Passat35i-forum.nl
Passat 35i gerelateerd => Motorisch & Uitlaten => Topic gestart door: Leen op 07 mei, 2007, 16:06
-
Hoi,
Wat is is het verbruik van jullie Passat, graag erbij vermelden diesel/LPG of benzine.
Ik ben namelijk in discussie geraakt met iemand die wil beweren dat je met een Passat 1.8 niet verder komt dan 350 a 400 km op een tank, lijkt mij erg dorstig, ik kwam al op een halve tank 400km ver :wink:
-
1 op 10,2 met mijn 2.0 gt 8v, banden maat 215/40/17, kruissnelheid 130.
met de lupo 1 op 24,7, bandenmaat 195/40/16, kruissnelheid 140. :finger:
maar 350km op een tank dan is zijn lambda kapot..
-
1 op 12 met een 1.8 benzine -- kruissnelheid gemiddeld 130 -- Rij niet volgens het moderne rijden :wink:
-
mn vorrigge 1.8 (variant 70L) reed ik ong 850 - 900 km zeg ong 1:12/13
met deze 2.8 :roll: :mrgreen:
rijd ik km weet ik zo niet
maar verbruik is 1:6 bij doorrijden ik doe gem 1:10/11
-
1 op 12 met gezonde haast, 1 op 14 zonder haast met een 1.8
-
Mooi dan klopt het toch dat ik ongeveer op een halve tank zo'n 400 km kan rijden, met mijn lichte rechtervoet krijg ik de passat ook wel op 1:14 :wink:
Is het ook zo dat de 1.6 zuiniger is? of juist dorstiger doordat zo'n relatief lichtere motor zwaarder moet trekken als de 1.8?
-
Ik tank altijd bij de 450... Maar hoeveel zou ik kunnen rijden?? Want mijn benzine meter staat dan al vrij laag :roll: Of geeft hij gewoon standaard verkeerd vanwege die soldeer puntjes??
-
Als die meters niet goed weergeven door die soldeerpuntjes, krijg je de meter vaak ook niet helemaal op vol, temminste dat was bij mij zo, ik miste zeg maar een kleine kwart tank terwijl de tank nokkie vol zat.
-
Ik weet het niet.... Ik laat een maat wel eens kijken ernaar. Verder niet zo heel boeiend... alleen als die meter ff uit valt gaat mijn lampje van de koelvloeistof ook knipperen... Das wel vervelend.
Maar goed... komt wel in orde... Hoeveel liter tank heeft een passat.... Als mijn teller 70 zegt zal dat ook wel zo zijn toch of?
-
1op12.3 naar Maastricht net onder de 125km/h op de tomtom 1.8 benzine variant, beetje doortrekken bij het invoegen... Dit trouwens met RS-bumper en kapotte thermostaat :schaam:
-
Wat ik niet snap.... wat heeft die RS bumper er mee te maken??
-
geleid de lucht slechter naar de radiateur, sluit niet aan tegen de "kast" die voor de radiateur zit.
-
Oke... wist ik niet maar op zich wel logisch omdat deze recht loopt en de standaard bumper schuin :idea:
-
Donderdag 10 komt er eindelijk een thermostaat in, zal eens kijken wat het effect is op het verbruik
-
Ik denk een verschil in verbruik ;) je motor komt nooit goed op temperatuur, een kapotte thermostaat kan open blijven staan of dicht, als de motor te koud blijft (lees niet goed op temperatuur) blijft de motor in verhoogd toerental lopen en daardoor meer verbruikt ;)
-
Ik doe met de VR gemiddeld een 1 op 8..
Kan wel een "kruissnelheid" noemen maar dat is in mijn ogen niet realistisch, dan zou je alwel altijd snelwegkilometers moeten maken, gaat in mijn geval niet op. Woon-werk is 12 kilometer, en wanneer de olietemperatuur 90´ gebruik ik hem wel zeg maar. :wink:
-
ik weet niet hoeveel Liter een tank van een passat heeft... maar de mijne heeft na 350 km toch tussen de 35 en de 40 Liter nodig elke keer... en dant is goed voor zon 50 tot 55 euro :roll: is de mijne dan gwoon erg dorstig of kan et ook ergens anders aan ligge..
Als ik et hier zo lees kun je veeeeeeel langer met een tank rijden.
What is my problem then? :denk: :denk:
banden maat is 215/40/R17 verders alleen open lucht filter en een andere sport einddemper.
oja ik heb een 1.8 benzine motor
Greetz Bart
-
ik weet niet hoeveel Liter een tank van een passat heeft... maar de mijne heeft na 350 km toch tussen de 35 en de 40 Liter nodig elke keer... en dant is goed voor zon 50 tot 55 euro :roll: is de mijne dan gwoon erg dorstig of kan et ook ergens anders aan ligge..
Als ik et hier zo lees kun je veeeeeeel langer met een tank rijden.
What is my problem then? :denk: :denk:
banden maat is 215/40/R17 verders alleen open lucht filter en een andere sport einddemper.
oja ik heb een 1.8 benzine motor
Greetz Bart
passat heeft 70L inhoud; maare je zou wel beter moeten kunnen doen dan die 1/10 :mrgreen:
maar als je watertemp altijd onder de 90 blijft hangen ( behalve bij stilstaan) moet je toch je termostaat ff checken, goed werkende termostaat heeft mij behoorlijk wat verbruik gescheeld
-
Als ik het zo lees dan denk ik dat ik wel meer kan rijden dan die 450KM. Want ik tank dan ook tussen de 35 en 40 liter... Aan de andere kant maakt het mij niet zoveel uit want langer door ijden betekent ook meer kosten bij het tanken... Of te wel blijft het hetzelfde maar ik tank dan liever meer keer voor kleinere bedragen :mrgreen:
Neemt niet weg dat ik wel me teller ga laten maken want die geeft bij de hoeveelheid dat ik erin gooi al aan dat hij ver leeg is. En hij zou pas op de helft moeten staan lijkt mij als er een 70liter tank in ligt... Pure wiskunde :mrgreen: :wink:
-
ik weet niet hoeveel Liter een tank van een passat heeft... maar de mijne heeft na 350 km toch tussen de 35 en de 40 Liter nodig elke keer... en dant is goed voor zon 50 tot 55 euro :roll: is de mijne dan gwoon erg dorstig of kan et ook ergens anders aan ligge..
Als ik et hier zo lees kun je veeeeeeel langer met een tank rijden.
What is my problem then? :denk: :denk:
banden maat is 215/40/R17 verders alleen open lucht filter en een andere sport einddemper.
oja ik heb een 1.8 benzine motor
Greetz Bart
Waarop zijn jou verbruik getallen gebaseerd? Als het op de snelweg is klopt er iets niet helemaal. Heb zelf ook tijdje met sportfilter gereden maar snelweg bleef rond de 1op11,5 hangen.
In de stad doe ik 1op8 :mrgreen: 205 band voor en 215/45 achter, eveneens op de 1.8
-
owk bij de lupo was het gemiddelde verbruik van mijn vakantie naar zuidfrankrijk met snelheden ver boven de 160 1 op 23
-
ik weet niet hoeveel Liter een tank van een passat heeft... maar de mijne heeft na 350 km toch tussen de 35 en de 40 Liter nodig elke keer... en dant is goed voor zon 50 tot 55 euro :roll: is de mijne dan gwoon erg dorstig of kan et ook ergens anders aan ligge..
Als ik et hier zo lees kun je veeeeeeel langer met een tank rijden.
What is my problem then? :denk: :denk:
banden maat is 215/40/R17 verders alleen open lucht filter en een andere sport einddemper.
oja ik heb een 1.8 benzine motor
Greetz Bart
Waarop zijn jou verbruik getallen gebaseerd? Als het op de snelweg is klopt er iets niet helemaal. Heb zelf ook tijdje met sportfilter gereden maar snelweg bleef rond de 1op11,5 hangen.
In de stad doe ik 1op8 :mrgreen: 205 band voor en 215/45 achter, eveneens op de 1.8
mijn gegevens zijn gebasseerd vooral op stad rijden en stukjes van gemiddeld 10-15km elke keer.. soms wel wat hoger. misschien dat het daar door komt dat hij dan pas net paar min warm is????
-
Dan is het toch best netjes lijkt mij...
-
1 op 9 / 10 als ik heeel rustig rij daarbij maakt stads of snelwegverkeer niks uit! is een 1,8 abs uit '92 met 312000 op de teller en waarschijnlijk ook een kapotte termostaat! :mrgreen:
-
1 op 9 / 10 als ik heeel rustig rij daarbij maakt stads of snelwegverkeer niks uit! is een 1,8 abs uit '92 met 312000 op de teller en waarschijnlijk ook een kapotte termostaat! :mrgreen:
Als een thermostaat kaopt is, blijft de motor in een verhoogd toerental lopen en verbruikt de motor meer benzine, maar kan ook een lambdasonde zijn :wink:
-
Mijn B4 variant TDI 90PK deed afgelopen tankbeurt gemiddeld 1 op 20,3 met de airco continu aan! :thumleft:
-
De mijne doet 1 op 13,7 bij veel snelwegkilometers, bij veel stadsverkeer blijft het bij 1 op 11.
Is een 2 liter 8V, sedan.
Met 244K op het klokje.
-
Verbruik heb ik niet kunnen berekenen (hoe moet dat), maar op een volle tank V-Power ongeveer 800-850 km met een gemiddelde snelheid van rond de 110-115 :)
Lijkt me redelijk, toch?
-
Rij je gemiddeld 1 op 11.8 :thumleft:
EDIT: 825(km) : 70(liter) = 11.8(verbruik)
-
Gister Schiedam a 211km waarvan:
10km 80max
20km 100max
overal 3a4km te hard op de bertbert en toch 1op 14.6
-
Dat is zeer netjes dacht ik zo :applause:
-
nu ik van een 1.8 naar een 2.8 ben gestapt moet ik hier toch een iets ander verbruik dan eerst neerzetten, momenteel met gare krukassensor 1 op 5 :gek:
-
Das euh... nou jah redelijk zuiperig dacht ik zo :mrgreen: :gek:
-
Aha aandelen bij de Shell :mrgreen: die auto loopt 1 op een lekke emmer man 8O die zuipt meer als het baasje 8O
-
nu ik van een 1.8 naar een 2.8 ben gestapt moet ik hier toch een iets ander verbruik dan eerst neerzetten, momenteel met gare krukassensor 1 op 5 :gek:
Holy crap, 1op5 is wel heel errug. Monteur van de garage schold me ook al bijna uit toen ik zei dat ik een VR6 wil. (rijdt zelf een E36Cabrio 2,5L :gek: )
Is die krukassensor dure reparatie?
-
wat is er mis met vr6 :? :mrgreen:
:fluit:
-
wat is er mis met vr6 :? :mrgreen:
:fluit:
Helemaal niks :mrgreen: Alleen wees hij me op het verbruik. "ja dus en? wat je ervoor terug krijgt"
-
Mijn B4 verbruikt gemiddeld 1 op 10,5.
ligt aan mijn rechtervoet.
Heb al een keer 1 op 8,5 gereden, wedstrijdje op de snelweg met een vr6. :mrgreen:
Ik rij met een 1.8 met abs blok.
Wagen heeft 220duizend gelopen
-
1 op 10 / 11 met 1.8 met 4 traps automaat
-
ik rij 1 op 11.5 met mijn passat 1800 met 220000 op de teller, en dan vooral korte stukjes. lijkt me toch best zuinig.
-
die krukas sensor schijnt een ding van een paar tientjes te zijn; verder laat ik mijn auto onderhouden bij de dealer, mn ouders komen daar al jaaaren dus krijg zowiezo fijne arbeits-uren korting (gelukkig) :fluit:
-
ik heb 1 keeer 1:12 gereden met mijn vr6.
dit was wel op de snelweg en ik kon continu rijden.
en ik heb mij toen overal aan de snelheid gehouden.
