Passat35i-forum.nl
Passat 35i gerelateerd => Motorisch & Uitlaten => Topic gestart door: 35i-cruiser op 01 april, 2008, 15:47
-
Zoals de titel dus :sad:
als ik afrem voor een rotonde etc , kopp en rem intrap wil hij wel eens afslaan of gaan stotteren.
iemand een idee? heb zelf het idee dat het sinds de nieuwe bougies komt
NGK BUR6ET = hittegraad 6 ? op mijn oude stond WR7LTC+ van Bosch...
heb mijn nieuwe bij de autozaak op kenteken en motorcode besteld dus zal wel goed zijn :confused:
heb even een FILLUMPJUH! (http://www.youtube.com/watch?v=E-_gZ-Dszm0) geschoten
-
:shock: enige wat ik zie is dat ie volgens mij niet op 3 pitten loopt, teminste zie het blok niet stuiteren, bougie kabels al gewisseld?
-
hij stuitert alleen als je na een klein beetje gas het weer los laat, als je het gas wat meer open trekt stopt hij dus gewoon zoals je aan het eind ziet. kabels nog niet. Heb al wel verdeelkap plus rotor besteld.
-
Ik heb nogal slechte ervaringen met NGK bougies. Diverse malen in diverse wagens gemonteerd maar daarna liep de auto kl*ten. Vervolgens toch maar weer Bosch gemonteerd en loopt het blok weer zoals het hoort.
Als ik jou was zou ik nieuwe van het type WR7LTC+ van Bosch terugplaatsen.
NGK's geven ook een beroerde loop in andere Duitse wagens. Audi/BMW willen er ook niet goed op lopen.
-
nou de vr6 loopt er ander goed op hoor
is wel ander type ngk maar blijft ngk
(wordt ook sterk aanbevolen om ngk in een vr6 te gebruiken)
maar iig
wat doet ie als je de oude bougies weer ff terug zet
-
Zal de oude bougies er morgen eens indraaien :)
had ik nog niet aan gedacht :wall:
-
dan weet je gelijk of t aan de bougies ligt
zo niet dan kun je die uitsluiten
t zouden evt ook je kabels kunnen zijn omdat ze los zijn geweest
dat ze inwendig wat vergaan zijn oid
(heb ik evt wel goede gebruikte van liggen)
maar kzal eerst bougies s proberen idd
-
Het waren dus toch de sparkplugs, nu weer zonder problemen :mrgreen:
Is het dan toch verschil in hittegraad? BUR6 tegen de wrc7 ofzo iets van de bosch?
-
yeps zit verschil tussen
cijfer staat voor hittegraad
hoe hoger hoe kouder
-
ahaa, ik dacht hoe hoger hoe "heter"
maar stom dat het op kenteken bougie 6 krijg terwijl er dus 7 in moet :roll:
In ieder geval mijn dank
:bow:
:cheers:
-
is is juist niet zo
hoe hoger hoe slechter je benz kan verdampen omdat de bougie te koud blijft
(dus slechte ontbranding)
en te laag bougie te warm
verbrand
benzine verdampt te snel (te vroeg dus)
is ook slechte ontbranding
ligt dus echt aan de motor (cilinderkop) hoe deze de warmte vasthoud/afvoert voor wat voor bougies erin moeten
-
maar 6 of 7 zou opzich niet uit hoeven te maken
denk dat t eerder met t merk te maken heeft
-
maakt merk al zoveel uit joh :shock:
Van de week maar eens andere halen dan :roll:
In ieder geval hartelijk dank!
-
merk kan idd uitmaken
peugeot gaat ook niet samen met champion bougies en wel met bosch