Passat35i-forum.nl
Passat 35i gerelateerd => Interieur => Topic gestart door: passat op 30 maart, 2010, 19:16
-
Is het veel werk om de binnenkachel te vervangen
Me middenconsole los halen
Neem aan dat ik dan de leidingen los kan maken
Als ik eerst de 2 slangen los haal in de motorruimte is dat voldoende ?
Zodat het kvs niet lekt in de auto zelf
Handige tips altijd welkom
-
zoals ik weet moet je complete dahsboard eruit.
tenminste bij hyundai en mazda's sorry moest ff vloeken
want hij zit binnen in kachel box.
-
ja klopt ook bij de passat moet de hele dashboard eruit
anders het haast niet mogelijk
je bent erzo een paar uur mee bezig
dus veel succes!!!!!!
-
Iemand misschien een schema ervan ? zodat ik zie hoe hij zit en evt wat ik tegen kan komen
-
hou het weekend maar vrij als je er aan wil beginnen en dit de 1e keer is, je moet echt veel loshalen. Als je met 2 man bent is het in een dag te doen.
2 belangrijke punten;
middenconsole losmaken en naar achter schuiven
in de motorruimte zitten ook nog 2 moeren die je los moet maken wat het kachelhuis zit daarmee vast aan het schutbord.
moeilijk is het niet, maar wel veel en je ben veel aan het kijken hoe het vast zit.
-
en als je airco hebt dan moet je eerst het systeem leeg laten halen want als je je kachelhuis naar voren wilt halen dan zitten de aircoslangen echt in de weg
-
Heb ik dat weer :roll:
-
Heb ik dat weer :roll:
zo leer je wel je auto kennen :wink: :mrgreen: het is net een huwelijk soms gaat het lang goed maar soms kun je dr wel schieten .....dit is het moment om de wapens te trekken :mrgreen:
-
en als je airco hebt dan moet je eerst het systeem leeg laten halen want als je je kachelhuis naar voren wilt halen dan zitten de aircoslangen echt in de weg
ik weet niet of er verschil is tussen de europese en us versie, maar bij de mijne hoefde ik niks aan de airco te doen.
De luchtaanvoer bestaat uit 2 delen.
Een deel met de kachelradiateur en de kleppen om de luchtstroom te regelen zit achter de radio en draaiknoppen.
Het andere deel zit achter je dashboardkastje en daar zit de ventilator en het koelelement van de airco.
Deze 2 delen zitten met metalen klemmetjes aan elkaar vast
(http://www.vagcat.com/p/B084/118500.png)
-
heerlijke reparaties dit :mrgreen:
vet veel uren $$$$
Spreek maar een vaste prijs af want je gaat t schip in... :shock:
heel je dash moet er uit alles wat je in je dash hebt zitten moet er uit.
alle bekabeling die er aan je dash zit of er door loopt moet er af of ontkoppelt worden.
je tellerbak er uit je stuur er af
en t ligt aan de behuizing dacht ik maar heb er al 1 gezien dat de kachelbak ook werkelijk los moest om zo aan de achterkant het huis los te maken waar de kachelradiateur zit en die was IDD met airco...
Denk van tevoren goed uit of je het zelf gaat doen want als je met een half bouwpakket bij een monteur komt kost het je alleen maar meer.
Een beetje zelf vertrouwen en een vrij weekend is een goede start.
je bespaart jezelf zo wel zo en zo 3 a 400 euro aan uren.
Het radiateurtje is niet zo duur maar ik zou zo en zo een nieuwe kopen zoiets tweedehands kopen is het domste wat je kunt doen.
succes en sterkte! :sad:
-
blocnote op schoot en alles opschrijven wat je loshaalt maar het is wel zelf te doen dat wel maar als alles eruit ligt dan ziet het eruit alsof er een bom is ontploft maar die chaos gaat al bouwende weer snel weg
-
OK OK, ik weet nu dus wat me te wachten staat.
Uit mn garageverleden weet ik dat er merken zijn welke uitschuifbare kachelradiateurs hebben die je ´zo´ kunt vervangen, andere hebben een mooie kachelunit geplaatst en deze daarna verstopt achter een dashboard. Ik had gehoopt dat VW het ook handig ontworpen had..... helaas dus!
Een troost.... het is nog geen winter! Wel herfst, al....
-
uitstel komt afstel :wink: :mrgreen:
-
Raad doe het nu het nog niet koud is
Anders krijg je er spijt van als je hem nodig hebt
Spreek uit ervaring
-
dashboard is er zo uit ong. half a een uurtje.
alleen de kachelbox moet eruit met airco iets meer werk.
-
heb de mijne van het weekend ook vervangen kreeg wel warmte maar niet genoeg,dus ja maar vervangen hé
en het is zo simpel,stuurtje eruitgehaald
middenconsole eruit gehaald
km teller eruit
en dan 8boutjes van 8 gelost(binnenin)
en dan daschboard eruit halen
2 moertjes van 10 aan de motorkant
2moeren van 13 onderaan de rechtervooruit
2 klemmen van de darmen gelost
en dan maar eruit trekken
en dan alles in de omgekeerde manier terug samensteken
water terugopvullen laten warm draaien tot wanneer je schroef aanslaat
en klaar is kees
ben zo een goede 6uurtjes aanbezig geweest
grt
-
voila !!! zo gepiept :mrgreen:
-
Hoeft het gehele dashboard er dan niet uit?
-
bij b4 sowieso wel.
30 min. dashboard eruit :mrgreen: heb er nu ervaring mee :wink:
-
Hoeft het gehele dashboard er dan niet uit?
ja het dashboard moet er wel volledig uit
-
Oke, dan snap ik het tenminste. Thanks!
-
Oke, dan snap ik het tenminste. Thanks!
graag gedaan,daarom is dit forum er hé om elkaar wat te helpen :cool:
-
vergeet niet de 2 moertjes (m6) in de motorruimte,deze zitten achter het alumimum hitteschild ,de rest wijst voor zichzelf en eventueel de stekkers met schilderstype merken :clap:
-
vergeet niet de 2 moertjes (m6) in de motorruimte,deze zitten achter het alumimum hitteschild ,de rest wijst voor zichzelf en eventueel de stekkers met schilderstype merken :clap:
Ed is er niet vaak maar als ie er is dan is het zinnig :mrgreen:
-
ha die Peter , :drive: ondertussen kan ik de passat wel dromen, heb er al verschijnende gestript
-
ha die Peter , :drive:ondertussen kan ik de passat wel dromen, heb er al verschijnende gestript
jij hebt pm :wink:
-
vergeet niet de 2 moertjes (m6) in de motorruimte,deze zitten achter het alumimum hitteschild ,de rest wijst voor zichzelf en eventueel de stekkers met schilderstype merken :clap:
dit had ik er ook bijgezet hoor,allee dacht ik toch :neutral:
-
dit had ik er ook bijgezet hoor,allee dacht ik toch :neutral:
ja klopt alleen niet dat ze achter een hitteschild zitten :wink:
-
Nou, ik heb het weekend gebruikt om mn kachel van mijn 95-er VR6 te vervangen. Het dashboard enzo valt wel mee, maar de kachelunit (met airco) is toch wel even puzzelen want er zaten 4 bouten door het schutbord, waarvan eentje verstopt zit achter de aircoleidingen...had ik niet gezien!! Dan is het even werk om de hele unit eruit te halen,dit is wel ff een apparaat hoor! De kachelradiateur vervangen is een paar minuten werk, dan alles weer terug monteren en dan ben je al met al 1,5 dag verder en zit en werkt alles weer naar behoren! Ook heb ik de kachelkleppen voorzien van een kunststofplaatje omdat de isolatie verweerd was.
Het is ff een klusje, maar achteraf viel het best mee. Tja, het kost ff tijd!
Ik ben er al een tijdje aan bezig (wanneer ik tijd heb): frontschade hersteld, radiateur en condensor vervangen, achterasbussen vervangen, interieur overbouwen (van GL naar GT), uitlaat aanpassen, uitlijnen, keuren, motorcheck e.d.
En nu hoop ik er toch snel mee te kunnen gaan rijden want ben het sleutelen nu wel "zat", t wordt tijd om er mee te gaan cruisen!
-
Nou, ik heb het weekend gebruikt om mn kachel van mijn 95-er VR6 te vervangen. Het dashboard enzo valt wel mee, maar de kachelunit (met airco) is toch wel even puzzelen want er zaten 4 bouten door het schutbord, waarvan eentje verstopt zit achter de aircoleidingen...had ik niet gezien!! Dan is het even werk om de hele unit eruit te halen,dit is wel ff een apparaat hoor! De kachelradiateur vervangen is een paar minuten werk, dan alles weer terug monteren en dan ben je al met al 1,5 dag verder en zit en werkt alles weer naar behoren! Ook heb ik de kachelkleppen voorzien van een kunststofplaatje omdat de isolatie verweerd was.
Het is ff een klusje, maar achteraf viel het best mee. Tja, het kost ff tijd!
Ik ben er al een tijdje aan bezig (wanneer ik tijd heb): frontschade hersteld, radiateur en condensor vervangen, achterasbussen vervangen, interieur overbouwen (van GL naar GT), uitlaat aanpassen, uitlijnen, keuren, motorcheck e.d.
En nu hoop ik er toch snel mee te kunnen gaan rijden want ben het sleutelen nu wel "zat", t wordt tijd om er mee te gaan cruisen!
tja sleutelen zat zijn ken ik ook maar al te goed idd , ik hoop dat je er binnenkort veel cruise-plezier zult hebben :wink: