ander uit sluiten.
heb toen ook zo een aantal weken rondgereden. tot die toch weer een start probleem gaf.
succes.
dit is dus een houtjetouwtje oplossing :lol: wel bedankt voor je inbreng iig , ikzelf had al héél stiekem aan een ralley schakelaar gedacht maar dat was heel stiekem  :mrgreen: