Passat35i-forum.nl
Passat 35i gerelateerd => How-To-Do: Passat 35i => Topic gestart door: bulldogs cabrio op 13 maart, 2011, 16:14
-
en hier een how to als je je chip wilt vervangen.
geld alleen voor de benzine modellen.dit omdat dat ze bij de diesel dicht gegoten zijn!
benodigdheden:
-schroevendraaier groot-plat
-schroevendraaier groot-kruis
-uitwendige torx schroevendraaier
-steeksleutel maat 10
gemiddelde tijdsduur:
-15 minuten
graaf je ECU tevoorschijn :wink:
schroef de ECU los (2x m6 boutje met kop 10) de schroef aan de voorzijde hoeft maar een paar slagen los.
Om de stekker los te krijgen trek de klem die aan de voorzijde zit naar je toe(als je aan de voorzijde van de auto staat):
(http://img43.imageshack.us/img43/158/ct5.png) (http://img43.imageshack.us/i/ct5.png/)
de ECU zit nu los, haal deze uit de auto.
schroef de 2 schroeven (kruis) los die aan de stekkerzijde van de ECU zitten:
(http://img193.imageshack.us/img193/3201/ct6v.png) (http://img193.imageshack.us/i/ct6v.png/)
Klik de ECU los van het metalen frame.
Schroef de 4 torx schroeven los(deze zitten vaak vastgeroest):
(http://img21.imageshack.us/img21/8008/ct7z.jpg) (http://img21.imageshack.us/i/ct7z.jpg/)
schuif de behuizing los.
verwijder de plastic kap over de EPROM(chip):
(http://img696.imageshack.us/img696/9990/ct8.jpg) (http://img696.imageshack.us/i/ct8.jpg/)
verwijder de EPROM. Let op aan welke zijde het hapje uit de EPROM zit.
nieuwe chip erin, en monteren maar:)
gebruikte foto's vr6 forum
-
wil alleen bij de benzine uitvoeringen.
bij de tdi's is hij volledig dicht gegoten :wink:
-
wil alleen bij de benzine uitvoeringen.
bij de tdi's is hij volledig dicht gegoten :wink:
thanks voor de info,how to aangepast :mrgreen:
-
Bij mij (1.8 ABS) zit het vast gesoldeerd :wink:
-
Het is mogelijk dat de eprom is vast gesoldeerd ,dan moet je hem weer losmaken :wink:
maar meestal zit hij in een contra stekker gestoken.die dan weer op je printplaat zit vast gesoldeerd
-
Het is mogelijk dat de eprom is vast gesoldeerd ,dan moet je hem weer losmaken :wink:
Je meent't :shock:
:mrgreen:
Voor mij de reden dat ik m'n toeningtjip er nog niet in heb zitten. eerst een back-up ECU regelen :neutral:
-
Het is mogelijk dat de eprom is vast gesoldeerd ,dan moet je hem weer losmaken :wink:
Je meent't :shock:
:mrgreen:
Voor mij de reden dat ik m'n toeningtjip er nog niet in heb zitten. eerst een back-up ECU regelen :neutral:
ik hoop dat het gemakkelijk gaat, want ik heb zojuist een vr6 specialist chip gekocht :clap: :clap:
-
Lijkt me zoiezo niet verkeerd om een back up ECU te hebben,wanneer je hiermee aan de gang gaat.
-
Lijkt me zoiezo niet verkeerd om een back up ECU te hebben,wanneer je hiermee aan de gang gaat.
als er gesoldeert moet worden wel ja, als het gewoon plug&play is zoals in de how to ben ik er niet zo bang voor :wink:
-
ik hoop dat het gemakkelijk gaat, want ik heb zojuist een vr6 specialist chip gekocht :clap: :clap:
NICE.laat ons weten hoe het gegaan is als je hem ingebouwd hebt.
eventueel kan ik de how to dan nog duidelijker uitvoeren,voor de passat 35i.
