0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.
En dat zijn vast ook Opa's?
Citaat van: "Riesh"Onze buitenlucht bestaat voor 78% uit stikstof (N2) en 21% uit zuurstof (O2)zie ook: http://www.lenntech.nl/lucht-samenstelling.htmPerslucht, de lucht die via een compressor in onze bandjes gaat dus ook.Derhalve heeft het vullen met N2 naar mijn mening niet erg veel nut.En als je na het vullen vocht in je banden hebt dan moet je bandenboer wat vaker het waterfilter van zijn compressor vervangenhet gaat erom dat die 21% iedere keer verloren gaat en het maakt niet uit of je een droger er tussen hebt zitten de lucht in de banden word warm en koelt dan weer af dan krijg je condensvorming in de band het is niet veel maar binnenventielen corroderen daardoor waardoor de kans op leeglopen nog groter word ( zuurstof maakt corrosie mogelijk ) ......vriend je kunt met nog 30 argumenten komen maar dit win je niet ik doe dit werk nog niet zo gek lang maar na 23 jaar mag je wel wat weten over banden denk ik enig nadeel is dat je geen motorfietsen en hoge snelheids auto's ermee kan doen ivm de tempraturen die de band moet hebben om optimaal te presteren het duurt namelijk langer voor dat de band op tempratuur is
Onze buitenlucht bestaat voor 78% uit stikstof (N2) en 21% uit zuurstof (O2)zie ook: http://www.lenntech.nl/lucht-samenstelling.htmPerslucht, de lucht die via een compressor in onze bandjes gaat dus ook.Derhalve heeft het vullen met N2 naar mijn mening niet erg veel nut.En als je na het vullen vocht in je banden hebt dan moet je bandenboer wat vaker het waterfilter van zijn compressor vervangen
Citaat van: "jetta16v"Citaat van: "Riesh"Onze buitenlucht bestaat voor 78% uit stikstof (N2) en 21% uit zuurstof (O2)zie ook: http://www.lenntech.nl/lucht-samenstelling.htmPerslucht, de lucht die via een compressor in onze bandjes gaat dus ook.Derhalve heeft het vullen met N2 naar mijn mening niet erg veel nut.En als je na het vullen vocht in je banden hebt dan moet je bandenboer wat vaker het waterfilter van zijn compressor vervangenhet gaat erom dat die 21% iedere keer verloren gaat en het maakt niet uit of je een droger er tussen hebt zitten de lucht in de banden word warm en koelt dan weer af dan krijg je condensvorming in de band het is niet veel maar binnenventielen corroderen daardoor waardoor de kans op leeglopen nog groter word ( zuurstof maakt corrosie mogelijk ) ......vriend je kunt met nog 30 argumenten komen maar dit win je niet ik doe dit werk nog niet zo gek lang maar na 23 jaar mag je wel wat weten over banden denk ik enig nadeel is dat je geen motorfietsen en hoge snelheids auto's ermee kan doen ivm de tempraturen die de band moet hebben om optimaal te presteren het duurt namelijk langer voor dat de band op tempratuur isach, een bandenboer heeft er natuurlijk altijd profijt bij (financieel gewin) als ik mijn banden laat vullen met stikstof...http://www.consumer.org.nz/news/view/nitrogen-in-car-tyres/274
Mensen we rijden toch niet mee in de formule 1 waar banden echt warm worden. ik vind stikstof de grootste onzin theoretisch klopt het inderdaad maar wanneer moet je nou echt je band oppompenIk heb het alleen als ze lek zijn Ook zo iets.Ik werk in een automaterialen zaak met een banden service. Dan vragen mensen wel eens, hoeveel bar moet ik de banden pompen.Man doe nie zo moeilijk druk er 2 bar voor kleine auto's in en grotere 2,5 klaar haha net of je het verschil verneemt 2,2 of 2 bar
Jongens jongens jongens, geen ruzie maken over hoeveel bar.. Zolang ze ni leeg zijn is het goed. Heb je flink getrokken banden moet je ze heel goed op spanning houden..
Tussen 2,0 en 2,2 zul je zeker verschil voelen
mee eens maar boven de 2,5 merk ej dat niet meer alleen kun je aan het slijtagebeeld zien of een band te hard of te zacht is geweest en zelfs dat verschilt héél erg duidelijk per merk , voorbeeldje een bridgestone op 2,5 slijt mooier als een michelin want een michelin hou je op het midden niks meer over