Passat35i-forum.nl

Passat 35i gerelateerd => Motorisch & Uitlaten => Topic gestart door: babsvw op 10 maart, 2010, 19:47

Titel: 2.0 lpg g3 en benzine co probleem
Bericht door: babsvw op 10 maart, 2010, 19:47
onze passat is afgekeurd  :sad:

co gehalte mag 5 zijn en is als ie op lpg draait 7
en op benzine 2 iemand enig idee hoe dit kan en
wat er aan te doen is ?

 :roll:
Titel: Re: 2.0 lpg g3 en benzine co probleem
Bericht door: passattdi op 10 maart, 2010, 20:01
Citaat van: "babsvw"
onze passat is afgekeurd  :sad:

co gehalte mag 5 zijn en is als ie op lpg draait 7
en op benzine 2 iemand enig idee hoe dit kan en
wat er aan te doen is ?

 :roll:


bougies zijn goed??
anders zet er iridiums in. moneteren wij ook in mazda's op gas.
met de gewone bougies is het net zo
Titel: Re: 2.0 lpg g3 en benzine co probleem
Bericht door: babsvw op 10 maart, 2010, 20:08
Citaat van: "passattdi"
Citaat van: "babsvw"
onze passat is afgekeurd  :sad:

co gehalte mag 5 zijn en is als ie op lpg draait 7
en op benzine 2 iemand enig idee hoe dit kan en
wat er aan te doen is ?

 :roll:


bougies zijn goed??
anders zet er iridiums in. moneteren wij ook in mazda's op gas.
met de gewone bougies is het net zo



bougies zijn goed  :neutral:  

arjen heeft net nog weer wat kabeltjes richting de
lambasonde lopen vervangen en opnieuw aangesloten
klopte geen bal van  :sad:
morgen vroeg maar even weer co meten


iemand anders nog tips?
Titel: af keur
Bericht door: alex34vw op 10 maart, 2010, 20:11
hoi . ik heb ook een passat 2.0 op lpg g3 . necam instalatie. bij mij zijden ze dat het beste ngk bougies er in met enkel staafje en afstellen op 0.7 mm , verder zou je op het inlaat spruitstuk de vacum slang valse lucht kunnen laten zuigen verandert ook co van zijden ze bij vw ooit tegen mij met een vr6 was ook te hoog , werkte goed na keuring gewoon slang terug erop . lucht filter is die nog schoon ? groetjes alex.
Titel: Re: af keur
Bericht door: babsvw op 10 maart, 2010, 20:13
Citaat van: "alex34vw"
hoi . ik heb ook een passat 2.0 op lpg g3 . necam instalatie. bij mij zijden ze dat het beste ngk bougies er in met enkel staafje en afstellen op 0.7 mm , verder zou je op het inlaat spruitstuk de vacum slang valse lucht kunnen laten zuigen verandert ook co van zijden ze bij vw ooit tegen mij met een vr6 was ook te hoog , werkte goed na keuring gewoon slang terug erop . lucht filter is die nog schoon ? groetjes alex.


luchtfilter is schoon, vacuum is goed idee  
dank je  :mrgreen:
Titel: af keur
Bericht door: alex34vw op 10 maart, 2010, 20:17
ja werkt goed je kan ook evt extra slangetje weg leggen dan hoor je het niet zo zuigen , als ze soms moeilijk doen was tip van vw dealer toen omdat ze motor niet kunnen afstellen tegenwoordig en ik moest naar de rdw toen met die vr6 . succes :clap:  alex.
Titel: 2.0 lpg g3 en benzine co probleem
Bericht door: passatUSA op 10 maart, 2010, 23:48
Te hoge CO kan 2 dingen zijn, of de motor loopt te rijk of de katalysator is niet meer goed.
Is de CO te hoog stationair of op toeren?
Kun je eventueel overige waarden geven van de 4-gasmeting, lambda-waarde, O2?

Te hoge CO-waarde is vaak een probleem met de lambda-regeling.
Wat je kunt controleren is of de spanning die door de lambda-sonde wordt afgegeven ook goed aankomt bij de computer van de LPG-installatie. er gaan 2 draden van de lambdasonde naar de lpg-computer.
Een witte is het signaal en de wit/bruine is de massa. Als je over deze 2 meet met een multimeter zal er normaal een wisselende spanning te meten zijn tussen 0,1 en 0,9 Volt.
Als je nu een hoge CO hebt door een te rijk mengsel zou de lambda-sonde continu een spanning van meer dan 0,8 Volt moeten geven.(bij continu hoog signaal zou de lpg-installatie ook een foutcode moeten zetten, gaat er op de schakelaar van de LPG-installatie wel eens een rood lampje knipperen?)

