Passat35i-forum.nl
Passat 35i gerelateerd => Velgen/Remmen/Ophanging/Banden => Topic gestart door: Leen op 14 mei, 2007, 16:05
-
Hoi,
Nu moet ik ook wennen dat de besturing zwaarder gaat als van mijn oude renault 19 die licht en direct stuurde, nu is de Passat heel wat zwaarder (945kg t.o. 1145kg) dus kan dat best kloppen.
Nu een vraag over de besturing van de Passat, ik ben een redelijke directe besturing gewend, nu valt mij op dat de Passat redelijk vaag rond de middenstand is, je hebt dus niet een directe besturing is dit normaal bij een Passat?
-
zoiets is mij niet opgevallen
maar wat is vaag
(zeg maar stuur een kwart om en dan de auto pas stuuren ? )
of gewoon een beetje dweilen
heb je vaker vw gehad (ieder merk rijdt anders)
ik heb zegmaar altijd vw gereden en dat ik dan aan gewent ben geraakt
ik denk dat jeje geen zorgen hoeft te maken
aangezien dr nieuwe apk opzit dan hadden ze dat wel gemerkt
als ze goeie zijn
en omdat t gewoon een veel zwaardere auto is dan een 19
-
Nee geen kwart draaien maar idd een beetje dweilen ;)
Ik dacht laat ik het eens vragen aan de kenners.
-
het is natuurlijk moeilijk te beoordelen vanaf de comp.
maar zoals ik al zei
ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken
-
Het is waarschijnlijk wennen aan die verschrikkelijk fijne auto, alles is anders en zwaarder dan ik had, zal wel goed gaan dan.
-
Dat is de cruise stand!
Lekker in de passat stappen en dan lekker relax toeren, en iedereen voorbij zien schieten in deze drukke wereld!
( mijn ultieme gevoel van passat rijden dan ) :wink:
-
Ja dat is waar het is een enorm fijne relax rijdende auto, je stapt zelfs helemaal relaxt uit dat heb ik toch maar met weinig auto's gehad en wat ook zo opvalt voor een auto van dit bouwjaar dat het zo heerlijk rustig is in de auto tijdens het rijden, je hoort de motor bijna niet alleen een beetje wind en banden.
-
idd helemaal gelijk in
ik had precies t zelfde met mijn 1.8
maar met de 2.8 is t wel anders
met sportauspuff en luchtfilterbakenigzins aangepast met k&n inlegfilter
(beschaafd tot je volgas geeft) :mrgreen:
wat een geluid zoeen vr6 :love:
-
Nou het is mijn eerste auto maar vind hem toch veel lawaai maken hoor....
-
je moet de ramen ook dicht doen eej
en geen 6000 toeren door putte rijden
:mrgreen: :finger:
maar nee
:?
ik had t echt lekker stil in mn 1.8tje
mischien mis je hier en daar wat isolatie oid
-
Ik kan de toeren niet zien :finger:
-
wel horen :finger:
:mrgreen:
-
Das waar :mrgreen: Maar nee dat doe ik niet... Zou niet durven :fluit:
-
Nou het is mijn eerste auto maar vind hem toch veel lawaai maken hoor....
Had je de mijne moeten horen met middendempervervanging en sportdemper :mrgreen: achterin op de snelweg werd je helemaal lijp
-
Tegenovergestelde van wat ik lekker vindt, namelijk zo min mogelijk geluid van de motor of banden, hoef je de radio niet zo hard te zetten, bij de R19 moest deze op 15 staan als de muziek lekker ging klinken, nu kan het volume gewoon op 9 scheelt aanzienlijk ;)
Vroegah had ik een escort met een blerijp eronder, lekker racen en scheuren tot ik erachter kwam dat zoiets best in de papieren kan gaan lopen kwa benzine verbruik en banden, thuisgekomen was je doodmoe wan dat lawaai en racen, toen moest ik meer km's gaan rijden ben ik maar een lekkere 1.6 diesel gaan rijden dat was mijn eerste onthaast auto, nu wat ouder en rustiger vindt ik dat deze auto standaard heel relaxt rijd en mooi stil is en je uitstapt zonder vermoeidheidsverschijnselen een genot :wink: :thumleft:
-
Ik las iets over een klein kwaaltje van dit type passat, dat het stuurhuis een beetje los gaat zitten en dat je daardoor ook dit soort dingen gaat voelen, kwestie van de bouten nog iets vaster draaien en het probleem lijkt dan opgelost, kennen jullie dit fenomeen?
-
wel van gehoord ja
niet zo zeer passat
ik heb t ook wel s gehoord van andere types
en ik heb er nog nooit last van gehad
bij deze niet
en de vorrige ook niet
(wel na t ongeval bouten gewoon afgebroken 8O :cry: )
dat heb je als ze met 100 (als t niet meer was) op t wiel klappen :mad:
-
Ja dan breekt alles af met een gang van 100, ik zal mijn garage ze eens na laten trekken :wink:
-
zou ik ook doen weet je zeker dat dat goed zit
en ja met 100 op t wiel kan zelfs een vw niet tegen
auto gelijk TL
staan ook nog ergens foto's van geloof ik bij mijn voorstel topic
-
De monteur heeft het verhaal aan gehoord maar had even geen tijd vandaag volgende week terugkomen.
Het insturen en dan even door een zwaar punt heen gaan komt door de stuurpomp die aangedreven wordt door een v-riem, als je te hard door een bocht gaat en je moet wat sneller en dieper insturen dan kan de pomp het net even niet aan en dan krijg je bovenstaande.
Heb ik even geprobeerd in een bepaalde bocht waar het goed merkbaar was en idd als ik de bocht met iets minder vaart neem dus rustiger instuur merk je het net op, tja dat krijg je als je van een klein licht autootje naar een grote zware gaat :wink: :mrgreen:
De droge knak die is wel gevonden door de monteur en blijkt bovenin het stuur/kolom te zitten die droge knak vole je ook in de pedalen op dat moment, waarschijnlijk ergens speling op wat hij volgende week gaat opzoeken :wink:
Soms lijken dingen dramatischer dan ze zijn.
-
nou dan maar hopen dat niet al te veel in de parieren gaat lopen
en dat allemaal met een beetje aandraaien verholpen is
succes :thumleft:
-
nou dan maar hopen dat niet al te veel in de parieren gaat lopen
en dat allemaal met een beetje aandraaien verholpen is
succes :thumleft:
Bedankt,
het is een garantie kwestie het zat er al in vlak na de koop en het is altijd zo bij de garage dat alles wat je tegenkomt je gelijk moet melden en het opgelost wordt, dus dat komt wel goed :wink:
-
ohh dan valt t al helemaal mee :wink: :thumleft:
-
Ja die jongen werkt met het spreekwoord "een klant krijgen is niet moeilijk, maar klant behouden is nog veel moeilijker" en als je een auto verkoopt kan je het gewoon niet maken om tot de garagedeur garantie te geven, dan ben je gelijk je klant kwijt :wink:
Alles is te regelen in goed overleg maar probeer je hem te besodemieteren in welke vorm ook hoef je nooit meer te komen daar is hij dan wel weer makkelijk in.
Nee eerlijkheid staat voorop bij hem en de klant centraal wat die zijn wel zijn brood
:wink:
-
Wat ik zover op het net heb kunnen vinden over het doffe knakken in de stuurkolom is dat er door slijtage wat speling komt in de stuurkolom, de garage is nu aan het kijken of de kruiskoppeling goed is en ik heb hem aangegeven de kogel van de linker spoorstang te controleren, maar volgens hem zit het bovenin de stuurkolom.
We zullen zien wat het gaat worden, jullie horen het nog wel.
-
Ik heb net de knak gecontroleerd en die komt echt net achter het stuur vandaan dus bovenin de stuurkolom, draai ik aan het stuur zonder lopende motor (dus zonder SB) beweegt het koppelingpedaal mee, met draaiende motor (met SB) niet.
Morgen de beschermkappen eens verwijderen en kijken en luisteren waar het zich precies bevindt, het is een droge knak net als je schouder of knie kan knakken.
-
ik zou t zo niet 123 weten wat t zou kunnen zijn
heb er eigenlijk nog nooit last van gehad
-
Ik ben benieuwd wat het is. Ik heb er namelijk ook last van.
Het is geen harde knak maar je voelt hem in het stuur. Volgens een vriend van mij die automonteur is zou dit aan de kruiskoppeling liggen. Hier zit dan een klein beetje speling in door ouderdom. Wat vet ertussen zou dit dan oplossen. Weet iemand of dit werkt?
Ook voel ik de koppeling in het stuur als je hem helemaal op laat komen. Heeft iemand hier ervaring mee?
Groeten
-
Hmmm klinkt als de bevestigingsplaat rond de stuurkolom en de pedalen achter de benedenbekleding wellicht een beetje los zit? Heb ik met de Audi B3 type89 ook gehad. Helemaal omdat je de koppeling ook voelt in het stuur, da's niet goed. Voel je het ook als je de voetrem 'mishandelt'?
-
Nee, als ik hard rem of hard de rem loslaat, voel ik het niet.
-
heb je je stuurbekrachtegingsolie al gecheckd?
en de moet waarmee je stuurvastzit al eens aangedraaid.
als je aan je stuur trekt en weer van je af duwt voel je dan speling?
-
moet = (in het nederlands )moer
-
ja dit zit allemaal goed vast. Maar het is alleen als ik de koppeling op laat komen. Dan bij het laatste stukje (het moment dat je je voet van het koppelingspedaal afhaalt, voel je een tik in het stuur. Alsof er een rubber mist om deze laatste klap op te vangen. Alleen schijnt daar geen rubber te horen zitten. Dus weeet niet wat het is.
Groeten
-
hm... als ik me stuur helemaal om draai dan piept het vreselijk op het einde alsof er iets AAN loopt maar dan sta ik gewoon stil. ook sinds vandaag. komend weekend kijke wat het is. tenzij iemand het weet ?
-
als het goe dis zijn je koppeling en stuurbekrachtiging bij jou type voorzien van het zelfde reservior en dus dezelfde olie.. en kontroleer de cylinder of de kleppen.
Als je dus namelijk stuurt dan zet je druk op het systeem waardoor je olipijl gaat zakken en als de kleppen niet werken dan trekt hij dus de olie uit het systeem en dus zakt het pendaal in.
dietmar