0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.
Citaat van: "JPstyle"Met de keuze op mijn accu melde philip mij ook dat als je een te sterke accu neemt je startmotor teveel krijgt. Oftewel, moet je door het weer of gewoon omdat je ff niet gereden hebt wat langer starten gaat de startmotor zware shak roken.Zoals philip mij daarna uitlegde vreet hij de draden op en gaat je startmotor dus naar de klote.Dat is volgens mij niet waar. Een accu levert gewoon de spanning en de hoeveelheid ampere die door de startmotor gaat is afhankelijk van de weerstand en de tegenspanning van de startmotor. Het is niet zo dat een accu die meer ampere kan leveren die door de startmotor drukt.
Met de keuze op mijn accu melde philip mij ook dat als je een te sterke accu neemt je startmotor teveel krijgt. Oftewel, moet je door het weer of gewoon omdat je ff niet gereden hebt wat langer starten gaat de startmotor zware shak roken.Zoals philip mij daarna uitlegde vreet hij de draden op en gaat je startmotor dus naar de klote.
Citaat van: "passatUSA"Citaat van: "JPstyle"Met de keuze op mijn accu melde philip mij ook dat als je een te sterke accu neemt je startmotor teveel krijgt. Oftewel, moet je door het weer of gewoon omdat je ff niet gereden hebt wat langer starten gaat de startmotor zware shak roken.Zoals philip mij daarna uitlegde vreet hij de draden op en gaat je startmotor dus naar de klote.Dat is volgens mij niet waar. Een accu levert gewoon de spanning en de hoeveelheid ampere die door de startmotor gaat is afhankelijk van de weerstand en de tegenspanning van de startmotor. Het is niet zo dat een accu die meer ampere kan leveren die door de startmotor drukt.ik geef JP niet vaak gelijk maar hij is wel goed geinformeerd door philip alsjij een 45amp accu neem of een 72 amp acuu daar kun je de hele stad mee door met alleen maar te starten je startmotro krijgt meer ampere dus meer stroom gaat door de draden heen maar voordat je draden wegfikken moet je ongeveer met 300amp een kwartier starten dan word het wel warm wat ook erg belangrijk is is dat je ground oftewel de massa moet goed zijn
4.5 jaarreken dan mlaar dat t tijd is voor een nieuweze gaan gemiddeld 5 jaar meeafhankelijk hoe hij gebruikt wordt
Citaat van: "jetta16v"Citaat van: "passatUSA"Citaat van: "JPstyle"Met de keuze op mijn accu melde philip mij ook dat als je een te sterke accu neemt je startmotor teveel krijgt. Oftewel, moet je door het weer of gewoon omdat je ff niet gereden hebt wat langer starten gaat de startmotor zware shak roken.Zoals philip mij daarna uitlegde vreet hij de draden op en gaat je startmotor dus naar de klote.Dat is volgens mij niet waar. Een accu levert gewoon de spanning en de hoeveelheid ampere die door de startmotor gaat is afhankelijk van de weerstand en de tegenspanning van de startmotor. Het is niet zo dat een accu die meer ampere kan leveren die door de startmotor drukt.ik geef JP niet vaak gelijk maar hij is wel goed geinformeerd door philip alsjij een 45amp accu neem of een 72 amp acuu daar kun je de hele stad mee door met alleen maar te starten je startmotro krijgt meer ampere dus meer stroom gaat door de draden heen maar voordat je draden wegfikken moet je ongeveer met 300amp een kwartier starten dan word het wel warm wat ook erg belangrijk is is dat je ground oftewel de massa moet goed zijnidd klopt niet helemaalmaar je moet t een beetje overdreven brengenanders geloven of snappen ze het niet
ik heb ook problemen met starten! Als hij lang stil heeft gestaan en je wilt hem dan starten moet je soms wel 3 keer aanhalen en als je pech heb nog iets meer! en als hij dan start dan pruttelt hij langszaam op gang en dan ineens is hij op zijn toeren. maar als je dan weg wilt rijden houd hij in als je gas geeft.. dan moet je je koppeling langsamer op laten komen en meer toeren maken.soms doet hij et wel redelijk in een paar seconden.het rare is dan.. als ik dan een paar honderd meter heb gereden en ik zet hem uit dan start hij wel meteen! ook als hij warm is bijvoorbeeld.. dan heeft ie geen enkel probleem. ik heb dit ookal in augustus/ september een keer gehad, wel in mindere mate.. en toen ineens was et effe een tijdje weg.. maar nu komt het weer terug in ergere mate, wat kan de oorzaak zijn?
kan vocht in de verdelerkap zijn.
@kense: Is die van jou nog origineel of is de starter al eens vervangen? Als ze tegen het overlijden aan zitten worden het echte accu-vreters.Motorcode ABS tip: Eerst op contact zetten, 5 seconden daarna het gaspedaal geheel intrappen en meteen weer loslaten en starten zonder gas te geven. Kijk eens of dat verschil maakt (als je dit nog niet deed).