Passat35i-forum.nl
Passat 35i gerelateerd => Motorisch & Uitlaten => Topic gestart door: martin k op 26 juli, 2015, 22:12
-
mijn b4 (1996 / 277000km) heeft kuren met het starten van de motor.
het gebeurt af en toe dat de startmotor niet reageert op het omdraaien van de sleutel.
na een paar pogingen met onder andere het omkeren van de sleutel doet de startmotor het ineens wel en slaat de motor ook aan.
wat zou dit probleem kunnen veroorzaken??
-
Bij mij was het vorig jaar het contactblokje
-
wat is een contactblokje en waar vind ik deze?
heb je er toevallig een foto van hoe deze eruit ziet?
-
35icruiser ff pm-en die heeft dat naargeestige klusje ook gedaan :wink:
-
ik zit me even in te lezen via goegel en vraag me nu af, is het contactblokje die jullie bedoelen een ander woord voor contactslot?
-
je contactslot zit een stift aan die in je contactblok aanstuurt en die kan dan wel es ruim worden ....contactblokje zit achter je contactslot
-
dank je!, nu snap ik wat een contactblokje is en waar het zit :bow: :mrgreen: is deze nog nieuw leverbaar ?
-
dank je!, nu snap ik wat een contactblokje is en waar het zit :bow: :mrgreen: is deze nog nieuw leverbaar ?
volgens mij wel
-
ik gaat op zoek naar een nieuwe. dank je!
-
Volgens mij moet dit het zijn.
https://www.winparts.nl/veiligheid-electronica/schakelaars-en-sensoren/volkswagen/passat-3a2-35i-bouwjaar-1988-02-1996-10/c614-492-12593/contactschakelaar-29878-febi/p118484.html
ik zit te denken om gelijk het contactslot zelf ook maar mee te vervangen omdat ik maar 1 sleutel heb en de boel toch los moet halen wat een kl.. klus is. een extra sleutel laten maken kost ongeveer net zoveel geld als een heel nieuw slot met 2 sleutels. hoe zit het echter met de startonderbreker? moet deze dan opnieuw geprogrammeerd worden of werkt het gelijk bij een nieuw contactslot?
-
https://youtu.be/mfYklmph07k
Zit engelse ondertiteling bij dacht ik.
-
:clap: dank je! binnenkort maar eens even gaan sleutelen.
Hoe zit het met de startonderbreker als ik ook het contactslot wil vervangen? Zit de startblokkering in het nieuwe slot en de sleutel of moet ik de nieuwe sleutels opnieuw laten programmeren?
-
De startonderbreker is die zwarte ring onder je contactslot en daar plak ik dan meestal de "oude" sleutel op maar bij het wisselen van het contactblokje is dat niet nodig .... wel bij wisselen van het contactslot
-
ik laat het contactslot dan maar voor wat het is want deze is op zich nog goed.
ik zal het zendertje van de startonderbreker uit de sleutel nemen en vastlijmen op of in de buurt van die zwarte ring.
ik heb destijds een reservesleutel laten maken kan ik deze dan mooi gebruiken voor het geval dat.
binnenkort maar even naar de groothandel voor een nieuwe contactschakelaar (en een poelietrekker o.i.d. :mrgreen: )
dank je voor de info.
-
van de week even bezig geweest om het contactblokje te vervangen maar omdat een poelietrekker bij de hamu € 150 moet kosten, het maar geprobeerd op de lompe manier. kennelijk ben ik niet lomp genoeg want ik heb het niet voor elkaar gekregen om de schuifbus los te krijgen. (wil de boel natuurlijk ook niet slopen dus tijdig gestopt) nu via marktplaats een 3 delige poelietrekkersetje gevonden voor €14.95 bij cargoods en deze besteld.
van de week opnieuw de boel maar weer losnemen en hopelijk houdt de poelietrekker het (€150 voor 1 tegen €14.95 voor 3 :mrgreen: ) ach, hij moet het maar 1x volhouden :wink:
http://www.cargoods.nl/shop/garage-gereedschap/12998-aanbieding-kraftmann-poelietrekker-set-3-delig/
-
die krengen kunnen goed vast zitten idd