Recente berichten

[01 april, 2024, 21:31]

[04 december, 2023, 17:05]

[30 november, 2023, 21:40]

[06 oktober, 2023, 23:25]

[27 juli, 2023, 11:59]

[22 april, 2023, 20:03]

[26 januari, 2023, 17:56]

[10 januari, 2023, 23:07]

[10 januari, 2023, 22:40]

[29 december, 2022, 14:18]

[24 december, 2022, 16:29]

[18 oktober, 2022, 20:16]

[12 augustus, 2022, 23:53]

[04 augustus, 2022, 08:43]

[20 juli, 2022, 21:01]
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
04 mei, 2024, 13:42

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Auteur Topic: hikken en stotteren  (gelezen 20855 keer)

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Dietmar

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 268
  • Karma: +0/-0
    • http://www.pahl.nl/VW
hikken en stotteren
« Reactie #15 Gepost op: 05 mei, 2007, 16:41 »
Het beste wat je gelijk kan doen is de karteronluchting van je luchtinlaat weghalen en via een leuk KN filtertje naar buiten gooien en het gat dichtmaken in de luchtaanzuigbuis, als je de tijd gaat nemen(zoals ik) om echt alles!! schoon te maken en zoals dark wil gaan doen dan maak het gelijk af en gooi die vervuilde lucht ook gewoon naar buiten, dan loopt hij mooier en blijft hij schoon van binnen.

Schonere lucht en zorg dan voor een goede vonk, en dan heb je een betere verbranding en dus een beter lopende motor.

oh ja... af en toe even op zijn staart trappen is op zijn tijd ook goed na een dikke 85 graden van de motor wel te verstaan.
 :mrgreen:
Excuuses zijn als Kontgaten.... Iedereen heeft ereen....

http://www.pahl.nl/VW

Offline Leen

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 279
  • Karma: +0/-0
hikken en stotteren
« Reactie #16 Gepost op: 05 mei, 2007, 18:31 »
Als je het niet erg vindt wacht ik nog even met op z'n staart te trappen, de auto is van een oudere man geweest, als ik hem nu op z'n lazer geeft heb ik de kans de boel kapot te draaien en een oliezuiper te krijgen.
Langzaam aan mijn rijstijl laten wennen dan kan ik er langer mee doen;)

Offline Dietmar

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 268
  • Karma: +0/-0
    • http://www.pahl.nl/VW
hikken en stotteren
« Reactie #17 Gepost op: 06 mei, 2007, 17:10 »
Helemaal gelijk in !! , maar je snapt wel wat ik bedoel toch....
Excuuses zijn als Kontgaten.... Iedereen heeft ereen....

http://www.pahl.nl/VW

Offline Leen

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 279
  • Karma: +0/-0
hikken en stotteren
« Reactie #18 Gepost op: 06 mei, 2007, 17:39 »
Jazeker snap ik wat je bedoelt, zodra de motor oke is dan ga ik langzaam maar zeker een beetje pit in de motor brengen, maar niet te gek natuurlijk.
Het vreemd is nu het lijkt dat de motor vervuild is, dat de motor toch behoorlijk trekt, vergeleken met de 1.8 van mijn oude 440 zit er echt pit in ;)

Offline Leen

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 279
  • Karma: +0/-0
hikken en stotteren
« Reactie #19 Gepost op: 08 mei, 2007, 21:15 »
Nog even bij de VW garage geweest waar ik Forte injectie reiniger heb gekocht, om Forte Gas te kopen om de motor intern te reinigen.
Daar kreeg ik het antwoord daar nog 2 tankbeurten met goede brandstof (BP Ultimate of V-Power) te verbruiken en als het daarna nog niet helemaal over is dan Forte Gas er in.
Waarom? Forte injectie reiniger lost de koolaanslag langzaam op door het laagje voor laagje zacht te maken, daardoor komen er geen kleine harde stukjes kool in de zuigers die de zuigerwanden kunnen beschadigen.

Zou het te snel gaan dan krijg je een olie zuipert omdat alles te snel los komt, alles duidt erop dat de motor inwendig sterk vervuild is, omdat nu de tank 3/4 leeg is het stotteren cq hikken minder aan het worden is, dus laat ik mijn blok niet inwendig reinigen door de garage en geef het de tijd.

