Passat35i-forum.nl
Passat 35i gerelateerd => Motorisch & Uitlaten => Koel-systeem => Topic gestart door: jomarini op 13 juli, 2014, 20:30
-
Binnen de twee weken heb ik een knipperende koelwater lampje branden.
na een kwart liter bijvullen is het dan weer opgelost.
Maar dit is dus tijdelijk, verlies dus koelvloeistof, het gaat niet snel, maar over 600 km komt het terug.
In de 12 jaar dat ik deze auto heb zijn de motor, kachelradiateur en waterpomp de laatste vier jaar vervangen.
Enkel de radiateur en potje koelvloeistof is nog de orginele en dus 23 jaar oud.
systeem afpersen heb ik zelf nog nooit gedaan en mijn vraag is welke maxium druk is toelaatbaar om een en ander te testen zonder schade te maken.
-
de druk in je koelsysteem is 1,5 bar , als je gaat persen dan is de kans dat je iets stukmaakt vrij groot
-
Geen kvs onder de auto zien liggen?
-
Dan zou ik gewoon de kap met koelvin eens loshalen en bovenin de bevestigingbouten van je radiateur, dan kan je hem iets kantelen om te zien of je lekkage hebt zonder alles eruit te hoeven laten lopen.
-
Na zo'n lange tijd van dienst doen heeft een radiateur er wellicht geen zin meer in, zou ik niet vreemd vinden maar ook het plastic van het expansievaatje kan op bepaalde punten poreus raken. Bij het expansievaatje duiden witte vlekken en sporen (onderzijde) daar op.
imho is de radiator echter wel wat kwetsbaarder qua corrosie en dergelijke...