Recente berichten

[01 april, 2024, 21:31]

[04 december, 2023, 17:05]

[30 november, 2023, 21:40]

[06 oktober, 2023, 23:25]

[27 juli, 2023, 11:59]

[22 april, 2023, 20:03]

[26 januari, 2023, 17:56]

[10 januari, 2023, 23:07]

[10 januari, 2023, 22:40]

[29 december, 2022, 14:18]

[24 december, 2022, 16:29]

[18 oktober, 2022, 20:16]

[12 augustus, 2022, 23:53]

[04 augustus, 2022, 08:43]

[20 juli, 2022, 21:01]
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
07 mei, 2024, 21:29

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Auteur Topic: Co waarde te hoog, wat nu?  (gelezen 6116 keer)

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Turbofries

  • 35i Gebruiker
  • **
  • Berichten: 40
  • Karma: +0/-0
    • http://www.turbofries.nl
Co waarde te hoog, wat nu?
« Gepost op: 13 december, 2007, 18:43 »
Alles is nu klaar met de apk alleen de CO waarde is veel te hoog.
Hij staat nu op 0.80 terwijl het onder de 0.05 moet zijn.
Er zijn al wat dingen door mijn hoofd geschoten zoals: lambda sonde, katalysator. Maar nu hoorde ik van iemand dat het ook een vacuum slang kan zijn achter op het blok, die loop naar de computer?
Het gaat om een Passat variant VR6 1991.
Graag jullie mening hierover of misschien een site waar ik het kan vinden.

Groeten Sikke
Familyracecar Passat VR6 kom maar op met je renault scenic :P

Offline darkproject

  • 35i Vraagbaak
  • 35i A-holic
  • ******
  • Berichten: 2523
  • Karma: +0/-0
Co waarde te hoog, wat nu?
« Reactie #1 Gepost op: 13 december, 2007, 18:48 »
0,05  :shock:
bedoel je niet 0,5

btw is een bekend probleem bij de vr6

wat je ook kunt doen
is een vacuum slang los trekken aan de achterzijde van t blok
(van voorzijde loopt een dikke slang vanaf inlaat naar achter)

aant eind van deze slang krijg je kleine slangetjes
een lostrekken
en hocus pocus t co zakt met ong 0,5

ik weet t t is niet de goede oplossing maar t werkt wel
dan is hij iig goed voor apk dan kun je daarna rustig verder zoeken
STATIC DRIVERS , CAN'T GET IT UP ...

golf mk1 5drs 
 golf mk3
 passat B5 on air

Offline darkproject

  • 35i Vraagbaak
  • 35i A-holic
  • ******
  • Berichten: 2523
  • Karma: +0/-0
Co waarde te hoog, wat nu?
« Reactie #2 Gepost op: 13 december, 2007, 18:56 »
btw t kan idd ook een vacuum probleem zijn

gewoon ff uit laten lezen dan kan je de erge dingen uitsluiten
STATIC DRIVERS , CAN'T GET IT UP ...

golf mk1 5drs 
 golf mk3
 passat B5 on air

Offline Turbofries

  • 35i Gebruiker
  • **
  • Berichten: 40
  • Karma: +0/-0
    • http://www.turbofries.nl
Co waarde te hoog, wat nu?
« Reactie #3 Gepost op: 13 december, 2007, 19:09 »
Citaat van: "darkproject"
btw t kan idd ook een vacuum probleem zijn

gewoon ff uit laten lezen dan kan je de erge dingen uitsluiten


Dat uitlezen dat kan volgens mij mijn monteur ook doen.
Maar waar moet die stekker dan in?
En wat bedoel je met enge dingen?? een lambda of een katalysator?
Och dat valt nog mee.
Zolang het maar geen motorblokken wisselen is :mrgreen:
Dan kan ik dat tegen hem zeggen.
Hij heeft een diagnose computer voor VAG.

He alvast bedankt voor de super snelle reaktie  :cheers:
Familyracecar Passat VR6 kom maar op met je renault scenic :P

Offline Pascal_Passat

  • Passat35i Erelid
  • 35i Professional
  • ********
  • Berichten: 1601
  • Karma: +2/-0
  • Passat 35i Erelid
    • http://www.passat35i-forum.nl
  • Woonplaats: Almelo
Co waarde te hoog, wat nu?
« Reactie #4 Gepost op: 13 december, 2007, 19:16 »
Onder het hoesje van de versnellingspook, daar bovenin zitten twee stekkers!
Pascal