-
die van mij zit op 1/9 1/10 krijg hem echt niet zuiniger! maakt geen verschil met stads of snelweg rijden verbruik blijft nagenoeg hetzelfde, mn tankmeter zegt ook 70 liter maar als hij echt vreselijk leeg is en ik ga naar de pomp dan gaan er maximaal 58 liters in! het is een 1.8 uit 92 motorcode abs met 314000 op de teller
zou een thermostaat echt helpen? heb op de snelweg gemerkt dat de temperatuur soms zakt tot onder de 70c maar dat gebeurt niet altijd. waar moet de tempmeter eigenlijk staan als hij op normale temperatuur is? :?
-
Zo ver ik weet helpt een nieuwe thermo wel degelijk idd. Maar omdat ik mijn tellers nog moet laten solderen kan ik het ook niet altijd goed zien.... Maar als ik er op klop dan stijgt de mijne meestal naar de 85 graden
-
Als je thermostaat niet goed meer werkt dan blijft je motor verhoogd lopen en daardoor zuipt hij meer :wink:
De temperatuurmeter op mijn dashboard geeft altijd 90 graden aan, voor de reparatie tussen 80 en 110 :roll: en de tank gaf 3/4 aan terwijl de tank tot z'n strot vol zat.
Als ik jou was zou ik de passat eens uit laten lezen misschien komt er toch een euvel naar boven die geen storing geeft maar wel het hoge verbruik.
-
als de tellerunit stuk is (passat kwaaltje) kan hij ook vreemde waarden aangeven hoor.
de mijne geeft wel eens aan dat de tank 3/4 vol is terwijl hij leeg is.
ook de temp meter doet dit: 100graden als ik de auto met koude motor op contact zet en niet eens start. en zo veel meer van die dingen.
dit heeft nix met het zuipen van je auto te maken maar verklaard wel waarom je temp. ineens zakt en je maar 58 liter in je tank krijgt als hij op de teller leeg is.
voor het zuipen zou ik idd eens naar de thermostaat kijken.
-
Gelukkig is de tellerunit dan niet stuk maar de spaningstabilisator die slecht contact maakt door slecht ofwel koude lassen, gewoon de soldeereilandjes van nieuw soldeer vorzien en alles werkt weer normaal en is idd een Passat kwaaltje :wink:
-
Gelukkig is de tellerunit dan niet stuk maar de spaningstabilisator die slecht contact maakt door slecht ofwel koude lassen, gewoon de soldeereilandjes van nieuw soldeer vorzien en alles werkt weer normaal en is idd een Passat kwaaltje :wink:
dat dingetje bedoelde ik ook leen haha, ik kon alleen even niet op naam komen :mrgreen:
-
als de tellerunit stuk is (passat kwaaltje) kan hij ook vreemde waarden aangeven hoor.
de mijne geeft wel eens aan dat de tank 3/4 vol is terwijl hij leeg is.
ook de temp meter doet dit: 100graden als ik de auto met koude motor op contact zet en niet eens start. en zo veel meer van die dingen.
dit heeft nix met het zuipen van je auto te maken maar verklaard wel waarom je temp. ineens zakt en je maar 58 liter in je tank krijgt als hij op de teller leeg is.
voor het zuipen zou ik idd eens naar de thermostaat kijken.
dan ga ik bij de eerst volgende gelegenheid maar eens de thermostaat vervangen, weet iemand soms waar deze toevallig zit en of dat redelijk te doen is of dat ik hem beter naar teun de beun kan brengen?
-
bugsnbusses, Hier meer info over de thermostaat (http://www.passat35i-forum.nl/forum/index.php?topic=553)
-
Ik heb gisteren getankt en deze week heb ik 1 op 13 gereden :applause: :feest:
-
Ik heb even gemeten en op de snelweg tussen de 120 en 130 km/u en ik kom uit op 1:14 8O :finger: :thumleft:
-
Das heel netjes! Ik kan daar ook op komen.... Maar ik rij nogal onrustig en daardoor is dit echt wel een uitschieter.... Normaal is het verbruik bij mijn rijgedrag gewoon 1 op 12.
-
Even een gemiddelde berekening gemaakt met gecombineerd stad en auto (snel)weg en dan kom ik wederom uit op 1:14 :thumleft:
-
Vraag me dan toch af wat jou gemiddelde snelheden zijn :denk:
-
Vraag me dan toch af wat jou gemiddelde snelheden zijn :denk:
40 in z'n 5e versnelling... :tong:
-
Vraag me dan toch af wat jou gemiddelde snelheden zijn :denk:
40 in z'n 5e versnelling... :tong:
HAHAHA wie weet.... maar laten we het niet hopen want dan zuipt hij toch nog behoorlijk :mrgreen:
-
1. ik schakel vroeg op
2. snelweg 120/130, autoweg 100/110, provinciale weg 80/90.
3. bij 50km/u 4e versnelling en bij 30 de 3e versnelling
4. rustig optrekken
5. ver vooruit anticiperen hoef je minder te remmen en terug te schakelen
Dat zijn toch de dingen die helpen bij je verbruik, ik kom goed mee met het verkeer en rijd niet als een oude krant.
Wel merk benzine gebruiken want dat scheelt ook, ik heb met verschillende auto's die goedkope zooi gebruikt en elke auto ging meer van verbruiken en ging op lange duur slechter lopen.
Je bent iets meer kwijt voor een liter maar doordat je motor zuiniger in verbruik is haal je dat er met gemak uit :wink:
Wat is het probleem met die goedkope benzine, voor zover ik in wetenschappelijke testen heb kunnen lezen, blijkt het zo te zijn dat bij de goedkope merken geen toevoegingen in worden gespoten tijdens het laden van de tankwagens.
Die toevoegingen zorgen voor een betere verbranding, minder motorvervuiling, betere smering, bij de benzine zonder toevoegingen krijg je schrale benzine waardoor je ook meer koolafzetting in de motor krijgt.