Wat bij oudere auto's nog wel eens wil gebeuren is dat de verdamper gas gaat lekken door de vacuumaansluiting, je zou eens kunnen proberen deze dicht te knijpen en dan kijken wat er met de CO-waarde gebeurd.

Als de katalysator aan het einde komt kan het soms nog helpen om de katalysator effe warm te stoken door even stevig te gaan rijden en dan meteen de meting te doen.
Titel: 2.0 lpg g3 en benzine co probleem
Bericht door: babsvw op 11 maart, 2010, 09:00
Citaat van: "passatUSA"
Te hoge CO kan 2 dingen zijn, of de motor loopt te rijk of de katalysator is niet meer goed.
Is de CO te hoog stationair of op toeren?
Kun je eventueel overige waarden geven van de 4-gasmeting, lambda-waarde, O2?

Te hoge CO-waarde is vaak een probleem met de lambda-regeling.
Wat je kunt controleren is of de spanning die door de lambda-sonde wordt afgegeven ook goed aankomt bij de computer van de LPG-installatie. er gaan 2 draden van de lambdasonde naar de lpg-computer.
Een witte is het signaal en de wit/bruine is de massa. Als je over deze 2 meet met een multimeter zal er normaal een wisselende spanning te meten zijn tussen 0,1 en 0,9 Volt.
Als je nu een hoge CO hebt door een te rijk mengsel zou de lambda-sonde continu een spanning van meer dan 0,8 Volt moeten geven.(bij continu hoog signaal zou de lpg-installatie ook een foutcode moeten zetten, gaat er op de schakelaar van de LPG-installatie wel eens een rood lampje knipperen?)

Wat bij oudere auto's nog wel eens wil gebeuren is dat de verdamper gas gaat lekken door de vacuumaansluiting, je zou eens kunnen proberen deze dicht te knijpen en dan kijken wat er met de CO-waarde gebeurd.

Als de katalysator aan het einde komt kan het soms nog helpen om de katalysator effe warm te stoken door even stevig te gaan rijden en dan meteen de meting te doen.


Arjen is der nu bezig komt nieuw lambda-sonde in hij had nu ook op benzine te hoog co, hij draait stationair al te hoog, arjen heb vanmorgen
direct gemeten toen ie bij het werk was (zo'n 35 km grootste gedeelte snelweg dus dan is ie wel warm)
lampjes van lpg instalatie doen weinig geven ook niet aan hoeveel
vulling er nog in de tank zit :neutral:
ik meld het nog wel even hier hoe het afloopt
heel erg bedankt voor de tips :mrgreen:
Titel: 2.0 lpg g3 en benzine co probleem
Bericht door: babsvw op 11 maart, 2010, 20:37
der zit nu nieuwe lambda-sonde in, morgen weer co testen  :roll:
Titel: 2.0 lpg g3 en benzine co probleem
Bericht door: babsvw op 12 maart, 2010, 11:06
co nu wel iets lager maar nog steeds te hoog

waarschijnlijk verdamper stuk  :mad:


arjen heeft de neiging de lpg boot in de fik te gaan steken  :roll:
Titel: 2.0 lpg g3 en benzine co probleem
Bericht door: jetta16v op 12 maart, 2010, 17:46
ik heb al geantwoord in een ander topic maar kenteken klaar liggen en vlak na een steekproef afmelden is DE manier om dit soort auto's er door te krijgen , het is sjoemelen ok maar tja als de auto voor de rest tiptop in orde is dan is de fraude niet zo heel erg  :wink:
Titel: 2.0 lpg g3 en benzine co probleem
Bericht door: passatUSA op 12 maart, 2010, 18:20
Citaat van: "babsvw"

waarschijnlijk verdamper stuk  :mad:

Waarom denk je dan dat de verdamper stuk is? Is hij op benzine dan nu goed?
Ik heb ervaring met dit gassysteem en kan veel tips geven, maar een auto die op benzine niet er door komt zal op lpg 9 van de 10 keer ook niet goed zijn.
Titel: 2.0 lpg g3 en benzine co probleem
Bericht door: babsvw op 12 maart, 2010, 18:35
Citaat van: "passatUSA"
Citaat van: "babsvw"

waarschijnlijk verdamper stuk  :mad:

Waarom denk je dan dat de verdamper stuk is? Is hij op benzine dan nu goed?
Ik heb ervaring met dit gassysteem en kan veel tips geven, maar een auto die op benzine niet er door komt zal op lpg 9 van de 10 keer ook niet goed zijn.


