Recente berichten

[01 april, 2024, 21:31]

[04 december, 2023, 17:05]

[30 november, 2023, 21:40]

[06 oktober, 2023, 23:25]

[27 juli, 2023, 11:59]

[22 april, 2023, 20:03]

[26 januari, 2023, 17:56]

[10 januari, 2023, 23:07]

[10 januari, 2023, 22:40]

[29 december, 2022, 14:18]

[24 december, 2022, 16:29]

[18 oktober, 2022, 20:16]

[12 augustus, 2022, 23:53]

[04 augustus, 2022, 08:43]

[20 juli, 2022, 21:01]
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
14 mei, 2024, 16:10

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Auteur Topic: Motor valt uit  (gelezen 2724 keer)

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline D

  • 35i Nieuweling
  • *
  • Berichten: 16
  • Karma: +0/-0
Motor valt uit
« Gepost op: 19 januari, 2008, 17:06 »
Dames en heren,

ik heb een probleempje met mijn 1993 Passat Variant 2.0 Ltr.

Na 2 dagen stil te hebben gestaan wilde hij moeilijk starten. hij bleef niet stationair draaien, na een paar keer proberen draaide de motor eindelijk. (moest t met gasgeven aan de praat houden)

MAAAR voor de stoplichten sloeg hij gewoon weer af. Starten was geen probleem moest alleen beetje met het gas spelen om m aan de praat te houden.

Het toerental daalt onwijs snel. Kan iemand mij vertellen wat dit kan zijn?

Alvast bedankt!
D

Offline 35i-cruiser

  • 35i A-holic
  • ******
  • Berichten: 3978
  • Karma: +9/-0
  • Woonplaats: Wageningen
Motor valt uit
« Reactie #1 Gepost op: 19 januari, 2008, 17:09 »
Ben geen kenner maar de gaskabel verschoven misschien  :?:
35i: Geschikt voor alle leeftijden.
-Passat '93 wanneer droog/geen pekel                                     -Golf 1 cabrio '84 voor mooi weer
-Honda Pan European ST-1100 ABS/TCS '93 voor mooi weer      -Volvo V40 T4 '97 motorrevisie project          -Seat Arosa '00 daily

Offline Heatmaster

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 397
  • Karma: +0/-0
  • Woonplaats: groningen
Motor valt uit
« Reactie #2 Gepost op: 19 januari, 2008, 17:20 »
uhmmmmmmmmm denk denk. brandstof pomp achter in de tank waar je bij kan via de kofferbak ? als die niet veel zin meer heeft het ook zo`n effect

Offline darkproject

  • 35i Vraagbaak
  • 35i A-holic
  • ******
  • Berichten: 2523
  • Karma: +0/-0
Motor valt uit
« Reactie #3 Gepost op: 19 januari, 2008, 17:56 »
wat voor injectie systeem zit erop

lijkt wel een stappenmotor oid die niet mee wil doen

doet hij het wel goed onder het rijden ?

en als hij warm is ?
STATIC DRIVERS , CAN'T GET IT UP ...

golf mk1 5drs 
 golf mk3
 passat B5 on air

Offline peter

  • 35i Slopert
  • 35i Professional
  • *****
  • Berichten: 1413
  • Karma: +0/-0
ehhhhh
« Reactie #4 Gepost op: 20 januari, 2008, 01:28 »
ik denk dat het dat kastje/blokje is dat je lucht benzine verhouding op elkaar afstemd.
bij een g60 zit het tussen het gashuis en kleppendeksel.
bij een 2.0 kan ik het niet voor de geest halen.
ik weet ook niet of je een 8 of 16 v hebt.
uiteindelijk is injectie altijd geregeld met een luchtmassameter,
de oer gti blokjes hebben een spinnekop met luchtweger.
geen spinnekopsysteem is gewoon een blokje dat t stationair afregeld.
en dan heb je nog een sensor op je inlaat die dat gedeelte nog een keer bijregeld  wat betrefd koudere of warmere inlaatlucht.
koude lucht bevat meer zuurstofmoleculen als warme lucht.
als het de brandstofpomp zou zijn zou die stationair goed lopen.
Pas als je gas gaat geven komt t benzine te kort en stotterd/klapperd hij.
aan de hand van een foto kan ik wel zeggen welk geval t is.
mvg peter
waarschijnlijk een audi 80 om zeep helpen

Offline D

  • 35i Nieuweling
  • *
  • Berichten: 16
  • Karma: +0/-0
Motor valt uit
« Reactie #5 Gepost op: 20 januari, 2008, 12:23 »
Het is de 8v versie.
wat voor injectie systeem geen idee

inderdaad onder het rijden is er totaal niets aan de hand.
stationair blijft ie gewoon niet draaien. heel af en toe blijft ie keurig rond de 1000 toeren draaien. maar 9 van de 10 keer valt ie gewoon uit.
het is dus niet zo dat het over is zodra de motor warm is gedraaid.
kheb er net ngo een uur mee gereden. en eenmaal op plaats van bestemming slaat ie gewoon doodleuk af