Volgens het tankklepje moet ik super tanken of benzine waarbij het Octaangetal getal niet minder is als 95 RON.
50 in de 5e versnelling kan wel maar aan de toeren te horen is dat toch niet goed, ik denk dat daar de motor toch op z'n lazer van krijgt.
-
1] Nooit :mrgreen:
2] Op veel plekken 140 maar de rest meestal de snelheid die mag... En alles buiten de snelweg rij ik netjes de snelheid.
3] Als hij koud staat of ik kan niet harder vanwege verkeer wel anders niet
4] Tja.... nooit :mrgreen:
5] Doe ik wel maar op de snelweg in spits uren en files is dat toch wat moeilijk
En ik tank gewoon Tinq.... Kan wel rommel zijn maar tank toch echt niet bij de Texaco ofzo hoor.... :gek:
-
Per saldo ben je met tinq echt niet goedkoper uit al lijkt dat wel zo, als je met bijvoorbeeld BP een zuiniger verbruik hebt ben je net zo duur uit alleen op lange duur met minder kan op problemen :wink:
Maar voor mij is het een sport geworden om een auto zo zuinig mogelijk te berijden zonder als een ouwe l*l te rijden. :mrgreen:
-
klopt idd dat goedkopere slechter zijn
maar merken doe je het niet echt
nou moet ik nie mauwen
want ik tank altijd bp ultimate
of shell v-power
-
Tja... altijd Tinq en ga dat ook niet anders doen...
-
klopt idd dat goedkopere slechter zijn
maar merken doe je het niet echt
nou moet ik nie mauwen
want ik tank altijd bp ultimate
of shell v-power
Niet direct maar wel op lange termijn :wink:
-
1. ik schakel vroeg op
2. snelweg 120/130, autoweg 100/110, provinciale weg 80/90.
3. bij 50km/u 4e versnelling en bij 30 de 3e versnelling
4. rustig optrekken
5. ver vooruit anticiperen hoef je minder te remmen en terug te schakelen
Dat zijn toch de dingen die helpen bij je verbruik, ik kom goed mee met het verkeer en rijd niet als een oude krant.
Wel merk benzine gebruiken want dat scheelt ook, ik heb met verschillende auto's die goedkope zooi gebruikt en elke auto ging meer van verbruiken en ging op lange duur slechter lopen.
Je bent iets meer kwijt voor een liter maar doordat je motor zuiniger in verbruik is haal je dat er met gemak uit :wink:
Wat is het probleem met die goedkope benzine, voor zover ik in wetenschappelijke testen heb kunnen lezen, blijkt het zo te zijn dat bij de goedkope merken geen toevoegingen in worden gespoten tijdens het laden van de tankwagens.
Die toevoegingen zorgen voor een betere verbranding, minder motorvervuiling, betere smering, bij de benzine zonder toevoegingen krijg je schrale benzine waardoor je ook meer koolafzetting in de motor krijgt.
Volgens het tankklepje moet ik super tanken of benzine waarbij het Octaangetal getal niet minder is als 95 RON.
50 in de 5e versnelling kan wel maar aan de toeren te horen is dat toch niet goed, ik denk dat daar de motor toch op z'n lazer van krijgt.
@1. Altijd bij een koud blok; tussen de 2000-2500 toeren
@2. Snelweg rond de 140/150 op de klok, autoweg rond de 100/110,
prov.weg 80/90
@3. Bij 50km/uur zit ik ook in de 4e en bij 30 in de 3e
@4. Rustig optrekken altijd bij een koud blok, bij warm blok....ligt aan
m'n bui.. :mrgreen: En een keertje goed doortrekken mét een motor
op bedrijfstemp. is ook goed voor het lekker doorbranden van de kat
@5. Dat zeer zeker en vooral op de snelweg!
Soms rij ik als een ouwe tang, maar er zijn ook periodes dat ik heeeel veel haast heb en echt knal op de snelweg! Maar alleen als het gaat en zonder iemand anders of mezelf in gevaar te brengen.
En ik tank altijd bij de Shell, nooit anders gedaan.
BTW...je vergeet nog een belangrijke Leen: de juiste bandenspanning!!!
-
yup is idd erg belangrijk :wink:
-
Tja... moet heel eerlijk zijn... Heel dat zuinig en nieuwe rijden...
Het boeid me niks.... Hij mag niet teveel zuipen voor een 1.8 maar zolang ik het kan betalen vind ik het best :mrgreen:
-
Helaas zijn we niet allemaal voorzien van toerentellers maar zou me niks verbazen als ik bij de 2000 al schakel :mrgreen:
-
me 2 :roll:
-
Tja... altijd Tinq en ga dat ook niet anders doen...
het is mij opgevallen dat als ik bij tinq ga tanken kan ik 150!km meer rijden dan wanneer ik bij de lokale pomp ga tanken.(ja gemeten :mrgreen: )
ook loopt de auto veel rustiger en is vlotter met accelereren.
dus volgens mij zit er echt wel verschil in merken.
-
Dus wat jij zegt.... TinQ is gewoon goed? Of begrijp ik he tnu verkeerd?
-
zo waar zit die TinQ dan; heb er nog nooit een gezien hier :gek:
-
Hier in het dorp :mrgreen:
-
Hier in het dorp :mrgreen:
en hier int dorp zit ook 1 :mrgreen:
tinq is volgens mij goed, zowiezo goed voor de portomonee, want is per liter al goedkoper en ik (iK) kan er meer km op rijden als van andere merken.
maar aparte soorten brandstof als v-power enz zijn denk ik wel beter hoor
maar als het om gewoon euro 95 gaat dan ga ik bij tinq tinqen!
en 1x in de zoveel tijd eens een flesje van dat reinigings spul in de tank.
-
doe mij ook zo'n dorp :swa:
-
We moeten ons onderscheiden he :mrgreen:
Maar hoe bedoel je... flesje reinigings spul??? Vertel vertel.... :idea:
-
@jp: ik bedoel een flesje injector reiniger. (kerosine) dat koop ik wel bij de shell.