op benzine is ie ook niet goed, maar buurman die lpg instalaties inbouwd zei vanmiddag dat verdamper dan stuk is maar volgens inbouw bedrijf in Groningen kan dat het probleem niet zijn want dan moest ie helemaal nieet goed lopen en hij loopt verder goed  :roll:
Titel: 2.0 lpg g3 en benzine co probleem
Bericht door: babsvw op 12 maart, 2010, 18:35
Citaat van: "jetta16v"
ik heb al geantwoord in een ander topic maar kenteken klaar liggen en vlak na een steekproef afmelden is DE manier om dit soort auto's er door te krijgen , het is sjoemelen ok maar tja als de auto voor de rest tiptop in orde is dan is de fraude niet zo heel erg  :wink:


tja arjen kan hem zelf niet afmelden anders hadden we dat allang gedaan en apk station wil hem niet goedkeuren hij is verder helemaal in orde.

co zit rond de 6 was gister voor vervangen van lambda-sonde 7 op lpg
benzine zit iets lager
Titel: 2.0 lpg g3 en benzine co probleem
Bericht door: vwpassat op 12 maart, 2010, 18:42
das zwaar klote
Titel: 2.0 lpg g3 en benzine co probleem
Bericht door: babsvw op 12 maart, 2010, 18:52
Citaat van: "vwpassat"
das zwaar klote


dat kun je wel stellen ja
Titel: 2.0 lpg g3 en benzine co probleem
Bericht door: vwpassat op 12 maart, 2010, 18:56
maar welk systeem heeft ie  g3  of het  oude systeem
Titel: 2.0 lpg g3 en benzine co probleem
Bericht door: babsvw op 12 maart, 2010, 18:57
Citaat van: "vwpassat"
maar welk systeem heeft ie  g3  of het  oude systeem


g3
Titel: 2.0 lpg g3 en benzine co probleem
Bericht door: vwpassat op 12 maart, 2010, 19:07
ik sprak net een maat van me die zij je kat kan ook het probleem  geven dat die over leden is
Titel: 2.0 lpg g3 en benzine co probleem
Bericht door: babsvw op 12 maart, 2010, 19:09
Citaat van: "vwpassat"
ik sprak net een maat van me die zij je kat kan ook het probleem  geven dat die over leden is


daar hadden we zelf ook aan te denken  :mrgreen:

bedankt voor de reacties


nog meer........................?
Titel: 2.0 lpg g3 en benzine co probleem
Bericht door: vwpassat op 12 maart, 2010, 19:11
of een injector
Titel: 2.0 lpg g3 en benzine co probleem
Bericht door: babsvw op 12 maart, 2010, 19:14
Citaat van: "vwpassat"
of een injector


dank je
Titel: 2.0 lpg g3 en benzine co probleem
Bericht door: passatUSA op 12 maart, 2010, 19:15
Citaat van: "vwpassat"
maar welk systeem heeft ie  g3  of het  oude systeem

g3 is een geintje bedacht door de overheid en zegt echt weinig over het lpg-systeem. Ik ga er vanuit dat er een necam systeem in zit met een verdeelhuis en dit systeem werdt al sinds 93 geleverd en pas als je auto van 95 of later is staat er g3 op je kenteken

als ik het zo lees denk ik ook dat de kat kapot is, dat kun je meten.
Als de kat kapot is komt er namelijk ook nog veel zuurstof ( O2 ) uit de uitlaat en dat kun je meten met de 4-gasmeting
Titel: 2.0 lpg g3 en benzine co probleem
Bericht door: babsvw op 12 maart, 2010, 19:17
Citaat van: "passatUSA"
Citaat van: "vwpassat"
maar welk systeem heeft ie  g3  of het  oude systeem

g3 is een geintje bedacht door de overheid en zegt echt weinig over het lpg-systeem. Ik ga er vanuit dat er een necam systeem in zit met een verdeelhuis en dit systeem werdt al sinds 93 geleverd en pas als je auto van 95 of later is staat er g3 op je kenteken

als ik het zo lees denk ik ook dat de kat kapot is, dat kun je meten.
Als de kat kapot is komt er namelijk ook nog veel zuurstof ( O2 ) uit de uitlaat en dat kun je meten met de 4-gasmeting


ok we hebben ook een vento van 93 gehad met zelfde systeem
necam is het ja

zal wel even 4 gas meting doen morgen
Titel: 2.0 lpg g3 en benzine co probleem
Bericht door: vwpassat op 12 maart, 2010, 19:19
Citaat van: "babsvw"
Citaat van: "vwpassat"
of een injector


