Recente berichten

[01 april, 2024, 21:31]

[04 december, 2023, 17:05]

[30 november, 2023, 21:40]

[06 oktober, 2023, 23:25]

[27 juli, 2023, 11:59]

[22 april, 2023, 20:03]

[26 januari, 2023, 17:56]

[10 januari, 2023, 23:07]

[10 januari, 2023, 22:40]

[29 december, 2022, 14:18]

[24 december, 2022, 16:29]

[18 oktober, 2022, 20:16]

[12 augustus, 2022, 23:53]

[04 augustus, 2022, 08:43]

[20 juli, 2022, 21:01]
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
21 mei, 2024, 13:20

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Auteur Topic: Contactslot  (gelezen 4944 keer)

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline mooi-rood

  • 35i Gebruiker
  • **
  • Berichten: 52
  • Karma: +0/-0
  • Woonplaats: Hardenberg
Contactslot
« Gepost op: 21 mei, 2012, 09:31 »
Goedenmorgen één allen

Heb een paar vraagjes ( ik denk da,k het antwoord al wel weet ) Het gaat om het contactslot van mijn B3 uit 91, waneer ik hem s,morgens start is er niks aan de hand, maar in de loop van de dag moet ik steeds vaker de sleutel een beetje heen en weer  knooien om hem gestart te krijgen, en het word helemaal feest als ik hem een paar keer achter elkaar moet starten.
Heb al in het werkplaats handboek gekeken of ik er wat over vinden kan , maar daar staat niets in
Resumé: Moet ik het hele contactslot vervangen ?
            : Is er een mogelijkheid om het slot te reviseren ?
            : Is het veel werk om het slot te vervangen ?

Mvgr   Manfred
" K,BEN  ZO  BLIJ  D,AK  B3  RIJ"

Offline Moses35i

  • Administrator
  • 35i Uberspammer
  • ***********
  • Berichten: 8153
  • Karma: +42/-1
  • Woonplaats: irgendwo
Re: Contactslot
« Reactie #1 Gepost op: 21 mei, 2012, 09:37 »
In de vraagbaak staat hierover idd niets. Misschien heb je iets aan onderstaande link:

http://www.passat35i-forum.nl/forum/index.php?topic=3834.0

Is wel bedoeld voor een Corrado maar voor de 35i staan de aanpassingen onderin. Als je de kappen om de stuurkolom los wilt nemen, moet je eerst de omlijsting van je klokkenspel verwijderen, anders kun je de bovenste kap niet losnemen zonder beschadigingen.

Losnemen bekapping kun je terugvinden in http://www.passat35i-forum.nl/forum/index.php?topic=5036.0

Comfort? Wat is dat? Bloed pissen zul je!

Offline jetta16v

  • Globaal Moderator
  • 35i Uberspammer
  • **********
  • Berichten: 10980
  • Karma: +44/-2
  • Woonplaats: somewhere in the Netherlands
Re: Contactslot
« Reactie #2 Gepost op: 21 mei, 2012, 19:07 »
zou ook wel es het zwarte blokje achter je contactslot kunnen zijn die gaan nog wel es kapot , dat scheelt je een hoop sleutelwerk
it is what it is , and isn't it what it is then it aint what it is :-P

Offline mooi-rood

  • 35i Gebruiker
  • **
  • Berichten: 52
  • Karma: +0/-0
  • Woonplaats: Hardenberg
Re: Contactslot
« Reactie #3 Gepost op: 21 mei, 2012, 19:52 »
Heb vandaag al even contact gehad met de lokale VW dealer, en die had het ook over het contactblokkje A €33,- incl., dus die gaan we morgen maar eens even halen, en een poging doen om de oude te vervangen.

Gr Manfred
" K,BEN  ZO  BLIJ  D,AK  B3  RIJ"

Offline jetta16v

  • Globaal Moderator
  • 35i Uberspammer
  • **********
  • Berichten: 10980
  • Karma: +44/-2
  • Woonplaats: somewhere in the Netherlands
Re: Contactslot
« Reactie #4 Gepost op: 21 mei, 2012, 20:06 »
Heb vandaag al even contact gehad met de lokale VW dealer, en die had het ook over het contactblokkje A €33,- incl., dus die gaan we morgen maar eens even halen, en een poging doen om de oude te vervangen.