@hilluh: op www.tinq.nl staat een lijst met alle vestigingen en de bijbehorende literprijzen. miss. kun je er wat mee?
-
Oke... En dat pleur je dan gewoon in je tank ofwat?
-
yeps
ik heb dat spul ook gebruikt van tunap
is ong 200ml is genoeg voor zoeen 80 liter benz.
je moet wel ff opletten
wat je hebt verschillende soorten
je hebt voor carb. motoren
voor inj. motoren met kat
zonder kat
(sommige middels kunnen de kat. aantasten)
diesel
octaanverhoger
reiniger
enz.
gewoon ff goed t flesje lezen
t wijst zichzelf uit
-
De betere is Forte, is door testen aangewezen dat deze ook echt werkt, forte heeft een heel scala aan dope's voor je auto, de meest gangbare is de fuel cleaner om de het injectie systeem schoon te houden of te maken en de ander heet Gas cleaner om het inwendige van de motor te reinigen waaronder de koolafzetting.
Ik heb eens een monteur gesproken die erg sceptisch was over deze producten en heeft er een aantal in een oude motor gestest en daarna de motor open gemaakt, Forte was volgens hem de enige die de koolafzetting echt zacht maakt waardoor deze echt losweekt en het injectie systeem echt schoonmaakt.
Zoek maar eens op het net naar info over Forte :wink:
-
daar heb ik idd ook goede verhalen over gehoord ja
bij mij opt werk komen ze ook steeds van tunap
dit spul weet ff niet hoe t heet maar dit werk ook goed
(is alleen wel pure injector reiniger)
je sluit de de brandstoftoevoer af
sluit dit busje aan zet er perslucht op en de auto loopt op t flesje tot hij leeg is
daarna alles weer aansluiten
en de auto liep weer gewoon goed
(liep van te voren met koude motor op 3,5 cil en viel steeds stil)
is daarbij ook wat prijziger
maar idd forte is ook een van de beste
heb ik ook wel eens gebruikt en was er wel tevreden over
we kunnen je hier wel een beetje wegwijs maken
maarja t is toch je eigen keus wat je koopt
:thumleft:
-
Wat ik dus gewoon nodig heb is..... Welk product er in mijn auto moet... Dat zou ik niet eens weten...
-
Nu enkele dagen naar Goes geweest voor scouting... En onderweg terug naar huis is het dan zo rond de klok van 12uur... Mijn passat gaat opzich wel makkelijk naar de 160. Niet in vergelijking met een snellere auto natuurlijk maar voor zijn doen :mrgreen: Maar daar boven stijgt hij niet zo heel snel meer. Hij kan het wel maar heeft er duidelijk meer moeite mee...
Wel vermoed ik dat hij dan ook een behoorlijk stuk dorstiger is :gek:
-
Nu enkele dagen naar Goes geweest voor scouting... En onderweg terug naar huis is het dan zo rond de klok van 12uur... Mijn passat gaat opzich wel makkelijk naar de 160. Niet in vergelijking met een snellere auto natuurlijk maar voor zijn doen :mrgreen: Maar daar boven stijgt hij niet zo heel snel meer. Hij kan het wel maar heeft er duidelijk meer moeite mee...
Wel vermoed ik dat hij dan ook een behoorlijk stuk dorstiger is :gek:
jou passat is toch ook een 1.8? dan klopt het wel dat hij na 160 een beetje traag word, maar als je geduld (en heel veel snelweg) hebt zit er wel een top van boven de 200 in.
dat ie dan wel dorstig wordt klopt ook bij hard rijden haal je nog geen 500km op een tank vol :gek:
-
Nu ging me vorige bericht nog over dinsdag maar gisteren weer dat zelfde stuk snelweg gedaan... Achter aan maat van mij aan gereden met een 2.0 Alfa 156... De hele tijd heb ik 160 gereden met af en toe even een uitschieter naar 165-170. Tot ik gewoon moest opgeven toen hij nog ff door trok tot de 200 :mrgreen:
Ik zelf heb het er niet zo op om met mijn auto boven de 200 te rijden... Dan toch eerst maar verlagen want met een beetje wind gaat hij met deze snelheid toch snel wiebelen... Maar merk wel dat het de auto wel goed doet... hij ging gisteren al sneller naar de 160 :thumleft:
Maar heb jij al boven de 200 gereden met jou 1.8?? En idd... Hij is niet dorstiger maar zuipt gewoon boven de 140 :gek:
-
Nu enkele dagen naar Goes geweest voor scouting... En onderweg terug naar huis is het dan zo rond de klok van 12uur... Mijn passat gaat opzich wel makkelijk naar de 160. Niet in vergelijking met een snellere auto natuurlijk maar voor zijn doen :mrgreen: Maar daar boven stijgt hij niet zo heel snel meer. Hij kan het wel maar heeft er duidelijk meer moeite mee...
Wel vermoed ik dat hij dan ook een behoorlijk stuk dorstiger is :gek:
jou passat is toch ook een 1.8? dan klopt het wel dat hij na 160 een beetje traag word, maar als je geduld (en heel veel snelweg) hebt zit er wel een top van boven de 200 in.
Een 1.8 boven de 200km/uur? Dacht het niet met een monopointje...gaat echt niet lukken. Zeker niet als het ook nog 's een Variant is...Die van ons haalt met pijn en moeite 190 op de klok! En dan is er altijd nog sprake van een tellerafwijking..