-
ik hoop dat het gemakkelijk gaat, want ik heb zojuist een vr6 specialist chip gekocht :clap: :clap:
NICE.laat ons weten hoe het gegaan is als je hem ingebouwd hebt.
eventueel kan ik de how to dan nog duidelijker uitvoeren,voor de passat 35i.
komt goed, ik krijg hem wss dinsdag binnen, en dan ga ik direct aan de slag.
en dan maak ik diect een how to + foto's voor een passat vr6.
de vr6 specialist praat bij deze chip over een vermogen van 190 tot194pk en een geringer brandstofverbruik.... ook daar zal ik ff een verslagje over maken.
zowiezo ff 0 tot 100 en 80 tot 120 meting doen voor en na. dus ben benieuwd
-
ik hoop dat het gemakkelijk gaat, want ik heb zojuist een vr6 specialist chip gekocht :clap: :clap:
NICE.laat ons weten hoe het gegaan is als je hem ingebouwd hebt.
eventueel kan ik de how to dan nog duidelijker uitvoeren,voor de passat 35i.
komt goed, ik krijg hem wss dinsdag binnen, en dan ga ik direct aan de slag.
en dan maak ik diect een how to + foto's voor een passat vr6.
de vr6 specialist praat bij deze chip over een vermogen van 190 tot194pk en een geringer brandstofverbruik.... ook daar zal ik ff een verslagje over maken.
zowiezo ff 0 tot 100 en 80 tot 120 meting doen voor en na. dus ben benieuwd
ik heb nog een ECU liggen met snelle chip voor weinig eindletter A t/m G ikzelf heb J op het eind dus hij zal niet passen :evil:
-
Peter past die ook in een 2.0 8v of gaat dat niet lukken
-
Peter past die ook in een 2.0 8v of gaat dat niet lukken
ik denk het niet maar je kunt even je ECU nummer posten dan vergelijk ik em ff maar ik vrees dat het niet lukken gaat :sad:
-
laat het je nog wel weten, heeft geen haast
-
Waarvoor dient vervanging? Wat is er aan de hand als deze vervangen moet worden?
-
word hier gesproken over een getunede chip :wink:
-
Waarvoor dient vervanging? Wat is er aan de hand als deze vervangen moet worden? :mrgreen:
-
komt goed, ik krijg hem wss dinsdag binnen, en dan ga ik direct aan de slag.
en dan maak ik diect een how to + foto's voor een passat vr6.
de vr6 specialist praat bij deze chip over een vermogen van 190 tot194pk en een geringer brandstofverbruik.... ook daar zal ik ff een verslagje over maken.
Denk dat je dan bedrogen uitkomt
Vr6 specialist zegt nooit dat hij 16 tot 20 pk krijgt
Je mag al blij zijn als je de 16 haalt
Zeker als je geen fris blok hebt en niet gereviseerd is
Zo n chip word gemaakt op je motor en niet een chip voor geschreven en dan op elke ecu passent
Reaktie op voorgaande berichten over vaste en losse chip
Daarbij komt nog kijken dat er wel degelijk 2 soorten chips zijn die zo erin gestoken worden en de versie die vast gesoldeerd word
-
Dank u. :neutral:
-
Als het alleen een chip inzetten is en je hoeft verder niets te doen, dan is het een standaard tune-chip. Als het een 'chip op maat' is, dan komt er toch wel wat meer bij kijken dan 'alleen insteken en klaar'.
Als je meer Nm en/of meer PK's wilt zul je ook aan het blok, de kop en het hele inlaattraject en uitlaat traject het een en ander moeten verbeteren en aanpassen. Dan kun je er wat wat extra's uitpersen maar de grenzen zijn dan ook wel zo'n beetje bereikt (been there, done that).
Uiteraard na deze aanpassingen pas de chip inzetten, testen en eventueel herprogrammeren voor optimale prestaties en/of verbruik of wat je maar wilt. Sommigen geven geen ruk om het verbruik dus die gaan voor optimale prestaties.
En de daadwerkelijke vermogenswinst vind je pas terug wanneer je wagen op de dyno zet en laat testen (en wellicht nog eens aanpassen/programmeren)
Geen idee of de vr6 specialist een dyno heeft, een beetje serieuze tuner/specialist heeft zelf zo'n ding of heeft fatsoenlijke toegang tot een dyno (niet 1x/week maar meerdere malen dagelijks).
Edit:
Grappig dat bijna iedereen het alleen maar over de motor heeft maar de versnellingsbak/koppeling/differentieel vergeet. Wees geen spekkoper en reviseer je bak dan ook gelijk mee. Er zijn zat voorbeelden van bakken die sneuvelden nadat het blok was gekieteld. En als je dan toch bezig bent, maak je vliegwiel dan ook lichter. Of een lichtere van een sterke metaal-legering of je originele zo veel mogelijk afdraaien zonder aan sterkte in te boeten.