Gr Manfred
onderste kap eraf en voila pies of koekie
it is what it is , and isn't it what it is then it aint what it is :-P

Offline Moses35i

  • Administrator
  • 35i Uberspammer
  • ***********
  • Berichten: 8153
  • Karma: +42/-1
  • Woonplaats: irgendwo
Re: Contactslot
« Reactie #5 Gepost op: 21 mei, 2012, 20:29 »
Als het alleen om het blokje zou gaan dan is de onderste kap zeker voldoende. Goep opgemerkt, Peter :bow:

Comfort? Wat is dat? Bloed pissen zul je!

Offline mooi-rood

  • 35i Gebruiker
  • **
  • Berichten: 52
  • Karma: +0/-0
  • Woonplaats: Hardenberg
Re: Contactslot
« Reactie #6 Gepost op: 22 mei, 2012, 16:28 »
Now het contactslot werkt weer naar behoren  :clap: ennuh dat pies of koekie werd een beste hap, want het contactblok in het huis moest verv worden, dus sttuurwiel er maar af,handels eraf,tja en dan.....d,r moet nog wat van de stuurstang af, anders krijg je het huis er niet af, en die adapter krijg je er alleen maar af met een kleine poelitrekker..... :mad: en die heb ik niet, de lokale ijzerboer had er wel een á €65,-.....von,k een beetje jammer geld voor die ene keer,gamma en praxis verkoopmeneren keken al heel bedenkelijk......werd hem dus ook niet, bij conrad gekeken ,ging dan weer twee dagen duren voordat ik het thuis had (duurt mu te lang ), en volgens de reviews was het ook nog van dat pisbakken ijzer....... :idea:mijn broertje is werkzaam bij lokale daf vrachtwagenreperateur, die maareens gebeld, en verdomd, die had er zelfs twee hangen die k wel even mocht gebruiken,fiets stofvrij gemaakt en met de kett,n strak noar mien breur,om een lang zwats verhaal kort te maken alles is inmiddels weer in elkander gezet, en het gaat weer zoals,t heurt.

Dus topic kan op  :lock:

Gr MAnfred
" K,BEN  ZO  BLIJ  D,AK  B3  RIJ"

Offline jetta16v

  • Globaal Moderator
  • 35i Uberspammer
  • **********
  • Berichten: 10980
  • Karma: +44/-2
  • Woonplaats: somewhere in the Netherlands
Re: Contactslot
« Reactie #7 Gepost op: 23 mei, 2012, 18:32 »
Now het contactslot werkt weer naar behoren  :clap: ennuh dat pies of koekie werd een beste hap, want het contactblok in het huis moest verv worden, dus sttuurwiel er maar af,handels eraf,tja en dan.....d,r moet nog wat van de stuurstang af, anders krijg je het huis er niet af, en die adapter krijg je er alleen maar af met een kleine poelitrekker..... :mad: en die heb ik niet, de lokale ijzerboer had er wel een á €65,-.....von,k een beetje jammer geld voor die ene keer,gamma en praxis verkoopmeneren keken al heel bedenkelijk......werd hem dus ook niet, bij conrad gekeken ,ging dan weer twee dagen duren voordat ik het thuis had (duurt mu te lang ), en volgens de reviews was het ook nog van dat pisbakken ijzer....... :idea:mijn broertje is werkzaam bij lokale daf vrachtwagenreperateur, die maareens gebeld, en verdomd, die had er zelfs twee hangen die k wel even mocht gebruiken,fiets stofvrij gemaakt en met de kett,n strak noar mien breur,om een lang zwats verhaal kort te maken alles is inmiddels weer in elkander gezet, en het gaat weer zoals,t heurt.

Dus topic kan op  :lock:

Gr MAnfred
goed verhaal Manfred , je mag blijven  :mrgreen:
it is what it is , and isn't it what it is then it aint what it is :-P