0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.
Vandaag de passat boven de put gehad.Heb gezien dat er roestgaatjes zitten in het subframe.Weet dat voor de APK geen laswerk verricht mag worden aan het subframe, of mag het tegenwoordig wel?.Zijn roestgaatjes aan het subframe een bekend probleem bij de wat ouderen Passat's (20 jaar)Aan de uiterste beiden kanten waar de draagarmen zitten zit nu een gaatje van 2 cm. Er kwam een blik vol zand uit.Kan ik dit subframe zonder het motorblok eruit te halen verwijderen en weer monteren. met een steun onder het motorblok.Krijg ik de bouten met een luchtsleutel los of word dit een drama.Op marktplaats zag ik diverse subframes van een golf3, zijn deze gelijk aan een passat 35i.Wie heeft raad voor mij hoe ik dit aanpak
en er mag gelast aan subframes worden(maar adviseer ik niet) de sterkte gaat hard achter uit!!!
Citaat van: "passattdi"en er mag gelast aan subframes worden(maar adviseer ik niet) de sterkte gaat hard achter uit!!!wil niet per definitie zeggen dat iets wat gelast is,qua sterkte hard achteruit gaat.mits het goed gedaan word uiteraard
passattdi,Die voorste draagarmbouten breken af?.dit zou betekenen, dat ik zo wie zo een ander subframe moet gaan scoren.Heb op marktplaats diverse subframes van een golf 3 gezien.Het lijk erop dat deze gelijk zijn aan wat er bij mij onder hangt. De motor die erin hangt is een 2.0E. Deze motor heb ik in 2008 vervangen voor een exemplaar uit een golf 3. ook een 2,0E.Op de sloop gaan zoeken naar een goed subframe van een passat uit 1991 is natuurlijk een illussie, Zal van een jonger exemplaar moeten komen. Welke subframes zijn gelijk aan een een passat uit 1991.
Nieuwe subframe zit er nu onder. Was voor mij doen een stevige klus. Wat ik wel zag dat het stuurhuis behoorlijk vet van de olie was. Hoop toch niet dat dit de volgende klus word.[/img]