-
200km/h vraag ik me ook af... tijdje geleden auf dem autobahn geprobiert en op de tomtom kwam ik niet harder als 179...teller gaf tikkie meer als 180 aan dus vrij nauwkeurig...
het verbruik toen ... :? niet opgelet :mrgreen:
-
ik haal makkelijk 200 :mrgreen: :mrgreen: :finger: :gek:
met een 1.8 ehh 2.8 :roll: :dope:
-
200km/h vraag ik me ook af... tijdje geleden auf dem autobahn geprobiert en op de tomtom kwam ik niet harder als 179...teller gaf tikkie meer als 180 aan dus vrij nauwkeurig...
het verbruik toen ... :? niet opgelet :mrgreen:
Dat hoeft niet op die baan hoor.... Kan ook in de late uurtjes in NL :mrgreen: :dope:
-
200 haal ik met mijn 2.0 ook makelijk, 1x gedaan om te kijken normaal rij ik nooit te hard, ben meer van lekker cruisen onderuit in mijn stoel :swa:
-
Nu moet je wel cruisen met jou rijhoogte :mrgreen:
-
200 km/h en net iets er boven! op de teller uiteraard, het is dus echt mogelijk met een 1.8! het ligt er ook aan hoe de auto is ingereden, ik heb met een opel kadett sedan 1.3(!!!!!) wel eens 190 gereden terwijl hij toen ik hem kreeg maar net 140 op de klok kreeg. gewoon goed inrijden.
-
Mijn oude Escort 1.6 haalde het ook wel maar echt lekker en safe reed het niet meer :ohnee: :gek: 8O
Zuipen gaat elke auto op deze snelheden, maar goed dat harde rijden is toch een dure bezigheid in Nederland kwa benzineverbruik en prijs en bekeuringen zijn dan ook niet mals, maar bij normaal gebruik blijft alles gelukkig binnen de brengen :wink:
-
Nu we het toch over Vmax hebben hier een paar foto`tjes van m`n Passat op de autobahn.
Kwaliteit is niet zo super, gsm cam :(.
Op de Teller
(http://members.home.nl/bunnyrabbit/auto/passattop1.jpg)
Op Navi....
(http://members.home.nl/bunnyrabbit/auto/passattop2.jpg)
(http://members.home.nl/bunnyrabbit/auto/passattop3.jpg)
(http://members.home.nl/bunnyrabbit/auto/passattop4.jpg)
En kan nog handjes los, super auto zo`n B4 :swa:
Officieel is de top 195 :mrgreen: .
Greetz,
Bunny
-
En jij hebt wat voor motor erin zitten?
-
ADY 2.0 8V.
Met nu 250000 KM op de klok :thumleft: .
-
Ah oke.... geen 1.8 in elk geval :mrgreen:
-
Nup, 200 ccm meer ;)
-
Nup, 200 ccm meer ;)
Dat scheelt toch in de snelheid :mrgreen:
-
maandag maastricht heen en terug.
dinsdag maastricht, centrum en eindhoven centrum en naar huis...
719km op 53L = 1 op 13.5
Niet slecht gezien de files, 124 op de tomtom, nu en dan 140 en de centrum ritjes :mrgreen:
-
554Km op 41L = 1 op 13,5
Dit tankte ik gisteren. Gemiddeld het meeste snelweg en pak dan zo rond de 130 gemiddeld op de teller.
-
ff over benzine; 100 octaan (duitsland) compenseert mooi het airco gebruik in de bergen, teminste passat bleef als een gek gaan met de airco aan en bergen van 16%
en tis iets goedkoper dan 98 in nl
EDIt:
dak en ramen open en de airco op de voeten :swa:
-
hallo passats rijders, ik ben benieuwd naar het verbruik van jullie passats, en hoeveel km rijden jullie per volle tank. ik heb een 2.0 en ik rij met een volle tank ongeveer 700 km, hij verbruikt ongeveer 1 op 10, drive bekir
Bij mij ligt het er aan wat ik voor afstanden rij.
Naar de meeting was laatst 1 op 13,5
Doe ik een redelijke afstand is het meestal 1 op 12
Rij ik niet veel en kleine stukjes is het al snel 1 op 8
Ow en ik tank altijd ruim op tijd... dus geen idee wat ik totaal kan rijden op een tank.
-
ik gemiddeld
70 liter
vr6
600 a 700 km
1.8
900 a ??? teller gaat niet ver genoeg (begind weer bij 0)
zijn ze bij beide tot op de laatste drup
-
@ Dark:
Hoe groot is jouw benzine tank dan van 1.8?
Want ik kan maar zo'n 500-550 km met 1 volle tank rijden.
-
550Km MAX voor mijn passat... maar jah ik krijg er ook wat voor terug.
-
Gelukkig dat die van mij niet zo zuipt. :clap:
Ik tank altijd maar voor € 25,- :grin:
Nu effe serieus.
De mijne (auto) verbruikt ongeveer 1:10
Dit is zowel bij stadsverkeer als snelwegverkeer.
En ik ben absoluut geen rustige rijder. Normale snelheid op de autoweg rond 140 km. Het enigste waar ik op let is dat ik bij het optrekken probeer te schakelen bij 3000 tot 3500 toeren. Dit scheelt (vooral bij een 6-cilinder) aardig tegenover als je doortrekt tot 4500 - 5000 toeren.
Ik denk, mits je motor goed is afgesteld, het mogelijk moet zijn om 1:12 te halen. Uiteraard is dit ook afhankelijk van je rijstijl. En het maakt dan niet veel uit of je nu een 1.8, 2.0 of 2.8 liter rijdt. Als je rijdt volgens de "nieuwe" rijstijl (zie uitleg op internet) is het haalbaar om minder dan 10 liter op 100 km te verbruiken.
Hoe goed beheers je je rechtervoet...... :drive: :mrgreen:
John
-
Het enigste waar ik op let is dat ik bij het optrekken probeer te schakelen bij 3000 tot 3500 toeren. Dit scheelt (vooral bij een 6-cilinder) aardig tegenover als je doortrekt tot 4500 - 5000 toeren.
3000 toeren pas :shock:
heeft een vr6 niet wat koppel onderin waardoor je bij 2000 al kan schakelen? Het is dat ik zelf geen toerenteller heb, maar zou me niks verbazen als ik de 2000 niet eens aantik. bus van werk (1.9Dci 80pk ?Nm) is wel 2000 schakelen.
-
Het is wat ik al aangeef: Ik ben geen rustige rijder.
