Recente berichten

[01 april, 2024, 21:31]

[04 december, 2023, 17:05]

[30 november, 2023, 21:40]

[06 oktober, 2023, 23:25]

[27 juli, 2023, 11:59]

[22 april, 2023, 20:03]

[26 januari, 2023, 17:56]

[10 januari, 2023, 23:07]

[10 januari, 2023, 22:40]

[29 december, 2022, 14:18]

[24 december, 2022, 16:29]

[18 oktober, 2022, 20:16]

[12 augustus, 2022, 23:53]

[04 augustus, 2022, 08:43]

[20 juli, 2022, 21:01]
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
07 mei, 2024, 12:14

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Auteur Topic: Koppakking en kleppen kapot...  (gelezen 5726 keer)

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline passatxlow

  • 35i Nieuweling
  • *
  • Berichten: 11
  • Karma: +0/-0
    • http://www.r1mauzz.tk
Koppakking en kleppen kapot...
« Gepost op: 06 oktober, 2007, 10:01 »
Na begin van t jaar me auto compleet te hebben aangepakt is t nu weer zo ver... de kleppen en de koppakking zijn eraan!! heb verschillende opties bedacht: weg doen en kijken voor iets anders / repareren en dan +/- 450 aan onderdelen en het arbeidsloon erbij / compleet ander blok erin leggen...
denk zelf dat ik t laatste doe aangezien deze motor nu ook al 310.000 km heeft gelopen en aardig wat olie verbruikt ook. er zit nu een 1.8 8 v motor in en eigenlijk wil ik wel iets met wat meer pk's.. maar weet zo niet wat de mogelijkheden zijn, iemand suggesties? gr maurice

Offline JPstyle

  • Subdubber
  • 35i A-holic
  • ******
  • Berichten: 2330
  • Karma: +1/-1
Koppakking en kleppen kapot...
« Reactie #1 Gepost op: 06 oktober, 2007, 11:35 »
Dat is toch wel minder!  :neutral:

Met nieuwe motor moet je wel rekening houden met de keuring natuurlijk. Althans als je een zwaardere erin doet.
Volkswagen High Up! | juli 2018 | 1.0 TSI 90PK
EX: Renault Espace IV Phase II | augustus 2006 | 2.0 Turbo 170PK Dynamique
EX: Volkswagen Passat 35i B3 | september 1993 | 1.8 90PK CL Design Edition

Offline darkproject

  • 35i Vraagbaak
  • 35i A-holic
  • ******
  • Berichten: 2523
  • Karma: +0/-0
Koppakking en kleppen kapot...
« Reactie #2 Gepost op: 06 oktober, 2007, 21:04 »
daar doen ze niet excht moeilijk mee
zolang je t maar niet te gek maakt

je mag een bepaalde vermogenswinst hebben heb je mee moet hij herkeurd worden

als bv van een 1.8 met 90pk naar een 1.8 met 120 is geen probleem
maar alsje bv naar g60 gaat 160/170?? pk (geloof ik)
heb je een probleem

ik dacht dat je 40% winst mag hebben zonder herkeuren
correct me if iam wrong
STATIC DRIVERS , CAN'T GET IT UP ...

golf mk1 5drs 
 golf mk3
 passat B5 on air

Offline passatxlow

  • 35i Nieuweling
  • *
  • Berichten: 11
  • Karma: +0/-0
    • http://www.r1mauzz.tk
Koppakking en kleppen kapot...
« Reactie #3 Gepost op: 07 oktober, 2007, 10:56 »
Citaat van: "darkproject"
daar doen ze niet excht moeilijk mee
zolang je t maar niet te gek maakt

je mag een bepaalde vermogenswinst hebben heb je mee moet hij herkeurd worden

als bv van een 1.8 met 90pk naar een 1.8 met 120 is geen probleem
maar alsje bv naar g60 gaat 160/170?? pk (geloof ik)
heb je een probleem

ik dacht dat je 40% winst mag hebben zonder herkeuren
correct me if iam wrong


Oke een g60  of vr6 hoeft ook niet direct maar bv een 1.8 gti zou wel kunnen, kan een goed blokje krijgen met net 170.000 km op de teller voor weinig, volgens mij voor de rest dezelfde motor..

Offline darkproject

  • 35i Vraagbaak
  • 35i A-holic
  • ******
  • Berichten: 2523
  • Karma: +0/-0
Koppakking en kleppen kapot...
« Reactie #4 Gepost op: 07 oktober, 2007, 10:59 »
de blokken zijn idd van tzelfde type

lekker makkelijk bij vw  :bow:
STATIC DRIVERS , CAN'T GET IT UP ...

golf mk1 5drs 
 golf mk3
 passat B5 on air

Offline Dietmar

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 268
  • Karma: +0/-0
    • http://www.pahl.nl/VW
Koppakking en kleppen kapot...
« Reactie #5 Gepost op: 07 oktober, 2007, 20:07 »
om in dit topic ook even mijn gemiddelde berichten score even op te voeren, wat 4 cylinder is kan je 4 cylinder laten al ga je van 10pk naar 900pk... NIKS RDW, dat zijn HOMO's!  maar men kijkt naar de aantal cylinders en de inbouw ervan...

Das belangrijk voor de keuring.

Wel is zo dat erg officieel je boven de 40% winst opnieuw moet laten keuren.

