Passat35i-forum.nl

Passat 35i gerelateerd => Motorisch & Uitlaten => Topic gestart door: Burning Rubber op 05 juni, 2013, 21:09

Titel: Roest op klepstoters.
Bericht door: Burning Rubber op 05 juni, 2013, 21:09
Eigenlijk had ik het wel kunnen weten, maar ja. Mijn blok had nogal last van black sludge. Ik heb de B3 nog maar een paar maanden en heb vandaag de kleppendekselpakking vervangen, wat overigens prima is gelukt.

Maar.... toen zag ik dus dat de klepstoters goed geroest zijn. Logisch, want sludge krijg je door water/vocht/condens in je olie.

Wat nu? Ik heb er maar even niets aan gedaan, bovendien kosten die krengen 22 pleuro per stuk en het zou een berg werk zijn om ze te vervangen. Wat zou doorrijden voor gevolg kunnen hebben?

Om een of andere reden kan ik geen foto plaatsen.  :sad:
Titel: Re: Roest op klepstoters.
Bericht door: Burning Rubber op 05 juni, 2013, 21:35
(http://img211.imageshack.us/img211/9997/wp20130605006p.jpg)

Commentaar van de forumbeheerder Heb het adres voor je aangepast :wink:
Titel: Re: Roest op klepstoters.
Bericht door: Frans P op 05 juni, 2013, 23:46
Ik had met een verandering in het begin van de link de foto bekeken. Vorige eigenaar korte stukjes. Slangen schoonmaken, reinigingsmiddel er in en lang stuk rijden. Olie en filter verversen. Ik wed dat dat genoeg is. Er lijkt niets kapot te zijn.

Zwarte sludge ontstaat door korte stukken rijden.
Titel: Re: Roest op klepstoters.
Bericht door: Burning Rubber op 05 juni, 2013, 23:55
Ik had met een verandering in het begin van de link de foto bekeken. Vorige eigenaar korte stukjes. Slangen schoonmaken, reinigingsmiddel er in en lang stuk rijden. Olie en filter verversen. Ik wed dat dat genoeg is. Er lijkt niets kapot te zijn.

Zwarte sludge ontstaat door korte stukken rijden.

De website heeft kuren, da's vervelend. Welke slangen bedoel je? Want ik heb die van de carter ventilatie natuurlijk los gehad en die zag er schoon uit. Ik ben ruim een uur bezig geweest met het kleppendeksel van binnen schoon te maken, wat een zooi zat dar aan vast.

Oorzaak, naast korte stukjes, is een kombinatie geweest denk ik van korte stukjes, kapotte thermostaat en nooit olie verversen. Schijnt dat oude olie sneller sludge kan worden.

Ik ben wel bekend met forté en zo maar volgens mij is het niet de bedoeling daar lang mee te rijden?


Edit:/ Bedankt voor het werkend maken van de foto. :)