Natuurlijk is het mogelijk om nog zuiniger te rijden ("Nieuwe stijl"), alleen heb ik daar op dit moment nog geen behoefte aan. Voor mij is het gewoon "kicken" om af en toe gebruik te maken van het vermogen van een 6-cilinder, vandaar dat ik graag effe over de grens wip en de Duitse autobahn opga om eens lekker legaal hard te rijden. Snelheden van boven de 200 km zijn dan ook geen uitzondering. Dit gaat uiteraard ten koste van het verbruik dat op dat moment ook oploopt naar pakweg 15 tot 20 liter op de 100 km. Het enige nadeel van mijn standaard passat is dat hij bij deze hoge snelheden nogal zweverig aanvoelt.
Uiteraard kun je ook dit "probleem" aanpakken maar zover wil ik gewoon niet gaan. Voor mij blijft de auto een vervoermiddel en de auto is er om mij te dienen, niet andersom. Wat ik hier mee wil zeggen is dat ik niet van plan ben om al te veel geld uit te geven aan uiterlijke smuck. Maar dit is voor iedereen verschillend. De een spendeert meer geld aan zijn auto dan iemand anders.
Maar ik dwaal af, wat niet de bedoeling is van dit topic.
Zoals ik al aangaf is de beheersing van je rechtervoet cruciaal voor het verbruik van je auto. Hoe harder je het gas intrapt (lees hoge toeren maakt) hoe harder je auto zuipt. En hij mag best wat zuipen zolang hij maar niet harder zuipt als zijn baas !! :mrgreen:
-
@ Dark:
Hoe groot is jouw benzine tank dan van 1.8?
Want ik kan maar zo'n 500-550 km met 1 volle tank rijden.
variant is 70 liter eey :wink:
wordt vooral snelweg mee gereden
altijd rustig en nooit boven de max snelheid
-
@ John:
Ik heb met de VR6 1 keer 1:12 gereden en toen heb ik me aan alle snelheden gehouden.
Waar ik 100 mocht, 100!
Waar ik 120 mocht, 120!
En dat scheelt inderdaad een hoop.
-
Hoi,
Ik heb zo geen idee wat mijn Passat gebruikt. Heb ik niet echt op gelet. Ben ook niet echt een zuinige rijder. Maar ik denk dat ik rond de 1 op 13 zit. Kan dit met 1.8?
Ik zal er de volgende keer op letten als ik de tank vol heb gegooid.
-
Door ander gebruik rij ik nu 1 op 10
-
Door ander gebruik rij ik nu 1 op 10
Ligt dat aan je verlaging :mrgreen:
-
Door ander gebruik rij ik nu 1 op 10
Ligt dat aan je verlaging :mrgreen:
hahaha
Nee, gewoon meer kleinere stukjes
-
Mijn VR6 haalt ook de 1:10 tot 1:12 gemiddeld...
-
De mijne doet gemiddeld 1 op 18/19 met een tonnetje of 4 op de teller.
Ligt er wel aan of ik een zwaar rechterpoot heb of nie. Rij over het algemeen rustig en hou me goed aan de snelheid. Zeker met kleine man achterin. Is mijn allesie. Laat een ander maar haast hebben. Kom toch wel waar ik zijn moet. :drive:
Groet uit Den Helder
-
met mn nieuwe motor haal ik ook weer 8.5/100 :clap:
(als ik maar wil :mrgreen: )
-
1 op 12 met mijn 2.0 16V
-
Nieuw record?
Hier in Finland rijdt iedereen wat rustiger, gemiddeld zo'n 80km/h, veel snelwegen zijn er niet.
Ik rij meestal ongeveer 650 km met mijn Passat 1.8 66kw op benzine. En dan tank ik rond de 50/55 liter. 1 op 12 ongeveer dus.
Maar nu heeft laats mijn vrouw wat visite naar het vliegveld gebracht, 350km verder op (en ze rijdt wat rustiger). En toen de dag teller op 750km stond toch maar gaan tanken: 53,48 liter, ik kreeg er echt niks meer bij!
Dus ode aan de vrouw voor het zuinige rijden :clap:
-
Na 7500km te hebben gereden met de VR6 kom ik uit op een gemiddelde van 1 op 10 met euro 98!!!!
Wel redelijk aangezien ik bijna een half jaar heel erg korte stukjes heb gereden. Ik rij nu weer 50km per dag met de passat en een :clap:
Zijn er mensen hier die gechip rijden met de VR6, is dit erg te merken met het verbruik??? Bij "normaal" gebruik??? of is dit te verwaarlozen.
Als ik netjes rij en wat langere stukken met de klima aan redt ik 8,5 op de 100km, 1 op 11,7 :cheers: daar kan op gedronken worden!!!!
-
en een olie verbruik van 0,0 liter op de 7500km :clap: :clap:
-
chippen kun je doen maar zie het als drivability, mits het een goeie chip is.
als je 95 tankt zou ik eens beginnen met 98 tanken, dat verschil voel je aardig met een vr6.
-
Bij de laatste summer meet en de rit door duitsland en een rondje nederland kon ik rond de 910 km rijden op een volle tank (70 liter) met wisselende rijstijlen. Korte stukjes, lamge stukjes, een eindje lekker trappen en weer rustig aan.
Lijkt me niet slecht zo rond de 900 km op een volle tank.
-
Bij de laatste summer meet en de rit door duitsland en een rondje nederland kon ik rond de 910 km rijden op een volle tank (70 liter) met wisselende rijstijlen. Korte stukjes, lamge stukjes, een eindje lekker trappen en weer rustig aan.
Lijkt me niet slecht zo rond de 900 km op een volle tank.
hoe doe je dat :shock:
dat lukte mij iig niet met de 1.8
-
900km met 70 liter zou inderdaad moeten kunnen :mrgreen:
Maar dan 'push' je het wel tot de 'limit', moet goed uitkomen bij het tankstation, of het word het laatste stukje lopen.
Of is er na de 70 liter nog wat reserve?
