Recente berichten

[01 april, 2024, 21:31]

[04 december, 2023, 17:05]

[30 november, 2023, 21:40]

[06 oktober, 2023, 23:25]

[27 juli, 2023, 11:59]

[22 april, 2023, 20:03]

[26 januari, 2023, 17:56]

[10 januari, 2023, 23:07]

[10 januari, 2023, 22:40]

[29 december, 2022, 14:18]

[24 december, 2022, 16:29]

[18 oktober, 2022, 20:16]

[12 augustus, 2022, 23:53]

[04 augustus, 2022, 08:43]

[20 juli, 2022, 21:01]
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
05 mei, 2024, 10:44

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Auteur Topic: KKKkkoud!! brrr (opgelost)  (gelezen 6302 keer)

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Turbofries

  • 35i Gebruiker
  • **
  • Berichten: 40
  • Karma: +0/-0
    • http://www.turbofries.nl
KKKkkoud!! brrr (opgelost)
« Gepost op: 19 november, 2007, 18:48 »
Dit is dan de 2e auto dit jaar die koud blijft.
Ik vertel:
Als we stilstaan word de auto wel iets warm.
De blazer blaast wel redelijk op alle standen zoals het hoort maar niet super hard.
Als we dan gaan rijden dan komt er alleen maar koude lucht naar binnen.
Ik heb de ventilatormotor er al eens uitgedraait en de interieurfilter ook al eens bekeken maar niks is daar loos.
De slangen naar de kachel radiateur worden ook wel heet dus daar zit het probleem volgens mij ook niet.(Hopelijk)
Nu dacht ik zelf aan een dolgedraaide klep oid.
Maar ik heb ook geen tekening ofzo van het kachelhuis.
Kan iemand deze fries uit de kou helpen??

Alvast bedankt
Sikke
Familyracecar Passat VR6 kom maar op met je renault scenic :P

Offline darkproject

  • 35i Vraagbaak
  • 35i A-holic
  • ******
  • Berichten: 2523
  • Karma: +0/-0
KKKkkoud!! brrr (opgelost)
« Reactie #1 Gepost op: 19 november, 2007, 18:56 »
lijkt mij idd ook de regelklep

wordt de kachelradiateur zelf wel warm??

mischien heb je hier wat aan
STATIC DRIVERS , CAN'T GET IT UP ...

golf mk1 5drs 
 golf mk3
 passat B5 on air

Offline Turbofries

  • 35i Gebruiker
  • **
  • Berichten: 40
  • Karma: +0/-0
    • http://www.turbofries.nl
KKKkkoud!! brrr (opgelost)
« Reactie #2 Gepost op: 19 november, 2007, 19:30 »
Volgens mij word ie warm omdat als je stilstaat er wel warme lucht is.
Welke klep denk jij dat er niet goed is? Ik zie ze allemaal wel draaien als ik aan de snelheidknop draai helemaal dicht dan gaat de klep mee
Ook van de verstelling van defrost naar de benen zeg maar dat werkt ook. Is er dan nog 1??
Familyracecar Passat VR6 kom maar op met je renault scenic :P

Offline darkproject

  • 35i Vraagbaak
  • 35i A-holic
  • ******
  • Berichten: 2523
  • Karma: +0/-0
KKKkkoud!! brrr (opgelost)
« Reactie #3 Gepost op: 19 november, 2007, 19:59 »
lijkt mij de regelklep voor koude/warme lucht

dan zul je gewoon ff de kabel moeten volgen en kijken of ie goed werkt

of je thermostaat blijft open staan
of je kvs pomp werkt niet goed

wordt de slang naar de kachel goed warm of gewoon wat lauw
en de retour slang van de kachel ??
is de motor temp. ook goed rond de 90 100 graden


en ff voor de zekerheid
je hebt gewoon de ouderwetse bediening gewoon 3 draaiknoppen en dat was t ??
of heb je clima
STATIC DRIVERS , CAN'T GET IT UP ...

golf mk1 5drs 
 golf mk3
 passat B5 on air

Offline Turbofries

  • 35i Gebruiker
  • **
  • Berichten: 40
  • Karma: +0/-0
    • http://www.turbofries.nl
KKKkkoud!! brrr (opgelost)
« Reactie #4 Gepost op: 19 november, 2007, 21:17 »
Beide slangen worden heet kan er bijna niet aan zitten.
Ik ga de kabel nog volgen van de koud warm klep.
Wat is de kvs pomp? en waar zit dan de thermostaat van dit ding?
En ja ik heb geen clima oid gewoon oldskool  :mrgreen:  :mrgreen:
Temp is normaal van de auto.

