Recente berichten

[01 april, 2024, 21:31]

[04 december, 2023, 17:05]

[30 november, 2023, 21:40]

[06 oktober, 2023, 23:25]

[27 juli, 2023, 11:59]

[22 april, 2023, 20:03]

[26 januari, 2023, 17:56]

[10 januari, 2023, 23:07]

[10 januari, 2023, 22:40]

[29 december, 2022, 14:18]

[24 december, 2022, 16:29]

[18 oktober, 2022, 20:16]

[12 augustus, 2022, 23:53]

[04 augustus, 2022, 08:43]

[20 juli, 2022, 21:01]
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
16 mei, 2024, 01:03

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Auteur Topic: enkele B4 vraagjes  (gelezen 2633 keer)

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline sampers

  • 35i Gebruiker
  • **
  • Berichten: 90
  • Karma: +0/-0
enkele B4 vraagjes
« Gepost op: 17 augustus, 2009, 21:18 »
Hallo,
ik heb zonet mezelf voorgesteld in dit topic http://www.passat35i-forum.nl/forum/index.php?topic=2412

ik zal binnekort (als de passat eens grondig gepoest is) wat eigen foto's uploaden, maar heb dus een passat zoals deze van passattdi
http://www.passat35i-forum.nl/forum/index.php?topic=1795


Nu heb ik gemerkt dat mijn luidspreker onder in de deur achteraan rechts niet werkt, ik heb ondervonden dat het is door de aansluiting want de luidspreker zelf werkt nog, aan de kant van de radio zit ook alles nog goed aangesloten, dus nu ben ik op zoek naar de draadjes en eventuele breuk/slecht contact.
langs waar lopen deze? het gaat op een bruin/zwarte en een groen/rode.

Ook werkte mijn blower niet helemaal, maar dat is voorlopig uitgeklaard.
nu vraag ik me wel af, of er standaard ook (groen) licht zit in de buitenrand rond de twee buitenste draaiknoppen? bij mij zit er enkel achter de middenste zo een groen doorschuinend stukje plastiek. en daar zie ik ook daadwerkelijk licht.

Ik heb een pioneer radio die me voorlopig wel bevalt, enkel heb ik geen aansluiting voor een versterker. nu zag ik wel dat er zo een soort filter bestaat die gewoon uitgangssignaal omvormt voor de RCA? stekkers. maar op wat sluit ik deze dan aan? op één zijde van de achterste boxen of...?
ik zou graag een subwoofer in de koffer bouwen zoals die bij Pascal_Passat nog heeft gezeten. heb een versterker liggen van magnat (wel maar 300watt, maar het hoefd niet veel luider, gewoon wat beter bestand tegen bass enzo).


als jullie ideëen hebben, laat maar horen, ook als er foto's komen,
ik heb bevoorbeeld ook een kleine deuk ter hoogte van het rechter achterwiel, in die omgebuigde rand, en nu vraag ik me af of ik daar zelf iets aan kan doen.

groeten
Sammy

Offline Benedict

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 213
  • Karma: +0/-0
  • Woonplaats: Assen
5 gaats velgen
« Reactie #1 Gepost op: 19 april, 2010, 21:41 »
Vraage: 5 gaats velgen waarom hen ik dat niet op mijn B4?
Ik heb wel remschijven achter?

Offline alex34vw

  • 35i Gebruiker
  • **
  • Berichten: 96
  • Karma: +0/-0
  • Woonplaats: Brunssum
5 gat velgen
« Reactie #2 Gepost op: 19 april, 2010, 21:47 »
hoi , dat heeft met het motor vermogen te maken , ik heb een 2.0 i 85 kw en heb rondom schijf remmen ,maar wel met 4 gaten als je een vr6 hebt is het wel met 5 gaten en soms is ook een passat vanaf 85 kw met 5 gaten , meestal is dit een duitse auto . groeten alex :mrgreen:

Offline Benedict

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 213
  • Karma: +0/-0
  • Woonplaats: Assen
Re: 5 gat velgen
« Reactie #3 Gepost op: 19 april, 2010, 21:52 »
Citaat van: "alex34vw"
hoi , dat heeft met het motor vermogen te maken , ik heb een 2.0 i 85 kw en heb rondom schijf remmen ,maar wel met 4 gaten als je een vr6 hebt is het wel met 5 gaten en soms is ook een passat vanaf 85 kw met 5 gaten , meestal is dit een duitse auto . groeten alex :mrgreen:


Aha, weer een beetje wijzer geworden, dank je Alex!
Ik heb er ook gewoon 4 (gaten).

Ik ben (voor aan nieuwe banden toe tzt.
Welk merk band raad je / jullie me aan?
Er zitten nu Michelin onder rondom.
Hij rijdt nu een beetje hobbelig en zweverig!

Offline alex34vw

  • 35i Gebruiker
  • **
  • Berichten: 96
  • Karma: +0/-0
  • Woonplaats: Brunssum
banden
« Reactie #4 Gepost op: 19 april, 2010, 21:57 »
hoi , michelin zijn wel heel goed wel wat duur , verder goodjear , continental. zijn goed , heb zelf laatst een goed koperen band gekocht in begin zijn ze goed maar later gaan ze wat meer geluid maken groeten alex. :drive:

Offline Benedict

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 213
  • Karma: +0/-0
  • Woonplaats: Assen
Re: banden
« Reactie #5 Gepost op: 19 april, 2010, 22:04 »
Citaat van: "alex34vw"
hoi , michelin zijn wel heel goed wel wat duur , verder goodjear , continental. zijn goed , heb zelf laatst een goed koperen band gekocht in begin zijn ze goed maar later gaan ze wat meer geluid maken groeten alex. :drive:


Dank je wel voor je reactie Alex.
Ik heb nog ff de tijd om me te orienteren welke band het gaat worden.
Groeten Ben.

Offline Moses35i

  • Administrator
  • 35i Uberspammer
  • ***********
  • Berichten: 8153
  • Karma: +42/-1
  • Woonplaats: irgendwo
enkele B4 vraagjes
« Reactie #6 Gepost op: 20 april, 2010, 01:39 »
De buitenste twee knoppen voor de kachelbediening worden verlicht door de middelste ring. Als de lichtgeleider gebroken of vervuild is kan er minder of geen licht bij de buitenste ringen komen. Bij demontage sneuvelen deze soms. Er zit maar 1 lampje wat voor de gehele verlichting van de 3 kachelknoppen zorgt. Deze is standaard 1.2 W maar sommigen drukken er een 1.5 W lampje in.

Op dit moment heb ik voor banden van het merk CEAT (schijnt een zustermerk te zijn van Pirelli). Deze bevallen mij prima en zitten er inmiddels sinds de zomer van 2008 op en slijten niet overdadig veel, zijn stil qua rij-geluid en waren perfect met de sneeuw van de afgelopen winter. Gekocht en laten monteren bij Kwik-Fit in Groningen.

Als mijn achterbandjes af zijn gaan die CEAT banden ook op de achteras. Niet duur en toch goed.

Jetta16v kan goed bandenadvies geven. Zal hier vast wel lurken denk ik  :wink:

Comfort? Wat is dat? Bloed pissen zul je!