Blijf bij 4 cylinder en gooi er en turbo of compressor op of zet de compressor van een g60 op 1.2 of 1.4 bar en een 75I kitje erop en 265 nokkenassen en je rijd rondjes om een VR6 heen.
Excuuses zijn als Kontgaten.... Iedereen heeft ereen....

http://www.pahl.nl/VW

Offline JPstyle

  • Subdubber
  • 35i A-holic
  • ******
  • Berichten: 2330
  • Karma: +1/-1
Koppakking en kleppen kapot...
« Reactie #6 Gepost op: 07 oktober, 2007, 20:43 »
Tja... maar waar ik dus ook weer over heb zitten denken. Als je auto wel goedgekeurd word bij de keuring maar RDW denkt nog steeds dat het een 2.0 is. Krijg je toch gezeik met de verzekering gebeurt er iets?
Volkswagen High Up! | juli 2018 | 1.0 TSI 90PK
EX: Renault Espace IV Phase II | augustus 2006 | 2.0 Turbo 170PK Dynamique
EX: Volkswagen Passat 35i B3 | september 1993 | 1.8 90PK CL Design Edition

Offline 35i-cruiser

  • 35i A-holic
  • ******
  • Berichten: 3978
  • Karma: +9/-0
  • Woonplaats: Wageningen
Koppakking en kleppen kapot...
« Reactie #7 Gepost op: 07 oktober, 2007, 20:44 »
Stof tot denken  :denk:
35i: Geschikt voor alle leeftijden.
-Passat '93 wanneer droog/geen pekel                                     -Golf 1 cabrio '84 voor mooi weer
-Honda Pan European ST-1100 ABS/TCS '93 voor mooi weer      -Volvo V40 T4 '97 motorrevisie project          -Seat Arosa '00 daily

Offline passatxlow

  • 35i Nieuweling
  • *
  • Berichten: 11
  • Karma: +0/-0
    • http://www.r1mauzz.tk
Koppakking en kleppen kapot...
« Reactie #8 Gepost op: 08 oktober, 2007, 19:28 »
Oke dus volgens jou Dietmar een zelfde blokje erin met compressor of turbo? en wat is een 75i kitje???

Denk dat ik volgende week ga beginnen met het ombouwen zal er ook foto's van maken voor hier, altijd leuk toch!

Maurice

Offline JPstyle

  • Subdubber
  • 35i A-holic
  • ******
  • Berichten: 2330
  • Karma: +1/-1
Koppakking en kleppen kapot...
« Reactie #9 Gepost op: 08 oktober, 2007, 20:03 »
Citaat van: "passatxlow"
altijd leuk toch!

JAzeker!  :applause:
Volkswagen High Up! | juli 2018 | 1.0 TSI 90PK
EX: Renault Espace IV Phase II | augustus 2006 | 2.0 Turbo 170PK Dynamique
EX: Volkswagen Passat 35i B3 | september 1993 | 1.8 90PK CL Design Edition

Offline darkproject

  • 35i Vraagbaak
  • 35i A-holic
  • ******
  • Berichten: 2523
  • Karma: +0/-0
Koppakking en kleppen kapot...
« Reactie #10 Gepost op: 08 oktober, 2007, 20:43 »
57i kit is een open luchtfilter set compleet met
aansluitmateriaal
(slangen klemmen buisjes iig wat nodig is om m in te bouwen)

ps in van k&n
STATIC DRIVERS , CAN'T GET IT UP ...

golf mk1 5drs 
 golf mk3
 passat B5 on air

Offline passatxlow

  • 35i Nieuweling
  • *
  • Berichten: 11
  • Karma: +0/-0
    • http://www.r1mauzz.tk
ook mijn passat gaat weg....
« Reactie #11 Gepost op: 04 november, 2007, 16:51 »
projectje gaat toch niet door......

had een blokje geregeld dacht mooi weinig kilometers erop maar bleek ook niks te zijn!
 de auto van me vriendin heeft ook nog een beetje aandacht nodig en heb besloten me tijd daar in te steken en voor mezelf iets anders te gaan kopen t blijft een oude wagen ja...
 mijn oog is gevallen op een audi a4 avant 2.0 uit 2003 en als t goed is kan ik er volgende week al in rijden dus helemaal ok!!
 toch vind ik t wel jammer me passat weg te moeten doen heb een goede tijd meegemaakt in die auto...

maurice

Offline Dietmar

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 268
  • Karma: +0/-0
    • http://www.pahl.nl/VW
Koppakking en kleppen kapot...
« Reactie #12 Gepost op: 04 november, 2007, 19:42 »
haha ik heb nog een 1.6 turbo blokje liggen  :mrgreen: Diesel  :mrgreen:
Excuuses zijn als Kontgaten.... Iedereen heeft ereen....

http://www.pahl.nl/VW

Offline Dietmar

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 268
  • Karma: +0/-0
    • http://www.pahl.nl/VW
Koppakking en kleppen kapot...
« Reactie #13 Gepost op: 04 november, 2007, 19:45 »
Ohw maar om nog antwoord te geven, als jij je outo laat ombouwen naar een tubroblok dan hoef je ook niet langs de RDW, kijk wederom erg officioneel hoort het wel zo maar jah

En Jp , nee je krijgt geen problemen met de verzekering...  Die kijken naar de papieren en bepalen daarvan je verzekering, en al om al je blijft gewoon 4 cylinder rijden... want dat zou betekenen dat iemand die wederom een turbo erop zet meer verzekering moet betalen...
Excuuses zijn als Kontgaten.... Iedereen heeft ereen....

http://www.pahl.nl/VW

Offline passatxlow

  • 35i Nieuweling
  • *
  • Berichten: 11
  • Karma: +0/-0
    • http://www.r1mauzz.tk
Koppakking en kleppen kapot...
« Reactie #14 Gepost op: 08 november, 2007, 19:49 »
de passat blijft!!!

hou de passat er gewoon bij volgende week gaat t gebeuren dan komt er een nieuwe 1.8 in verdere plannen moeten nog ff wachten maar gaat wel gebeuren nog!

kan er gewoon geen afstand van nemen.....


groeten!