Recente berichten

[01 april, 2024, 21:31]

[04 december, 2023, 17:05]

[30 november, 2023, 21:40]

[06 oktober, 2023, 23:25]

[27 juli, 2023, 11:59]

[22 april, 2023, 20:03]

[26 januari, 2023, 17:56]

[10 januari, 2023, 23:07]

[10 januari, 2023, 22:40]

[29 december, 2022, 14:18]

[24 december, 2022, 16:29]

[18 oktober, 2022, 20:16]

[12 augustus, 2022, 23:53]

[04 augustus, 2022, 08:43]

[20 juli, 2022, 21:01]
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
02 mei, 2024, 05:13

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Auteur Topic: 2.0 16v abf of vr6 blok  (gelezen 7228 keer)

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline bevere1

  • 35i Gebruiker
  • **
  • Berichten: 58
  • Karma: +0/-0
2.0 16v abf of vr6 blok
« Gepost op: 04 maart, 2014, 23:19 »
heey heey allemaal

ik wil een blokswapje gaan doen maar zit te twijfelen
ik rij nu een passat b4 2.0 syncro (voor bij mij bekend de enige 2.0 syncro in nl)
maar heb nu 115 pk op 1470 kg dus hij is niet vooruitte branden
daarom wil ik voor een blok met meer vermogen
ikzit te twijfelen tusse een 2.0 16v abf blok (150pk makeloijk op te voeren)
en een vr6 blok
wat is jullie mening hier over (passat is ook voor daily )

groeten bevere1

Offline Arjenvw

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 115
  • Karma: +1/-1
Re: 2.0 16v abf of vr6 blok
« Reactie #1 Gepost op: 05 maart, 2014, 07:11 »
Is het ook een optie om er een chip er op te zetten
Of een turbo er tussen bouwen maar moet die wel gemapt worden
Want dan blijft je auto wel zo origineel  en als je hem klaar hebt
Zou ik hem laten taxateren
Old volkswagens never die, they just get lower !

Offline Dokter D

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 119
  • Karma: +1/-0
  • Woonplaats: Up North
Re: 2.0 16v abf of vr6 blok
« Reactie #2 Gepost op: 05 maart, 2014, 19:37 »
Tsja tis maar net wat je wilt, een 16v is net zo gemakkelijk in te bouwen als een vr6.
Persoonlijk ben ik een vr6 man, die sound kan maar weinig tegen op  :drive:
Een turbo ombouw zou ik niet doen, je bent dan een stuk duurder uit.

Offline bevere1

  • 35i Gebruiker
  • **
  • Berichten: 58
  • Karma: +0/-0
Re: 2.0 16v abf of vr6 blok
« Reactie #3 Gepost op: 05 maart, 2014, 23:12 »
heey heey

ja klopt en turbo optie wil ikop de vr6 of 16v (blok wat er nu in licht heeft 280000 km geloopen en verbruikt op de 4000 km 5l olie dus dit blok is geen optie idd eensount van een vr6 is awsome maar een 16v zit meer potentie in denk ik

groeten

Offline Arjenvw

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 115
  • Karma: +1/-1
Re: 2.0 16v abf of vr6 blok
« Reactie #4 Gepost op: 06 maart, 2014, 07:01 »
Dan zou ik voor een 1800 16v kr gaan
Met een paar kleine aanpassingen hoef je ook niet naar de rdw

Met een vr6 moet je ook nog naar de rdw toe voor motor om bouw keuring
Zo dat er 2 cilinders meer in zitten dan op papier staan kost ook nog eens 100 euro
Old volkswagens never die, they just get lower !

Offline bevere1

  • 35i Gebruiker
  • **
  • Berichten: 58
  • Karma: +0/-0
Re: 2.0 16v abf of vr6 blok
« Reactie #5 Gepost op: 06 maart, 2014, 14:01 »
heey heey arjenvw ik ga voor dan een 2.0 16v dan heb ik net wat meer kopel en dat is plug and play op mijn zekerings box aansluiten
en ik heb het nagevraagt bij de rdw dan moetten mijn remmen ook aangepast worden

groeten

Offline 35i-cruiser

  • 35i A-holic
  • ******
  • Berichten: 3978
  • Karma: +9/-0
  • Woonplaats: Wageningen
Re: 2.0 16v abf of vr6 blok
« Reactie #6 Gepost op: 06 maart, 2014, 14:37 »
heb het nagevraagt bij de rdw dan moetten mijn remmen ook aangepast worden

groeten

Wat moet er met je remmen gebeuren dan?  :shock:
De 2.0 16v KR die Jetta16v had, had 256 schijven geventileerd (velg 14") vóór en achter massieve schijfjes origineel. Zal jij toch ook minstens hebben??
35i: Geschikt voor alle leeftijden.
-Passat '93 wanneer droog/geen pekel                                     -Golf 1 cabrio '84 voor mooi weer
-Honda Pan European ST-1100 ABS/TCS '93 voor mooi weer      -Volvo V40 T4 '97 motorrevisie project          -Seat Arosa '00 daily