Wel moet er een andere v-snaar op de poelie van de SB komen, die tjilpt en daardoor merk ik dat bij nat weer het sturen soms schokkend gaat, gelijk kijken ze naar een doffe knak die af en toe in de stuurkolom plaats vindt en een resonantie (trilling in het koppelingspedaal met ontkoppelen dat ook niet altijd aanwezig is, beetje wazige klachtjes dus.
Die doffe knak vermoed ik dat het de veerpootlager is, maar dat zal wel getest worden, we zullen het morgen wel gaan beleven.

Offline darkproject

  • 35i Vraagbaak
  • 35i A-holic
  • ******
  • Berichten: 2523
  • Karma: +0/-0
hikken en stotteren
« Reactie #20 Gepost op: 08 mei, 2007, 21:20 »
nou ik hoop dat t dan maar niet gaat tegenvallen  
en dat t idd gewoon t lagertje is  :thumleft:
STATIC DRIVERS , CAN'T GET IT UP ...

golf mk1 5drs 
 golf mk3
 passat B5 on air

Offline Leen

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 279
  • Karma: +0/-0
hikken en stotteren
« Reactie #21 Gepost op: 16 mei, 2007, 16:50 »
Had ik nog niet vermeld, ze hebben alles gecontroleerd maar niks kunnen vinden waar die knak vandaan komt, als de auto in de zon heeft gestaan is het vaker aanwezig, ik vermoed dat het is de stuurkolom zit, die bestaat een inschuifbaar systeem zodat meet een frontaal je het stuur niet vol in je gezicht krijgt, nu heb ik meerdere oudere auto's gehad en bij de 1 klapperde het en de ander een beetje resoneren, ik laat het maar zo zal wel niet veel kwaad kunnen.

Het hikken of stotteren wordt nu veel minder, het zal idd koolaanslag op de kleppen en klepzittingen zijn die nu langzaam zacht wordt en oplost.
Hierna nog 1 volle tank BP Ultimate en dan moet het wel over zijn vermoed ik.

Offline Leen

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 279
  • Karma: +0/-0
hikken en stotteren
« Reactie #22 Gepost op: 29 mei, 2007, 17:12 »
Het benzinefilter is inmiddels vervangen en een busje Forte Gas-reiniger toegevoegd, dit middeltje is voor het inwendige van de motor te reinigen.

Wat is mij nou 2 keer overkomen, s'ochtens gestart naar de plaat bestemming gereden zonder veel schokken en hikken, op de plaats bestemming loopt de motor onregelmatig stationair ofwel het toerental galopeerd van heel laag (nog net lopen) tot normaal verhoogd dit een stuk of 10 keer achter elkaar dan nog even heel laag in toeren en dan automatisch het normale toerental zonder schommelingen en mooi rond

Vanochtend weer hetzelfde starten oke, stationair koude motor oke, plaats bestemming slingeren in toerental en 1 keer heel laag en daarna weer normaal, verder de hele dag geen last meer gehad.

Het enige voordeel wat ik nu merk dat het stotteren een hele klap minder is zeg maar bijna weg, dus denk ik dat het Forte goedje nu goed gaat werken en het kool losmaakt :wink:

Offline Leen

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 279
  • Karma: +0/-0
hikken en stotteren
« Reactie #23 Gepost op: 30 mei, 2007, 10:32 »
Weer een nieuwtje erbij, nu is de koude start nog steeds goed en stationair ook, maar heb je even gereden en de motor nog niet op temperatuur gaat hij afslaan, starten doet hij dan ook direct en loopt daarna weer mooi rond en slaat zomaar weer af, is de motor op temperatuur no problemo :gek:  :wall:  :?  :roll:

Wat er gebeurd weet ik niet, ik hoop dat het zich ook vanzelf weer oplost zoals het is gekomen.

Offline 35i-cruiser

  • 35i A-holic
  • ******
  • Berichten: 3978
  • Karma: +9/-0
  • Woonplaats: Wageningen
hikken en stotteren
« Reactie #24 Gepost op: 30 mei, 2007, 12:43 »
Weird :roll:
35i: Geschikt voor alle leeftijden.
-Passat '93 wanneer droog/geen pekel                                     -Golf 1 cabrio '84 voor mooi weer
-Honda Pan European ST-1100 ABS/TCS '93 voor mooi weer      -Volvo V40 T4 '97 motorrevisie project          -Seat Arosa '00 daily

Offline darkproject

  • 35i Vraagbaak
  • 35i A-holic
  • ******
  • Berichten: 2523
  • Karma: +0/-0
hikken en stotteren
« Reactie #25 Gepost op: 30 mei, 2007, 18:59 »
8O
volgens mij moet je dr wat meer verwennen
nee gekheid

ff afwachten idd

ik denk zo op t eerste gezicht
dat de stappenmotor moeilijk doet

(onregelmatig toerental ineens afslaan)
STATIC DRIVERS , CAN'T GET IT UP ...

golf mk1 5drs 
 golf mk3
 passat B5 on air

Offline Dietmar

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 268
  • Karma: +0/-0
    • http://www.pahl.nl/VW
hikken en stotteren
« Reactie #26 Gepost op: 30 mei, 2007, 19:20 »
Stappenmotor eruit halen en GOED! reinigen met coca-cola en dan wasbenziene en en dan droogblazen, zorgen dat hij weer als nieuw van binnen eruit ziet.

De gasklep verwijderen en deze doorblazen en ook met een kwast reinigen in de hoekjes en vergeet de HELE kleine gaatjes niet voor en na de luchtklep.

Alle slangen die maar in de buurt komen van de bovenstaande delen goed controleren dus loshalen en flink bewegen ermee bij een bouwlamp en controleren op scheurtjes(en alle drek eruit halen).

Controleer alle kleine vacuum slangen die er zijn.

Mits dit allemaal in orde is dan zou je van de problemen af zijn.., als laatste kan het zijn dat de onsteking verdraaid moet worden en das simpel, en nu een vraag waar je raar gaat bij kijken...

Heb je een 2E motor ???
Excuuses zijn als Kontgaten.... Iedereen heeft ereen....

http://www.pahl.nl/VW

Offline darkproject

  • 35i Vraagbaak
  • 35i A-holic
  • ******
  • Berichten: 2523
  • Karma: +0/-0
hikken en stotteren
« Reactie #27 Gepost op: 30 mei, 2007, 19:28 »
hij heeft een 1.8
dus dan de vraag

rp?
pb?
aam?
abs?
pf?

dit staat voorop de motor op de naad tussen blok en cilinderkop
en op t stickertje achterin de auto
STATIC DRIVERS , CAN'T GET IT UP ...

golf mk1 5drs 
 golf mk3
 passat B5 on air

Offline Leen

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 279
  • Karma: +0/-0
hikken en stotteren
« Reactie #28 Gepost op: 30 mei, 2007, 20:40 »
Citaat van: "Dietmar"
Stappenmotor eruit halen en GOED! reinigen met coca-cola en dan wasbenziene en en dan droogblazen, zorgen dat hij weer als nieuw van binnen eruit ziet.

De gasklep verwijderen en deze doorblazen en ook met een kwast reinigen in de hoekjes en vergeet de HELE kleine gaatjes niet voor en na de luchtklep.

Alle slangen die maar in de buurt komen van de bovenstaande delen goed controleren dus loshalen en flink bewegen ermee bij een bouwlamp en controleren op scheurtjes(en alle drek eruit halen).

Controleer alle kleine vacuum slangen die er zijn.

Mits dit allemaal in orde is dan zou je van de problemen af zijn.., als laatste kan het zijn dat de onsteking verdraaid moet worden en das simpel, en nu een vraag waar je raar gaat bij kijken...

Heb je een 2E motor ???


Ik begrijp dat je nu direct de stappenmotor verdenkt, maar het punt is dat het maar eenmalig voorkomt en dat is pas nadat je een eindje gereden hebt, daarvoor is er niks aan de hand en daarna ook niet meer.
Het gasklephuis is geheel gereinigd door de garage mede de slangen die naar het gasklephuis toe leiden.

Als de motor het frequenter gaat doen kan ik idd de stappen motor reinigen :wink:
btw Het is trouwens ook maar heel even dat het toerental galopeerd.

Offline cazzz

  • Newbie
  • *
  • Berichten: 8
  • Karma: +0/-0
hikken en stotteren
« Reactie #29 Gepost op: 30 mei, 2007, 21:20 »
let eens op het toerental waarbij het gebeurt:
als het nou altijd bij een bepaald toerental gebeurt
(heel klein gebied, dus bv 2300-2400 toeren)
zou het kunnen zijn dat je gaskleppositiesensor stuk is.
Als ie dan koud is, dan springt de automatische choke nog bij,
en als ie warm is dan valt ie misschien wel uit.

Tevens zou het je hallgever van de ontsteking kunnen zijn,
dat geeft ook heel vage problemen. Heb ik ook eens
gehad met een golf 3 1.6.