dank je


as je blieft
Titel: 2.0 lpg g3 en benzine co probleem
Bericht door: babsvw op 12 maart, 2010, 21:38
nog even weer aan het kijken geweest voor zover dat wil onder
een niet waterdichte carport met regen in het donker  :mad:

er hangt een kat onder van een 2.0 16v abf met 110 kw motor
en als ik ons kenteken intoets op h-base krijg ik
de 2.0 agg met 85kw motor

morgen maar even nadere inspectie van ons motorblok uitvoeren
mischien wel eens andere ingekomen  :roll:  :shock:  :roll:
Titel: 2.0 lpg g3 en benzine co probleem
Bericht door: jetta16v op 12 maart, 2010, 21:38
Citaat van: "vwpassat"
ik sprak net een maat van me die zij je kat kan ook het probleem  geven dat die over leden is
:bow:
Titel: 2.0 lpg g3 en benzine co probleem
Bericht door: jetta16v op 12 maart, 2010, 21:40
Citaat van: "babsvw"
nog even weer aan het kijken geweest voor zover dat wil onder
een niet waterdichte carport met regen in het donker  :mad:

er hangt een kat onder van een 2.0 16v abf met 110 kw motor
en als ik ons kenteken intoets op h-base krijg ik
de 2.0 agg met 85kw motor

morgen maar even nadere inspectie van ons motorblok uitvoeren
mischien wel eens andere ingekomen  :roll:  :shock:  :roll:
ik hoop toch echt dat jullie het verschil tussen een 8 ventieler of 16 ventieler zelfs met je ogen dicht kunt zien ????????????
Titel: 2.0 lpg g3 en benzine co probleem
Bericht door: babsvw op 12 maart, 2010, 21:50
Citaat van: "jetta16v"
Citaat van: "babsvw"
nog even weer aan het kijken geweest voor zover dat wil onder
een niet waterdichte carport met regen in het donker  :mad:

er hangt een kat onder van een 2.0 16v abf met 110 kw motor
en als ik ons kenteken intoets op h-base krijg ik
de 2.0 agg met 85kw motor

morgen maar even nadere inspectie van ons motorblok uitvoeren
mischien wel eens andere ingekomen  :roll:  :shock:  :roll:
ik hoop toch echt dat jullie het verschil tussen een 8 ventieler of 16 ventieler zelfs met je ogen dicht kunt zien ????????????


(http://www.mijnalbum.nl/Foto-6SUDMNYK.jpg)

(http://www.mijnalbum.nl/Foto-SJ8LUSKH.jpg)

brrrrrrrr koud buiten kun jij me het vertellen dan ik weet het niet  :?:
Titel: 2.0 lpg g3 en benzine co probleem
Bericht door: babsvw op 12 maart, 2010, 21:57
peterrrrrrrrrrrr ik dacht een 8v  
maar ja denk maak even foto mag jij het me met zekerheid vertellen
Titel: 2.0 lpg g3 en benzine co probleem
Bericht door: Abigail op 12 maart, 2010, 22:43
Dat is idd een 8 pitter ^^
Titel: 2.0 lpg g3 en benzine co probleem
Bericht door: vwpassat op 12 maart, 2010, 23:07
Citaat van: "jetta16v"
Citaat van: "vwpassat"
ik sprak net een maat van me die zij je kat kan ook het probleem  geven dat die over leden is
:bow:


je kan goed bidden je komt zeker uit de zaan
Titel: 2.0 lpg g3 en benzine co probleem
Bericht door: babsvw op 13 maart, 2010, 08:46
Citaat van: "Abigail"
Dat is idd een 8 pitter ^^


ok dat dacht ik zelf ook al
maar dan snap ik niet waarom de kat onder hangt van een 16 v
zal zo nog eens weer onder de auto duiken
kijken hoe het nu precies zit  :roll:
Titel: 2.0 lpg g3 en benzine co probleem
Bericht door: Abigail op 13 maart, 2010, 10:04
Citaat van: "babsvw"
Citaat van: "Abigail"
Dat is idd een 8 pitter ^^


ok dat dacht ik zelf ook al
maar dan snap ik niet waarom de kat onder hangt van een 16 v
zal zo nog eens weer onder de auto duiken
kijken hoe het nu precies zit  :roll:


Maakt op zich niet veel uit dat er een onder zit voor een 16 v zo ver ik weet tenminste.
Als je er onder duikt schut dat ding dan een paar keer heen en weer en luister goed als je het idee krijgt dat je metaal hoort bewegen ga dan een demper naar achter en herhaal het schudden hoor je hier het zelfde maar minder is je kat naar de klote.

