Recente berichten

[01 april, 2024, 21:31]

[04 december, 2023, 17:05]

[30 november, 2023, 21:40]

[06 oktober, 2023, 23:25]

[27 juli, 2023, 11:59]

[22 april, 2023, 20:03]

[26 januari, 2023, 17:56]

[10 januari, 2023, 23:07]

[10 januari, 2023, 22:40]

[29 december, 2022, 14:18]

[24 december, 2022, 16:29]

[18 oktober, 2022, 20:16]

[12 augustus, 2022, 23:53]

[04 augustus, 2022, 08:43]

[20 juli, 2022, 21:01]
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
19 mei, 2024, 18:55

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Auteur Topic: van 1.8cl naar 2.0gti info gevraagd  (gelezen 3565 keer)

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Crown

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 324
  • Karma: +0/-0
van 1.8cl naar 2.0gti info gevraagd
« Gepost op: 23 mei, 2009, 15:55 »
ik kan een kompleet motorblok met toebehoren overnemen uit een golf 3

het gaat om een 2.0 gti blok

nu vroeg ik me af.....kan dit zo worden overgezet in mijn passat 1.8cl???

of moet dan ook de aandrijfassen etc. overgezet worden???

alle info is welkom  :cheers:

Offline Crown

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 324
  • Karma: +0/-0
van 1.8cl naar 2.0gti info gevraagd
« Reactie #1 Gepost op: 23 mei, 2009, 23:22 »
niemand?  :sad:

Offline johan

  • 35i Gebruiker
  • **
  • Berichten: 89
  • Karma: +0/-0
van 1.8cl naar 2.0gti info gevraagd
« Reactie #2 Gepost op: 23 mei, 2009, 23:54 »
versnellingsbak + aandrijfassen kunnen blijven, of de bak van de golf 3 moet beter zijn.
verder zal je de kabelboom aan moeten passen en misschien de uitlaat.
van 1.8 naar 2.0 is niet zo heel moeilijk, heb vaker gedaan dus als je iets wil weten dan vraag maar raak.

grt johan
1992 Passat Variant GL VR6 aut (for sale)
1986 LT40 2.5tdi 1981 Jetta GL 2.0 aug
1986 Jetta vr6 1982 Golf tdi-p 1974 Chevy Van 5.7

Offline Crown

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 324
  • Karma: +0/-0
van 1.8cl naar 2.0gti info gevraagd
« Reactie #3 Gepost op: 24 mei, 2009, 10:49 »
ok dus het is goed te doen dat is mooi  :mrgreen:
wat moet er precies aan de kabelboom worden aangepast?

gr ramon

Offline Domi

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 271
  • Karma: +0/-0
van 1.8cl naar 2.0gti info gevraagd
« Reactie #4 Gepost op: 24 mei, 2009, 10:56 »
Wat voor golf 3 GTI motor heb je??? De 2E of de ADY.
Zet in ieder geval de kabelboom wel om. Dus de kabelboom meenemen die bij het blok hoort. En ook de computer die erbij hoort.
Electronica van een 1800 en 2000 is niet hetzelfde.
Versnellingsbak van je 1800 kun je laten zitten, een 2000 past er zo op.
Uitlaat spruitstuk van je 1800 kan op de 2000.

Ik heb in mijn Passat GT 2E nu ene Golf 3 GTI ADY motor. Maar we hebben het complete injectiesysteem van de 2E gebruikt. Dus kon ik de kabelboom laten zitten. Er zit verschil in de injectie systemen. versnellingsbak van de 2E heb ik ook laten zitten.

Ik heb evt voor jouw nog wel een complete Golf 3 GTI kabelboom liggen incl computer. Helemaal compleet. En ook heb ik wel een injectiesysteem die bij de kabelboom hoort. incl inlaat spruitstuk.
Dus als je een kale 2 lliter koop heb ik de rest wel voor je  :wink:

Offline Crown

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 324
  • Karma: +0/-0
van 1.8cl naar 2.0gti info gevraagd
« Reactie #5 Gepost op: 24 mei, 2009, 11:08 »
het blok zit nog in de golf en is nog kompleet,dus dan gaat de kabelboom ook mee,de bak ook want die is net even wat beter dan de 1800
kan dit alles voor weinig overnemen en aangezien mijn koppeling toch vervangen moest worden doen we nu het hele blok met bak en al  :mrgreen:

thanks voor de info  :cheers:

Offline Domi

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 271
  • Karma: +0/-0
van 1.8cl naar 2.0gti info gevraagd
« Reactie #6 Gepost op: 24 mei, 2009, 11:28 »
suc6.

Reden van de kabelboom is dus dat de 2liter meer aansluitingen op het blok heeft ivm de injectie en de computer.
Maar het is allemaal goed te doen. Zekeringkasten zijn volgens mij ook gelijk. Maar dat kun je wel even checken in die golf 3.

Het is een Golf 3 GTI motor maar is gewoon 115 PK net als een Passat 2.0i.  :wink:  Rijdt hetzelfde hoor. :mrgreen:  Onderin heb je wat meer trekkracht.

Heeft die golf 3 een stangenbak of een kabelbak????? Ik had dus een 95er blok die een stangenbak had  :roll:  Daar kon ik dus niks mee.

Offline Crown

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 324
  • Karma: +0/-0
van 1.8cl naar 2.0gti info gevraagd
« Reactie #7 Gepost op: 28 mei, 2009, 14:41 »
nog even over de bak van de golf: het is er een met kabel,
en in mijn passat is hydraulisch  :sad:
 
nu de vraag: kan dit omgebouwd worden? dus de bak van de golf naar de passat? en hoe zit het dan met de pendalen?

nog een vraag over de kabelboom: kan er iemand helpen met het aansluiten hiervan?? of anders een schema van de aansluitingen??

het blok en bak overzetten is geen probleem,we zitten alleen nog ff met vragen over die stangenbak en kabelbak en kabelboom,als dit alles duidelijk is kunnen we beginnen met de ombouw  :drive:

Offline Crown

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 324
  • Karma: +0/-0
van 1.8cl naar 2.0gti info gevraagd
« Reactie #8 Gepost op: 29 mei, 2009, 12:54 »
upje

Offline johan

  • 35i Gebruiker
  • **
  • Berichten: 89
  • Karma: +0/-0
van 1.8cl naar 2.0gti info gevraagd
« Reactie #9 Gepost op: 30 mei, 2009, 00:24 »
bak is om te bouwen, je moet dan de schakelpook ook mee overzetten, koppeling is ook hydraulisch te maken, kan zijn dat je je pedalenset moet aanpassen, kan zijn dat het van de golf over te bouwen is,
zekeringkast is in grote lijnen het zelfde, stekkers + kabelboom van de oude motor er uit, stekkers + kabels van nieuwe motor erin, en dan zou het al moeten kunnen lopen. kabelboom van de verlichting is als het goed is nog apart bij de golf en de passat, alleen die van de ruitenwisser zit in de golf kabelboom maar dat wijst vanzelf.
flens van de aandrijfassen kan ook nog verschil in zitten. is op te lossen door de binnenste homokineten van de golf 3 op de assen van de passat te zetten.
versnellingsbak van de golf zou ik in ieder geval wel mee overzetten, deze schakelen en koppelen veel fijner.
schema van de golf heb ik hier op de pc staan, die van de passat niet.
1992 Passat Variant GL VR6 aut (for sale)
1986 LT40 2.5tdi 1981 Jetta GL 2.0 aug
1986 Jetta vr6 1982 Golf tdi-p 1974 Chevy Van 5.7