Recente berichten

[01 april, 2024, 21:31]

[04 december, 2023, 17:05]

[30 november, 2023, 21:40]

[06 oktober, 2023, 23:25]

[27 juli, 2023, 11:59]

[22 april, 2023, 20:03]

[26 januari, 2023, 17:56]

[10 januari, 2023, 23:07]

[10 januari, 2023, 22:40]

[29 december, 2022, 14:18]

[24 december, 2022, 16:29]

[18 oktober, 2022, 20:16]

[12 augustus, 2022, 23:53]

[04 augustus, 2022, 08:43]

[20 juli, 2022, 21:01]
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
14 mei, 2024, 05:27

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Auteur Topic: Backfire - Wat is de oorzaak?  (gelezen 10975 keer)

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Moses35i

  • Administrator
  • 35i Uberspammer
  • ***********
  • Berichten: 8153
  • Karma: +42/-1
  • Woonplaats: irgendwo
Backfire - Wat is de oorzaak?
« Reactie #15 Gepost op: 20 juli, 2008, 13:36 »
Bougies en bekabeling, verdelerkap/rotor zijn allen vervangen. Ook een ander type (warmtegraad) bougie maakt geen verschil. Worden om de 15 a 20k vervangen.

Alle slangetjes, pakking tussen inlaat en gasklep huis zijn allen vervangen.

Zou misschien een vestopt slangetje kunnen zijn. Dat zou ook nog een mogelijkheid kunnen zijn.

Te arm mengsel en slechte ladasonde en bobine: Hoe controleer ik deze?

Net onder het luchtfilterhuis zit een koolstof ding. kan deze en de daaraan gekoppelde leidingen hier ook invloed op hebben?

Als motor hoger in toeren komt, trekt de wagen ineens wel goed door (warme motor) en dan kun je duidelijk voelen, Niet zo snel op het toerental gelet helaas.

Comfort? Wat is dat? Bloed pissen zul je!

Offline jetta16v

  • Globaal Moderator
  • 35i Uberspammer
  • **********
  • Berichten: 10980
  • Karma: +44/-2
  • Woonplaats: somewhere in the Netherlands
Backfire - Wat is de oorzaak?
« Reactie #16 Gepost op: 20 juli, 2008, 13:45 »
Citaat van: "Moses"


Te arm mengsel en slechte ladasonde en bobine: Hoe controleer ik deze?

Net onder het luchtfilterhuis zit een koolstof ding. kan deze en de daaraan gekoppelde leidingen hier ook invloed op hebben?

vraag 1 : 4-gastest laten doen en kijken naar lamdawaarde en ook je HC gehalte dat zwerft meestal rond de 100.

koolstof ding  :roll: ? neem ff een foto ik denk dat ik weet wat je bedoelt maar ff zeker weten
it is what it is , and isn't it what it is then it aint what it is :-P

Offline Moses35i

  • Administrator
  • 35i Uberspammer
  • ***********
  • Berichten: 8153
  • Karma: +42/-1
  • Woonplaats: irgendwo
Backfire - Wat is de oorzaak?
« Reactie #17 Gepost op: 20 juli, 2008, 14:20 »
Citaat van: "jetta16v"
vraag 1 : 4-gastest laten doen en kijken naar lamdawaarde en ook je HC gehalte dat zwerft meestal rond de 100.

koolstof ding  :roll: ? neem ff een foto ik denk dat ik weet wat je bedoelt maar ff zeker weten


4-gastest -> Moet ik dus voor naar de garage.

Dat koolstof ding het het koolstof-filter voor de ontluchting van de benzinetank.
Zal als de motor weer warm is eens kijken of zonder tankdop ik ook backfire heb.

Hieronder de bougies zoals ze eruit zien na ongeveer 15k km. Zijn van NGK en origineel van VW


Deze heb ik er nu een poosje inzitten. Laatst schoongemaakt en hadden dezelfde aanslag als de originelen


Misschien dat jullie hier iets mee kunnen?

Comfort? Wat is dat? Bloed pissen zul je!

Offline jetta16v

  • Globaal Moderator
  • 35i Uberspammer
  • **********
  • Berichten: 10980
  • Karma: +44/-2
  • Woonplaats: somewhere in the Netherlands
Backfire - Wat is de oorzaak?
« Reactie #18 Gepost op: 20 juli, 2008, 18:58 »
zo te zien heb jij een verkeerde warmtegraad je heb 7 en er moet een 6 in maar die aanslag qua kleur is het redelijk ok maar de foto is een beetje onduidelijk maar zitten er korrels tussen  :roll: ????? ik ga wel ff neuzen in het technisch handboek ( pc ) :mrgreen:

P.S ontluchting van de tank bij je motor ???????????? now way jos
it is what it is , and isn't it what it is then it aint what it is :-P

