Passat35i-forum.nl
Passat 35i gerelateerd => Motorisch & Uitlaten => Aandrijflijn => Topic gestart door: Crown op 13 december, 2008, 13:07
-
mensen ik begin het een beetje zat te worden allemaal.
sinds dat ik deze passat heb,zitten er steeds kleine dingen die kapot zijn/gaan.
en nu vanmorgen..dacht even boodschappen te gaan doen,maar bij het starten merkte ik al dat er totaal geen druk meer op het rempendaal zat,ik dacht mwaoh zal wel door de kou komen,dus ik wil hem in de achteruit zetten,trap het koppelings pendaal in en ook daar zat totaal geen druk meer op dus kon em zonder enige moeite zo achterin drukken,en kwam ook niet meer terug,ja alleen als je je voet erachter stopt en em zo weer terug "wipt"
vind het heel vaag,gisteren was er niks aan de hand,merkte alleen wel dat ik het rempendaal te ver naar achteren kon trappen.
wilde vandaag dus naar de remvloeistof peil kijken,en zag dat die ver beneden peil zat dus bijgevuld,alleen er is niks veranderd aan de situatie....
wat kan dit zijn????
gr.
-
koppelingscilinder lek of lucht erin
-
waar kan ik die koppelings cilinder vinden,en hoe controleer ik of dat ie lekt of lucht erin zit?
-
misschien iemand die me kan vertellen waar de koppelingcilinder zit????
-
er zit er een op je bak
en een onder je rembekrachtiger
als je remolie peil te laag staat
zal iez waarschijnlijk wel lek zijn
kan overigens ook iets met t rensysteem zelf zijn
remslang of leidig lek
remcilinder lek
als er bij of in de buurt van je koppelingcilinders olie zit is ie lek
of bij t gedeeltje dat in de bak zit
kun je vaak onder de auto wat olie vlekken zien
-
Als je remolie moet bijvullen is het zowie zo geen goede zaak, 9 van de 10 keer is er een lekkage.
Je kan het dus wel bijvullen maar wel goed nakijken waar het probleem is, anders heb je misschien een veel groter probleem.
Koppelingcilinders zijn er 2 als ik me niet vergis, inderdaad even onder de auto kijken voor sporen van lekkage,
Suc6
-
thanks voor de info ik zal er eens naar kijken,laat het nog wel weten als ik iets gevonden heb
-
nou,vandaag maar eens goed gekeken of ik iets kon vinden wat lekte..
onder de kap bij de bak niks,bij de rembekrachtiger ook niks,verder naar onderen bij de remklauwen ook niks kunnen vinden.
heb de leidingen helemaal gevolgd naar achteren,leidingen lekken ook niet.
maarnu..ik kwam dus bij de achterwielen uit,en linksachter lag een aardig plasje olie,binnekant van de velg was ook aardig nat door de olie,dus even het wiel eraf gehaald en zag dat de vloeistof uit de remtrommel komt :neutral:
nu is mijn vraag,wat is er kapot aan die trommel??? hele trommel vervangen of wat??
-
dan zal het de rem cilinder kunnen zijn.
remtrommel uit elkaar halen dan kun je het zien.deze kun je zelf vervangen.
-
lekke wielremcilinder
wat ik eerder ook al noemde :mrgreen:
als ie al zo lek is zou ik de remvoering ook vervangen
is dan vaak niet goed meer olie zit erin getrokken
zou dan wel links en rechts doen
dus compleet nieuw l en r
-
thank mannen! Vanmiddag maar ff sleutelen,ondanks de kou! Is ook wat,heb ik een ruime garage,zit ik alsnog buiten op de stoep te sleutelen :mrgreen:
De kosten vallen me gelukkig nog mee,koppeling cilinder is duurder 130,- ex btw bij volkswagen hier :shock:
-
dat kosten ze mij niet :mrgreen:
-
:sad: hmz kosten lopen alsnog aardig op helaas,1 kant komt op 100,- cilinder en remvoering kompleet,en dan de andere kant ook nog eens :shock:
Fijn,zo net voor de feestdagen...
-
dat zul je altyd net hebben zo voor de feest dagen. :sad:
maar is dat orgineel of immitatie.
want immitatie is niet altijd slechter.
-
Vind ik zomaar DIT (http://link.marktplaats.nl/215627877)
-
hey bedankt voor de link!! Morgenavond haal ik de set op,scheelt toch zo'n 140,- :cheers:
-
dat zul je altyd net hebben zo voor de feest dagen. :sad:
maar is dat orgineel of immitatie.
want immitatie is niet altijd slechter.
Had geinformeerd bij de brezan,waar ik het meestal haal als ik iets moet hebben ;)