Recente berichten

[01 april, 2024, 21:31]

[04 december, 2023, 17:05]

[30 november, 2023, 21:40]

[06 oktober, 2023, 23:25]

[27 juli, 2023, 11:59]

[22 april, 2023, 20:03]

[26 januari, 2023, 17:56]

[10 januari, 2023, 23:07]

[10 januari, 2023, 22:40]

[29 december, 2022, 14:18]

[24 december, 2022, 16:29]

[18 oktober, 2022, 20:16]

[12 augustus, 2022, 23:53]

[04 augustus, 2022, 08:43]

[20 juli, 2022, 21:01]
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
21 mei, 2024, 14:24

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Auteur Topic: Lastig startende B4  (gelezen 4646 keer)

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Psst96

  • 35i Nieuweling
  • *
  • Berichten: 19
  • Karma: +0/-0
Lastig startende B4
« Gepost op: 01 maart, 2012, 22:08 »
Hallo, sinds 2 jaar rij ik eigenlijk probleemloos in me passat 1.8 '96.
Maar sinds enkele dagen wil hij niet lekker aanslaan, d'r zit net een nieuwe accu in dus ik kan het wel even volhouden tot hij wel aanslaat. Maar het begint vervelend te worden.

Als 'ie loopt gaat alles weer prima, parkeren boodschappen doen etc geen probleem. tot de volgende dag.

Ik sleutel geregeld aan oude motorfietsen dus ik denk aan choke of koudestart oid, maar goed hier zitten de vw kenners.

Iemand een idee waar ik specifiek naar kan/moet kijken?

Alvast bedankt

Offline jetta16v

  • Globaal Moderator
  • 35i Uberspammer
  • **********
  • Berichten: 10980
  • Karma: +44/-2
  • Woonplaats: somewhere in the Netherlands
Re: Lastig startende B4
« Reactie #1 Gepost op: 01 maart, 2012, 23:18 »
ik zou eens kijken of je wel druk hebt op de brandstofleiding hebt als de auto een tijdje stil hebt gestaan , het klinkt alsof hij te lang geen brandstof krijgt dus dan kan de accumulator ( die houd het systeem op druk ) en die zit verwerkt in de brandtofpomp .

ook kun je eens kijken of hij wel vonkt want de bobine kan ook nog wel es kapot gaan

BDP sensor ?? tja zijn zat redenen waarom hij dit kan hebben maar ik gok de eerste , het is ook erg lastig om vanaf een topic een storing te bepalen  :wink:
it is what it is , and isn't it what it is then it aint what it is :-P

Offline vwpassat

  • 35i A-holic
  • ******
  • Berichten: 2028
  • Karma: +5/-0
  • Woonplaats: Zaandam
Re: Lastig startende B4
« Reactie #2 Gepost op: 01 maart, 2012, 23:59 »
ik denk dat  het je bobine is

Offline Moses35i

  • Administrator
  • 35i Uberspammer
  • ***********
  • Berichten: 8153
  • Karma: +42/-1
  • Woonplaats: irgendwo
Re: Lastig startende B4
« Reactie #3 Gepost op: 02 maart, 2012, 08:53 »
Zou ook doodgewoon vocht kunnen zijn. Sinds een dag of wat is het niet bepaald droog qua vochtigheid. Denk hierbij aan mist enzo. Bougiekabels, verdeelkap en kabel vanaf de verdeelkap naar de bobine wellicht last van scheurtjes/ouderdom?

Comfort? Wat is dat? Bloed pissen zul je!

Offline Renkie

  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 111
  • Karma: +0/-0
Re: Lastig startende B4
« Reactie #4 Gepost op: 02 maart, 2012, 09:26 »
Wat ook nog kan: Troep in de tank wat na lang stilstaan voor de vlotter komt te liggen (laagste punt vd tank)

Offline Psst96

  • 35i Nieuweling
  • *
  • Berichten: 19
  • Karma: +0/-0
Re: Lastig startende B4
« Reactie #5 Gepost op: 02 maart, 2012, 21:33 »
Yep ik weet dat het lastig is om te bepalen wat het probleem is vanachter een pc, het gaat mij ook om wat ideeën.
Vocht zou kunnen maar volgens mij reageert het blok anders , evenals vuil in de tank....

Alhoewel, zou een sterk vervuilt benzine filter dit ook kunnen veroorzaken? redenerend op een te lage benzinedruk vanaf de pomp .
Aangezien mijn lieftallige vriendin altijd wil uitproberen tot hoever de tank echt leeg kan, nog net voldoende dat IK de pomp kan halen om hem weer vol te gooien.
Filter normaal toch ca 30K of 2 jaar? (Wphb ligt in de schuur)

Verdeelkap + rotor + kabels eind 2011 vervangen, bobine zou nog kunnen maar ik gok voorlopig nog op brandstof probleem.

Alvast bedankt, ga morgen wat proberen

Offline sjaak66

  • 35i A-holic
  • ******
  • Berichten: 2346
  • Karma: +54/-0
  • Woonplaats: Nunspeet
Re: Lastig startende B4
« Reactie #6 Gepost op: 02 maart, 2012, 21:45 »
Zou heel goed kunnen dat je brandstof filter vervuilt is door dat je je tank bijna heb leeg gereden,ik zou die vervangen kijken of het probleem dan verholpen is.

Offline Frans P

  • 35i Kenner
  • ****
  • Berichten: 838
  • Karma: +1/-0
  • Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug - Doorn
Re: Lastig startende B4
« Reactie #7 Gepost op: 02 maart, 2012, 22:58 »
Zou heel goed kunnen dat je brandstof filter vervuilt is door dat je je tank bijna heb leeg gereden,ik zou die vervangen kijken of het probleem dan verholpen is.

Ik vermoed ook de benzinetoevoer. 

Offline Psst96

  • 35i Nieuweling
  • *
  • Berichten: 19
  • Karma: +0/-0
Re: Lastig startende B4
« Reactie #8 Gepost op: 04 maart, 2012, 16:14 »
Goed.... of eigenlijk niet.....
Heb nu 2 problemen, lijkt op versleten contactslot, bij sleutel omdraaien hoor ik geen startmotor. Paar keer proberen en opeens wel... maar wil hij niet meteen aanslaan.
Uiteindelijk kan ik wel blijven starten tot motor aanslaat.

Bij onderdelenleverancier (die geen brandstoffilter had liggen  :mad:) weer het zelfde, sleutel omdraaien en niks....
paar x niks, draai stuur een beetje, starten lopen... miscchien toeval van het stuur maar feit blijft dat het nu wel beetje iritant wordt.
Startmotor? startrelais? of contact?  :roll: Ik hoor geen klikken van het relais maar als relais stuk is doet hij het WEL of hij doet het NIET. Niet soms wel/soms niet.
Kom ik uit bij het contactslot....

Het is WEL zo.... hij laat me nog steeds NIET staan   :drive: ('t kan alleen even duren... heb je haast schat ? :mrgreen:)

Offline jetta16v

  • Globaal Moderator
  • 35i Uberspammer
  • **********
  • Berichten: 10980
  • Karma: +44/-2
  • Woonplaats: somewhere in the Netherlands
Re: Lastig startende B4
« Reactie #9 Gepost op: 04 maart, 2012, 22:09 »
zwarte blok achter het contactslot gaat nog wel es kapot en dat zou ook wel es de reden kunnen zijn van het niet aanslaan van de motor


en ik zou zelf es de tank bijna leeg rijden en als de vrouw dan weggaat , net voordat ze de deur dichtrekt nog even roepen '' oh je moet nog wel even tanken schat'' :lol: dan heeft ze in een keer geen haast om naar de kapper toe te gaan :lol:
it is what it is , and isn't it what it is then it aint what it is :-P

Offline bulldogs cabrio

  • 35i A-holic
  • ******
  • Berichten: 2897
  • Karma: +0/-0
  • Woonplaats: Somwhere over the rainbow
Re: Lastig startende B4
« Reactie #10 Gepost op: 05 maart, 2012, 10:23 »
heb in het begin dat ik de passat kocht hetzelfde gehad.zwarte blokje inderdaad vervangen,kost rond de 30 euro bij de dealer.kunt ook testen of de auto meteen start door de startmotor polen met elkaar te verbinden door middel van een degelijke geisoleerde schroevendraaier.(je wilt namelijk geen optatert krijgen als je hem zo start :wink: sleutel wel op contact zetten.zo heb ik hem in het begin gestart toen ik op het blokje moest wachten (2 dagen).
BMW E39 523i full options

Offline Psst96

  • 35i Nieuweling
  • *
  • Berichten: 19
  • Karma: +0/-0
Re: Lastig startende B4
« Reactie #11 Gepost op: 18 maart, 2012, 15:41 »
Bedankt voor alle reacties, heb het benzinefilter nog vervangen maar dit mocht niet baten.
Omdat de vriendin graag met een beetje zekerheid wil autorijden en ik geen tijd en zin heb om ieder weekend onder de auto te kruipen, tevens de te verwachten onkosten (oa. distributie/schokdempers voorzijde/remmen achterzijde) heb ik besloten (onder lichte druk  :mad:) de passat in te ruilen.

Heb nog paar wielen en banden liggen, misschien kan ik er iemand gelukkig mee maken, maar zie hiervoor verkoop topic.