-
330 mijl maar wel op 185/55R15 winterbanden en nu op 205/40R17 mag ik blij zijn als ik de 275 mijl haal :shock:
wie mooi wil zijn moet ernstig pijn lijden ( vooral de portomonee ) :wink:
-
[/quote] jp style
Bij mij ligt het er aan wat ik voor afstanden rij.
Naar de meeting was laatst 1 op 13,5
Doe ik een redelijke afstand is het meestal 1 op 12
Rij ik niet veel en kleine stukjes is het al snel 1 op 8
quote]
voor mij geld hetzelfde :bow:
-
De mijne doet gemiddeld 1 op 11
Mijn rijgedrag is niet aangepast op de dure prijzen en ben dat ook niet van plan. Dan maar wat meer kwijt. En mijn teller heeft nog nooit meer dan 500Km gezien! Nog sterker, sinds hij in mijn bezit is, nog nooit in de buurt van het reserve geweest! Daar moet ik gewoon niks van hebben, lekker op tijd tanken kan je nooit voor een verassing komen te staan.
-
gemiddeld 1 op 10 kan ik mee leven :mrgreen:
-
Of is er na de 70 liter nog wat reserve?
Volgens mij is er nog een reseve van ongeveer 2 liter. Had wel een tankje peut mee hoor, Ik ben niet zo gek dat ik de tank droog rij :content:
-
Het verbruik van mijn Passat blijft op 1:14 liggen met een normaal rijgedrag, met V-power heb ik nog mooier verbruik en met die goedkope merkloze peut en hoger verbruik.
Ik tank dan ook geen goedkope peut meer omdat het maar een paar cent scheelt, je verbruik omhoog gaat en op langere termijn een zuipschuit gaat krijgen (eigen ervaring met 2 andere auto's)
Kortom goedkoop tanken is niet goedkoper rijden :wink:
-
Voor de rit naar Stroe heb ik zondagochtend eerst nog getankt bij de Tinq hier in Drachten. Had daar nog nooit getankt, prijs was inderdaad goedkoper dan bij andere pompstations in de regio, maar een nadelig effect op het verbruik was niet aan de orde.
Eerder ook getankt bij de Texaco, nou alsof het verdampte voordat ik de tank zelf leeg kon rijden. Ik kwam niet verder dan ongeveer 550-600 km.
Esso (Exxon) is qua gebruik erg gunstig. Het beste wat ik tot nu heb getankt was een witte pomp in Duistland, die achter het Ems Familiepark in Leer. Hiermee heb ik ruim 1000 km mee kunnen rijden (1073 om precies te zijn).
Ik heb er een gewoonte van gemaakt om dit een beetje bij te houden als ik een volle tank heb. Teller op 000 en dan kijken wanneer de meter in het rode gaat staan (spannend, spannend).
Toch weer heel anders qua gebruik en merk benzina als bijvoorbeeld Phillip of Leen. Ik snap er in iedergeval niets van.
-
Wat het verbruik toen was weet ik niet, maar ik heb eens 73 liter weten te tanken :roll: literprijs was toen 1.23 nog dacht ik?
-
Wat het verbruik toen was weet ik niet, maar ik heb eens 73 liter weten te tanken :roll: literprijs was toen 1.23 nog dacht ik?
in de gulden periode nog zeker :mrgreen: de laatste keer reed je nog op de dampen die in je tank zaten :smile:
-
Mijn vorige 35I B3 1.8 verbruikte 1:12 met een pittige rijstijl, met mijn huidige B4 2.0 rij ik bijna 1:11 (deze auto heeft wel stuurbekrachtiging en airco, de vorige niet).
-
De VR6 in de stad 1:7, en op de snelweg 1:11.
Ooit 1 keer 1:12 gereden.
De 1.8 gemiddeld 1:11.
-
zonder powerrohr 1 op 12 en met powerrohr 1 op 9 a 10 maar dat ligt meer aan me rechtervoet vrees ik :wink:
-
Vanmiddag effe moeten tanken. Heb op de laatste tank 1:5,7 gereden met lpg. Ben dan ook niet buiten de stad geweest en bij de stoplichten ben ik meestal wel vlot weg :mrgreen:
Normaal haal ik 1:7 in de stad en lange stukken snelweg 1:9.
-
Wat het verbruik toen was weet ik niet, maar ik heb eens 73 liter weten te tanken :roll: literprijs was toen 1.23 nog dacht ik?
haha 73 liter.. dat vind ik erg knap!.. ik heb em 1 keer egt helemaal leeg gereden tot de druppel.. en er ging precies 70 Liter in!
heb jij mss een extra aftakking naar een jerrycannetje :mrgreen:
-
rij 's zomer rond de 1:13-1:13,5 in de winter met echt koud weer ca 1:12,5. Rij wel altijd iedere dag snelwegkm's, met veel stadsverkeer loopt het verbruik wel behoorlijk op, gaat vlot richting 1:9. Met 1.8i 90pk. Vind lang niet slecht voor een dergelijk grote auto, en een redelijke cil inh en gewoon monopoint injectie. Ken veel nieuwe (compacte) auto's met motoren rond de 1400 cc die nog steeds niet veel verder komen dan 1:12-13, doen wij het toch niet slecht met z'n allen?????? :cheers:
-
Erg handig: http://www.autoverbruik.nl/
-
ik ben er wel achter dat wielen een hoop doen in verbruik met mijn 17'' doe ik minder mijl op een tank als met mijn 15'' winterbandjes :sad:
-
Interessant topic. Vorige week voor het eerst gemeten. Ik kwam op 1 op 11,8 . Ik vond het eerlijk gezegd wat tegenvallen. Ik had eigenlijk wel ongeveer 1 op 13 of 1 op 14 verwacht. Gebruik is gemiddeld. Vooral provinciale wegen.
-
Die van mij ook 1 op 11 gemiddeld, soms net iets zuiniger, soms net iets minder.
Met de huidige benzineprijzen . . . . :twisted:
-
met nog dit koude weer en korte stukje haal ik miss net de 1 op 8
lange stukken 1 op 10 a 11