0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.
Hè hè, los! Heb engelen geduld maar was in staat hele stuur kolom eruit te raggen Heb wat foto's gemaakt die het duidelijker maken :)
Ook ik begin (na 20 jaar) problemen te krijgen bij het contactslot/starten; hij heeft nu 2 X gewijgerd Dat gebeurde beide keer na een koude nacht; na de auto wat heen-en-weer in de versnelling en/of wat morrelen in het slot, startte hij weer probleemloos. (trucjes die ik ergens las...)Ook in de week tussen de 1e en 2e keer verder geen stotteren of zoiets, dus hij start wèl òf niet...Ik verdenk dus mijn contactblokje, want je hoort verder geen relais klikken en de startmotor doet verder ook niks; je merkt zeg maar niet dat die een poging doet, zoals bij een te lege accu.Deze èn de dynamo heb ik dan ook bij de eerste keer gemeten en de waarden zijn goed genoeg.(motor uit: accu 12,3 volt, motor aan: dynamo geeft 13,4 volt)Ik heb ff hier ge-'search-d' en vond o.a. DIT topic en ook wat andere posts:Mijn vragen staan onderaan, maarrr:--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Eerst nog even een kopie van een stukje uit het [ombouw topic-je 35i-cruiser] hier toevoegen (vooral, omdat hier nog wat foto's in staan die handig zijn voor deze how-to!)Het gaat om de volgende post:« Reactie #354 (van 35i-cruiser zèlf) gepost op: 05 november, 2012, 14:56 »Flink wat frustraties later, vanwege die briljante stuurnaafdikteadapter Het gedeelte met contactsleutelbehuizing moet er dus echt vanaf om bij het verdome schroefje te komen...(Foto verwijderd uit citaat.)Je stuurnaaf ziet er dan zo uit(Foto verwijderd uit citaat.)--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------(vervolg:)Ik kijk dus toch wel een beetje tegen deze klus op......en paar vragen:1)-is het nummer van het Corrado-contactblokje (foto bovenaan) hetzelfde/passend op een 35i ? te weten: 6NO 905 8652)-Is dit een erg moeilijke klus, of is het voor een doe-het-zelver wel goed te doen?3)-Om de klus te klaren is dus een poelietrekker noodzakelijk; moet dit een supersterke-, grote- of speciale- zijn,of is een simpele van bijv. Conrad of een '2e hands-je' ook wel goed genoeg?(ik heb er zelf nog geen één en zal 'm ook niet vaak nodig hebben, denk ik)4)-Die adapterbus/-ring zal wel ongeveer 2 à 3 cm in doorsnede zijn?...maar mss woont er wel iemand in de buurt van Beverwijk waar ik naartoe kan gaan voor wat hulp en/of poelietrekker?
Hi,the video shows you how to diagnose and how to replace the ignition starter switch at a Passat 35i. For this repair the steering wheel, the lock and the reduction sleeve on the steering column has to be removed. Especially pulling the reduction sleeve might be a problem. The video gives you a step by step instruction for this repair:#geen geldige Youtube Link#The video has a German soundtrack but English subtitles are available at YouTube. If you don't see them by default, watch the video directly at YouTube and press the subtitle button below the video frame.Enjoy it,Jürgen