Offline darkproject

  • 35i Vraagbaak
  • 35i A-holic
  • ******
  • Berichten: 2523
  • Karma: +0/-0
Backfire - Wat is de oorzaak?
« Reactie #19 Gepost op: 20 juli, 2008, 19:13 »
bougies is niet goed te zien
maar idd ze lijken korrelig

witte bougie is iig te weinig benzine

als ze dit zijn heb je zoiezo de verkeerde warmtegraad idd

en soort krijtachtig spul
witte blaren
metaal kan verkleurd zijn

duid op

verkeerde armtegraad bougies
lucht/brandstof verhouding wel goed
valse lucht
staat de ontsteking wel op tijd

en je moet idd warmtegraad 6 hebben

btw zit er geen vocht bij je verdeler of bobine
kunnen ze gevoelig op zijn

geen haarscheurtje op de bobine
waar de kabel ed op komt

De bobine testen is vrij eenvoudig.
De primaire en secondaire wikkelingen van de bobine zijn met een ohm-meter door te meten.
De primaire weerstand is 1.0 tot 1.3 ohm.
De secondaire wikkelingen 5.5 tot 8.0 ohm.
STATIC DRIVERS , CAN'T GET IT UP ...

golf mk1 5drs 
 golf mk3
 passat B5 on air

Offline Moses35i

  • Administrator
  • 35i Uberspammer
  • ***********
  • Berichten: 8153
  • Karma: +42/-1
  • Woonplaats: irgendwo
Backfire - Wat is de oorzaak?
« Reactie #20 Gepost op: 20 juli, 2008, 19:34 »
@vwjetta16: Sorry verkeerde plaatje. Het ding zit in de ruimte bij je claxon en er gaan leidingen ergens heen. Moet ik nog even uizoeken. Van bovenaf bekeken zit het tussen het luchtfilter en de koplampunit aan de bestuurderszijde in de metalen plaat waaronder de claxon is gemotneerd. Ik zal kijken wat dat ding eigenlijk doet bij een RP motor.

Damn. Verkeerde bougies, dus warmtegraad 6 ivp 7. Oke gaat ikke vervangen, zijn ze inmiddels weer aan toe.

Valse lucht en onstekingstijdstip blijven samen met de 4-gastest over.
Ik ga weer verder puzzelen... Bedankt.

CO2 is bij de keuring wel goed gezet en percentage was nu wel binnen de APK norm. Stond iets te hoog.

Comfort? Wat is dat? Bloed pissen zul je!

Offline jetta16v

  • Globaal Moderator
  • 35i Uberspammer
  • **********
  • Berichten: 10980
  • Karma: +44/-2
  • Woonplaats: somewhere in the Netherlands
Backfire - Wat is de oorzaak?
« Reactie #21 Gepost op: 20 juli, 2008, 22:42 »
Citaat van: "Moses"
@vwjetta16: Sorry verkeerde plaatje. Het ding zit in de ruimte bij je claxon en er gaan leidingen ergens heen. Moet ik nog even uizoeken. Van bovenaf bekeken zit het tussen het luchtfilter en de koplampunit aan de bestuurderszijde in de metalen plaat waaronder de claxon is gemotneerd. Ik zal kijken wat dat ding eigenlijk doet bij een RP motor.

Damn. Verkeerde bougies, dus warmtegraad 6 ivp 7. Oke gaat ikke vervangen, zijn ze inmiddels weer aan toe.

Valse lucht en onstekingstijdstip blijven samen met de 4-gastest over.
Ik ga weer verder puzzelen... Bedankt.

CO2 is bij de keuring wel goed gezet en percentage was nu wel binnen de APK norm. Stond iets te hoog.
best kans dat hij ''koud'' is afgesteld en dat hij ''warm'' tekort krijgt dus eerst motor goed warm rijden en dan 4-gastest
it is what it is , and isn't it what it is then it aint what it is :-P

Offline darkproject

  • 35i Vraagbaak
  • 35i A-holic
  • ******
  • Berichten: 2523
  • Karma: +0/-0
Backfire - Wat is de oorzaak?
« Reactie #22 Gepost op: 21 juli, 2008, 18:10 »
die test hoort ook bij warme motor gedaan te worden

maar wat hebben ze afgesteld dan

want zover ik weet is ie niet af te stellen

btw laat ook gelijk je ontsteking afstellen

moet uit mn hoofd 6 graden voor bdp (bovenste dode punt) staan
STATIC DRIVERS , CAN'T GET IT UP ...

golf mk1 5drs 
 golf mk3
 passat B5 on air

Offline Moses35i

  • Administrator
  • 35i Uberspammer
  • ***********
  • Berichten: 8153
  • Karma: +42/-1
  • Woonplaats: irgendwo
Backfire - Wat is de oorzaak?
« Reactie #23 Gepost op: 21 juli, 2008, 18:27 »
Geen idee, eigenlijk. Ik heb nog eens liggen kijken maar kan geen afstelschroeven vinden.

