Passat35i-forum.nl
Passat 35i gerelateerd => Motorisch & Uitlaten => Topic gestart door: ton op 14 januari, 2009, 18:31
-
sinds een week of drie is m,n olieverbruik sterk toegenomen[2.0 automaat 238500 km op de klok] . :affraid: +- 1 l op de 1000 km vind dit behoorlijk veel, weet iemand waar dit aan kan liggen, of zijn er te veel oorzaken hiervoor?? :sad:
-
dat is inderdaad wel erg veel.
ik verbruik ongeveer 0.4 l op de 1000 km.
rookt ie ook meer,
-
ja dat ook witte rook :!:
-
behoorlijk veel zelfs
-
witte rook is meestal koelvloeistof.zover ik weet.
hoe zit het daarmee,en kan ook je koppakking zijn.
-
zover ik kan zien blijft de koelvloeistof goed op peil, en de motor is ook nergens nat ofzo. En geen witte rotzooi aan kleppendeksel niks te zien :?:
-
tjsa dan weet ik het eerlijk gezegd ook niet :sad:
maar er is vast wel iemand die het wel weet op het forum :mrgreen:
-
Keerring?!?
-
een flesje "stop leek engine"of zoiets erbij gooien.
maakt de keeringen zacht zodat ze zich weer kunnen zetten en dus alles weer afdichten!
-
een flesje "stop leek engine"of zoiets erbij gooien.
maakt de keeringen zacht zodat ze zich weer kunnen zetten en dus alles weer afdichten!
tja maakt inderdaad keerringen soepel maar als de keering al slecht is heb je kans op dat hij het helemaal begeeft maar proberen kan je het altijd doen
-
ja dat ook witte rook :!:
Met dit weer heb je zowieso veel witte rook, dat is gewoon waterdamp dat ontstaat bij de verbranding.
Als je koelwater niveau op peil blijft is er niks aan de hand. beste is om dit te controleren wanneer de motor koud is.
Olieverbruik hangt ook af van hoe de auto wordt gebruikt, veel korte stukjes rijden zorgt ook voor een hoog verbruik.
Andere oorzaken, lekke rubbers rond de klepstelen of zuigerveren die niet meer goed afdichten.
-
Olieverbruik hangt ook af van hoe de auto wordt gebruikt, veel korte stukjes rijden zorgt ook voor een hoog verbruik.
Heb zelf weer last van "mayonaise" witte prut op de oliedop :sad:
-
Ik zou het gewoon even goed in de gaten houden. Als het niet nog meer wordt zou ik me niet zo veel zorgen maken. VW vindt oliegebruik tot 1/1000 nog acceptabel: staat in de boekjes.
-
ga er eerst z,on flesje stop leak bij kwakken en kijk het nog ff aan als 1L op de 1000 km nog redelijk is zal het wel los lopen .als het te gek wordt gaat ie naar de vw goeroe hier in de buurt...bedankt voor de antwoorden allemaal :mrgreen:
-
is dat niet veel? 1liter op 1000 km?
-
Olieverbruik hangt ook af van hoe de auto wordt gebruikt, veel korte stukjes rijden zorgt ook voor een hoog verbruik.
Heb zelf weer last van "mayonaise" witte prut op de oliedop :sad:
moet je wat vaker langer rijden
is water dat niet verdamt
motor paar keer goed warm zou t weg moeten gaan
-
1 op 1000 is idd de norm voordat ze er iets aan doen
-
Olieverbruik hangt ook af van hoe de auto wordt gebruikt, veel korte stukjes rijden zorgt ook voor een hoog verbruik.
Heb zelf weer last van "mayonaise" witte prut op de oliedop :sad:
moet je wat vaker langer rijden
is water dat niet verdamt
motor paar keer goed warm zou t weg moeten gaan
I know :)
Die ommetjes na werk maak ik wel hoor :mrgreen:
-
Olieverbruik hangt ook af van hoe de auto wordt gebruikt, veel korte stukjes rijden zorgt ook voor een hoog verbruik.
Heb zelf weer last van "mayonaise" witte prut op de oliedop :sad:
komt door die rijstijl van je :wink: kick some revs dude
-
mayo kan 2 dingen zijn
lekke koppakkking of korte ritjes
-
is dat niet veel? 1liter op 1000 km?
:wink: morgen eens laten kijken 1 L op 1000 kms vind te veel voor een auto die net pas los is :wink: :mrgreen: :mrgreen:
-
Olieverbruik hangt ook af van hoe de auto wordt gebruikt, veel korte stukjes rijden zorgt ook voor een hoog verbruik.
Heb zelf weer last van "mayonaise" witte prut op de oliedop :sad:
komt door die rijstijl van je :wink: kick some revs dude
Net gedaan, maar 160 met de dakdragers er nog op is niet echt een succes :mrgreen:
-
Olieverbruik hangt ook af van hoe de auto wordt gebruikt, veel korte stukjes rijden zorgt ook voor een hoog verbruik.
Heb zelf weer last van "mayonaise" witte prut op de oliedop :sad:
komt door die rijstijl van je :wink: kick some revs dude
Net gedaan, maar 160 met de dakdragers er nog op is niet echt een succes :mrgreen:
160!!!!!!! joh snelheidsduivel :drive: mag nie van Koos S da,s gevaarlijk en crimineel..stel er een dakdrager afvliegt..aaahhh cruiser waar ben je mee bezig :?: :mrgreen: :mrgreen:
-
is dat niet veel? 1liter op 1000 km?
:wink: morgen eens laten kijken 1 L op 1000 kms vind te veel voor een auto die net pas los is :wink: :mrgreen: :mrgreen:
voorlopig goed in de gaten houden dat het nie mis gaat, en ff denken wat ik er mee ga doen, revisie of een ander blok
-
trouwens m,n olieverbruik wordt ook nie egt minder nu elke week een litertje[750 km+-] :mad: maar ja gewoon in de gaten houden en stug doorgaan :drive:
-
Mij is inmiddels opgevallen dat het olie verbruik in de winter wat hoger is. Ik maak mij eerst nog geen zorgen. Ik hou het peil zowiezo goed in de gaten.
Zoals dark al zegt: 1/1000 is de norm en daar zit ik nog lang niet aan toe, gelukkig.
-
1000 km gereden, ging een liter in :neutral:
-
1500 km is bij mij 1 liter olie :!:
-
Ok, verbruik van mijn 6je is rond de 10.00km per liter olie.
Krijgt binen kort een beurt met "goeie" olie, sinds aankoop 10maanden geleden 15.000km gereden dus weet niet wat voor olie er nu in zit.
-
Ok, verbruik van mijn 6je is rond de 10.00km per liter olie.
Krijgt binen kort een beurt met "goeie" olie, sinds aankoop 10maanden geleden 15.000km gereden dus weet niet wat voor olie er nu in zit.
Ik gebruik voor die van mij valvoline 10w40 maar dan de olie die speciaal geschikt is voor motoren met 100.000 of meer op de teller.
4 liter 30 euries :sad:
-
Ikkga voor kroon full syn 10w 40 of een olie voor castrol
-
ik gooi in m'n tditje shell 5w40 full syntetisch.
stuk stiller met koude start :mrgreen: en als hij warm is gelijk
-
5W40 full syntetische olie en dan 1 liter op de 2500km dat vind ie wel lekker
-
Ik wilde net een topic openen omdat ik me wat zorgen maakte over het olieverbruik van onze B3. Dit is 1 liter op ongeveer 5000km, maar als ik deze topic zo lees, valt het dus nog wel mee?
-
ik rij al jaren op de 15w40 olie van de action en een tijd de 10w40 en ja gewoon de goedkope :wink:
sinds 1 jaar wel met toevoeging.
verbruik is wel hoog, 1 op 1200 km maar dat is al zo lang ik hem heb (10 jaar)
maar met dik 320K op de teller maak ik mij der niet meer zo druk :mrgreen:
Volgens mij is 1 op 1000km de limit
-
rij zelf met castrol... en nu 555.289 km op de teller met een olieverbruik van uhmmmm 1 liter op 10.000 km....
misschien is ff flushen? addidtief erin goed warm rijden en daarna na 2k weer flushe en goeie olie erin?
olieverbruik kan komen door verkoolde zuigerveren door goedkopere olie.
of algemeen bekende kleppendeksel pakking die lekt al nagekeken?