zelf heb ik een kat onder de passat gedaan van een golf wat echt niet hoorde en niet echt paste 1 2 3 maar hij kwam bij mij door de keuring en zo heb ik dat ding ook meteen er weer onder vandaan gesloopt en een poos later weer een goede kat er onder gezet.
Dat jaar daarna is die kat overleden omdat hij al zijn metaal er uit heeft gespuugd, wat lang duurde maar uit eindelijk hem echt is gelukt. (jammer genoeg gooide hij alles er uit op de snelweg wat een behoorlijke rook pluim achterliet haha)

Maar ja zo gaat dat hier en misschien niet daar, onze apk meester is heel erg makkelijk.
Titel: 2.0 lpg g3 en benzine co probleem
Bericht door: babsvw op 13 maart, 2010, 14:42
net even naar leeuwarden geweest daar staat bij autohandelaar
ook een 2.0 uit 1996 op lpg g3 met zelfde instalatie,
garagehouder was zo aardig om eens even te laten kijken
blijken aantal kabeltjes van lambda-sonde en lpg instalatie niet goed
aangesloten te zijn
we hebben het nu net zo aangesloten als in die passat
en maandag ochtend gaat arjen weer meten
Titel: 2.0 lpg g3 en benzine co probleem
Bericht door: vwpassat op 13 maart, 2010, 14:47
ik zal duime voor je
Titel: 2.0 lpg g3 en benzine co probleem
Bericht door: passattdi op 13 maart, 2010, 15:57
nu weetje waar vw voor staat

VEEL WERK
Titel: 2.0 lpg g3 en benzine co probleem
Bericht door: jetta16v op 13 maart, 2010, 17:54
8 pitter ????? beste Ben een 8 pitter begint bij 4 liter een 8 ventieler ( ventiel is klep ) is het dus  ,maar ff serieus Babs zo ff tussen ons tweeén gezegd en gesproken ............ je meent toch niet dat je het echt niet wist he ??????? anders degradeer ik je met onmiddelijke ingang naar hoogblond  :wink:  :mrgreen:
Titel: 2.0 lpg g3 en benzine co probleem
Bericht door: Abigail op 13 maart, 2010, 19:32
Citaat van: jetta16v
8 pitter ????? beste Ben een 8 pitter begint bij 4 liter een 8 ventieler ( ventiel is klep ) is het dus  ,maar ff serieus Babs zo ff tussen ons tweeén gezegd en gesproken ............ je meent toch niet dat je het echt niet wist he ??????? anders degradeer ik je met onmiddelijke ingang naar hoogblond  :wink:  :mrgreen:

Beste Peter, sommige mensen veral in drenthe noemen kleppen toch echt pitten hehe  :bow:
Titel: 2.0 lpg g3 en benzine co probleem
Bericht door: jetta16v op 13 maart, 2010, 22:27
Citaat van: Abigail
Citaat van: jetta16v
8 pitter ????? beste Ben een 8 pitter begint bij 4 liter een 8 ventieler ( ventiel is klep ) is het dus  ,maar ff serieus Babs zo ff tussen ons tweeén gezegd en gesproken ............ je meent toch niet dat je het echt niet wist he ??????? anders degradeer ik je met onmiddelijke ingang naar hoogblond  :wink:  :mrgreen:

Beste Peter, sommige mensen veral in drenthe noemen kleppen toch echt pitten hehe  :bow:
tja de rest van de wereld is geen drenthe he  :mrgreen: de rest van de wereld noemen bougies pitten  :mrgreen:
Titel: 2.0 lpg g3 en benzine co probleem
Bericht door: passatUSA op 13 maart, 2010, 23:22
Citaat van: "passatUSA"
Een witte is het signaal en de wit/bruine is de massa. Als je over deze 2 meet met een multimeter zal er normaal een wisselende spanning te meten zijn tussen 0,1 en 0,9 Volt.

De witte draad van het lpg-systeem op de zwarte van de lambdasonde
De wit/bruine draad van het lpg-systeem op de grijze van de lambdasonde.

Toch heb ik het gevoel dat het niet daar aan zal liggen, want als deze geen signaal geeft of geen wisselend signaal schakelt het systeem terug naar benzine. :wink:
Titel: 2.0 lpg g3 en benzine co probleem
Bericht door: babsvw op 14 maart, 2010, 11:28
Citaat van: "passatUSA"
Citaat van: "passatUSA"
Een witte is het signaal en de wit/bruine is de massa. Als je over deze 2 meet met een multimeter zal er normaal een wisselende spanning te meten zijn tussen 0,1 en 0,9 Volt.

