0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.
Als er een duidelijk slijtagespoor over het midden van de distri-riem loopt, zou ik hem zo-wie-zo vervangen inclusief rollen...
Er zit een streepvormig iets over het midden. Deze riem vervangen is het volgende projectje. De beide v-snaren waren echt erg. (Foto verwijderd uit citaat.)
als je een distributie riem van een abs motor, al een projectje noemt. Zal het wel spannend worden.
eerste keer deed ik het met de ogen dicht ja.... pas na een paar keer gingen ze open ... of bedoel jij wat anders
Als je nog nooit een dis.riem hebt gedaan dan is dat idd spannend , denk zelf eens hoe het was de eerste keer of deed jij het de eerste keer gelijk al met je ogen dicht ???
even goed de tandwieltjes merken en er kan niets meer fout gaat
Ik zit aan een werkwijze te denken. Met een truukje zet ik het bovenste nokkenas wiel vast. Onderste wiel zal ook een maniertje voor zijn maar daar ben ik nog niet uit. Met witte stift, of zo iets, markeer ik de riem en op exact dezelfde plaats (inham van de tand) het nokkenas- en tandriemwiel.Die punten breng ik over op de nieuwe riem op exact dezelfde plaats. En die plaats ik synchroon met de punten op nokkenas- en tandwiel.