0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.
onze passat is afgekeurd co gehalte mag 5 zijn en is als ie op lpg draait 7en op benzine 2 iemand enig idee hoe dit kan enwat er aan te doen is ?
Citaat van: "babsvw"onze passat is afgekeurd co gehalte mag 5 zijn en is als ie op lpg draait 7en op benzine 2 iemand enig idee hoe dit kan enwat er aan te doen is ? bougies zijn goed??anders zet er iridiums in. moneteren wij ook in mazda's op gas.met de gewone bougies is het net zo
hoi . ik heb ook een passat 2.0 op lpg g3 . necam instalatie. bij mij zijden ze dat het beste ngk bougies er in met enkel staafje en afstellen op 0.7 mm , verder zou je op het inlaat spruitstuk de vacum slang valse lucht kunnen laten zuigen verandert ook co van zijden ze bij vw ooit tegen mij met een vr6 was ook te hoog , werkte goed na keuring gewoon slang terug erop . lucht filter is die nog schoon ? groetjes alex.
Te hoge CO kan 2 dingen zijn, of de motor loopt te rijk of de katalysator is niet meer goed.Is de CO te hoog stationair of op toeren?Kun je eventueel overige waarden geven van de 4-gasmeting, lambda-waarde, O2?Te hoge CO-waarde is vaak een probleem met de lambda-regeling. Wat je kunt controleren is of de spanning die door de lambda-sonde wordt afgegeven ook goed aankomt bij de computer van de LPG-installatie. er gaan 2 draden van de lambdasonde naar de lpg-computer.Een witte is het signaal en de wit/bruine is de massa. Als je over deze 2 meet met een multimeter zal er normaal een wisselende spanning te meten zijn tussen 0,1 en 0,9 Volt. Als je nu een hoge CO hebt door een te rijk mengsel zou de lambda-sonde continu een spanning van meer dan 0,8 Volt moeten geven.(bij continu hoog signaal zou de lpg-installatie ook een foutcode moeten zetten, gaat er op de schakelaar van de LPG-installatie wel eens een rood lampje knipperen?)Wat bij oudere auto's nog wel eens wil gebeuren is dat de verdamper gas gaat lekken door de vacuumaansluiting, je zou eens kunnen proberen deze dicht te knijpen en dan kijken wat er met de CO-waarde gebeurd.Als de katalysator aan het einde komt kan het soms nog helpen om de katalysator effe warm te stoken door even stevig te gaan rijden en dan meteen de meting te doen.
waarschijnlijk verdamper stuk
Citaat van: "babsvw"waarschijnlijk verdamper stuk Waarom denk je dan dat de verdamper stuk is? Is hij op benzine dan nu goed?Ik heb ervaring met dit gassysteem en kan veel tips geven, maar een auto die op benzine niet er door komt zal op lpg 9 van de 10 keer ook niet goed zijn.
ik heb al geantwoord in een ander topic maar kenteken klaar liggen en vlak na een steekproef afmelden is DE manier om dit soort auto's er door te krijgen , het is sjoemelen ok maar tja als de auto voor de rest tiptop in orde is dan is de fraude niet zo heel erg