Passat35i-forum.nl

Passat 35i gerelateerd => Velgen/Remmen/Ophanging/Banden => Topic gestart door: Moses35i op 25 augustus, 2009, 01:35

Titel: Veerpootbrug montage
Bericht door: Moses35i op 25 augustus, 2009, 01:35
Ik heb gisteren een nette veerpootbrug gekocht voor een nette prijs. Montage is echter een probleem. De veerbrug is instelbaar qua breedte en hoogte. De schotels hebben elk 4 montage gaten. Hoe monteer ik deze nu op de veerpoot-kuip? Iedereen (op diverse fora) heeft het maar over dikke parkers maar is dat nu een goed idee? De schotels liggen netjes plat op de bovenzijde maar ik ben nogal huiverig met betrekking tot het injassen van een 4-tal dikke parkers in de kuip :shock: Hoe komt het dan met de toplagers?

Suggesties en foto's van montage van een veerpootbrug zijn van harte welkom!
Titel: Veerpootbrug montage
Bericht door: 35i-cruiser op 25 augustus, 2009, 10:09
lassuuuuh  :mrgreen:

mijne ligt ook al twee jaar klaar, maar zelftappers zie ik ook niet zitten...
Titel: Veerpootbrug montage
Bericht door: Pascal_Passat op 25 augustus, 2009, 10:30
Heb het ook gedaan met zelftappers, geen probleem hoor.

Wel even tectiel aan de onderkant smeren tegen roest.

Ook de auto opkrikken bij monteren.
Titel: Veerpootbrug montage
Bericht door: passat op 25 augustus, 2009, 11:02
waarom optillen
Je kunt hem gewoon zo bevestigen
Titel: Veerpootbrug montage
Bericht door: jetta16v op 25 augustus, 2009, 11:18
zo te horen hebben jullie geen idee wat voor krachten er op zo een veerpootbrug komen te staan  :shock:

netjes schokdempers demonteren en aftekenen en boren en slotbouten monteren vanaf de onderkant , uiteraard weer netjes uitlijnen daarna  :wink:  en uiteraard slotbouten in de tectyl spuiten , dat is de enige goede manier .


tis maar een advies wat je ermee doet moet jezelf weten  :wink:  :mrgreen:
Titel: Veerpootbrug montage
Bericht door: Pascal_Passat op 25 augustus, 2009, 12:24
Voor het echte werk moet je het zo doen inderdaad!




P.s. En een echte veerpootbrug heb je niet voor een nette prijs  :wink:
Titel: Veerpootbrug montage
Bericht door: passat op 25 augustus, 2009, 13:10
waarom demonteren van veren en uitlijnen ?
(Wel in deze combinatie)
Maar zo n veerpootbrug zorgt toch alleen voor torderen van de koets in bochten
Waarom alles los gooien
Dan moet je inderdaad uitlijnen als je je veren los gooi
Heb verschillende autos waar het op zit en nog nooit zo gedaan
Moet er wel bij zeggen dat deze bevestigd worden op bestaande schroeven van de veerpoot
Titel: Veerpootbrug montage
Bericht door: Moses35i op 27 augustus, 2009, 11:36
Citaat van: "Pascal_Passat"
Voor het echte werk moet je het zo doen inderdaad!

P.s. En een echte veerpootbrug heb je niet voor een nette prijs  :wink:


 :mrgreen: hehehe, weet ik, dan is het beter om ze van staal te hebben, deze zijn behoorlijk sterker. Vond het verder wel een leuk ding en als het al een beetje helpt dan ben ik al tevreden. Racen doet ik toch al niet. Beetje looks en beetje meer wegligging/koersvastheid is meer mijn idee daarover.
Titel: Re: Veerpootbrug montage
Bericht door: 35i-cruiser op 24 maart, 2014, 19:07
Wiechers heeft het over monteren met de bouten van de veerpoten, INDIEN mogelijk. Als dit niet kan: zelftappers en de geboorde gaten beschermen tegen roest. zie hier (http://www.wiechers-sport.de/downloads/pdf/WIECHERS-SPORT_21-06-13_Montagehinweise_Domstreben_vorne_oben_%28en%29.pdf) (PDF alert)

PARDON! Even nog eens goed gelezen, helemaal doorheen boren! En met meegeleverd (bij mij niet  :neutral: ) montage materiaal vast zetten, zie foto

(http://www.wiechers-sport.de/images/stories/virtuemart/product/511027.jpg)