Sensorkabels los genomen. Kan geen verschil waarnemen. maar weer vast gezet.
Nu lijkt het probleem weer over te zijn. Zal kijken of ik voor de meeting de onsteking nog kan laten afstellen. Ik heb geen stroboscoop.

Die warmtegraad 7 bougies, kunnen die die ploffen in de inlaat veroorzaken? Dat ze bijvoorbeeld te heet worden en het nieuwe mengsel te vroeg onsteken (wanneer de inlaatkleppen nog openstaan)?

Comfort? Wat is dat? Bloed pissen zul je!

Offline darkproject

  • 35i Vraagbaak
  • 35i A-holic
  • ******
  • Berichten: 2523
  • Karma: +0/-0
Backfire - Wat is de oorzaak?
« Reactie #24 Gepost op: 21 juli, 2008, 18:35 »
een warmere bougie kan vergeleken met een koudere bougie veel minder warmte afgeven aan de cilinderkop.
als de temperatuur van de elektrode te hoog is dan zal de brandstof op de elektrode te snel verdampen.
dit resulteert in een te hoge compressie en te vroege ontsteking van het brandstof/lucht mengsel.

maar de bougie die jij hebt is te koud

hoe hoger t getal hoe kouder de bougie


als de bougie te koud is dan zal de bougie bedekt zijn met een laagje kool

dit koollaagje hoeft niet te komen door een te koude bougie
het kan ook zijn dat het mengsel brandstof/lucht te rijk is

is de bougie te warm dan zal deze wit zijn

en net zoals de koolaanslag op de te koude bougie hoeft deze witte aanslag ook niet perse te komen van een te warme bougie
het mengsel brandstof/lucht kan ook te arm zijn

maar 6 en 7 schheelt niet veel dus ik denk dat je t niet bij de bougies moet zoeken

al is 6 natuurlijk wel beter omdat deze voorgeschreven is

ik denk eerder dat je t in de
onstekings tijdstip
valse lucht
lucht/brandstof verhouding moet zoeken
STATIC DRIVERS , CAN'T GET IT UP ...

golf mk1 5drs 
 golf mk3
 passat B5 on air

Offline jetta16v

  • Globaal Moderator
  • 35i Uberspammer
  • **********
  • Berichten: 10980
  • Karma: +44/-2
  • Woonplaats: somewhere in the Netherlands
Backfire - Wat is de oorzaak?
« Reactie #25 Gepost op: 21 juli, 2008, 22:01 »
de rubberen voet van je carb/injectie wil ook nog wel eens scheuren dan trekt hij ook valse lucht
it is what it is , and isn't it what it is then it aint what it is :-P

Offline darkproject

  • 35i Vraagbaak
  • 35i A-holic
  • ******
  • Berichten: 2523
  • Karma: +0/-0
Backfire - Wat is de oorzaak?
« Reactie #26 Gepost op: 21 juli, 2008, 22:41 »
idd ja zal niet dev eerste zijn  :mrgreen:  :wink:
STATIC DRIVERS , CAN'T GET IT UP ...

golf mk1 5drs 
 golf mk3
 passat B5 on air

Offline 35iB4

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 124
  • Karma: +0/-0
Backfire - Wat is de oorzaak?
« Reactie #27 Gepost op: 24 juli, 2008, 19:51 »
Die van mij liep een tijdje geleden zeer beroerd bij warm blok, bleek de rubbervoet onder gashuis te zijn.  :mad:  is vrij makkelijk te vervangen :mrgreen:
Tuur

Always room enough in a 35iB4 Variant

Offline Moses35i

  • Administrator
  • 35i Uberspammer
  • ***********
  • Berichten: 8153
  • Karma: +42/-1
  • Woonplaats: irgendwo
Backfire - Wat is de oorzaak?
« Reactie #28 Gepost op: 24 juli, 2008, 19:55 »
Hoe kan ik controleren of deze nog goed is? Voor hetzelfde geld is deze na ruim een jaar stuk, kan ik nog eens....

Comfort? Wat is dat? Bloed pissen zul je!

Offline darkproject

  • 35i Vraagbaak
  • 35i A-holic
  • ******
  • Berichten: 2523
  • Karma: +0/-0
Backfire - Wat is de oorzaak?
« Reactie #29 Gepost op: 24 juli, 2008, 20:05 »
als ie echt kapot is kun je de unit zo omhoog trekken

anders is t makkelijk te controleren door

met lopende motor
de unit heen en weer te bewegen
is ie lek dan hoor je m zuigen
STATIC DRIVERS , CAN'T GET IT UP ...

golf mk1 5drs 
 golf mk3
 passat B5 on air