Passat35i-forum.nl
Passat 35i gerelateerd => Velgen/Remmen/Ophanging/Banden => Topic gestart door: flits83 op 19 februari, 2008, 16:53
-
Hoi,
Ik had een vraag over het vervangen van de ashoezen. Ik heb het wiel er al eens af gehad om te bekijken hoe ik dit aan ga pakken. Dit is alleen niet helemaal duidelijk.
De remschijf en klauw moeten er zowieso af. Maar moet ik voor de rest ook alles loshalen? Heeft iemand hier misschien wat meer info over?
Groeten
-
goed ff kijken of ik het zo uit mijn hoofd weet :mrgreen:
allereerst wielbouten los, dan auto opkrikken wielbouten verder losdraaien en verwijderen. wiel over de schouderwerpen :dancing:
klauw en dergelijke hoeven niet los dacht ik zo wat je kunt doen is
je haalt de fusee los (zit aan je draagarm met 3 boutjes) maar zo dus die andere los halen bout(13 :?: ) dan zal je met enige kracht de draagarm naar beneden kunnen drukken(of door een hefboom te gebruiken van een staaf of iets dergelijks)
stuurstang haal je los en de grote moer in het midden van je naaf dan trek je aan je schijf dan kun je die met schokbreker en al naar buiten trekken(draai het stuur voor extra ruimte)
dan is als goed is je as hoes zicht baar die is waarschijnlijk stuk dus wat kun je dam doe is een klap met een hamer de boel los tikke dan heb je als het ware de homokineet in 2 delen en kun je de nwe zo over je as heen schuiven maak de boel ff goed schoon en spuit het nwe vet zoveel mogelijk in je hoes en uiteraard voor het vet aan plaats je het losse deel terug door met een klap terug te plaatsen :clap:
hoes er weer over klem erom en ff de hoes kneden zodat het nwe vet lekker tussen de lager door gaat en bouw hem nu weer terug zoals je hem ook afbouwd
en klaar is je nwe hoes en je hoef niet opnieuw uit telijnen :cool:
sucses!!
-
yeps niets aan toe te voegen :wink:
-
Nou, hartstikke bedankt. ik ga ermee aan de slag en laat het weten als het gelukt is. Ik moet wel nog even wachten op de onderdelen.
Groeten
-
Zo,
De auto is door de keuring heen.
Het is gelukt met de homokineten. De ashoezen dus ook. Bedankt voor de tips. De uitlaat lag er al onder.
Morgen nog nieuwe schokbrekers achter en dan kan ie er weer een tijdje tegenaan.
Dan poets ik hem ook meteen helemaal op en de bumpers behandelen met lijnolie. (foto's volgen dus nog)
Groeten