Offline 6inlijn

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 156
  • Karma: +0/-0
CO-WAARDEN tehoog
« Reactie #5 Gepost op: 13 december, 2007, 19:22 »
Wat grappig, ik heb het zelfde probleem bij de keuring. Die van mij moet ook maar even aan de kast.  :cheers:

Offline darkproject

  • 35i Vraagbaak
  • 35i A-holic
  • ******
  • Berichten: 2523
  • Karma: +0/-0
Co waarde te hoog, wat nu?
« Reactie #6 Gepost op: 13 december, 2007, 19:31 »
maar heeft die monteur obd1 of obd 2

als je 2 stekkertjes hebt heb je obd 1
en de meeste kunnen alleen obd 2 uitlezen

en met enge bedoel ik erge
oa labdasensor kat ed idd

enne gewoon zoeen achterste vacuumslangetje lostrekken
dan zakt de co ook
dan is hij iig afgemeld (als er haast bij is)
dan kun je daarna zoeken

en natuurlijk ff t inlaat en vacuum circuit ff checken kost niets en je kunt al een hoop uitsluiten
STATIC DRIVERS , CAN'T GET IT UP ...

golf mk1 5drs 
 golf mk3
 passat B5 on air

Offline Turbofries

  • 35i Gebruiker
  • **
  • Berichten: 40
  • Karma: +0/-0
    • http://www.turbofries.nl
Co waarde te hoog, wat nu?
« Reactie #7 Gepost op: 13 december, 2007, 19:36 »
Geen idee, hij heeft em nu een jaar of 3 geloof ik.
Hij heeft het me toen eens laten zien.
Hij was zo trots dat ie nu ook computers uit kon lezen :bow:
Kan ik nog wel van genieten als mensen trots zijn op hun spullen ipv buiten je schoenen lopen van eigenwijsheid.
Familyracecar Passat VR6 kom maar op met je renault scenic :P

Offline darkproject

  • 35i Vraagbaak
  • 35i A-holic
  • ******
  • Berichten: 2523
  • Karma: +0/-0
Co waarde te hoog, wat nu?
« Reactie #8 Gepost op: 13 december, 2007, 19:39 »
maar je hebt van die verloop stekkers van 1 naar 2

kosten maar een 10tje geloof ik

of je bouwd de auto om naar obd2 heeft dietmar bij mij ook gedaan

dan kun je op de oude en de nieuwe manier uitlezen
STATIC DRIVERS , CAN'T GET IT UP ...

golf mk1 5drs 
 golf mk3
 passat B5 on air

Offline Dietmar

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 268
  • Karma: +0/-0
    • http://www.pahl.nl/VW
Co waarde te hoog, wat nu?
« Reactie #9 Gepost op: 14 december, 2007, 18:02 »
inderdaad een luchtslang lostrekken, ik heb bij de keuring het slangetje van de brandstofdruk regelaar losgetrokken(vr6) en toen was hetgoed ,maar bij andere motoren inderdaad wat lostrekken.

Wat je doet is meer lucht toevoegen en dan heb je een schonere verbranding...

Met een defecte labda sonda rijd je auto "kut" op hoge toeren, houd in enz.... en de Kat, tja ik heb hem er tussenuit maar als die defect is hoor je hem rammelen.
Excuuses zijn als Kontgaten.... Iedereen heeft ereen....

http://www.pahl.nl/VW

Offline Turbofries

  • 35i Gebruiker
  • **
  • Berichten: 40
  • Karma: +0/-0
    • http://www.turbofries.nl
Co waarde te hoog, wat nu?
« Reactie #10 Gepost op: 15 december, 2007, 03:07 »
Ja met glans door de keuring hoor!
Hartelijk bedankt voor de tips.
Familyracecar Passat VR6 kom maar op met je renault scenic :P

Offline Pascal_Passat

  • Passat35i Erelid
  • 35i Professional
  • ********
  • Berichten: 1601
  • Karma: +2/-0
  • Passat 35i Erelid
    • http://www.passat35i-forum.nl
  • Woonplaats: Almelo
Co waarde te hoog, wat nu?
« Reactie #11 Gepost op: 15 december, 2007, 10:25 »
:drive:
Pascal

Offline darkproject

  • 35i Vraagbaak
  • 35i A-holic
  • ******
  • Berichten: 2523
  • Karma: +0/-0
Co waarde te hoog, wat nu?
« Reactie #12 Gepost op: 15 december, 2007, 17:36 »
:mrgreen:

handig eey die weetjes
STATIC DRIVERS , CAN'T GET IT UP ...

golf mk1 5drs 
 golf mk3
 passat B5 on air