De witte draad van het lpg-systeem op de zwarte van de lambdasonde
De wit/bruine draad van het lpg-systeem op de grijze van de lambdasonde.

Toch heb ik het gevoel dat het niet daar aan zal liggen, want als deze geen signaal geeft of geen wisselend signaal schakelt het systeem terug naar benzine. :wink:


de relais van lpg instaltie was helemaal niet aangesloten  :roll:
morgen vroeg maar weer testen  :neutral:
Titel: 2.0 lpg g3 en benzine co probleem
Bericht door: babsvw op 14 maart, 2010, 11:29
Citaat van: jetta16v
8 pitter ????? beste Ben een 8 pitter begint bij 4 liter een 8 ventieler ( ventiel is klep ) is het dus  ,maar ff serieus Babs zo ff tussen ons tweeén gezegd en gesproken ............ je meent toch niet dat je het echt niet wist he ??????? anders degradeer ik je met onmiddelijke ingang naar hoogblond  :wink:  :mrgreen:

zal voor volgende meet me haar blonderen  :mrgreen:
ik wist het wel maar om heel eerlijk te zijn had ik zelf
nog niet echt naar motorblok van deze passat gekeken  :mrgreen:
Titel: 2.0 lpg g3 en benzine co probleem
Bericht door: babsvw op 15 maart, 2010, 12:21
co is nu goed alleen nu loopt de auto te onregelmatig  :mad:

arjen hoopt dat ie vandaag nog even tijd heeft om der mee bezig te
gaan dus we wachten nog even weer af  :roll:
Titel: 2.0 lpg g3 en benzine co probleem
Bericht door: babsvw op 15 maart, 2010, 17:03
dus.............nu is het co gehalte goed maar de auto loopt onregelmatig
hij slaat bijna uit en dan ineens pakt ie hem weer op  :roll:
als er massa draad van relais van de lpg instalatie loshalen loopt
ie weer goed maar co weer te hoog  :sad:
kan het relais kapot zijn of niet geod werken ?

dus nog niet gekeurd want draait stationnair te onregelmatig  :mad:


HELP WANTED
Titel: 2.0 lpg g3 en benzine co probleem
Bericht door: johan op 15 maart, 2010, 17:21
hoe werkt hiervan het stationair systeem ?
ben niet zo bekent met deze 2.0, wel de 2E motor (oude type 2.0) en daarvan weet ik dat er een stationair toerental klep op zit die je kan schoonmaken. als deze dat niet heeft zal de gasklep half elektrisch zijn.
gasklep kun je dan schoonmaken en opnieuw inleren met vagcom of bij de dealer met de vas-testkast.

johan
Titel: 2.0 lpg g3 en benzine co probleem
Bericht door: passatUSA op 15 maart, 2010, 18:28
Citaat van: "babsvw"
dus.............nu is het co gehalte goed maar de auto loopt onregelmatig
hij slaat bijna uit en dan ineens pakt ie hem weer op  :roll:
als er massa draad van relais van de lpg instalatie loshalen loopt
ie weer goed maar co weer te hoog  :sad:
kan het relais kapot zijn of niet geod werken ?

dus nog niet gekeurd want draait stationnair te onregelmatig  :mad:


HELP WANTED

Sorry dat ik effe zo reageer.
Probeer het verhaal overzichtelijk te houden anders is het moeilijk om goede tips te geven. Klakkeloos onderdelen vervangen heeft geen zin en kost een hoop geld.
Als je ons meetwaarden geeft van de 4-gas meting en de lambdasonde en aangeeft wat er gebeurd bij welke omstandigheden dan kan er diagnose gesteld worden.


-Loopt de auto slecht op benzine of op lpg?
-Als de motor op benzine draait is het mengsel dan rijk of arm(lamda-waarde?), wat geeft de lambdasonde voor een spanning(hoeveel Volt?), wat zijn de overige waarden van de 4-gasmeting?
-Als de motor op LPG-draait is het mengsel dan rijk of arm(lambda-waarde?), wat geeft de lambdasonde voor een spanning (hoeveel Volt?), wat zijn de overige waarden van de 4-gasmeting?

Wat is de draadkleur van het lpg-relais dat je bediend, deze lpg-installatie heeft minstens 4 relais dus het zegt nog niks. Als je de het relaisdraadje los haalt draait de motor dan op lpg of op benzine?
Titel: 2.0 lpg g3 en benzine co probleem
Bericht door: babsvw op 15 maart, 2010, 19:55
Citaat van: "passatUSA"


Als je ons meetwaarden geeft van de 4-gas meting en de lambdasonde en aangeeft wat er gebeurd bij welke omstandigheden dan kan er diagnose gesteld worden.


