Passat35i-forum.nl
Passat 35i gerelateerd => Motorisch & Uitlaten => Topic gestart door: AenW op 14 maart, 2014, 16:58
-
Hedenochtend maakte de startmotor een sterk schurend geluid bij het starten. Dacht dat het een tijdelijk euvel zou zijn, maar de startmotor is echt aan vervanging toe. Ik zoek daarom snel een oplossing want bij elk startmoment krijg ik het spaans benauwd met zo'n krijsende startmotor. De garage wist de melden dat ik de auto een dag aan de kant moet laten omdat de startmotor opgestuurd moet worden voor revisie, kosten ca. €250,- incl. montage. Is dit een beetje reeël?
Of kan ik het zelf doen? Er staat namelijk een startmotor te koop maar die is van een 2.0i 16v model 88-93. En dat voor €10,-!!
-
http://www.mister-auto.nl/fl/startmotor/volkswagen-passat-3a2-35i-1-8-90pk_v1718_g2.html (http://www.mister-auto.nl/fl/startmotor/volkswagen-passat-3a2-35i-1-8-90pk_v1718_g2.html)
ik weet zo niet precies welke je nodig bent
maar denk deze :
http://www.mister-auto.nl/fl/startmotor/cevam-3576_g2_a3933576.html (http://www.mister-auto.nl/fl/startmotor/cevam-3576_g2_a3933576.html)
-
???
Die had ik nog niet gezien.. Bedankt..
-
heb mijn bericht net veranderd ;)
-
ik weet niet of die van 2.0 16v hetzelfde is..... grootste verschil kan zitten in het aantal tanden
-
Ik vrees dat ik hem dan eerst moet loshalen om erachter te komen, niet?
-
ja das wel het handigste helaas
-
Ik heb tijd terug via eBay DEUTSCHLAND een nieuwe gekocht, even zoeken op onderdeelnr en de tandjes even tellen inderdaad. Was er 70 euro voor kwijt
-
ja dat kan ook nog,ik had even snel op mister auto gezocht voor de prijs vergelijking :wink:
-
In de Haynes staan er drie sleutels bij. Is het te doen voor iemand die tot nu toe alleen de sapjes, de remblokken en ashoes heeft vervangen?
-
ik denk het wel,
-
Drie bouten, wat stekkertjes en moertjes. Ik moest ff met krik onder blok friemelen zodat de boutgaten weer op een lijn zaten...
-
is echt een makkie stelt niets voor. Tip haal wel de een van de kabels los van de accu. Anders kans op sluiting.
-
Montage is vrij eenvoudig. Het pure omwisselen van de startmotor inclusief de kabels kan in z'n 10-15 minuten, misschien wel sneller. Aangezien die van jou zo te zien niet is verlaagd, zou je er zo bij moeten kunnen komen voor de onderste bout. Onder de kap heb je ruimte plenty :wink:
Tip: Accu even loskoppelen anders heb je kans op onbedoeld vuurwerk...
-
Ik hoop dat de Passat het vol kan houden tot volgende week vrijdag. Eerder heb ik de tijd niet voor :sad:
Montage lijkt mij ook niet het probleem. Het is echter wel een grote keus en varieteit aan startmotoren! Zal morgen eens onder de kap kijken en misschien dat ik het typenummer kan aflezen. Ik meen een Bosch te hebben gezien.. Zal dan nog een belronde doen en als dat niets oplevert dan bestel ik hem op internet.
Bedankt alvast, zal dan ook zeker een poging wagen om een how-to in elkaar te flansen..
-
succes alvast
-
Update:
Op het bovenste gedeelte kwam ik dit nummer tegen:
BOSCH 2 339 303 222 722
Ik kom op internet er niet veel wijzer uit. Prijzen lopen uiteen van 50 (ebay) tot 270 (VALEO, nieuw). Ik probeer enkele adresjes die ik nog heb liggen vandaag te bellen. Anders bel ik maandag maar even naar de dealer: zelfs met motorcode kan ik de juiste versie niet vinden.
-
Dat nummer komt voor een Passat (B3/B4) met 1.8 66KW voor niet voor in ETKA, althans niet bij mij. Het lijkt me het een startmotor voor een Golf 3... Past ook maar hoort er niet bij.
Dat nummer staat op het kleine ronde deel van de startmotor? Als dat het geval is, heb je dan ook het nummer op het grote deel (als dat nog leesbaar is)?
-
Op het grote gedeelte staat:
0 001 107 022 (023)
12V
02 A 911 023 F
Die kost dus nieuw €436,- :shock:
-
http://www.winparts.nl/motor/accu-s-starten-en-laden/startmotor/volkswagen/passat--3a2--35i--bouwjaar-1988-02-1996-10/c834-492-12593/startmotor/p139169.html (http://www.winparts.nl/motor/accu-s-starten-en-laden/startmotor/volkswagen/passat--3a2--35i--bouwjaar-1988-02-1996-10/c834-492-12593/startmotor/p139169.html)
winparts 113,26 euro
op mister auto 145,10
http://www.mister-auto.nl/fl/startmotor/cevam-3871_g2_a3933871.html (http://www.mister-auto.nl/fl/startmotor/cevam-3871_g2_a3933871.html)
op mister auto hebben ze het ook nog over statiegeld van 121 euro hiervan kan ik op winparts niks weer vinden
-
Voor zover ik weet heeft Winparts.nl geen statiegeld. Ik zou zelf gaan voor de juiste versie via WinParts of je moet ergens via bijvoorbeeld ebay een goede/juiste vervanger kunnen vinden.
-
Ik heb helaas slechte ervaringen met winparts. De onderdelen zijn wel een goed alternatief, maar wijken toch soms af met het origineel. Dat is het net of het niet helemaal klopt, of dat het niet helemaal past.
-
jammer van winparts ik heb er tot nu toch nog geen problemen mee gehad,
ebay.de kan ook nog
-
Ben al volop bezig geweest met speuren. Heb ook Rinze de gegevens gestuurd in de hoop dat het dezelfde is welke hij te koop heeft staan.
-
jammer van winparts ik heb er tot nu toch nog geen problemen mee gehad,
ebay.de kan ook nog
Met de remblokken kreeg ik een koperspray erbij. Had toch liever de pasta gehad, want ik had er een beetje een smeerboel van gemaakt. En de tweede keer was de thermostaat niet helemaal passend. Het werkte wel, maar heb later enkele aanpassingen moeten doen aan het leidingwerk. Daar ben ik ondertussen wel een halve dag mee bezig geweest.
-
In ospel zit een redelijk grote auto sloop met hoofdzakelijk vag onderdelen,die eens bellen.zeker weten dat ze hem hebben.
en ook altijd voor een beschaafde prijs.geregeld zaken mee gedaan :wink:
interauto
Meijelsedijk 2, 6035 RK Ospel
-
Ik heb inmiddels een aanvraag verstuurd. Bedankt alvast.
Mocht er geen reactie komen dan ga ik dinsdag de motor aanbieden voor revisie. Ik heb in de buurt een adres kunnen vinden die dit voor mij wilt regelen.
Ik houd jullie op de hoogte.
-
Ik weet niet waar in limburg je vandaan komt,maar er zijn zat bedrijven waar je je motor kunt inruilen op een gereviseerde,
bv dirix in beek,tegenwoordig hanno automaterialen (hebben zelfs eigen werkplaats waar ze dit doen,dynamo's startmotoren,airco's )
vluggen in beek
slopen,van kessel schinnen
pepels beek/elsloo
-
Daar rijd ik beslist even langs a.s. maandag.
Wat is zo'n forum toch handig.. :applause:
-
zou eerst voor dirix gaan,heb zelf helaas geen tijd ,anders was ik met je mee gegaan,had je 30 % korting gehad :wink:
maar ik moet mijn golfje 1 gaan halen,net iets belangerijker voor mij hahah
en als dirix te duur is ,naar pepels,ligt er een paar 100 meter vandaan
-
Heeft hier iemand ervaring met schaap & bron? Zij sturen mij een aanbod voor een startmotor.
-
Goed adres. Kwam er zelf ook vaak, op dit moment niet zo vaak meer. Goede service in mijn geval, ook toen ik nog een Audi 80 type89 had.
-
Heb een startmotor besteld bij Gerrits en Lijbers. Het is een origineel met 3 maanden garantie. Morgen komt het binnen. Ik bestel normaal nooit zoiets van Internet, maar nood breekt wetten zou ik maar zeggen..
-
Startmotor van het depot gehaald. Het is een 10 tands. Mijn vermoeden gaat uit dat ik een 9 tands nodig heb. Volgens mij zit het verschil in het VW typenummer. Op de oude staat 02 A 911 023 F en de startmotor die ik heb gekregen: 02 A911 023 T. Vandaag had ik geen tijd om te wisselen. Heb wel een poging willen doen, maar de bovenste bout kreeg ik niet los en het werd al gauw donker.
Zaterdag maar nog een keer een poging wagen en hopen dat het een 10 tands is wat erin zit.
-
Is de juiste voor jou auto,zijn beide 10 tands
kun je hieronder in de pdf bestand nakijken.
http://www.aj-max.com/productlist/STARTER_p.pdf
de 3de en 4de regel bij volkswagen
sleutel ze morgen :wink:
-
ik denk inderdaad ook dat de info van buldog klopt, die ik gevonden had (de 9 tands)
zit 1letter verschil in foutje van mij sorry
-
10 tands. gezien het mooie weer en de tijd die ik vanmiddag heb gekregen was voor mij een uitstekende gelegenheid om te sleutelen. Ben er gelukkig mee: de Passat start weer normaal. Thanks!
Maarrr... inmiddels heeft zich al een ander probleem aangemeld. Zie volgend topic.
-
Even oud topic omhoog:
Ik ben er inmiddels ook achter dat er verschillende startmotoren zijn, met zowel 2 als 3 bevestigingsbouten en het tandwiel met 9 en 10 tanden. Ik las echter op een duits forum, dat ze onderling uitwisselbaar zijn. Iemand hier die dit kan bevestigen?
https://www.passat35i.de/threads/55566-2E-Motor-Wie-viele-Z%C3%A4hne-hat-der-Anlasser (https://www.passat35i.de/threads/55566-2E-Motor-Wie-viele-Z%C3%A4hne-hat-der-Anlasser)
-
Durf ik je niet te zeggen... Ik zou denken dat de vorm dan net anders is... Kan je het onderdeelnr van de originele niet meer zien? Daar had ik hem op besteld...
-
Nee, onderdeelnummer niet meer te lezen. Zit niets anders op dan demonteren, aantal tandwielen tellen en dan hopen dat ik de juiste startmotor heb besteld, anders oude terug bouwen en andere bestellen.
Morgen mee aan de slag
-
Inmiddels zit de nieuwe startmotor erop. Uiteraard had ik de verkeerde vertanding, dus opnieuw moeten bestellen, maar we kunnen weer :drive:
-
Murphy's law :wall: