Recente berichten

[01 april, 2024, 21:31]

[04 december, 2023, 17:05]

[30 november, 2023, 21:40]

[06 oktober, 2023, 23:25]

[27 juli, 2023, 11:59]

[22 april, 2023, 20:03]

[26 januari, 2023, 17:56]

[10 januari, 2023, 23:07]

[10 januari, 2023, 22:40]

[29 december, 2022, 14:18]

[24 december, 2022, 16:29]

[18 oktober, 2022, 20:16]

[12 augustus, 2022, 23:53]

[04 augustus, 2022, 08:43]

[20 juli, 2022, 21:01]
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
03 mei, 2024, 21:28

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Auteur Topic: [How-to] ECU hip vervangen benzine modellen  (gelezen 6452 keer)

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Frans P

  • 35i Kenner
  • ****
  • Berichten: 838
  • Karma: +1/-0
  • Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug - Doorn
Re: [How-to] ECU hip vervangen benzine modellen
« Reactie #15 Gepost op: 26 september, 2013, 23:14 »
Waarvoor dient vervanging? Wat is er aan de hand als deze vervangen moet worden?

Offline jetta16v

  • Globaal Moderator
  • 35i Uberspammer
  • **********
  • Berichten: 10980
  • Karma: +44/-2
  • Woonplaats: somewhere in the Netherlands
Re: [How-to] ECU hip vervangen benzine modellen
« Reactie #16 Gepost op: 28 september, 2013, 15:46 »
word hier gesproken over een getunede chip  :wink:
it is what it is , and isn't it what it is then it aint what it is :-P

Offline Frans P

  • 35i Kenner
  • ****
  • Berichten: 838
  • Karma: +1/-0
  • Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug - Doorn
Re: [How-to] ECU hip vervangen benzine modellen
« Reactie #17 Gepost op: 29 september, 2013, 19:49 »
Waarvoor dient vervanging? Wat is er aan de hand als deze vervangen moet worden?  :mrgreen:

Offline passat

  • 35i Professional
  • *****
  • Berichten: 1516
  • Karma: +2/-4
  • Woonplaats: Noord Brabant
Re: [How-to] ECU hip vervangen benzine modellen
« Reactie #18 Gepost op: 29 september, 2013, 20:06 »
Citaat
komt goed, ik krijg hem wss dinsdag binnen, en dan ga ik direct aan de slag.
en dan maak ik diect een how to + foto's voor een passat vr6.

de vr6 specialist praat bij deze chip over een vermogen van 190 tot194pk en een geringer brandstofverbruik.... ook daar zal ik ff een verslagje over maken.

Denk dat je dan bedrogen uitkomt
Vr6 specialist zegt nooit dat hij 16 tot 20 pk krijgt
Je mag al blij zijn als je de 16 haalt
Zeker als je geen fris blok hebt en niet gereviseerd is
Zo n chip word gemaakt op je motor en niet een chip voor geschreven en dan op elke ecu passent

Reaktie op voorgaande berichten over vaste en losse chip
Daarbij komt nog kijken dat er wel degelijk 2 soorten chips zijn die zo erin gestoken worden en de versie die vast gesoldeerd word




Offline Frans P

  • 35i Kenner
  • ****
  • Berichten: 838
  • Karma: +1/-0
  • Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug - Doorn
Re: [How-to] ECU hip vervangen benzine modellen
« Reactie #19 Gepost op: 29 september, 2013, 23:02 »
Dank u.  :neutral:

Offline Moses35i

  • Administrator
  • 35i Uberspammer
  • ***********
  • Berichten: 8153
  • Karma: +42/-1
  • Woonplaats: irgendwo
Re: [How-to] ECU hip vervangen benzine modellen
« Reactie #20 Gepost op: 02 oktober, 2013, 00:17 »
Als het alleen een chip inzetten is en je hoeft verder niets te doen, dan is het een standaard tune-chip. Als het een 'chip op maat' is, dan komt er toch wel wat meer bij kijken dan 'alleen insteken en klaar'.

Als je meer Nm en/of meer PK's wilt zul je ook aan het blok, de kop en het hele inlaattraject en uitlaat traject het een en ander moeten verbeteren en aanpassen. Dan kun je er wat wat extra's uitpersen maar de grenzen zijn dan ook wel zo'n beetje bereikt (been there, done that).
Uiteraard na deze aanpassingen pas de chip inzetten, testen en eventueel herprogrammeren voor optimale prestaties en/of verbruik of wat je maar wilt. Sommigen geven geen ruk om het verbruik dus die gaan voor optimale prestaties.

En de daadwerkelijke vermogenswinst vind je pas terug wanneer je wagen op de dyno zet en laat testen (en wellicht nog eens aanpassen/programmeren)
Geen idee of de vr6 specialist een dyno heeft, een beetje serieuze tuner/specialist heeft zelf zo'n ding of heeft fatsoenlijke toegang tot een dyno (niet 1x/week maar meerdere malen dagelijks).

Edit:
Grappig dat bijna iedereen het alleen maar over de motor heeft maar de versnellingsbak/koppeling/differentieel vergeet. Wees geen spekkoper en reviseer je bak dan ook gelijk mee. Er zijn zat voorbeelden van bakken die sneuvelden nadat het blok was gekieteld. En als je dan toch bezig bent, maak je vliegwiel dan ook lichter. Of een lichtere van een sterke metaal-legering of je originele zo veel mogelijk afdraaien zonder aan sterkte in te boeten.

Comfort? Wat is dat? Bloed pissen zul je!