Passat35i-forum.nl

Passat 35i gerelateerd => Motorisch & Uitlaten => Aandrijflijn => Topic gestart door: JPstyle op 19 oktober, 2006, 01:01

Titel: Vloeistof voor de te schakelen
Bericht door: JPstyle op 19 oktober, 2006, 01:01
Ik heb een vraagje:

Ik merk de laatste tijd dat het schakelen wat stroefer gaat en nu begreep ik dat het waarschijnlijk op te lossen is door de vloeistof er voor bij te vullen. Maar waar zit die reservoir?
Titel: Vloeistof voor de te schakelen
Bericht door: JPstyle op 23 oktober, 2006, 11:38
Ik heb het al gevonden nu nog een keer tijd maken om te kijken.  :ohnee:
Titel: Vloeistof voor de te schakelen
Bericht door: Polootje op 27 november, 2006, 17:28
Nou tis zover...de Passat staat nu stil...eerst was de radiateur lek, affijn een andere ingezet, prob. nog niet verholpen, toen weer een ander onderdeel vervangen, bleven koelvloeistof ruiken en ook inhouden en nu wat wij al vreesden...waarschijnlijk de koppakking er tussenuit, maar dat is slijtage; blok heeft al ruim 2 ton op de klok en aangezien er nogal regelmatig (met warm blok uiteraard) van 'm gevergd wordt.. :fluit:
Titel: Vloeistof voor de te schakelen
Bericht door: keesvr6 op 07 januari, 2007, 13:34
ik heb 2 jaar geleden ook ondervonden dat het schakelen ietswat stroef ging, wat ik wel weet is dat de synchromeshringen ook aan vervanging toe kunnen zijn maar voordat je de hele versnellingsbak laat demonteren kun je het volgende proberen: namelijk de versnellingsbak vloeistof laten verversen!
Ik moet zeggen dat dat toch wel een verschil geeft:)
Kan alleen best lang duren, maar zou het zoiezo 6 maanden de kans geven!
Titel: Vloeistof voor de te schakelen
Bericht door: GT-VRrroem6 op 07 januari, 2007, 23:29
Citaat van: "JPstyle"
Ik heb het al gevonden nu nog een keer tijd maken om te kijken.  :ohnee:


Heb jij dan een automaat? Bij mijn weten heeft een handbak namelijk geen peilstok, laat staan een reservoir om olie bij te vullen.
Een handbak kun je beter verversen dan bijvullen, trouwens.
Ik heb zelf problemen met de 2e versnelling. Bekend probleem met een VR6, geloof ik. Mijn vorige had er ook last van. Bij (erg) rustig schakelen EN bij lagere toeren is er niks aan de hand, maar als ik eens een sprintje wil trekken (en dat wil ik graag, lol) dan kraakt ie als de ziekte. Hij blokeert overigens niet, kan hem gewoon in z'n 2 zetten. De rest van de versnellingen gaat prima.
Dus ook maar eerst eens verversen, voordat ik aan de synchromesh-ringen ga denken???
Titel: Vloeistof voor de te schakelen
Bericht door: JPstyle op 07 januari, 2007, 23:41
Geen idee.... Heb uiteindelijk nooit meer gekeken en bij de wintercheck hebben ze dat gedaan voor me  :mrgreen:
Titel: Vloeistof voor de te schakelen
Bericht door: GT-VRrroem6 op 07 januari, 2007, 23:43
Sja, das wel heel makkelijk! Wintercheck doe ik zelf wel, scheelt weer behoorlijk wat pleuro's! :mrgreen:
Moment, hoor....... ff checkuh......wintercheck klaar!  :thumleft:

 :wink:
Titel: Vloeistof voor de te schakelen
Bericht door: JPstyle op 07 januari, 2007, 23:46
Citaat van: "GT-VRrroem6"
Sja, das wel heel makkelijk! Wintercheck doe ik zelf wel, scheelt weer behoorlijk wat pleuro's! :mrgreen:
Moment, hoor....... ff checkuh......wintercheck klaar!  :thumleft:

 :wink:

Ach voor die 50,-
Titel: Vloeistof voor de te schakelen
Bericht door: GT-VRrroem6 op 07 januari, 2007, 23:52
8O  Dan heb jij vast meer geld ter beschikking dan ik! Die 50 euro besteed ik toch liever anders. :wink:

Nee, zonder gein, ik vind het gewoon een beetje afzetterij. Wat hun doen, kun je zelf ook, zoveel stelt zo'n wintercheck niet voor, hoor.
In de tijd, dat onze wagens gebouwd werden, wist men nog niet eens wat een wintercheck was, dus waarom het nu ineens wel nodig is? :?
Titel: Vloeistof voor de te schakelen
Bericht door: GTcruiser op 19 mei, 2008, 20:04
weet iemand hoe je de olie peil van de versnellingsbak, kunt controleren en waar zit die?
Titel: Vloeistof voor de te schakelen
Bericht door: darkproject op 19 mei, 2008, 20:23
langs de vulplug

vullen totdat t eruit komt lopen

zit aan de voorkant van de bak
een grote imbus (maat weet ikzo niet)

behalve bij automaat dan
Titel: Vloeistof voor de te schakelen
Bericht door: 35i-cruiser op 19 mei, 2008, 20:31
Zijn dat twee van die dopjes naast mekaar op een plug links van het koppelmechanisme gebeuren?
Kon eronder een tandwiel zien, maar die was kurkdroog  :shock: hoort dat??
Titel: Vloeistof voor de te schakelen
Bericht door: darkproject op 19 mei, 2008, 20:33
dat tandwiel  :mrgreen:
is je vliegwiel die hoort idd droog te zijn  :wink:

zie boven waar ie zit
dus nee dat is m niet

als je daar olie ingiet heb je een probleem :wink:
Titel: Vloeistof voor de te schakelen
Bericht door: 35i-cruiser op 19 mei, 2008, 21:07
hahahaha, vet  :mrgreen:

Maar daar sijpelt waarschijnlijk nog wel wat olie in wat nog op mn blok zit... na de klepdekselpakkingwissel heb ik het blok nog steeds niet goed schoon gemaakt.... maar ik zal eens zoeken naar die inbus  :bow:
Titel: Vloeistof voor de te schakelen
Bericht door: GTcruiser op 19 mei, 2008, 21:13
yoo thanks :wink:  maar hoe kun je dat peilen, kijken of er nog genoeg inzit?   en wanneer moet dat olie ververst worden?
Titel: Vloeistof voor de te schakelen
Bericht door: darkproject op 19 mei, 2008, 23:04
hoe je kunt peilen is die bout losdraaien
de olie moet precies tot aan de rand zitten dat t net niet overloopt

oftewel vullen tot t er bij datzelfde gat weer uitloopt

de bakolie zou opzich niet vv hoeven worden
(maw dr is geen termijn voor)

maar op zn tijd t kan nooit kwaad natuurlijk

ik heb t bij mij ook gedaan toen ik m net had

ik zou dr gewoon gelijk nieuwe olie in doen
weet je gelijk zeker dat er genoeg inzit
Titel: Vloeistof voor de te schakelen
Bericht door: GTcruiser op 20 mei, 2008, 16:57
dank jewel dark :bow: