Passat35i-forum.nl

Passat 35i gerelateerd => Ombouw/Project verhalen => Topic gestart door: Renkie op 02 maart, 2010, 21:53

Titel: Renkie / Passat B4 - 550.000km
Bericht door: Renkie op 02 maart, 2010, 21:53
Hallo iedereen,

Al enorm lang geregistreerd hier, maar nog nooit echt een 'voorstel' / project topic.
Ik rij al jaren in een Passat van 1996, 35i B4. De auto is sinds 2002 in mijn bezit. De totaal kmstand staat inmiddels op ruim 550.000km, ik heb de auto in 2002 gekocht met kmstand 212.5000.
Helaas is de afgelopen paar jaar niet zonder slag of stoot gegaan.

Na wat eerdere reparaties is bij 475.000 is de krukas incl krukaspoulie gebroken, dit na reparatie ervan 100.000km eerder..... Hierna was ik de oude 1Z motor echt zat en is er na overleg met VVT een ASV motor geplaatst uit een Golf 4.
De bedoeling is nog heel wat jaren door te rijden, en met 50.000km aan woon/werk verkeer tikt dat aardig aan.
Deze motor zit na tuning (130pk turbo en pp764 verstuivers) op 168pk en 401nm gebracht.

Wat foto's en onderin lijstje andere aanpassingen :

(http://www.xs4all.nl/~renkie/cam/car/IMG_0544_klein.JPG)

(http://www.xs4all.nl/~renkie/cam/car/30_8_2008_1z_asv_swap/vermogen_grafiek.JPG)

kat leeg
middendemper weg
110pk downpipe
egr weg
PP764
GT1749VA Turbo (2003 Passat)
AHU inlaatspruitstuk
VVT chip op maat
5bak CTN -> ASD
Olie temp meter
Xenon 6000K
Sachs koppeling
15" Zilver BBS Winter
15" Zwart BBS Zomer
G60 remmerij voor incl aangepaste remklauwen
Voorstoelen A4 2003 / zelfbouw frame
Aug 2008 - ASV motor 168pk / 400nm

Begin 2010 is de scharnier van de linker voordeur vervangen, 2 achterveren vervangen.

Ben nog op zoek naar de volgende onderdelen :
- Originele HELLA mistlampen B4
- Armsteun die NIET aan de stoel gemonteerd is maar deel vd middenconsole is  (ivm A4 stoel)
Titel: Renkie / Passat B4 - 550.000km
Bericht door: peter op 02 maart, 2010, 22:41
ik denk dat je in 1 klap de snelste van het forum bent met zo'n koppel :bow:
Titel: Renkie / Passat B4 - 550.000km
Bericht door: jetta16v op 03 maart, 2010, 00:04
Citaat van: "peter"
ik denk dat je in 1 klap de snelste van het forum bent met zo'n koppel :bow:
dat denke gij maar het gaat erom wat er tussen de oren zit om ECHT snel te zijn  :wink: hoe minder er in zit hoe sneller ( lees dwazer ) gij weg bent  :mrgreen:
Titel: Renkie / Passat B4 - 550.000km
Bericht door: babsvw op 03 maart, 2010, 14:23
Citaat van: "jetta16v"
Citaat van: "peter"
ik denk dat je in 1 klap de snelste van het forum bent met zo'n koppel :bow:
dat denke gij maar het gaat erom wat er tussen de oren zit om ECHT snel te zijn  :wink: hoe minder er in zit hoe sneller ( lees dwazer ) gij weg bent  :mrgreen:


hmmm ben ik niet met je eens gaat ook wel om reactie snelheid  :mrgreen:

maare mooie passat  :bow:
Titel: Renkie / Passat B4 - 550.000km
Bericht door: babyboom op 03 maart, 2010, 17:19
snik ik mis meteen mn oude mondeo station

die mn meisie in de vangrail parkeerde

die had 450NM  :mrgreen:

maar ja toen had ik geen huisie en zo en was er geld zat :sad:
Titel: Renkie / Passat B4 - 550.000km
Bericht door: passattdi op 03 maart, 2010, 20:26
je woont of woonde in winschoten of niet??

johan heeft er nog over gehad.
ben namelijk ook bezig om mijn diesel beetje sneller te laten lopen.
vorige week net pp520 verstuivers opgehaald en ingebouwd

maar ik hou gewoon de 1z erin :mrgreen:
Titel: Renkie / Passat B4 - 550.000km
Bericht door: Renkie op 03 maart, 2010, 20:57
Klopt helemaal ja, woon in de buurt van Winschoten.

VVT is een prima adres als je meer vermogen wilt, 1Z is ook prima als je geen al te gek vermogen wilt. (Bij 130pk is de fut er wel uit)
Ik heb gewoon pech gehad met de krukaspoulie (= bekend probleem bij 1z/afn/ahu en de oude Td's)

Vandaar toen de ASV motor erin.

Moet wel zeggen dat de ASV extreem mooi loopt zo. Geniet er nog elke dag van, en maak genoeg kilometers met 170km woon/werk verkeer per dag ;)
Titel: Renkie / Passat B4 - 550.000km
Bericht door: passattdi op 03 maart, 2010, 22:39
heb je zo nooit zien rijden. kom tog regelmatig in winschoten.

ik rijdt gemiddeld 1000 a 1200 km in de week net tank vol :mrgreen:
Titel: Renkie / Passat B4 - 550.000km
Bericht door: bartman35i op 04 maart, 2010, 19:34
Om zo een motor van golf 4 in te bouwen wat heb je daar aallemaal voor nodig( buiten duiten natuurlijk :mrgreen: )?
Standaard vermogen mag dus geen opkitteldingen.
Ziet er ondanks hoge km stand wel nog mooi uit vind ik.
Titel: Renkie / Passat B4 - 550.000km
Bericht door: Renkie op 04 maart, 2010, 21:40
Voor details moet je even bij VVT aankloppen, maar in de basis komt het hier op neer.

Recent type golf3 ECU (standaard ecu gaat tot 1.0 bar, moet tot 1.5 bar kunnen)
Originele bak kun je houden
Als je geen airco hebt kun je de stuurpomp op dezelfde plek houden, wel een andere steun nodig.
Bekabeling van de inspuitpomp moet anders.
Koelslangen moet je wat aanpassen ivm andere warmtewisselaar
Software moet je aanpassen.

Enige wat je merkt is dat de 1Z een andere aansturing heeft van de oliesensoren. Ik heb nu wel de sensor voor een te lage druk dat het lampje knippert maar niet dat er een geluidssignaal afgegeven wordt.

Ik zal vast iets vergeten zijn, maar hier komt het dus ongeveer op neer. De auto ziet er op zich nog best netjes uit, al zitten er wel zat parkeerdeukjes in helaas. Heb ook wat roest van schades vd vorige eigenaar laten wegwerken.

Ik woon in de buurt van Winschoten, dus komt niet heel erg vaak in Winschoten zelf ;)
Titel: Renkie / Passat B4 - 550.000km
Bericht door: passattdi op 04 maart, 2010, 21:54
ozo haha

ik rij overal en nergens haha anders kan diesel niet uit :wink:
Titel: Renkie / Passat B4 - 550.000km
Bericht door: Ray op 06 maart, 2010, 14:31
johan heeft er nog over gehad.
ben namelijk ook bezig om mijn diesel beetje sneller te laten lopen.
vorige week net pp520 verstuivers opgehaald en ingebouwd

maar ik hou gewoon de 1z erin :mrgreen:[/quote]


Merkbaar verschil :?:  :?:  Geen verdere aanpassingen? Quanta costa :?:  :?:
Titel: Renkie / Passat B4 - 550.000km
Bericht door: Ray op 06 maart, 2010, 14:32
Citaat van: "Renkie"
Voor details moet je even bij VVT aankloppen, maar in de basis komt het hier op neer.

Recent type golf3 ECU (standaard ecu gaat tot 1.0 bar, moet tot 1.5 bar kunnen)
Originele bak kun je houden
Als je geen airco hebt kun je de stuurpomp op dezelfde plek houden, wel een andere steun nodig.
Bekabeling van de inspuitpomp moet anders.
Koelslangen moet je wat aanpassen ivm andere warmtewisselaar
Software moet je aanpassen.

Enige wat je merkt is dat de 1Z een andere aansturing heeft van de oliesensoren. Ik heb nu wel de sensor voor een te lage druk dat het lampje knippert maar niet dat er een geluidssignaal afgegeven wordt.

Ik zal vast iets vergeten zijn, maar hier komt het dus ongeveer op neer. De auto ziet er op zich nog best netjes uit, al zitten er wel zat parkeerdeukjes in helaas. Heb ook wat roest van schades vd vorige eigenaar laten wegwerken.

Ik woon in de buurt van Winschoten, dus komt niet heel erg vaak in Winschoten zelf ;)



Hoelang zijn ze er mee bezig geweest :?:
Titel: Renkie / Passat B4 - 550.000km
Bericht door: passattdi op 06 maart, 2010, 15:56
Citaat van: "Ray"
johan heeft er nog over gehad.
ben namelijk ook bezig om mijn diesel beetje sneller te laten lopen.
vorige week net pp520 verstuivers opgehaald en ingebouwd

maar ik hou gewoon de 1z erin :mrgreen:



Merkbaar verschil :?:  :?:  Geen verdere aanpassingen? Quanta costa :?:  :?:[/quote]

325,- met ruilverstuivers
en ik merk het echt.
trekt nu de hele tyd door en vooral onder in :bow:

maar voor de rest rij ik nog met powerbox, katleeg en egr verwijderd.
wat nog gemonteerd moet worden, intercooler (mazda 3 citd), complete rvs uitlaat vanaf de turbo en chip op maat.
Titel: Renkie / Passat B4 - 550.000km
Bericht door: Renkie op 06 maart, 2010, 18:09
Qua inbouwtijd moet je even bij VVT aankloppen hoe en wat. Mijn auto ging vlak voor een weekendje naar Frankrijk stuk, VVT heeft toen in de tussentijd de ASV ingebouwd.

Op zich is het in verhouding in korte tijd gebeurd, maar dat komt ook omdat VVT in verhouding erg snel de ASV motor geregeld had.
Titel: Renkie / Passat B4 - 550.000km
Bericht door: peter op 07 maart, 2010, 10:25
Citaat van: "babsvw"
Citaat van: "jetta16v"
Citaat van: "peter"
ik denk dat je in 1 klap de snelste van het forum bent met zo'n koppel :bow:
dat denke gij maar het gaat erom wat er tussen de oren zit om ECHT snel te zijn  :wink: hoe minder er in zit hoe sneller ( lees dwazer ) gij weg bent  :mrgreen:


hmmm ben ik niet met je eens gaat ook wel om reactie snelheid  :mrgreen:

maare mooie passat  :bow:


Hij is gewoon de snelste op de 600 meter heel simpel:drive:
Titel: Renkie / Passat B4 - 550.000km
Bericht door: g-loudertje op 09 maart, 2010, 17:51
neem me rsv mille factory wel mee dan  :mrgreen:
Titel: Renkie / Passat B4 - 550.000km
Bericht door: passattdi op 09 maart, 2010, 19:04
Citaat van: "g-loudertje"
neem me rsv mille factory wel mee dan  :mrgreen:

me broer heeft ook zo'n leuwk fietsje :mrgreen:
damn had ik niet verwacht hoe snel.
 maar moet nog motor rijbewijs halen. en voor de beginner is het aardig gek dat apparaat
Titel: Renkie / Passat B4 - 550.000km
Bericht door: peter op 09 maart, 2010, 23:32
Eh wat betrefd passat bokkelul :mrgreen: rspect voor de rsv! :bow:
Das toch aprilia niet?
Hoe doet ie het naast een r1  :clap:
Titel: Renkie / Passat B4 - 550.000km
Bericht door: passattdi op 10 maart, 2010, 19:59
yep stimmt aprilia.
hoe hij het doet naast r1 week niet maar iedereen beschrijft de rsv's als brute machines

dit is m'n broer zijnt.
(http://img718.imageshack.us/img718/7125/23012010180.jpg)
Titel: Renkie / Passat B4 - 550.000km
Bericht door: peter op 10 maart, 2010, 22:55
Het is mijn smaak niet zie toch liever die r1 maar ja die heeft ook mijn lievelingskleur  candy red ofzoiets  :drool:
Titel: Renkie / Passat B4 - 550.000km
Bericht door: sampers op 10 maart, 2010, 23:34
het is iets volledig anders, een R1 is een 4cilinder in lijn, en een RSV mille een dikke 2cilinder (onder een hoek van 60graden). wat veel verschil maakt in rijstijl, niet alleen heeft de aprilia een grote boring (2dan) maar ook een erg grote slag, wat het dus wel bruut maakt.

de nieuwe RSV 4 aprilia's zijn 4 cilinder in v-vorm, wat ze dus ook weer eigen maakt. net zoals een VFR of dergelijke ook specifiek draaien. (mooi geluidje hoor).

maar een RSV mille, is dus niet sneller dan een R1. net zoals een ducati dat ook niet is. maar een ducati is dan zowat het meeste rijplezier eenmaal je het onder de knie hebt.

ik heb net mijn cagiva mito verkocht.
en ooit als ik gedaan heb met studeren heb ik zin in een VTR sp1. :mrgreen:

btw, nog niets over de zeer nette B4 gezicht. ik vind het echt een prachtding, zowel de kleur als de opties. wil ook wel zo'n motor.
maar mag dat dan voor de verzekering zomaar, of moest dat herkeurd worden?