Thanx voor je antwoorden!
Familyracecar Passat VR6 kom maar op met je renault scenic :P

Offline darkproject

  • 35i Vraagbaak
  • 35i A-holic
  • ******
  • Berichten: 2523
  • Karma: +0/-0
KKKkkoud!! brrr (opgelost)
« Reactie #5 Gepost op: 19 november, 2007, 21:50 »
als bijde slangen echt goed heet worden
(jatte verbranden) :mrgreen:

dan denk ik toch echt dat je t in de klep moet zoeken

kvs pomp is koelvloeistofpomp
STATIC DRIVERS , CAN'T GET IT UP ...

golf mk1 5drs 
 golf mk3
 passat B5 on air

Offline darkproject

  • 35i Vraagbaak
  • 35i A-holic
  • ******
  • Berichten: 2523
  • Karma: +0/-0
KKKkkoud!! brrr (opgelost)
« Reactie #6 Gepost op: 19 november, 2007, 22:03 »
ps nr 17 is de thermostaat
bij een vr6 tenminste

had jij toch ook ??
of had je nou een 2.0

STATIC DRIVERS , CAN'T GET IT UP ...

golf mk1 5drs 
 golf mk3
 passat B5 on air

Offline Turbofries

  • 35i Gebruiker
  • **
  • Berichten: 40
  • Karma: +0/-0
    • http://www.turbofries.nl
KKKkkoud!! brrr (opgelost)
« Reactie #7 Gepost op: 21 november, 2007, 17:41 »
Nee ik heb een VR6.
Ik zal proberen er vanavond eens naar te kijken.
Eerst moet ik mijn maatje helpen met zijn porsche 944 die startmotor zit vast.

Bedankt voor de info dark!!!
Familyracecar Passat VR6 kom maar op met je renault scenic :P

Offline darkproject

  • 35i Vraagbaak
  • 35i A-holic
  • ******
  • Berichten: 2523
  • Karma: +0/-0
KKKkkoud!! brrr (opgelost)
« Reactie #8 Gepost op: 21 november, 2007, 18:30 »
daar is t forum voor eey  :wink:
STATIC DRIVERS , CAN'T GET IT UP ...

golf mk1 5drs 
 golf mk3
 passat B5 on air

Offline Turbofries

  • 35i Gebruiker
  • **
  • Berichten: 40
  • Karma: +0/-0
    • http://www.turbofries.nl
KKKkkoud!! brrr (opgelost)
« Reactie #9 Gepost op: 03 december, 2007, 21:00 »
We zijn weer wat verder met de kachel.
Het is dus wel de radiateur.
Mijn haasbeun vertelde het slechte nieuws.
Dus dat word lekker klussen voor hem.
Ik hoop wel dat dit de laatste kachel is die ik vervang want het is wel een dure grap.
Familyracecar Passat VR6 kom maar op met je renault scenic :P

Offline darkproject

  • 35i Vraagbaak
  • 35i A-holic
  • ******
  • Berichten: 2523
  • Karma: +0/-0
KKKkkoud!! brrr (opgelost)
« Reactie #10 Gepost op: 04 december, 2007, 21:47 »
succes ermee

daar ben je ff mee zoet  :mrgreen:
STATIC DRIVERS , CAN'T GET IT UP ...

golf mk1 5drs 
 golf mk3
 passat B5 on air

Offline Dietmar

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 268
  • Karma: +0/-0
    • http://www.pahl.nl/VW
KKKkkoud!! brrr (opgelost)
« Reactie #11 Gepost op: 05 december, 2007, 09:13 »
ik ken het de kachel vervangen hahah, alleen ik ben van een normale met drie knoppen naar clima gegaan en deze is 2x groter, en alles kan los en is inderdaad veel werk, dus wederom succes ermee, als er wat is just ask.....us
Excuuses zijn als Kontgaten.... Iedereen heeft ereen....

http://www.pahl.nl/VW

Offline jetta16v

  • Globaal Moderator
  • 35i Uberspammer
  • **********
  • Berichten: 10980
  • Karma: +44/-2
  • Woonplaats: somewhere in the Netherlands
KKKkkoud!! brrr (opgelost)
« Reactie #12 Gepost op: 05 december, 2007, 21:44 »
pppff nou zeker succes ik was alleen met de kachelmotor al dik 2 uur zoet
( yank-uitvoering )  :mrgreen:
it is what it is , and isn't it what it is then it aint what it is :-P

Offline jetta16v

  • Globaal Moderator
  • 35i Uberspammer
  • **********
  • Berichten: 10980
  • Karma: +44/-2
  • Woonplaats: somewhere in the Netherlands
KKKkkoud!! brrr (opgelost)
« Reactie #13 Gepost op: 05 december, 2007, 21:47 »
Citaat van: "darkproject"
lijkt mij idd ook de regelklep

wordt de kachelradiateur zelf wel warm??

mischien heb je hier wat aan
(Foto verwijderd uit citaat.)


yoo heb je ook zo een tekening van een 2.0 16v uitvoering ( altijd handig )
it is what it is , and isn't it what it is then it aint what it is :-P

Offline darkproject

  • 35i Vraagbaak
  • 35i A-holic
  • ******
  • Berichten: 2523
  • Karma: +0/-0
KKKkkoud!! brrr (opgelost)
« Reactie #14 Gepost op: 05 december, 2007, 21:49 »
das dezelfde als deze

is een plaatje met combinatie
bv de vr6 heeft een klepje wel dat een 2.0 niet heeft
maar staat bij de tek. er wel bij

enige verschil is met of zonder airco
STATIC DRIVERS , CAN'T GET IT UP ...

golf mk1 5drs 
 golf mk3
 passat B5 on air