0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.
De V.A.G groep heeft idd een probleem met cuppende banden , advies wat wij destijds van Pon hebben gehad was om de 10.000km wisselen van voor naar achter en NIET kruislings ( das de prehistorische methode ) want een bandenkarkas gaat zich zetten naarmate de km verstrijken en als je die ''zetting'' dan ineens 10.000 de andere kant op laat draaien vind geeneen band leuk met kans op breuken en de gevolgen daarvan .verlagen helpt ook tegen cuppen de auto word stugger waardoor de band regelmatiger afslijt , goede uitlijning helpt ook zeker voor de voorbanden want ook die kunnen cuppen welliswaar veel minder als de achterkant maar toch .Bandenspanning is in dit verhaal ook wel erg belangrijk , hard opgepompte banden cuppen eerder als banden die op adviesspanning staan dus de ''getrokken'' jongens onder ons zijn de eerste gelukkigen kortom banden kunnen gaan cuppen vanwege de soepele ophanging en ''slappe'' schokdempers en is helaas niet helemaal te vermijden .Volg bovenstaande tips op en je geniet langer van je banden , eventuele gecupte banden , mits niet te erg , kunnen ook nog ''getrimd'' worden dmv een tyre-trimmer alleen niet iedere bandenspecialist heeft er een maar het filliaal Euromaster Elst ( Gelderland ) heeft er eentje staan .Eventuele vragen kan ik beantwoorden ik ben nog niet zo lang bandenspecialist dus wie weet kan ik iets niet beantwoorden #geen geldige Youtube Link#Een tyre-trimmer haalt er geen hele mm's af maar echt alleen het probleemgebied dus afhankelijk van de ernst van het cuppen
Klopt op zich wel van die achteras, echter onder een Golf3 zit dezelfde constructie volgens mij en daar lijkt het minder erg (Mijn vriendin rijdt in een Golfje 3)Twijfel om anders toch maar in het voren de achterasrubbers te laten vervangen want ik lees dt deze het wel negatief kunnen beïnvloeden.Maar in ieder geval goed om te horen dat het meer in het model auto zit dan specifiek mijn auto, nu nog een oplossen. Ik heb wel eens gehoord van onderdelen die de stand (camber) van de achterwielen kunnen beïnvloeden maar nooit iets concreets kunnen vinden