Passat35i-forum.nl
Passat 35i gerelateerd => Passat B3 Algemeen => Topic gestart door: Drivenowcrylater op 02 oktober, 2023, 16:24
-
Beste Passat rijders,
Ik heb een vraag wat betreft de juiste dynamo voor mijn Passat 1992 met ABS motor.
Het punt is dat mijn auto tijdens de vakantie in Frankrijk ermee gestopt is. De accu stond op koken en uiteindelijk zijn wij langs de snelweg gestrand. De spanningsregelaar heeft het begeven en heeft ervoor gezorgd dat de accu is overleden. Nu staat mijn auto in Belgie en wordt eind van de week naar Nederland gebracht.
Het volgende.....
Ik zie verschillende dynamo´s op het internet voorbij komen. Maar welke moet ik nu hebben.
Dat de dynamo 65 ampere is dat is mij duidelijk. Maar ik zie zowel verschil in poelie als bevestiging.
De passat staat helaas nu niet voor de deur zodat ik kan bekijken welke het moet zijn....
Een spanningregelaar zou ook de oplossing zijn, maar ik wil toch voor een nieuwe gaan.
Wie kan mij helpen dat ik de juiste dynamo aan kan schaffen,
of heeft iemand Etka zodat ik zeker de juiste heb.
Alle hulp wordt gewaardeerd, alvast bedankt.
-
Als de auto naar Nederland wordt gebracht kan je net zo goed even wachten tot hij hier is en dan kijken welk type dynamo er in zit.
De spannings regelaar is bij dit type dynamo eenvoudig te vervangen dus als de dynamo verder oké is kan je er voor kiezen om alleen die te vervangen.
Je kan denk ook wel bij de dealer een en ander aan gegevens opvragen, krijgen of bij een bedrijf dat gespecialiseerd is in revisie van dynamo's, startmotoren etc
-
Dank je wel voor je reactie.
Inmiddels is de auto terug in nederland en staat hij voor de deur.
ik Heb een nieuwe dynamo en accu gemonteerd.
De passat stond in belgie , bij brusselse volkswagen groep.
Eerste instatie zouden ze de auto maken maar dit heb ik geannuleerd.
Nu zit er start onderbreking op de auto wat al vanaf dag een afgesloten is zo heb ik de wagen gekocht ook.
Ondanks de info wat ik ze heb gegeven dat de dynamo en accu kapot was en dat daar door de auto niet start, power heeft...
Hebben ze met hun klauwen aan de zekering kast gezeten, gevolg......
Motor draait rond maar start niet.......
Ruik benzine dus pomp doet het ook....
Ik ben van plan de hele onderbreking nu er tussen uit te halen, want werkt toch niet....
iemand een idee wat het kan zijn....
-
Probleem is opgelost...
Naast een kapotte dynamo en accu, bobine kapot....
Start onderbreking is niet meer aanwezig. Deze heb ik gedemonteerd.
Alles nagelopen
Relais 67 vervangen, brandstofpomp draaide gewoon....
Vervolgens doorgemeten om te kijken of er stroom op stond,
dat was het geval, bobine, Verdeler/ontsteking kreeg netjes stroom.
En na het wisselen van de bobine, starten de auto netjes, probleem opgelost :drive:
Slotje erop.
-
:cool: k gelukkig goed opgelost en rijd ie weer