Offline bevere1

  • 35i Gebruiker
  • **
  • Berichten: 58
  • Karma: +0/-0
Re: 2.0 16v abf of vr6 blok
« Reactie #7 Gepost op: 06 maart, 2014, 23:05 »
ja dat klopt
maar zezijden dat als je er een vr6 in zou bouwen je ook vr6 remmen moet instaleeren

groeten

Offline 35i-cruiser

  • 35i A-holic
  • ******
  • Berichten: 3978
  • Karma: +9/-0
  • Woonplaats: Wageningen
Re: 2.0 16v abf of vr6 blok
« Reactie #8 Gepost op: 07 maart, 2014, 06:14 »
Ooooooooooh, ik dacht ook bij 16v ombouw  :wink:
Succes met ombouwen!
35i: Geschikt voor alle leeftijden.
-Passat '93 wanneer droog/geen pekel                                     -Golf 1 cabrio '84 voor mooi weer
-Honda Pan European ST-1100 ABS/TCS '93 voor mooi weer      -Volvo V40 T4 '97 motorrevisie project          -Seat Arosa '00 daily

Offline jetta16v

  • Globaal Moderator
  • 35i Uberspammer
  • **********
  • Berichten: 10980
  • Karma: +44/-2
  • Woonplaats: somewhere in the Netherlands
Re: 2.0 16v abf of vr6 blok
« Reactie #9 Gepost op: 08 maart, 2014, 16:15 »
Wat moet er met je remmen gebeuren dan?  :shock:
De 2.0 16v KR die Jetta16v had, had 256 schijven geventileerd (velg 14") vóór en achter massieve schijfjes origineel. Zal jij toch ook minstens hebben??
ik had een 9A met later een KR kop en de voorschijven waren idd 256 maar WEL geventileerd  :mrgreen:
it is what it is , and isn't it what it is then it aint what it is :-P

Offline jetta16v

  • Globaal Moderator
  • 35i Uberspammer
  • **********
  • Berichten: 10980
  • Karma: +44/-2
  • Woonplaats: somewhere in the Netherlands
Re: 2.0 16v abf of vr6 blok
« Reactie #10 Gepost op: 08 maart, 2014, 16:18 »
zowel de abf als de vr6 komen later op toeren pas op gang en met een synchro moet je koppel onderin hebben dus je kan je 2.0 ook voorzien van een G-lader dan heb je koppel zat en pk's over
it is what it is , and isn't it what it is then it aint what it is :-P

Offline bevere1

  • 35i Gebruiker
  • **
  • Berichten: 58
  • Karma: +0/-0
Re: 2.0 16v abf of vr6 blok
« Reactie #11 Gepost op: 08 maart, 2014, 18:16 »
oke ik heb nu een abf blok op het oog met schrik nokkenassen en een spag spruitstuk dat loopt op de 200pk dus ga daar voor en dan miss ooit nog is een turbo setje

Offline passat

  • 35i Professional
  • *****
  • Berichten: 1516
  • Karma: +2/-4
  • Woonplaats: Noord Brabant
Re: 2.0 16v abf of vr6 blok
« Reactie #12 Gepost op: 08 maart, 2014, 20:01 »
sinds wanneer heeft een abf blok 200 pk met nokken ?

Offline jetta16v

  • Globaal Moderator
  • 35i Uberspammer
  • **********
  • Berichten: 10980
  • Karma: +44/-2
  • Woonplaats: somewhere in the Netherlands
Re: 2.0 16v abf of vr6 blok
« Reactie #13 Gepost op: 08 maart, 2014, 20:28 »
sinds wanneer heeft een abf blok 200 pk met nokken ?
abf heeft 150 pk , setje scherpere nokstokken erin kom je al op 175pk pas daarbij de in en uitlaat ook nog es aan en een chip op maat en voila 200pk is born .
een abf motor was ook altijd het speeltje van Seat motorsport , het is een loeisterke motor die slecht kapot wil
it is what it is , and isn't it what it is then it aint what it is :-P

Offline passat

  • 35i Professional
  • *****
  • Berichten: 1516
  • Karma: +2/-4
  • Woonplaats: Noord Brabant
Re: 2.0 16v abf of vr6 blok
« Reactie #14 Gepost op: 08 maart, 2014, 20:49 »
150 pk standaard
nokken 15 pk meer
race uitlaat 15 pk
totaal 180 PK
Hij sprak niet van een andere chip vandaar dat ik reageerde