0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.
Ik had de dop van de olie op het blok niet vast gedraaid. Lag er los op. Vanavond even kijken of dat het dit was. Nog 1 lange rit.
De originele dealerfilters en die van Mahle hebben een terugslagklep. Daardoor is er bij de koude start meteen olie boven in en hoeft er niet eerst olie vanuit het carter te worden aangezogen. Dit scheelt behoorlijk aan slijtage bovenin. De Fram versie en andere imitaties hebben dit niet waardoor je bij een koude start regelmatig eerst de kleppen duidelijk hoort klepperen. Reden is het gedeeltelijk ontbreken van voldoende olie. Dit heb je dus niet bij het originele dealer-filter en die van Mahle.Dit geldt overigens ook voor de blokken van Audi en Seat...
Als het meezit krijg ik hem vandaag binnen en kan hem plaatsen als ik niet opgeroepen word. Ik heb morgenvroeg een rit van 70 KM.
De olie heb ik enkele weken geleden vervangen. Glimt nog aan de pijlstok. Ik heb de filter geplaatst. In de oude zat dikke zwarte olie. Ik ben benieuwd morgen.