-Loopt de auto slecht op benzine of op lpg?
-Als de motor op benzine draait is het mengsel dan rijk of arm(lamda-waarde?), wat geeft de lambdasonde voor een spanning(hoeveel Volt?), wat zijn de overige waarden van de 4-gasmeting?
-Als de motor op LPG-draait is het mengsel dan rijk of arm(lambda-waarde?), wat geeft de lambdasonde voor een spanning (hoeveel Volt?), wat zijn de overige waarden van de 4-gasmeting?

Wat is de draadkleur van het lpg-relais dat je bediend, deze lpg-installatie heeft minstens 4 relais dus het zegt nog niks. Als je de het relaisdraadje los haalt draait de motor dan op lpg of op benzine?


Heb liever dat je zo reageerd daar heb ik tenminste wat aan  :wink:

op benzine draait de auto prima, met of zonder massa draadje naar relais
en dan heb ik het over de relais die links van het motorblok tegen schutbord aanzit,
als die massa draad los is draait ie op lpg goed
massa draad aangesloten begint ie te stotteren op lpg


heb net even via storingschema gekeken met het knipper van de lampjes
van de benzine/lpg schakelaar
dan geeft ie fout code 13 geen lambda signaal
en foutcode 43 drooggasafsluiter werkt niet
en 45 mengsel langdurig te rijk

vertel vertel
Titel: 2.0 lpg g3 en benzine co probleem
Bericht door: passatUSA op 16 maart, 2010, 03:15
hmm, blijft moeilijk voor me een goed beeld te vormen.
De foutcodes die je geeft hebben alle drie te maken met de waarde van de lambda-sonde

13 Geeft aan dat er geen wisselend signaal wordt gemeten.
Deze foutcode onstaat als de motor min 2 minuten loopt en het signaal tussen de 0,37 en 0,53 Volt is blijven hangen

43 geeft aan dat wanneer je aan het rijden bent en je het gas los laat de lambdasonde nog steeds een waarde van boven de 0,45Volt geeft.
De lambdasonde moet dat minder dan 0,1 Volt geven aangezien dan de brandstoftoevoer wordt uitgeschakeld.

45 geeft aan dat de waarde van de lambdasonde boven de 0,7Volt is blijven hangen gedurende 20 seconden.

Het relais waar je met de massa-draad aan het spelen bent, zit die draad oorspronkelijk aangesloten op de carosserie of een andere massa, of is deze verbonden met de lpg-computer?
Welke kleur heeft deze draad? :?: (bruin op positie 85?)
-Er is een relais met carrosseriemassa verbonden en dat is het hoofdrelais van de lpg en deze is plus geschakeld, maar als je dan de massa los haalt dan schakel je zelf het systeem over naar benzine en zal hij weer goed lopen. :wink:

Ik raad je aan om nu toch echt te gaan meten welke waarden er van de sonde af komt en bij de computer aankomt, mogelijk dat er ergens in de bedrading van de lpg-kabelboom spanning verloren gaat. Ik weet niet of je de lpg-computer al gevonden hebt. Deze is meestal onder het dashboard weggewerkt bij dit systeem. Het is een vierkant blikken ding met 2 blauwe stekkers
Titel: 2.0 lpg g3 en benzine co probleem
Bericht door: babsvw op 16 maart, 2010, 21:20
Citaat van: "passatUSA"
hmm, blijft moeilijk voor me een goed beeld te vormen.
De foutcodes die je geeft hebben alle drie te maken met de waarde van de lambda-sonde

13 Geeft aan dat er geen wisselend signaal wordt gemeten.
Deze foutcode onstaat als de motor min 2 minuten loopt en het signaal tussen de 0,37 en 0,53 Volt is blijven hangen

43 geeft aan dat wanneer je aan het rijden bent en je het gas los laat de lambdasonde nog steeds een waarde van boven de 0,45Volt geeft.
De lambdasonde moet dat minder dan 0,1 Volt geven aangezien dan de brandstoftoevoer wordt uitgeschakeld.

45 geeft aan dat de waarde van de lambdasonde boven de 0,7Volt is blijven hangen gedurende 20 seconden.

Het relais waar je met de massa-draad aan het spelen bent, zit die draad oorspronkelijk aangesloten op de carosserie of een andere massa, of is deze verbonden met de lpg-computer?
Welke kleur heeft deze draad? :?: (bruin op positie 85?)
-Er is een relais met carrosseriemassa verbonden en dat is het hoofdrelais van de lpg en deze is plus geschakeld, maar als je dan de massa los haalt dan schakel je zelf het systeem over naar benzine en zal hij weer goed lopen. :wink:

Ik raad je aan om nu toch echt te gaan meten welke waarden er van de sonde af komt en bij de computer aankomt, mogelijk dat er ergens in de bedrading van de lpg-kabelboom spanning verloren gaat. Ik weet niet of je de lpg-computer al gevonden hebt. Deze is meestal onder het dashboard weggewerkt bij dit systeem. Het is een vierkant blikken ding met 2 blauwe stekkers


hebben 2 stekkers van relais in motorruitme om gewisseld, nu draait motor goed zowel op lpg als benzine
co op benzine en lpg  bij stationnair (900 toeren) goed
bij 2000 toeren op benzine co goed
op lpg co veel te hoog weet niet precies hoeveel
moest even snel tussen door bij de garage beste man begint me beetje
zat te worden  :wink:
Titel: 2.0 lpg g3 en benzine co probleem
Bericht door: babsvw op 17 maart, 2010, 20:26
Arjen heeft de gasklep schoongemaakt
nadat hij lpg monteur in de buurt van zijn werk even gevraagt
had wat er aan de hang kon zijn
daarna accu polen een uurtje los gehad daarna paar minuten laten lopen
en nu zijnde fout codes van lpg systeem eruit  :mrgreen:

morgen weer co laten meten zodra ik meer weet dan zal ik het uiterraard hier plaatsen  :mrgreen:
Titel: 2.0 lpg g3 en benzine co probleem
Bericht door: jetta16v op 17 maart, 2010, 22:50
Citaat van: "babsvw"
Arjen heeft de gasklep schoongemaakt
nadat hij lpg monteur in de buurt van zijn werk even gevraagt
had wat er aan de hang kon zijn
daarna accu polen een uurtje los gehad daarna paar minuten laten lopen
en nu zijnde fout codes van lpg systeem eruit  :mrgreen:

morgen weer co laten meten zodra ik meer weet dan zal ik het uiterraard hier plaatsen  :mrgreen:
ik had dat kreng in de fik gestoken wat een k*thok  :wink:  :mrgreen:
Titel: 2.0 lpg g3 en benzine co probleem
Bericht door: babsvw op 18 maart, 2010, 09:56
Citaat van: "jetta16v"
Citaat van: "babsvw"
Arjen heeft de gasklep schoongemaakt
nadat hij lpg monteur in de buurt van zijn werk even gevraagt
had wat er aan de hang kon zijn
daarna accu polen een uurtje los gehad daarna paar minuten laten lopen
en nu zijnde fout codes van lpg systeem eruit  :mrgreen:

morgen weer co laten meten zodra ik meer weet dan zal ik het uiterraard hier plaatsen  :mrgreen:
ik had dat kreng in de fik gestoken wat een k*thok  :wink:  :mrgreen:


Arjen anders ook maar die heeft gelukkig ook iemand die zijn geduld bewaard  :wink:  :mrgreen:

ik weet nog niks trouwens  :roll:
Titel: 2.0 lpg g3 en benzine co probleem
Bericht door: babsvw op 18 maart, 2010, 19:03
:dancing:  :clap:  :bow:

jaja de lpg boot is gekeurd  :applause:

morgen maar even gebak naar ons apk station brengen
voor alle geduld en tijd die ze der in gestoken hebben  :mrgreen:

co nog steeds te hoog maar beetje leiding beetje dichtgeknepen tijdens co meting  :wink:

Kenteken NR DV 62
Voertuigsoort  personenauto
Merk   VOLKSWAGEN
Handelsbenaming   PASSAT CL VARIANT 85 KW
Brandstof   LPG (Liquified Petrol Gas)
 
Vervaldatum APK  18-03-2011
Titel: 2.0 lpg g3 en benzine co probleem
Bericht door: jetta16v op 18 maart, 2010, 23:45
gefeliciteerd met de apk  :bow:  :cheers:
Titel: 2.0 lpg g3 en benzine co probleem
Bericht door: vwpassat op 19 maart, 2010, 00:22
dus hij mag weer een jaar
Titel: 2.0 lpg g3 en benzine co probleem
Bericht door: babsvw op 19 maart, 2010, 11:11
Citaat van: "vwpassat"
dus hij mag weer een jaar


ja, maar dat mag ook wel na alle werk en onkosten  :mrgreen:

daarin tegen kwam mijn passat afgelopen november in 1 keer door de
apk zonder reparaties en reparaties punten :bow: