Passat35i-forum.nl
Passat 35i gerelateerd => Motorisch & Uitlaten => Aandrijflijn => Topic gestart door: johan op 20 mei, 2009, 23:15
-
weet iemand wat de verschillen zijn in de ecu van de automaatbakken in de passat / corrado / golf3 ?
ga mijn passat ombouwen naar automaat, de huidige versnellingsbak heeft een rammel in 1 en 2, en vind automaat wel fijn om te rijden.
passat is een vr6, heb een bak gekocht uit een corrado 2.9 vr6 en kan de rest van Domi overnemen.
alleen weet niet of zijn ECU van de 16v goed gaat werken op de vr6.
en weet ook iemand of er verschil in assen zit tussen automaat en schakel ?
volgens het VW onderdelenprogramma zouden ze hetzelfde zijn.
grt johan
-
Ik heb hier een reparatiehandboek voor automaten van VW liggen met daarin alle automaten van de Passat 88-96. Helaas worden niet de computers genoemd.
Maar ik zou niet zo 1,2,3 er een andere computer in hangen.
Zo te zien lijken een aantal bakken van de vr6 en de 2.0 met 100kW overeen te komen. Echter of er een verschil in het schakelprogramma zit omdat het een 2.0 of een 2.8 is weet ik niet, maar het zou met niet verbazen
Kun je de code van de versnellingsbak geven die er in zat en die er nu in gaat?
-
bak en computer kun je dus niet zomaar klakkeloos bij elkaar rapen, onder de vr6en automaat zijn er al zeker 10 verschillende dan de 2.0 16v.
de kabelbomen etc etc.nee dat heb je zo 1 2 3 niet netjes bij elkaar.
de steekassen moet ik om liegen dat zou ik echt niet weten.
ze hoeven niet anders te zijn als je logisch nadenkt.
-
oude bak is schakelbak, deze is kapot en wordt nu dus vervangen door automaat. code weet ik zo niet maar zal is opzoeken.
in het onderdelenprogramma zit er alleen verschil in rotor/dis, verder staat bij de computers van de automaat geen bakcodes.
en de steekassen van een 16v automaat zouden wel anders zijn dan een 16v schakel.
-
oude bak is schakelbak, deze is kapot en wordt nu dus vervangen door automaat. code weet ik zo niet maar zal is opzoeken.
in het onderdelenprogramma zit er alleen verschil in rotor/dis, verder staat bij de computers van de automaat geen bakcodes.
en de steekassen van een 16v automaat zouden wel anders zijn dan een 16v schakel.
Houd er ook rekening mee dat de ECU van de motor ook moet communiceren met de ECU van de automaat en als je een handbak hebt dit dus niet gebeurd. Dus er zal ook een ECU voor de motor moeten komen die een programma heeft dat communiceert met de automaat. Tevens zal er ook een kabelboom moeten zijn voor die communicatie
Ik denk dat je beter het bij een handbak kunt houden.